סט רמקולים ומגבר דנון AVRX-520

סט רמקולים ומגבר דנון AVRX-520

הי
איזה מ2 הסטים האלה מומלץ לצפיה סרטים?
בשני המקרים מדובר במגבר של דנון מדגם AVRX-520
ההבדל הוא ברמקולים
אחד TFX 5.1 של חברת TANNOY
[URL]http://www.brand-audio.co.il/%D7%9E%D7%A2%D7%A8%D7%9B%D7%AA-%D7%A7%D7%95%D7%9C%D7%A0%D7%95%D7%A2-%D7%91%D7%99%D7%AA%D7%99%D7%AA-AVRX-520-TFX-5-1.html[/URL]
השני JAMO דגם A102HCS6
[URL]http://www.brand-audio.co.il/%D7%9E%D7%A2%D7%A8%D7%9B%D7%AA-%D7%A7%D7%95%D7%9C%D7%A0%D7%95%D7%A2-%D7%91%D7%99%D7%AA%D7%99%D7%AA-AVRX-520-JAMO-102.html[/URL]
תודה רבה
 

aedison

New member
את הרסיבר הייתי קונה מאמזון, חסכון של 1000 שח

באמזון הוא עולה 1390 שח כולל מיסים ומשלוח. או שהייתי משדרג לרסיבר חזק וחדיש יותר ב-2000 שח שבארץ עולה בסביבות 4000 שח.
&nbsp
סט רמקולים אין יותר מדי באמזון, אותם הייתי קונה בארץ.
 
תודה. איזה רסיבר חדיש יותר למשל?

אין לי בעיה להזמין באמזון ואולי אפילו לארגן מי שיביא לי
זה רעיון מצוין
&nbsp
איזה משני הרמקולים כדאי? או שאולי המלצה אחרת לסט דומה
 

aedison

New member
רסיבר

יש את הפיוניר 831
http://soundforless.co.il/?post_type=product&s=Pioneer+VSX-831

וראיתי שהמחיר של הDENON 2300 ירד עכשיו ל-2780 שח
http://soundforless.co.il/index.php/product/denon-avr-x2300w/
המחיר שלו באמזון היה 100 יורו יותר אם אני זוכר נכון.
להביא מחול לא נראה לי רעיון טוב כי אמזון מטפלת לך בכל נושא המיסים ככה שאני לא בטוח שיצא לך יותר זול.

לגבי רמקולים, אני לא שמעתי את הסטים האלה...
 


 

Ron W

New member
הייתי שוקל זוג רמקולים סטריאו ומקסימום סנטר

בסאבוופר דרייבר 8" אחד לעומת זוג קדמיים עם 8" י
כך שהבאס עדיף וגם יותר ריאליסטי והאיכות המוסיקלית ליגה אחרת.
מעבר לעובדה שיש לנו רק 2 אוזניים
ורב ההקלטות מתבצעות בסטריאו ויש סראונד סטריאו
גם רגישות לתדרים מאחור מוגבלת
אגב סנטר חייב להיות בול כמו הקדמיים
לגבי קניה רצוי לוודא שתקבל תמיכה ושרות לארק חסכון במחיר
 

prizman

New member
הוא מעוניין בצפיה בבסרטים

וסרטים כבר מזמן מוקלטים ב 5 ו 7 ערוצים.
 

Ron W

New member
וקונצרט רוק מוקלט ב20 מקרופונים - יש לך רק 2אוזניים

ראשית הקלסיקה הקולנועית הוקלטה בסטריאו
שנית כל פורמט רב ערוצי ניתן להדמות מ 2ערוצים בשלמות
שלישית סטליטים מאבדים מאיכות המידריינג'
מעצם היסט מופע לסאב צליל מדויק מגיע מנקודה אחת
ולסיום אין הבדל בין סאונד של סרט למוסיקה
גם שם חשים בסאונד מגיע מסביבך מזוג קדמיים
בחדר אתה שומע את הסראונד + ההחזרים של החדר
ככל שמוסיפים רמקולים יש יותר החזרים לא מתוכננים
השיקולים לסטליטים או מקרן קול הם בד"כ אסתטיקה.
 

prizman

New member
לא נכנסתי בכלל לעניין של סטליטים.

במוזיקה חיה הלהקה מקדימה והקול מקדימה ויש החזרים מאחור, לכך מערכת 2.1 מספיקה.
כשמופיע בסרט מסוק מצד ימין הקרוב והוא נעלם בצד שמאל מאחור במערכת 2.1 לא תקבל את אפקט הקול הנכון
ובמערכת 5.1 כן.
מאחר ואצלי "אפוקליפסה עכשיו" נחשב לקלאסיקה קולנועית אני צריך מערכת 5.1.
 

Ron W

New member
המערכת שהוצגה היא סטליטים ואתה לא צריך 5 או נקודה1

אם היה דן במערכת בתקן THX עם 5 רמקולים זהים בתחום תדר מלא ניחא
המערכת בקישורים הם רמקולים קטנים בספק מעץ עם בצועים בינוניים.
גם כשהליקופטר חולף אין לך אוזן שלישית מאחור
ניתן לשמוע צליל מאחור מ 2רמקולים בהדמיה פשוטה יחסית בכל רסיבר קולנוע
השמיעה "מאחור" היא משחק בהפרשי מופע החזרים וקיזוז תדרים גבוהים מאחור
שעושה האפרכסת (ללא אפרכסת האוזן לא היית מזהה צליל מאחוריך)
במיוחד כשאתה יושב במרכז בנקודה המתוקה
בצפיה מהצד יש יתרון לרמקול אחורי ועדיין רמקול סנטר חשוב יותר
כי זוג רמקולים מתקשה ליצור דיוק בדיאלוג כמו אחד באמצע.
זו בדיוק ההוכחה שמערכת מרובת רמקולים בעייתית
ועוד מנסיון, הצפיה עצמה היא שיוצרת את הריאליזם כלומר הריכוז
בצג מדגיש את המרחביות מתחושת התנועה שאין בסאונד נטו.
אגב ניתן לשמוע סראונד מלא מאוזניות סטריאו (בעלות2 אלמנטים בלבד)
וגם לדמות צליל שינוע 360 מעלות מסביבך בתוכנה באוזניות מהמאה שעברה..
להערכתי כפי ששיטת הקוואדרו ניזנחה גם הסראונד יעלם כלעומת שבא.
 

prizman

New member
עדיין, אני מדבר על עיקרון, לא על סטליטים.

כמו שבחיים אתה מבחין בין צליל מאחור או צליל קדתי עם זוג אוזניים, כך גם במערכת.
זה עניין של הקלטה. ההדמיה לא שווה כלום, מנסיון.
הקוואדרו היה גם סוג של הדמיה ולכן נעלם.
עובדתית, לצפיה בסרטים המערכות מרובות הרמקולים כובשות את השוק, מי שנעלם אלו מערכת הסטריאו
שמשמשות בתחום המוזיקה בלבד.
אין דבר כזה חשוב יותר וחשוב פחות. לצפיה בסרט מודרני כל ששת הרמקולים חשובים.
 

Ron W

New member
תסביר קודם לעצמך איך שומעים 7 רמקולים ב2אוזניים


כשכתבתי סטריאו לא התיחסתי להדמיית סראונד מ2 ערוצים הפוך*
גם הקוואדרו לא היה הדמיה אלא 4 ערוצים מובנים מהתקליט עצמו
אין כלום שכובש את השוק כל הטלויזיות מפענחות סטריאו בלבד.
לפי הטענה שלךבכל טלויזיה היה כבר מפענח סראונד ומשדרים בDD
מכל המערכות סראונד סטליטים ששמעתי הסטריאו הטוב לקח בהליכה
*יש ברסיברים טובים מצב סטריאו 7 שמקודד חזרה את 7 הערוצים לסטריאו או 3.1
דולבי מצידם כבר הולכים על 128 ערוצים לבתי קולנוע
כפי שציינתי אם אין נקודה מתוקה ויושבים קהל בחדר הפתרון מספר רמקולים .
 

prizman

New member
שוב אתה נטפל לסטליטים כשזה לא הנושא שאני מדבר עליו.

ברחוב אתה מסוגל לשמוע רעש מכל הכיוונים ולקבוע את הכיוון ממנו הגיע עם שתי אוזניים?
כך זה גם במערכת עם 7 רמקולים, הם לא פועלים באותה עוצמה בו זמנית ולכן ניתן לקבוע כיווניות.
מערכת קולנוע ביתית יודעת לפענח 5-7 ערוצים וזה מה שהולך היום, ז"א בשנים האחרונות.
מציע שתנסה לשמוע סרט מודרני במערכת קולנוע ביתית ואח"כ תמשיך את הדיון כי לפי מה שכתבת
נראה שפיתחת תאוריה, אתה מתווכח לגביה אבל לא בדקת את המציאות בפועל.
מה שעובד בקולנוע עובד גם בבית.
 

Ron W

New member
אם תדפדף בפורום שומעים בסטריאו "במה" וסאונד שמגיע מאחור

התיחסתי לשאלת הכותב כמוהו רבים נופלים בפח של מערכת
סאב וסטליטים אגב bose היו בין הראשונים שהלכו על הקונספט
הכיווניות היא אפקט ותו לא.. האותנטיות והעושר של הצליל
משמעותית יותר חשובה. זה כמו להשוות לרמקולים שיש בטלויזיה.
אגב הרוב שומעים סרטים מהטלויזיה בלבד ועריכת הסאונד מתחשבת בהם
אם תיכנס לפורומים מקצועיים של עורכי סאונד הם מעצבים אותו שישמע
טוב אפילו במונו...(סמרטפון) כך שסטריאו עדיין דומיננטי לשיקולי העריכה.
ההשוואה שלך למה ששומעים ברחוב לא רלוונטית - מדובר על חדר
עם רמקולים שיושבים מולם במקום מתוכנן יחסית באמצע
אחרי שתשמע סרט בזוג רמקולים גדול וטוב אולי בתוספת סנטר לדיאלוגים
לא תוכל להביט על סטליטים -לפחות על הבינוניים כנ"ל.
הסטריאו ועוד איך יוצר תמונת סאונד תלת מימדית מדהימה.
 
תיראה

יש צליל בכאילו
ויש צליל אמיתי . לי הייתה טלויזיה סוני מקרן אחורי . ושמעו צליל הקיפי עים 2 רמקולים . כאשר ההקלטה הייתה סטראו .
אבל יש גם צלילים שמוקלטים ב5-7 ערוצים . וזה נישמע טיבעי כאשר רכבים נוסעים מאחור . כאשר הצליל מוקלט על 2 הערוצים מאחור .

מה שאתה מתאר זה בכאילו הוא שומע צליל הקייפי ב2 רמקולים .
זה ניקרא זיון אופטי בשפת העם . מה זה זיון אופטי ? אתה צופה בסרט כחול . מיתגרה ועושה ביד . זה כאילו זיינתה בחורה
כך זה גם מה שאתה מתאר בכאילו
מר פריזמן צודק בהסבר שלו
גמר חתימה טובה
 

Ron W

New member
חתימה טובה

בסרטים שלי הבחורה מקדימה הסאונד המעניין תמיד מקדימה

במציאות כששומעים משהו מעניין מאחור בד"כ מסובבים את הראש..
מה הטעם לשמוע מאחור אם רואים מקדימה ?
ההסבר ברור ואני מסכים אם היו רמקולים בתקן thx שמעבירים הכל
ועוד בסרטים שהם סטריאו הקונה ישמע דרך שני צעצועים במקום רמקול טוב.
נשאיר לקונה לבחור מה טוב לו ובהצלחה.
 
כול אחד והכייף שלו

יש אנשים שמאזינים ברמקול קטן וחלש . ולא מגברים

ויש אנשים ששומעים ב7-9 רמקולים מיסביב

כול אחד והכייף שלו . לי יש זוג קווד אלקטוסטטי 57 . אנשים שמבקרים אצלי בחדר חושבים שזה תנורים חימום לחורף . אומרים לי קנה רמקול קטן
אתה חזק בתאוריה . ולא במציאות לך בבית אין כלום
 

Ron W

New member
קרמר שכחת? אני אפילו תיקנתי קוואדים ומודלים שלא חלמת לשמוע

מכיר אותם מבפנים גם מפלצות עם באס סרוו את כולם כולם שמעתי
בבית ובאולפנים וטוב לי עם הקף שלי 2way בלי פורט על עמודים
השוויתי ראש בראש עם אלקטרוסטטים בבצוע סולו הקוואד הגדול 63pro
לוקח אבל ביצירות מורכבות קקפוניה, לא מתאים.לי..לאחרונה ניסית סנטר
tannoy ישן מתחת ל led40 אפקט נחמד לא נפלתי מהכורסה.
לשמוע ממש טוב צריך בעוצמה בבית פרטי או מרתף בלי שכנים.
 
למעלה