מסילת-העמק - הסיור

מצב
הנושא נעול.
מסילת-העמק - הסיור

מסילת-העמק - הסיור
כפעם בשנה אני מסייר לאורך התואי.

היום נסעתי מחיפה לבית שאן:
1.
רוב התואי המקורי של רכבת-העמק נדרס על ידי מסילת-העמק.
2.
רוב הגשרים בתואי נהרסו ונבנו גשרים חדשים. הושארו מתי מעט למעצבה כמו הגשר שממזרח לאגם ברוך. אפילו הגשר הטורקי שהריסתו נעצרה בפקודת בית המשפט, נעלם ובמקומו יש גשר חדיש.
3.
תחנת תל-חנן, נהרסה, עמודי הטלגרף של הורנשטיין נעלמו לפני שלוש שנים, שרידי תחנת ג'למי נהרסו למרות שתוואי מסילת העמק עובר רחוק ממנו, הגשר שהיה החניה של אל-מוג'יידל נעלם, האגמון של חניית טרבינה נעלם,כוסה, וכן כוסה אתר העתיקות היהודי שבו נמצא פסל של הרקולס, הקו מצפון לעפולה עובר צמוד לעיר ולא למרכז המסחרי הצמוד לבית החולים (ואשה הרה שלא תעז להגיע ברכבת לבית החולים, כי צפויה לה דרך חתחתים).
4.
מבנה המסילאים בתחנת עין-חרוד, פתוח ונטוש.
5.
מסוף הרכבת בבית שאן בשלבי בניה בלי לפגוע (בינתיים) בתחנה המקורית.
6.
הנושא של צמח.
כולל חצאי אמיתות שפוזרו, ופרטים שהוסתרו , כנראה יש להניח, לצורך "בעלות" על המידע. זה יפורט כאן.
אחרי התייעצות עם חן מלינג לגבי מושגים שונים בתרשים התחנה מיקמתי את הדברים גם בצילום מגג מגדל המים הבזלתי וגם על פני התרשים מ-1943 שמקורו כמובן במוזיאון.
אציד קודם את התמונות הכלליות, ואחר כך לפרטים.

התמונה הראשונה, של השטח שממזרח למגדל המים הכפול, אחרי שהשטח נוקה. הצילום מרום המגדל.
 
שיבוץ הפרטים בתרשים

מסילת-העמק - הסיור
כפעם בשנה אני מסייר לאורך התואי.

היום נסעתי מחיפה לבית שאן:
1.
רוב התואי המקורי של רכבת-העמק נדרס על ידי מסילת-העמק.
2.
רוב הגשרים בתואי נהרסו ונבנו גשרים חדשים. הושארו מתי מעט למעצבה כמו הגשר שממזרח לאגם ברוך. אפילו הגשר הטורקי שהריסתו נעצרה בפקודת בית המשפט, נעלם ובמקומו יש גשר חדיש.
3.
תחנת תל-חנן, נהרסה, עמודי הטלגרף של הורנשטיין נעלמו לפני שלוש שנים, שרידי תחנת ג'למי נהרסו למרות שתוואי מסילת העמק עובר רחוק ממנו, הגשר שהיה החניה של אל-מוג'יידל נעלם, האגמון של חניית טרבינה נעלם,כוסה, וכן כוסה אתר העתיקות היהודי שבו נמצא פסל של הרקולס, הקו מצפון לעפולה עובר צמוד לעיר ולא למרכז המסחרי הצמוד לבית החולים (ואשה הרה שלא תעז להגיע ברכבת לבית החולים, כי צפויה לה דרך חתחתים).
4.
מבנה המסילאים בתחנת עין-חרוד, פתוח ונטוש.
5.
מסוף הרכבת בבית שאן בשלבי בניה בלי לפגוע (בינתיים) בתחנה המקורית.
6.
הנושא של צמח.
כולל חצאי אמיתות שפוזרו, ופרטים שהוסתרו , כנראה יש להניח, לצורך "בעלות" על המידע. זה יפורט כאן.
אחרי התייעצות עם חן מלינג לגבי מושגים שונים בתרשים התחנה מיקמתי את הדברים גם בצילום מגג מגדל המים הבזלתי וגם על פני התרשים מ-1943 שמקורו כמובן במוזיאון.
אציד קודם את התמונות הכלליות, ואחר כך לפרטים.

התמונה הראשונה, של השטח שממזרח למגדל המים הכפול, אחרי שהשטח נוקה. הצילום מרום המגדל.
שיבוץ הפרטים בתרשים
 
הסובבן

מסילת-העמק - הסיור
כפעם בשנה אני מסייר לאורך התואי.

היום נסעתי מחיפה לבית שאן:
1.
רוב התואי המקורי של רכבת-העמק נדרס על ידי מסילת-העמק.
2.
רוב הגשרים בתואי נהרסו ונבנו גשרים חדשים. הושארו מתי מעט למעצבה כמו הגשר שממזרח לאגם ברוך. אפילו הגשר הטורקי שהריסתו נעצרה בפקודת בית המשפט, נעלם ובמקומו יש גשר חדיש.
3.
תחנת תל-חנן, נהרסה, עמודי הטלגרף של הורנשטיין נעלמו לפני שלוש שנים, שרידי תחנת ג'למי נהרסו למרות שתוואי מסילת העמק עובר רחוק ממנו, הגשר שהיה החניה של אל-מוג'יידל נעלם, האגמון של חניית טרבינה נעלם,כוסה, וכן כוסה אתר העתיקות היהודי שבו נמצא פסל של הרקולס, הקו מצפון לעפולה עובר צמוד לעיר ולא למרכז המסחרי הצמוד לבית החולים (ואשה הרה שלא תעז להגיע ברכבת לבית החולים, כי צפויה לה דרך חתחתים).
4.
מבנה המסילאים בתחנת עין-חרוד, פתוח ונטוש.
5.
מסוף הרכבת בבית שאן בשלבי בניה בלי לפגוע (בינתיים) בתחנה המקורית.
6.
הנושא של צמח.
כולל חצאי אמיתות שפוזרו, ופרטים שהוסתרו , כנראה יש להניח, לצורך "בעלות" על המידע. זה יפורט כאן.
אחרי התייעצות עם חן מלינג לגבי מושגים שונים בתרשים התחנה מיקמתי את הדברים גם בצילום מגג מגדל המים הבזלתי וגם על פני התרשים מ-1943 שמקורו כמובן במוזיאון.
אציד קודם את התמונות הכלליות, ואחר כך לפרטים.

התמונה הראשונה, של השטח שממזרח למגדל המים הכפול, אחרי שהשטח נוקה. הצילום מרום המגדל.
הסובבן
 
זה ע"ש הלאבנוני??


זה ע"ש הלאבנוני??

הוא גילה אותו כמו שאני גיליתי את היבשת החדשה ריזורילבאנד !
 
זה בכלל מאפיין מענין בארץ

זה ע"ש הלאבנוני??

הוא גילה אותו כמו שאני גיליתי את היבשת החדשה ריזורילבאנד !
זה בכלל מאפיין מענין בארץ
אנשים מגלים דברים מוכרים (מצאתי תמונה שבה רואים את הסימונים סביב הסובבן, רק שמישהו היה צריך להביא כלי עבודה ולחפור), כנ"ל במאגר (עדיין לא ברור לי מה הם התאים שבגג המאגר).
כמו שמידי פעם איזה חבר כנסת ממציא חוק שכבר קיים מזה שנים רבות, ואני רושם לעצמי, ויום אחד אפרסם את הרשימה.

לנושא כאן, שיניתי בהתאם את הכיתובים על הצילום הכללי, ועשיתי עוד משהו.

מיקום מיכל הדלק הקטן שרק ראשו בולט מהקרקע, נראה לי לא מתאים.
בתרשים המיכל הקטן נמצא כ-40 מטר מזרחית למגדל ובפועל בשטח המרחק בינייהם הוא בערך חצי מזה, בנוסף , אני מסמן בקו כחול את המסילה שחוצה את הסובבן מפיצול 22 לפיצול 10, והקו מעט נשבר באמצע, אבל כאשר אני מנסה לשחזר אותו בתמונה הממשית, כשהוא הרי עובר מדרום למיכל הקטן, בין המגדל למאגר, וחוצה את הסובבן ונמשך מדרום למאגר המים הכפול, הרי אנחנו מקבלים קו עם עיקול חזק יחסית משהו כמו 90 מעלות.
מה שמחשיד כי המיכל הקטן הוא בכלל טנק המזוט שהיה על המגדל, ואילו המיכל הקטן הוא הלאה עוד 20 מטר לכיוון הכביש הראשי.
מה דעתך ?
 
המיכל הקטן הוא טנק המזוט שהיה על המגדל

זה בכלל מאפיין מענין בארץ
אנשים מגלים דברים מוכרים (מצאתי תמונה שבה רואים את הסימונים סביב הסובבן, רק שמישהו היה צריך להביא כלי עבודה ולחפור), כנ"ל במאגר (עדיין לא ברור לי מה הם התאים שבגג המאגר).
כמו שמידי פעם איזה חבר כנסת ממציא חוק שכבר קיים מזה שנים רבות, ואני רושם לעצמי, ויום אחד אפרסם את הרשימה.

לנושא כאן, שיניתי בהתאם את הכיתובים על הצילום הכללי, ועשיתי עוד משהו.

מיקום מיכל הדלק הקטן שרק ראשו בולט מהקרקע, נראה לי לא מתאים.
בתרשים המיכל הקטן נמצא כ-40 מטר מזרחית למגדל ובפועל בשטח המרחק בינייהם הוא בערך חצי מזה, בנוסף , אני מסמן בקו כחול את המסילה שחוצה את הסובבן מפיצול 22 לפיצול 10, והקו מעט נשבר באמצע, אבל כאשר אני מנסה לשחזר אותו בתמונה הממשית, כשהוא הרי עובר מדרום למיכל הקטן, בין המגדל למאגר, וחוצה את הסובבן ונמשך מדרום למאגר המים הכפול, הרי אנחנו מקבלים קו עם עיקול חזק יחסית משהו כמו 90 מעלות.
מה שמחשיד כי המיכל הקטן הוא בכלל טנק המזוט שהיה על המגדל, ואילו המיכל הקטן הוא הלאה עוד 20 מטר לכיוון הכביש הראשי.
מה דעתך ?
המיכל הקטן הוא טנק המזוט שהיה על המגדל
לפי כל הגיון. אבל תשאל את הלאבנוני - אולי הוא יודע???

מעניין לציין שמעולם לא ראיתי את המחקר המלא שלו על רכבת העמק וכנראה שגם לא נזכה לראות את ספרו על רכבת העמק בימיניו אנו....
אני חושב שזה מזכיר לי עוד איזה פרופ' שכותב כבר 163 שנים ספר על אחת הערים בארץ.....חבל שלא למד מזאב וילנאי שכתב ומהר מאוד הוציא לאור.
 
או להעלות לתקליטור

המיכל הקטן הוא טנק המזוט שהיה על המגדל
לפי כל הגיון. אבל תשאל את הלאבנוני - אולי הוא יודע???

מעניין לציין שמעולם לא ראיתי את המחקר המלא שלו על רכבת העמק וכנראה שגם לא נזכה לראות את ספרו על רכבת העמק בימיניו אנו....
אני חושב שזה מזכיר לי עוד איזה פרופ' שכותב כבר 163 שנים ספר על אחת הערים בארץ.....חבל שלא למד מזאב וילנאי שכתב ומהר מאוד הוציא לאור.
או להעלות לתקליטור
וכך אפשר גם לעדכן כל עת שמקבלים מידע חדש......

לגבי המיכל, אם כן ניחשתי נכון.
 
לדיסק או לענן ברשת. אבל אין זכר משום

או להעלות לתקליטור
וכך אפשר גם לעדכן כל עת שמקבלים מידע חדש......

לגבי המיכל, אם כן ניחשתי נכון.
לדיסק או לענן ברשת. אבל אין זכר משום
ספר שלו - דיגיטלי או נייר. לא נתקלתי בשום ספר שלו על הנושא, וזאת, למרות שהספר הובטח לנו עוד בשנת 2011 באותו כנס שהיה.
אני אגב שמעתי שהספר שלו יראה אור או ב- 2009 או ב- 2010...וגם את זה אתה זוכר. שמענו זאת ביחד בעבר לפני 6 שנים.
 
הוא כנראה מתכנן אנציקלופדיה.....

לדיסק או לענן ברשת. אבל אין זכר משום
ספר שלו - דיגיטלי או נייר. לא נתקלתי בשום ספר שלו על הנושא, וזאת, למרות שהספר הובטח לנו עוד בשנת 2011 באותו כנס שהיה.
אני אגב שמעתי שהספר שלו יראה אור או ב- 2009 או ב- 2010...וגם את זה אתה זוכר. שמענו זאת ביחד בעבר לפני 6 שנים.
הוא כנראה מתכנן אנציקלופדיה.....
לפי ההתנהלות, הוא כנראה איש עשיר שיש לו זמן ולא ממהר להוציא ספר. כל אחד ועניניו. בעיקר שאנחנו רק ב-2014.
אז גם עשיר וגם אחד שיודע לתת למעשיו פירסומים מידי פעם, טוב לו.
 
לא נכנס לעניניו. אני יודע שהוא לא

הוא כנראה מתכנן אנציקלופדיה.....
לפי ההתנהלות, הוא כנראה איש עשיר שיש לו זמן ולא ממהר להוציא ספר. כל אחד ועניניו. בעיקר שאנחנו רק ב-2014.
אז גם עשיר וגם אחד שיודע לתת למעשיו פירסומים מידי פעם, טוב לו.
לא נכנס לעניניו. אני יודע שהוא לא
שוחה בים של כסף. אבל אין לכך משמעות. כנראה שאתה לקחת לו את כל הפואנטות כך שככל הנראה לא נשאר ברשותו מה לפרסם...או שהוא חושש מהביקורת האדירה שתונחת על ספרו כאשר ברור לכל שאתה ואני נעבור על כל מילה ופסקה שיכתוב. אני מתכונן לקרוא כל מילה שלו ולבדוק אותו על כל שעל או משפט כתוב. עבודת נמלים ששווה את המאמץ. מעניין אם הוא מצא את כל 48 התחנות ונקודות העצירה בקו? בינתיים, אתה היחיד שהגיע לממצאים האלה ואתה היחיד שמכיר את התוואי ברמת על.
 
גם פול קוטרל, ז"ל, הודה בפניי מס' פעמים כי

הוא כנראה מתכנן אנציקלופדיה.....
לפי ההתנהלות, הוא כנראה איש עשיר שיש לו זמן ולא ממהר להוציא ספר. כל אחד ועניניו. בעיקר שאנחנו רק ב-2014.
אז גם עשיר וגם אחד שיודע לתת למעשיו פירסומים מידי פעם, טוב לו.
גם פול קוטרל, ז"ל, הודה בפניי מס' פעמים כי
אתה מכיר את הקו עד חמת גדר טוב ממנו. הנקודה החלשה במחקר שלך,תקבל חיזוק מטורף ממני ביום מן הימים כאשר מדובר על אינוונטר הציוד הנייד ועל פרטים חדשים ויחודיים על ציוד זה ממידע שהגיע אליי בשנתיים האחרונות, כולל מארכיונים פרטיים בסוריה ומאוסף מסמכים נדיר ביותר על הציוד הנייד של החיג'אזית שרכשתי בכסף רב באי.באיי. החומר הגיע במקור ממוסכי הקטרים בסוריה שטיפלו בציוד. החומר הנ"ל לא קיים לגישה ישראלית ואינו קיים בארכיון הרכבת בחיפה.
 
אתה צודק בענין מה שאתה קורא "הברזלים"

גם פול קוטרל, ז"ל, הודה בפניי מס' פעמים כי
אתה מכיר את הקו עד חמת גדר טוב ממנו. הנקודה החלשה במחקר שלך,תקבל חיזוק מטורף ממני ביום מן הימים כאשר מדובר על אינוונטר הציוד הנייד ועל פרטים חדשים ויחודיים על ציוד זה ממידע שהגיע אליי בשנתיים האחרונות, כולל מארכיונים פרטיים בסוריה ומאוסף מסמכים נדיר ביותר על הציוד הנייד של החיג'אזית שרכשתי בכסף רב באי.באיי. החומר הגיע במקור ממוסכי הקטרים בסוריה שטיפלו בציוד. החומר הנ"ל לא קיים לגישה ישראלית ואינו קיים בארכיון הרכבת בחיפה.
אתה צודק בענין מה שאתה קורא "הברזלים"
בזה אני עפר לרגליך, ובוודאי שתמיד אשמח ללמוד עוד.

אני יודע שהמחקר שלי עשה נחת לפול ואפילו במאמרים באנגליה הוא כתב על כך ("חובש מוטס" ז"ל הראה לי פעם), ושמחתי מאוד, כי זה היה כיף אדיר לגמול לו טובה תחת טובות, אני בטוח שהותיקים כמוני וכמוך לא יכולים לעולם לשכוח אותו, לכן בספר שלי יש פרק שלם לזכרו. אבל אציין גם את חן מלינג שהוא ממשיכו באותה רוח ואם יש לי איזו שאלה, אני יודע שאקבל תשובה.
 
אני דיברתי רק על פול, ז"ל. היה

אתה צודק בענין מה שאתה קורא "הברזלים"
בזה אני עפר לרגליך, ובוודאי שתמיד אשמח ללמוד עוד.

אני יודע שהמחקר שלי עשה נחת לפול ואפילו במאמרים באנגליה הוא כתב על כך ("חובש מוטס" ז"ל הראה לי פעם), ושמחתי מאוד, כי זה היה כיף אדיר לגמול לו טובה תחת טובות, אני בטוח שהותיקים כמוני וכמוך לא יכולים לעולם לשכוח אותו, לכן בספר שלי יש פרק שלם לזכרו. אבל אציין גם את חן מלינג שהוא ממשיכו באותה רוח ואם יש לי איזו שאלה, אני יודע שאקבל תשובה.
אני דיברתי רק על פול, ז"ל. היה
אחד ויחיד בדורו ואין לו תחליף.
התפקיד שלי הוא רק לדאוג שהחומרים הבאמת נדירים ויחודיים לא יגיעו לידיו של הלאבנוני. אני זוכר את הנאום המתנשא שלו אל מול קהל שומעים. באותו רגע ידעתי שממני הוא לא יקבל דבר. גם אם אדע שספרו יוצא לאור, אתעקש לקנות את הספר במחיר הנקוב על כריכתו האחורית ולא לקבל אותו כשי באחד המפגשים. אני מתכוון לעבור על כל הערת שוליים שלו, להגיע אל המקור המופיע בהערה ולבדוק את נכונות הדברים, שורה אחרי שורה. תבדוק היטב אם הוא לא לוקח מידע מהספר האלקטרוני שלך. זה יהיה קל לבדוק במיוחד בפרקים שיעסקו בקטרים ובקרונות. גם המחקרים שלי "נגועים" בסוסים טרוייאנים יחודיים שעוזרים לי לבדוק אם מישהו ציטט ממני משהו. לגבי תמונות שאני מפרסם: השימוש בהן חופשי לחלוטין תמיד !
 
גם לדני גולדשמידט אין תחליף ! וזה בנושא

אתה צודק בענין מה שאתה קורא "הברזלים"
בזה אני עפר לרגליך, ובוודאי שתמיד אשמח ללמוד עוד.

אני יודע שהמחקר שלי עשה נחת לפול ואפילו במאמרים באנגליה הוא כתב על כך ("חובש מוטס" ז"ל הראה לי פעם), ושמחתי מאוד, כי זה היה כיף אדיר לגמול לו טובה תחת טובות, אני בטוח שהותיקים כמוני וכמוך לא יכולים לעולם לשכוח אותו, לכן בספר שלי יש פרק שלם לזכרו. אבל אציין גם את חן מלינג שהוא ממשיכו באותה רוח ואם יש לי איזו שאלה, אני יודע שאקבל תשובה.
גם לדני גולדשמידט אין תחליף ! וזה בנושא
האוטובוסים. דני הוא חובב האוטובוסים הגדול מכולם במאות ה-20 וה-21. אין לו תחליף. נאחל לדני חיים ארוכים ומאושרים.
אחת הפגישות המרגשות שהיו לי בחיים היתה כאשר דני ופול נפגשו ביחד ודיברו על תחבורה ציבורית לסוגיה. זו היתה פגישת ציוד נייד במיטבה.
 
ולסיום הערב: צילום נדיר מבית היוצר של

גם לדני גולדשמידט אין תחליף ! וזה בנושא
האוטובוסים. דני הוא חובב האוטובוסים הגדול מכולם במאות ה-20 וה-21. אין לו תחליף. נאחל לדני חיים ארוכים ומאושרים.
אחת הפגישות המרגשות שהיו לי בחיים היתה כאשר דני ופול נפגשו ביחד ודיברו על תחבורה ציבורית לסוגיה. זו היתה פגישת ציוד נייד במיטבה.
ולסיום הערב: צילום נדיר מבית היוצר של
דני האחד והיחיד: שלישיית V8-145 מוגמרים. לילה טוב.
 

בועז ל

New member
אהבתי לנסוע בסקאניות האלו.

ולסיום הערב: צילום נדיר מבית היוצר של
דני האחד והיחיד: שלישיית V8-145 מוגמרים. לילה טוב.
אהבתי לנסוע בסקאניות האלו.
בשעתו, אף נראו לי כדגמים מפוארים קפיצת מדרגה רצינית לעומת דור הטייגרים הישן. תודה רבה, יא מלעון!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה