מתן מידע לנוסעים ברכבת
מתן מידע לנוסעים ברכבת
אמנם אני הראשון שיטען שרכבות הנוסעים בארה"ב הן לא מציאה גדולה, ולמעשה כשלון די מוחלט וצורב בחמישים השנה האחרונות עם עתיד בכלל לא מזהיר, אבל זה לא אומר שאין לנו מה ללמוד מהם. אני מקווה שהתמונה המצורפת תבהיר את כוונתי (והתנצלותי הכנה לצלם ג'וני נוקסוויל, שלא ביקשתי את רשותו להשתמש בתמונה שהופיעה באתר הזה). מדובר בלוח תצוגת המידע לנוסעים באחד מקרונות ה-Acela Express החדשים (2000) של חברת Amtrak. שימו לב לכך שבכל קרון מוצגים בבירור שמות התחנה הראשונה, תחנת היעד והתחנה הבאה, בניגוד למצב בקרונות הקומותיים שלנו (שמראים בפנים או את היעד או את התחנה הבאה ובחוץ רק היעד) ובשאר הרכבת בארץ (שום אינדיקציה חזותית לנוסע לגבי התחנה הבאה או יעד הרכבת, למרות שבקרונועים מותקנים מסכי תצוגה שלא מופעלים). עכשיו, אני לא אומר שהפרטה בארץ תשנה את המצב, ואני לא אומר שהמסכים האלו יצילו את Amtrak מקריסה כוללת, אבל אולי כדאי לעובדי ומנהלי רכבת ישראל להתחיל לשים לב לפרטים ולנצל השקעות שממילא נעשו על מנת לשפר את השירות ללקוחותיהם ולהוכיח שגם גוף ממשלתי יכול להיות יעיל ומועיל. (אם למישהו יש סבלנות, הוא מוזמן לשלוח את זה גם לדובר הרכבת)
מתן מידע לנוסעים ברכבת
אמנם אני הראשון שיטען שרכבות הנוסעים בארה"ב הן לא מציאה גדולה, ולמעשה כשלון די מוחלט וצורב בחמישים השנה האחרונות עם עתיד בכלל לא מזהיר, אבל זה לא אומר שאין לנו מה ללמוד מהם. אני מקווה שהתמונה המצורפת תבהיר את כוונתי (והתנצלותי הכנה לצלם ג'וני נוקסוויל, שלא ביקשתי את רשותו להשתמש בתמונה שהופיעה באתר הזה). מדובר בלוח תצוגת המידע לנוסעים באחד מקרונות ה-Acela Express החדשים (2000) של חברת Amtrak. שימו לב לכך שבכל קרון מוצגים בבירור שמות התחנה הראשונה, תחנת היעד והתחנה הבאה, בניגוד למצב בקרונות הקומותיים שלנו (שמראים בפנים או את היעד או את התחנה הבאה ובחוץ רק היעד) ובשאר הרכבת בארץ (שום אינדיקציה חזותית לנוסע לגבי התחנה הבאה או יעד הרכבת, למרות שבקרונועים מותקנים מסכי תצוגה שלא מופעלים). עכשיו, אני לא אומר שהפרטה בארץ תשנה את המצב, ואני לא אומר שהמסכים האלו יצילו את Amtrak מקריסה כוללת, אבל אולי כדאי לעובדי ומנהלי רכבת ישראל להתחיל לשים לב לפרטים ולנצל השקעות שממילא נעשו על מנת לשפר את השירות ללקוחותיהם ולהוכיח שגם גוף ממשלתי יכול להיות יעיל ומועיל. (אם למישהו יש סבלנות, הוא מוזמן לשלוח את זה גם לדובר הרכבת)