מצוקת כ"א במערכת החינוך

סופהו 1

Well-known member
:(
המצוקה כל כך גדולה שמחפשים 'תומכי חינוך והוראה' בהתנדבות ו'מאמני למידה' בשכר (גם ללא כל רקע בחינוך והוראה).

נ.ב: שמחה שברחתי ממשרד החינוך קצת אחרי שהגעתי אליו.
 

צליליתה1

Well-known member
כל כמה שנים קופצים בבהלה, אין מורים, אין כתות, אין שולחנות, אין ואין ואין ואין
ולאף אחד לא איכפת
וזה ממש לא חדש

נהוג להאשים את הרמה הנמוכה של המורים
וזה חבל
כי עובדה, מאשימים מאשימים מאשימים ושום דבר לא זז
אולי הגיע הזמן להטיל אשמה קצת יותר למעלה
 

סופהו 1

Well-known member
כל כמה שנים קופצים בבהלה, אין מורים, אין כתות, אין שולחנות, אין ואין ואין ואין
ולאף אחד לא איכפת
וזה ממש לא חדש

נהוג להאשים את הרמה הנמוכה של המורים
וזה חבל
כי עובדה, מאשימים מאשימים מאשימים ושום דבר לא זז
אולי הגיע הזמן להטיל אשמה קצת יותר למעלה
בכל אשם הש"ג, לא?

ולמה להטיל אשמה? זה יעזור?
וכשיטילו אשמה, הנאשם ייענש, יועבר מתפקידו ללתפקיד אחר ויזיק יותר?
 

קלייטון.ש

Well-known member
תנו לי לטפל בבעיה הזו. לי יש פתרון.
במקום מורים נשים רובוטים עם אינטליגנציה מלאכותית שיעבירו את השיעורים.
נשים כמה בני אדם שיעקבו אחרי הכיתות דרך מצלמות ויתערבו אם הרובוט לא משתלט על התלמידים.
אם כי לא צריכה להיות בעיה אחרי תקופת הסתגלות והרובוט יהיה עם ידע איך להשתלט על ילדים.
את כל המבחנים ילדים יעשו על מחשבים וטאבלטים וטלפונים והכל ייבדק וידורג ע"י המחשב.
המחשב גם יגלה במהירות העתקות וילדים ילמדו שלא כדאי להם.
הכי חשוב אני אדאג אישית שהרובוט שמלמד ספרות ושירה לא יגיד שפגישה לאין קץ זה שיר שמכוון לשירה. זה עלי.
 

סופהו 1

Well-known member
תנו לי לטפל בבעיה הזו. לי יש פתרון.
במקום מורים נשים רובוטים עם אינטליגנציה מלאכותית שיעבירו את השיעורים.
נשים כמה בני אדם שיעקבו אחרי הכיתות דרך מצלמות ויתערבו אם הרובוט לא משתלט על התלמידים.
אם כי לא צריכה להיות בעיה אחרי תקופת הסתגלות והרובוט יהיה עם ידע איך להשתלט על ילדים.
את כל המבחנים ילדים יעשו על מחשבים וטאבלטים וטלפונים והכל ייבדק וידורג ע"י המחשב.
המחשב גם יגלה במהירות העתקות וילדים ילמדו שלא כדאי להם.
הכי חשוב אני אדאג אישית שהרובוט שמלמד ספרות ושירה לא יגיד שפגישה לאין קץ זה שיר שמכוון לשירה. זה עלי.
צחוק צחוק, אבל
מדובר בילדים ובנכדים שלנו.
 

צליליתה1

Well-known member
הערב תהיה הפגנה גדולה, שלא תשנה דבר
אולי יקבלו עוד כמה שקלים, ובזה יסתיים הסיפור

אני שומעת עכשיו ברדיו מורה שבתלושו כתוב 11000 שח (לדעתי הכוונה לנטו, אבל אני לא סגורה על זה)
ובוכה על העוני הנורא בו הוא הוא שרוי. (בדקתי כרגע את השכר הממוצע במשק, נכון ל 1.1.2022:1
10,550 שח ברוטו


שלא תבינו לא נכון - אני בעד שכר ראוי למורות ולמורים, אני רק לא בטוחה שהשכר הממוצע בהייטק הוא השכר הממוצע במשק.
ושואלת - ללא ציניות - בכמה שכרו של מורה, נאמר, עם תואר ראשון ו 5 שנות ותק, אמור להיות גבוה מהשכר הממוצע במשק.

לעניות דעתי הלגמרי לא קובעת, אך המתבססת על היכרות אישית עם התפקיד, התנאים, והתלוש, השינוי הנדרש הוא בשכר, בטח בשכר, תמיד טוב שיש שכר טוב, אבל הרבה הרבה קודם בתנאים של המורים והתלמידים (מס הילדים בכתה, מס השעות שלומדים, התנאים הפיזיים בבתי ספר, העשרה בבתי ספר, ועוד ועוד ועוד ועוד)

אני רק אוסיף כאן משהו פיצי על תנאי המורים: בכל מקום עבודה העובד מקבל את הכלים לעשות את עבודתו. מורה נדרש לרכוש בעצמו חלק גדול מהכלים, (אירגוני המורים קצת מסבסדים, אבל זה ממש בקטנה). רוצים דוגמא?: בימי קדם בעת מגיפת הקורונה המורים נדרשו ללמד מהבית בזום, מה שחייב אותם לדאוג למחשב* (בניגוד לעובדי הייטק שאני מכירה שקיבלו מחשב מהעבודה), וללוח לעבודה בזום, שממש היה חיוני במקצועות מסוימים (אומרת מורה למתמטיקה). בכל שנות עבודתי כמורה לא קיבלתי אפילו עט. למזלי עבדתי גם בעבודות ״אמיתיות״ כך שהיה לי כסף לקנות עט, או ארון ציוד לגנוב ממנו.

*המחשב של הבית צריך לשמש את הילדים הפרטיים של המורה שלומדים בזום, וגם אז לעיתים קרובות מדובר על כמה ילדים שחולקים מחשב אחד
 

שיח סלימאן

Well-known member
מנהל
הערב תהיה הפגנה גדולה, שלא תשנה דבר
אולי יקבלו עוד כמה שקלים, ובזה יסתיים הסיפור

אני שומעת עכשיו ברדיו מורה שבתלושו כתוב 11000 שח (לדעתי הכוונה לנטו, אבל אני לא סגורה על זה)
ובוכה על העוני הנורא בו הוא הוא שרוי. (בדקתי כרגע את השכר הממוצע במשק, נכון ל 1.1.2022:1
10,550 שח ברוטו


שלא תבינו לא נכון - אני בעד שכר ראוי למורות ולמורים, אני רק לא בטוחה שהשכר הממוצע בהייטק הוא השכר הממוצע במשק.
ושואלת - ללא ציניות - בכמה שכרו של מורה, נאמר, עם תואר ראשון ו 5 שנות ותק, אמור להיות גבוה מהשכר הממוצע במשק.

לעניות דעתי הלגמרי לא קובעת, אך המתבססת על היכרות אישית עם התפקיד, התנאים, והתלוש, השינוי הנדרש הוא בשכר, בטח בשכר, תמיד טוב שיש שכר טוב, אבל הרבה הרבה קודם בתנאים של המורים והתלמידים (מס הילדים בכתה, מס השעות שלומדים, התנאים הפיזיים בבתי ספר, העשרה בבתי ספר, ועוד ועוד ועוד ועוד)

אני רק אוסיף כאן משהו פיצי על תנאי המורים: בכל מקום עבודה העובד מקבל את הכלים לעשות את עבודתו. מורה נדרש לרכוש בעצמו חלק גדול מהכלים, (אירגוני המורים קצת מסבסדים, אבל זה ממש בקטנה). רוצים דוגמא?: בימי קדם בעת מגיפת הקורונה המורים נדרשו ללמד מהבית בזום, מה שחייב אותם לדאוג למחשב* (בניגוד לעובדי הייטק שאני מכירה שקיבלו מחשב מהעבודה), וללוח לעבודה בזום, שממש היה חיוני במקצועות מסוימים (אומרת מורה למתמטיקה). בכל שנות עבודתי כמורה לא קיבלתי אפילו עט. למזלי עבדתי גם בעבודות ״אמיתיות״ כך שהיה לי כסף לקנות עט, או ארון ציוד לגנוב ממנו.

*המחשב של הבית צריך לשמש את הילדים הפרטיים של המורה שלומדים בזום, וגם אז לעיתים קרובות מדובר על כמה ילדים שחולקים מחשב אחד
לגבי המחשב את צודקת רק שרוב המורות שאני הכרתי בשנים האחרונות קיבלו מחשבים ניידים מבתי הספר בהם עבדו עוד הרבה לפני פרוץ הקורונה.

בעבר חישבתי את שכר השעה של מורה שהכרתי היטב והסתבר שהוא גבוה בהרבה משכר השעה שלי. אי אפשר לנתק את המשכורת ממספר ימי ושעות העבודה של המורים, יעבדו יותר יוכלו לדרוש יותר.

במידה והמורים היו יוצאים להפגנות ושביתות על תנאי הלימוד, על חוסר הסמכויות וכו' הייתי יוצא לעודד אותם אבל כשכל הדרישות שלהן מסתכמות בדרישות כספיות והם יוצאים לשבות רק בגלל שהם יכולים הם לא שונים בעיני כהוא זה מעובדי הנמלים וחברת החשמל.
 

צליליתה1

Well-known member
לגבי המחשב את צודקת רק שרוב המורות שאני הכרתי בשנים האחרונות קיבלו מחשבים ניידים מבתי הספר בהם עבדו עוד הרבה לפני פרוץ הקורונה.

בעבר חישבתי את שכר השעה של מורה שהכרתי היטב והסתבר שהוא גבוה בהרבה משכר השעה שלי. אי אפשר לנתק את המשכורת ממספר ימי ושעות העבודה של המורים, יעבדו יותר יוכלו לדרוש יותר.

במידה והמורים היו יוצאים להפגנות ושביתות על תנאי הלימוד, על חוסר הסמכויות וכו' הייתי יוצא לעודד אותם אבל כשכל הדרישות שלהן מסתכמות בדרישות כספיות והם יוצאים לשבות רק בגלל שהם יכולים הם לא שונים בעיני כהוא זה מעובדי הנמלים וחברת החשמל.
אין לי מושג מה קיבלו המורות בחאן יונס.
בחיפה, או בבתי ספר מסוימים בחיפה, ואת זה אני אומרת מידע אישי בשנים שלפני הקורונה לא קיבלו מחשב, ועם פרוץ הקורונה - ואת זה שמעתי ממורים - גם לא קיבלו.
 

סופהו 1

Well-known member
במידה והמורים היו יוצאים להפגנות ושביתות על תנאי הלימוד, על חוסר הסמכויות וכו' הייתי יוצא לעודד אותם אבל כשכל הדרישות שלהן מסתכמות בדרישות כספיות והם יוצאים לשבות רק בגלל שהם יכולים הם לא שונים בעיני כהוא זה מעובדי הנמלים וחברת החשמל.


יש לחקור את המעברים מזכר לנקבה.
 

שיח סלימאן

Well-known member
מנהל
יש לחקור את המעברים מזכר לנקבה.
שיטה בולשביקית ידועה להעביר את הדיון מהנושא ההתחלתי שלו לדיון בקוסמטיקה של הטיעונים.

בכל מקרה אם את מתעקשת על חקירה אני דורש שתקריאי לי את הזכויות שלי וכן השתתפות של עו"ד מטעמי.
 

סופהו 1

Well-known member
שיטה בולשביקית ידועה להעביר את הדיון מהנושא ההתחלתי שלו לדיון בקוסמטיקה של הטיעונים.

בכל מקרה אם את מתעקשת על חקירה אני דורש שתקריאי לי את הזכויות שלי וכן השתתפות של עו"ד מטעמי.
במפגש הפורום הבא.
ומכיון שהתיחסתי לעניין המחשבים בתשובתי לצליליתה, חפש שם.
 

סופהו 1

Well-known member
אין לי מושג מה קיבלו המורות בחאן יונס.
בחיפה, או בבתי ספר מסוימים בחיפה, ואת זה אני אומרת מידע אישי בשנים שלפני הקורונה לא קיבלו מחשב, ועם פרוץ הקורונה - ואת זה שמעתי ממורים - גם לא קיבלו.
היעד לסיום החלוקה היה 2022.
מה קרה בפועל?
אין לי מושג.

מכירה מורה צעירה, חמש שנים במערכת, שכדי שתהיה לה מישרה מלאה, עובדת בשלושה מקומות. משתכרת פחות מ 6000שח ושוקלת
1. האם להביא עוד ילד לעולם.
2. האם להישאר במשרד החינוך, או לחזור למגזר הפרטי ולאמן בחדר הכושר. (בינתיים אהבתה לילדים ולמקצוע מכריעה את הכף לטובת משרד החינוך).
 
למעלה