מערכים, מספרים... חוקים....

מצב
הנושא נעול.
מערכים, מספרים... חוקים....

מערכים, מספרים... חוקים....
כמה שאלות 1. אחרי התעמקות בכתוב באתר "חדשות הרכבת" הבנתי שיש לכל רכבת מספר נגיד רכבת YYZ לרחובות איך יודעים איזה מספר הרכבת 2. מערכים- מה זה בעצם מערך, והם יש אותו בכל סוגי הקרונות הפעילים (מודו, איסי3, דאבל דאק?) ואיך אני יודע כמה מערכים כל הרכבת? 3. חוקים- מישהו יכול להפנות אותי למקום בו כתוב בדיוק את חוקי הנסיעה על כביש כאשר יש מולך מחסום רכבת? חתימה טובה,
 

nitsansh

New member
כשהמחסום מורד - עוצרים!

מערכים, מספרים... חוקים....
כמה שאלות 1. אחרי התעמקות בכתוב באתר "חדשות הרכבת" הבנתי שיש לכל רכבת מספר נגיד רכבת YYZ לרחובות איך יודעים איזה מספר הרכבת 2. מערכים- מה זה בעצם מערך, והם יש אותו בכל סוגי הקרונות הפעילים (מודו, איסי3, דאבל דאק?) ואיך אני יודע כמה מערכים כל הרכבת? 3. חוקים- מישהו יכול להפנות אותי למקום בו כתוב בדיוק את חוקי הנסיעה על כביש כאשר יש מולך מחסום רכבת? חתימה טובה,
כשהמחסום מורד - עוצרים!
למישהו זה לא ברור???
 

Sפיידי

New member
אני

כן, זה ידוע!!!
אבל אני צריך א. את נוסח החוק המדויק ב. מה קורה במידה ואין מחסום, אלא רק רמזורים?
אני
לא חושב שיש מפגשי מכונית-רכבת ברזל בארץ שאין מחסום אבל אם כן. קראתי על זה פעם מתישהו... שאח שלי נהג ללמוד! היה לו מן ספר עם כל התמרורים.... כתוב שם על התמרורים שמסמנים את מפגש מסילת הברזל עם הכביש בערת כאלו שלטים עם קווים אלכסוניים כמה שיש פחות קווים ככה המפגש יותר קרוב כשאני יימצא את הספר ההוא אני ייעלה לפה הודעה. בכול מקרה! יש מפגש! עוצרים! לא משנה אם יש רמזור או מחסום! עוצרים לא ממש על הרכבת, כמה מטרים לפני... לא להיות "חכמים" ולהדרס בסוף.... לא הרכבת רוצה את זה ולא מדינת ישראל! וגם לא הציבור כמובן...
 

nitsansh

New member
רמזור אדום - עצור!

כן, זה ידוע!!!
אבל אני צריך א. את נוסח החוק המדויק ב. מה קורה במידה ואין מחסום, אלא רק רמזורים?
רמזור אדום - עצור!
כמו בצומת של כבישים... כשהצבע האדום ברמזור דולק ו/או נשמע צלצול, צריך לעצור מאחורי קו העצירה. צריך לזכור שלרכבת יש תמיד זכות קדימה! (לא משנה אם היא באה מימין או משמאל...)
 

harelc

New member
נסיונות לתשובה

מערכים, מספרים... חוקים....
כמה שאלות 1. אחרי התעמקות בכתוב באתר "חדשות הרכבת" הבנתי שיש לכל רכבת מספר נגיד רכבת YYZ לרחובות איך יודעים איזה מספר הרכבת 2. מערכים- מה זה בעצם מערך, והם יש אותו בכל סוגי הקרונות הפעילים (מודו, איסי3, דאבל דאק?) ואיך אני יודע כמה מערכים כל הרכבת? 3. חוקים- מישהו יכול להפנות אותי למקום בו כתוב בדיוק את חוקי הנסיעה על כביש כאשר יש מולך מחסום רכבת? חתימה טובה,
נסיונות לתשובה
אני אנסה לענות. 1. בוא נבדיל בין שני דברים. יש את המספר של הציוד הנייד עצמו (הקטר, הקרון) ועם קצת תשומת לב תוכל למצוא אותו או פשוט תסתכל. על הקטרים הוא רשום באופן ברור, ועל קרונות הנוסעים צריך קצת לחפש. המספור הוא בסדרות שונות, לפי סוג הציוד. חוץ מזה לכל "נסיעה" של רכבת יש מספר. למשל, הרכבת של 21:31 שיוצאת מעכו לבאר שבע (סתם דוגמא) וכו´. מספר כזה יש לכל נסיעה של רכבת, גם אם זו נסיעה תפעולית, רכבת משא וכו´ (חן - אני טועה??). כדי לדעת את המספרים האלו אתה צריך להיות מקורב לצלחת - לעבוד ברכבת ישראל, להשיג את "לוח הזמנים התפעולי" וכו´. לחלופין, דומני שחותמת הביקורת שהקונדוקטור מחתים בה את הכרטיס שלך - יש עליה את מספר הנסיעה. לפעמים גם תשמע את עובדי ר"י מפטפטים בקשר (במיוחד אנשי הבטחון), בסגנון: "43 מגיעה עכשיו לבית יהושע" וכו´. המספרים לא מפוסרמים לציבור פשוט כי הם לא מעניינים אותו. בהקשר הזה אני יודע לומר שנסיעות מיוחדות, מספרן מתחיל בספרה 8. 2. מערך הוא מספר קרונות שנוסעים כדבוקה אחת ויכולים תיאורטית להוות רכבת עצמאית. במקרה של הIC3, כל "שלישייה" היא מערך, ומחברים אותם ע"י קיפול תא הניהוג שיש בכל צד הצידה, ויצירת המעברים המפורסמים, שבוודאי עברת פעם דרכם. במקרה של רכבות הקומותיים, למיטב ידיעתי כשאומרים מערך מתכוונים בעצם לרכבת כולה, כי לרכבות האלה יש בפועל רק תצורת נסיעה אחת (נדמה לי שלושה קרונות רגילים וקרון משולב כוח-נוסעים). לרכבות ישנות ולרכבות מודו אני לא חושב שיש "מערכים", פשוט מדברים על מספר הקרונות. את מספר המערכים ברכבת IC3 קל לספור אם אתה מתבונן בה מהצד בניחותא. בכל פעם שהרכבת "נחתכת" ממש זה מערך חדש. בד"כ רוב הרכבות נוסעות בתצורת שניים או שלושה מערכים, אבל לעתים רואים גם מערך בודד או רכבת בת ארבעה מערכים. 3. תנסה ספר תיאוריה לנהיגה... הראל
 
תודה,בד"כ ראש העין-ת"א

נסיונות לתשובה
אני אנסה לענות. 1. בוא נבדיל בין שני דברים. יש את המספר של הציוד הנייד עצמו (הקטר, הקרון) ועם קצת תשומת לב תוכל למצוא אותו או פשוט תסתכל. על הקטרים הוא רשום באופן ברור, ועל קרונות הנוסעים צריך קצת לחפש. המספור הוא בסדרות שונות, לפי סוג הציוד. חוץ מזה לכל "נסיעה" של רכבת יש מספר. למשל, הרכבת של 21:31 שיוצאת מעכו לבאר שבע (סתם דוגמא) וכו´. מספר כזה יש לכל נסיעה של רכבת, גם אם זו נסיעה תפעולית, רכבת משא וכו´ (חן - אני טועה??). כדי לדעת את המספרים האלו אתה צריך להיות מקורב לצלחת - לעבוד ברכבת ישראל, להשיג את "לוח הזמנים התפעולי" וכו´. לחלופין, דומני שחותמת הביקורת שהקונדוקטור מחתים בה את הכרטיס שלך - יש עליה את מספר הנסיעה. לפעמים גם תשמע את עובדי ר"י מפטפטים בקשר (במיוחד אנשי הבטחון), בסגנון: "43 מגיעה עכשיו לבית יהושע" וכו´. המספרים לא מפוסרמים לציבור פשוט כי הם לא מעניינים אותו. בהקשר הזה אני יודע לומר שנסיעות מיוחדות, מספרן מתחיל בספרה 8. 2. מערך הוא מספר קרונות שנוסעים כדבוקה אחת ויכולים תיאורטית להוות רכבת עצמאית. במקרה של הIC3, כל "שלישייה" היא מערך, ומחברים אותם ע"י קיפול תא הניהוג שיש בכל צד הצידה, ויצירת המעברים המפורסמים, שבוודאי עברת פעם דרכם. במקרה של רכבות הקומותיים, למיטב ידיעתי כשאומרים מערך מתכוונים בעצם לרכבת כולה, כי לרכבות האלה יש בפועל רק תצורת נסיעה אחת (נדמה לי שלושה קרונות רגילים וקרון משולב כוח-נוסעים). לרכבות ישנות ולרכבות מודו אני לא חושב שיש "מערכים", פשוט מדברים על מספר הקרונות. את מספר המערכים ברכבת IC3 קל לספור אם אתה מתבונן בה מהצד בניחותא. בכל פעם שהרכבת "נחתכת" ממש זה מערך חדש. בד"כ רוב הרכבות נוסעות בתצורת שניים או שלושה מערכים, אבל לעתים רואים גם מערך בודד או רכבת בת ארבעה מערכים. 3. תנסה ספר תיאוריה לנהיגה... הראל
תודה,בד"כ ראש העין-ת"א
מופיע כמערך אחד
 
מספרי רכבות, ציוד ומערכים

נסיונות לתשובה
אני אנסה לענות. 1. בוא נבדיל בין שני דברים. יש את המספר של הציוד הנייד עצמו (הקטר, הקרון) ועם קצת תשומת לב תוכל למצוא אותו או פשוט תסתכל. על הקטרים הוא רשום באופן ברור, ועל קרונות הנוסעים צריך קצת לחפש. המספור הוא בסדרות שונות, לפי סוג הציוד. חוץ מזה לכל "נסיעה" של רכבת יש מספר. למשל, הרכבת של 21:31 שיוצאת מעכו לבאר שבע (סתם דוגמא) וכו´. מספר כזה יש לכל נסיעה של רכבת, גם אם זו נסיעה תפעולית, רכבת משא וכו´ (חן - אני טועה??). כדי לדעת את המספרים האלו אתה צריך להיות מקורב לצלחת - לעבוד ברכבת ישראל, להשיג את "לוח הזמנים התפעולי" וכו´. לחלופין, דומני שחותמת הביקורת שהקונדוקטור מחתים בה את הכרטיס שלך - יש עליה את מספר הנסיעה. לפעמים גם תשמע את עובדי ר"י מפטפטים בקשר (במיוחד אנשי הבטחון), בסגנון: "43 מגיעה עכשיו לבית יהושע" וכו´. המספרים לא מפוסרמים לציבור פשוט כי הם לא מעניינים אותו. בהקשר הזה אני יודע לומר שנסיעות מיוחדות, מספרן מתחיל בספרה 8. 2. מערך הוא מספר קרונות שנוסעים כדבוקה אחת ויכולים תיאורטית להוות רכבת עצמאית. במקרה של הIC3, כל "שלישייה" היא מערך, ומחברים אותם ע"י קיפול תא הניהוג שיש בכל צד הצידה, ויצירת המעברים המפורסמים, שבוודאי עברת פעם דרכם. במקרה של רכבות הקומותיים, למיטב ידיעתי כשאומרים מערך מתכוונים בעצם לרכבת כולה, כי לרכבות האלה יש בפועל רק תצורת נסיעה אחת (נדמה לי שלושה קרונות רגילים וקרון משולב כוח-נוסעים). לרכבות ישנות ולרכבות מודו אני לא חושב שיש "מערכים", פשוט מדברים על מספר הקרונות. את מספר המערכים ברכבת IC3 קל לספור אם אתה מתבונן בה מהצד בניחותא. בכל פעם שהרכבת "נחתכת" ממש זה מערך חדש. בד"כ רוב הרכבות נוסעות בתצורת שניים או שלושה מערכים, אבל לעתים רואים גם מערך בודד או רכבת בת ארבעה מערכים. 3. תנסה ספר תיאוריה לנהיגה... הראל
מספרי רכבות, ציוד ומערכים
למעשה הראל ענה פחות או יותר על כל השאלות בצורה נכונה ומדויקת. לצורך הנוחיות, אנסה לתמצת את העניין: - בלוח הזמנים הפנימי של הרכבת (´הלוח התפעולי´) מוגדר לכל תנועה של רכבת (או אפילו מערך בודד) מכל סוג מספר, לפי חוקיות מסוימת שלא אכנס אליה כאן (הדוגמה של הראל עם ה-8 היא חלר מאותה חוקיות). המספר מלווה את הרכבת מיציאתה מתחנת המוצא ועד להגעתה לתחנת היעד. באותו לוח גם מוגדר איזה סוג של רכבת אמור לבצע כל תנועה כזו מדי יום (גרורת קטר, קומותיים, משא, וכיו"ב), אם כי אין בו משום התחייבות שזה אכן יהיה המצב. יש בלוח גם עוד פרטים נוספים רבים. הראל צודק גם בנושא ההחתמה של הכרטיס ע"י הכרטיסן - המספר שמופיע לצד התאריך (לא זה המאונך לו!) הוא מספר הרכבת, או מספר התחנה בה עמד הכרטיסן בעת שהחתים את הכרטיס (כמו בתחנת הרצליה, לדוגמה). - לכל פריט ציוד נייד ברכבת ישראל יש מספר, שמהווה את זהותו לצרכי תיעוד, ביטוח, תחזוקה ועוד. המספר הזה לא קשור למספר הרכבת שהוזכר בסעיף הקודם. בשבועות הקרובים אני מקווה לפרסם מאמר ב-´חדשות הרכבת´ שיסביר יותר לעומק את שיטות המספור של הציוד הנייד ברכבת ישראל. - מערך (ברכבת)- תרגום המילה האנגלית Set - הרכב קבוע או זמני של ציוד נייד למטרות תפעוליות. בדרך כלל משתמשים במילה הזו כשמדברים עם מערכי IC3או קומותיים, אבל גם לגבי שאר סוגי הרכבות. ההבדל הוא שניתן לומר שמערך IC3 או קומותיים הוט קבוע יחסית בהרכבו (שלוש יחידות ב-IC3 וארבעה קרונות קומותיים), ולכן כשמחברים כמה כאלו ביחד מתייחסים אליהם כ-´מערכים´ ולא כמערך ארוך. דרך אגב, כדי לזהות היכן מסתיים מערך IC3 אחד ומתיל משנהו ברכבת ארוכה פשוט צריך לזכור שקצהו של כל מערך צבוע באדום, כך שבכל מקום שרואים אדום, חוץ מהקצה החיצוני של הרכבת, ניתן להסיק שזהו מקום החיבור בין שני מערכים. ניתן לחבר עד חמישה מערכי IC3 ביחד, ואפילו עשו את זה די הרבה בארץ בתקופות מסוימות (אני חושב שהיום קצת פחות).
 

harelc

New member
מספר מקסימלי של מערכי IC3

מספרי רכבות, ציוד ומערכים
למעשה הראל ענה פחות או יותר על כל השאלות בצורה נכונה ומדויקת. לצורך הנוחיות, אנסה לתמצת את העניין: - בלוח הזמנים הפנימי של הרכבת (´הלוח התפעולי´) מוגדר לכל תנועה של רכבת (או אפילו מערך בודד) מכל סוג מספר, לפי חוקיות מסוימת שלא אכנס אליה כאן (הדוגמה של הראל עם ה-8 היא חלר מאותה חוקיות). המספר מלווה את הרכבת מיציאתה מתחנת המוצא ועד להגעתה לתחנת היעד. באותו לוח גם מוגדר איזה סוג של רכבת אמור לבצע כל תנועה כזו מדי יום (גרורת קטר, קומותיים, משא, וכיו"ב), אם כי אין בו משום התחייבות שזה אכן יהיה המצב. יש בלוח גם עוד פרטים נוספים רבים. הראל צודק גם בנושא ההחתמה של הכרטיס ע"י הכרטיסן - המספר שמופיע לצד התאריך (לא זה המאונך לו!) הוא מספר הרכבת, או מספר התחנה בה עמד הכרטיסן בעת שהחתים את הכרטיס (כמו בתחנת הרצליה, לדוגמה). - לכל פריט ציוד נייד ברכבת ישראל יש מספר, שמהווה את זהותו לצרכי תיעוד, ביטוח, תחזוקה ועוד. המספר הזה לא קשור למספר הרכבת שהוזכר בסעיף הקודם. בשבועות הקרובים אני מקווה לפרסם מאמר ב-´חדשות הרכבת´ שיסביר יותר לעומק את שיטות המספור של הציוד הנייד ברכבת ישראל. - מערך (ברכבת)- תרגום המילה האנגלית Set - הרכב קבוע או זמני של ציוד נייד למטרות תפעוליות. בדרך כלל משתמשים במילה הזו כשמדברים עם מערכי IC3או קומותיים, אבל גם לגבי שאר סוגי הרכבות. ההבדל הוא שניתן לומר שמערך IC3 או קומותיים הוט קבוע יחסית בהרכבו (שלוש יחידות ב-IC3 וארבעה קרונות קומותיים), ולכן כשמחברים כמה כאלו ביחד מתייחסים אליהם כ-´מערכים´ ולא כמערך ארוך. דרך אגב, כדי לזהות היכן מסתיים מערך IC3 אחד ומתיל משנהו ברכבת ארוכה פשוט צריך לזכור שקצהו של כל מערך צבוע באדום, כך שבכל מקום שרואים אדום, חוץ מהקצה החיצוני של הרכבת, ניתן להסיק שזהו מקום החיבור בין שני מערכים. ניתן לחבר עד חמישה מערכי IC3 ביחד, ואפילו עשו את זה די הרבה בארץ בתקופות מסוימות (אני חושב שהיום קצת פחות).
מספר מקסימלי של מערכי IC3
בעצם, היות למערכי הIC3 יש הנעה עצמאית ובנפרד (למרות שכפי שהוסבר לי פעם, כשנוסעים כמה מערכים ביחד, לעתים חוסכים ומכבים את המנועים של המערך האמצעי), האם בעצם יש מגבלה טכנית מהותית לחבר יותר מחמישה מערכים? ברור שתתקבל רכבת מאוד ארוכה, יותר ארוכה מכל הרציפים בארץ, אבל בעצם אפשר ליצור רכבת כזו, לא? היא עדיין תהיה קצרה יותר מרכבות משא. חן? מישהו אחר? הראל
 

fireman

New member
מערכי IC3

מספר מקסימלי של מערכי IC3
בעצם, היות למערכי הIC3 יש הנעה עצמאית ובנפרד (למרות שכפי שהוסבר לי פעם, כשנוסעים כמה מערכים ביחד, לעתים חוסכים ומכבים את המנועים של המערך האמצעי), האם בעצם יש מגבלה טכנית מהותית לחבר יותר מחמישה מערכים? ברור שתתקבל רכבת מאוד ארוכה, יותר ארוכה מכל הרציפים בארץ, אבל בעצם אפשר ליצור רכבת כזו, לא? היא עדיין תהיה קצרה יותר מרכבות משא. חן? מישהו אחר? הראל
מערכי IC3
מבחינה עקרונית כל מערך IC3 עצמאי מונע ע"י 4 מנועים בהספק של 440 כ"ס כ"א כאשר מחברים מספר מערכים יחדיו משקל הרכבת באופן גלובלי גדל ומצריך יותר נקודות הנעה בכדי להגיע לתאוצות טובות ונסיעה מהירה. בעיקרון מבחינה טכנית אתה יכול לחבר את כל מערכי הIC3 ביחד אבל השאלה היא האם יש כדאיות? מאחר וכל מערך יכול לפעול כיחידה עצמאית אין בעיה של גנרטורים וחשמל כפי שיש ברכבת קרונות רגילה (קרונות ספרדיים\אל חלד\מו-דו והדאבל דק) שבהן לכל מערך יש יחידת קרון כוח (בדאבל דק הוא משולב עם קרון הניהוג) הסיבה העיקרית שלא מחברים יותר מ5 מערכי IC3 היא קודם מבחינת כדאיות כלכלית והן מבחינת אורך הרציפים הקיימים ברוב תחנות הרכבת שאינם מסוגלים לקלוט רכבת באורך כזה. לגבי כיבוי המנועים... בטוחני שבעת האצה מעמידה אין אפשרות לוותר ואף לא על הספק של מנוע אחד, קח בחשבון את המשקל הכולל של הרכבת ואת משקל הנוסעים על ציודם, מה גם שהרכבות בישראל אינן סובלות מחוסר ביקוש והן עמוסות לעייפה. בזמן נסיעה מישורית וארוכה אני חושב שאין בעיה להפסיק את פעולתם של חלק מהמנועים אבל כאן נשאלת השאלה מה בגורל אספקת החשמל והמיזוג אויר שסביר להניח מקבלים את הכוח מאותם מנועים
 

nitsansh

New member
למה זה לא מענין את הציבור??

נסיונות לתשובה
אני אנסה לענות. 1. בוא נבדיל בין שני דברים. יש את המספר של הציוד הנייד עצמו (הקטר, הקרון) ועם קצת תשומת לב תוכל למצוא אותו או פשוט תסתכל. על הקטרים הוא רשום באופן ברור, ועל קרונות הנוסעים צריך קצת לחפש. המספור הוא בסדרות שונות, לפי סוג הציוד. חוץ מזה לכל "נסיעה" של רכבת יש מספר. למשל, הרכבת של 21:31 שיוצאת מעכו לבאר שבע (סתם דוגמא) וכו´. מספר כזה יש לכל נסיעה של רכבת, גם אם זו נסיעה תפעולית, רכבת משא וכו´ (חן - אני טועה??). כדי לדעת את המספרים האלו אתה צריך להיות מקורב לצלחת - לעבוד ברכבת ישראל, להשיג את "לוח הזמנים התפעולי" וכו´. לחלופין, דומני שחותמת הביקורת שהקונדוקטור מחתים בה את הכרטיס שלך - יש עליה את מספר הנסיעה. לפעמים גם תשמע את עובדי ר"י מפטפטים בקשר (במיוחד אנשי הבטחון), בסגנון: "43 מגיעה עכשיו לבית יהושע" וכו´. המספרים לא מפוסרמים לציבור פשוט כי הם לא מעניינים אותו. בהקשר הזה אני יודע לומר שנסיעות מיוחדות, מספרן מתחיל בספרה 8. 2. מערך הוא מספר קרונות שנוסעים כדבוקה אחת ויכולים תיאורטית להוות רכבת עצמאית. במקרה של הIC3, כל "שלישייה" היא מערך, ומחברים אותם ע"י קיפול תא הניהוג שיש בכל צד הצידה, ויצירת המעברים המפורסמים, שבוודאי עברת פעם דרכם. במקרה של רכבות הקומותיים, למיטב ידיעתי כשאומרים מערך מתכוונים בעצם לרכבת כולה, כי לרכבות האלה יש בפועל רק תצורת נסיעה אחת (נדמה לי שלושה קרונות רגילים וקרון משולב כוח-נוסעים). לרכבות ישנות ולרכבות מודו אני לא חושב שיש "מערכים", פשוט מדברים על מספר הקרונות. את מספר המערכים ברכבת IC3 קל לספור אם אתה מתבונן בה מהצד בניחותא. בכל פעם שהרכבת "נחתכת" ממש זה מערך חדש. בד"כ רוב הרכבות נוסעות בתצורת שניים או שלושה מערכים, אבל לעתים רואים גם מערך בודד או רכבת בת ארבעה מערכים. 3. תנסה ספר תיאוריה לנהיגה... הראל
למה זה לא מענין את הציבור??
ברכבות באירופה מפורסם מספר הרכבת בלוחות הזמנים... שם זה מענין ופה לא?
 

seffic

New member
באירופה מפרסמים את מס´ הנסיעה

למה זה לא מענין את הציבור??
ברכבות באירופה מפורסם מספר הרכבת בלוחות הזמנים... שם זה מענין ופה לא?
באירופה מפרסמים את מס´ הנסיעה
בגלל מתחנה אחת יוצאות כ"כ הרבה רכבות ליעדים שונים, צריך למספר את הנסיעות כמו קווי אוטובוס.
 

harelc

New member
מספרי נסיעות, שמות רכבות

באירופה מפרסמים את מס´ הנסיעה
בגלל מתחנה אחת יוצאות כ"כ הרבה רכבות ליעדים שונים, צריך למספר את הנסיעות כמו קווי אוטובוס.
מספרי נסיעות, שמות רכבות
באירופה לא רק שמפרסמים את מספר הנסיעה, אלא שלרכבות החשובות יותר, למשל רכבות הEuroCity (רכבות בינלאומיות שמופעלות במשותף ע"י כמה חברות רכבות, ועושות מסלול ארוך, למשל קלן-בודפשט) יש גם שמות, בדרך כלל שמות של אישים מפורסמים (מלחינים, סופרים), ערים ציוריות ועוד. מדובר בשם של הנסיעה, לא של הציוד! (כמו שבארץ לחלק ממערכי הIC3 יש שמות שבטי ישראל, כמו למטוסים) לדעתי זה נחמד ליסוע ברכבת "Franz Liszt" במקום ברכבת EC319 (למרות שהשם לא מחליף את המספר, הוא רק מתוסף לו). הראל
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה