מבצע לאיתור בעיות תשתית

מצב
הנושא נעול.

כRובי

New member
ישראל: אלופת העולם בצפיפות הנסיעה

ישראל: אלופת העולם בצפיפות הנסיעה
בכבישים.. מגזין הרשת של "גלובס" מדווח כי ישראל מפגרת מאוד גם במספר הכבישים המהירים ביחס לשטח המדינה, והיא ממוקמת בתחתית טבלת הכבישים המהירים במדינות המערב. ישראל היא אלופת העולם בצפיפות הנסיעה בכבישים. מנגד, היא סוגרת את הטבלה העולמית במספר ובשטח הכבישים ביחס לשטח המדינה. כך עולה מנתוני השפעה שערכו כלכלני מחלקת המחקר בבנק ישראל, הכלולים בדו"ח לשנת 2002, שפורסם השבוע. על-פי הנתונים, שטח הכבישים בישראל נמוך ביותר ביחס למדינות המערב, ומגיע ל-0.05% בלבד משטח המדינה. זאת, לעומת 0.57% בממוצע במדינות המערב ו-0.75%-1.5% במדינות המובילות (הולנד, דנמרק, צרפת, בריטניה וגרמניה). ישראל מפגרת מאוד גם במספר הכבישים המהירים ביחס לשטח המדינה, והיא ממוקמת בתחתית טבלת הכבישים המהירים במדינות המערב. רק בשתי מדינות, אירלנד ופינלנד (מדינות בעלות צפיפות אוכלוסין נמוכה), המצב גרוע יותר מבישראל. כלכלנים במחלקת המחקר מעריכים, כי נדרשת השקעה מאסיבית של כ-40 מיליארד שקל לפחות כדי להדביק את הפער שנוצר בשנים האחרונות בתשתית הכבישים בישראל. על מנת להגיע לסטנדרטים מערביים בצפיפות הכביש, נדרשת השקעה בסכומים גדולים עוד יותר, קרוב ל-70 מיליארד שקל. יותר סיכוי לתאונות ההסתברות להיקלע לתאונה קטלנית בישראל גבוה מבמערב, בשל המחסור המצטבר בתשתיות כבישים. הסיכוי גבוה במיוחד לאופנועים ולאוטובוסים. כך מתברר מעיבודי מחלקת המחקר של בנק ישראל, בהתבסס על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ומשרד התחבורה. זו ההסתברות לתאונה קטלנית בישראל, בהתאם לאופי כלי רכב: אופנועים - 3.5%; אוטובוסים - 2.5%; אוטובוסים זעירים - 1.5%; משאיות עד 4 טון - 1%; משאיות מעל 4 טון - 0.8%; רכב פרטי - 0.8%; מוניות - 0.5%. ממצאי דו"ח בנק ישראל: הצפיפות בכבישי ישראל - הגדולה ביותר במערב מספר ושטח הכבישים במערב גדול ב-60% מבישראל מספר הכבישים המהירים במערב גדול פי 8 מבישראל חלק הכבישים ביחס לשטח המדינה גדול במערב פי 12
 
עוד כבישים?

ישראל: אלופת העולם בצפיפות הנסיעה
בכבישים.. מגזין הרשת של "גלובס" מדווח כי ישראל מפגרת מאוד גם במספר הכבישים המהירים ביחס לשטח המדינה, והיא ממוקמת בתחתית טבלת הכבישים המהירים במדינות המערב. ישראל היא אלופת העולם בצפיפות הנסיעה בכבישים. מנגד, היא סוגרת את הטבלה העולמית במספר ובשטח הכבישים ביחס לשטח המדינה. כך עולה מנתוני השפעה שערכו כלכלני מחלקת המחקר בבנק ישראל, הכלולים בדו"ח לשנת 2002, שפורסם השבוע. על-פי הנתונים, שטח הכבישים בישראל נמוך ביותר ביחס למדינות המערב, ומגיע ל-0.05% בלבד משטח המדינה. זאת, לעומת 0.57% בממוצע במדינות המערב ו-0.75%-1.5% במדינות המובילות (הולנד, דנמרק, צרפת, בריטניה וגרמניה). ישראל מפגרת מאוד גם במספר הכבישים המהירים ביחס לשטח המדינה, והיא ממוקמת בתחתית טבלת הכבישים המהירים במדינות המערב. רק בשתי מדינות, אירלנד ופינלנד (מדינות בעלות צפיפות אוכלוסין נמוכה), המצב גרוע יותר מבישראל. כלכלנים במחלקת המחקר מעריכים, כי נדרשת השקעה מאסיבית של כ-40 מיליארד שקל לפחות כדי להדביק את הפער שנוצר בשנים האחרונות בתשתית הכבישים בישראל. על מנת להגיע לסטנדרטים מערביים בצפיפות הכביש, נדרשת השקעה בסכומים גדולים עוד יותר, קרוב ל-70 מיליארד שקל. יותר סיכוי לתאונות ההסתברות להיקלע לתאונה קטלנית בישראל גבוה מבמערב, בשל המחסור המצטבר בתשתיות כבישים. הסיכוי גבוה במיוחד לאופנועים ולאוטובוסים. כך מתברר מעיבודי מחלקת המחקר של בנק ישראל, בהתבסס על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ומשרד התחבורה. זו ההסתברות לתאונה קטלנית בישראל, בהתאם לאופי כלי רכב: אופנועים - 3.5%; אוטובוסים - 2.5%; אוטובוסים זעירים - 1.5%; משאיות עד 4 טון - 1%; משאיות מעל 4 טון - 0.8%; רכב פרטי - 0.8%; מוניות - 0.5%. ממצאי דו"ח בנק ישראל: הצפיפות בכבישי ישראל - הגדולה ביותר במערב מספר ושטח הכבישים במערב גדול ב-60% מבישראל מספר הכבישים המהירים במערב גדול פי 8 מבישראל חלק הכבישים ביחס לשטח המדינה גדול במערב פי 12
עוד כבישים?
הרי כל בר-דעת מבין שאין מספיק כבישים ביחס לשטח בארץ - אין ספק שיש הרבה יותר מדי נופים ירוקים, חופים צהובים וכחולים, הרים מלבלבים ובתי מגורים מרווחים - יש המון מקום לעוד כבישים ש-'יקלו' על הצפיפות. (כמובן שכשהישראלי הממוצע יוכל לנסוע במכונית ליותר מקומות זה יפתור באופן ישיר את המטרד הקטן והזניח של תאונות הדרכים, כמו שזה עשה בכל מדינה מפותחת, כי הוא הרי ינהג בהרבה יותר אחריות, בגרות ושמירה על החוקים...) אכן נתונים מאירי עיניים!
 
טעות בתפיסה

ישראל: אלופת העולם בצפיפות הנסיעה
בכבישים.. מגזין הרשת של "גלובס" מדווח כי ישראל מפגרת מאוד גם במספר הכבישים המהירים ביחס לשטח המדינה, והיא ממוקמת בתחתית טבלת הכבישים המהירים במדינות המערב. ישראל היא אלופת העולם בצפיפות הנסיעה בכבישים. מנגד, היא סוגרת את הטבלה העולמית במספר ובשטח הכבישים ביחס לשטח המדינה. כך עולה מנתוני השפעה שערכו כלכלני מחלקת המחקר בבנק ישראל, הכלולים בדו"ח לשנת 2002, שפורסם השבוע. על-פי הנתונים, שטח הכבישים בישראל נמוך ביותר ביחס למדינות המערב, ומגיע ל-0.05% בלבד משטח המדינה. זאת, לעומת 0.57% בממוצע במדינות המערב ו-0.75%-1.5% במדינות המובילות (הולנד, דנמרק, צרפת, בריטניה וגרמניה). ישראל מפגרת מאוד גם במספר הכבישים המהירים ביחס לשטח המדינה, והיא ממוקמת בתחתית טבלת הכבישים המהירים במדינות המערב. רק בשתי מדינות, אירלנד ופינלנד (מדינות בעלות צפיפות אוכלוסין נמוכה), המצב גרוע יותר מבישראל. כלכלנים במחלקת המחקר מעריכים, כי נדרשת השקעה מאסיבית של כ-40 מיליארד שקל לפחות כדי להדביק את הפער שנוצר בשנים האחרונות בתשתית הכבישים בישראל. על מנת להגיע לסטנדרטים מערביים בצפיפות הכביש, נדרשת השקעה בסכומים גדולים עוד יותר, קרוב ל-70 מיליארד שקל. יותר סיכוי לתאונות ההסתברות להיקלע לתאונה קטלנית בישראל גבוה מבמערב, בשל המחסור המצטבר בתשתיות כבישים. הסיכוי גבוה במיוחד לאופנועים ולאוטובוסים. כך מתברר מעיבודי מחלקת המחקר של בנק ישראל, בהתבסס על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ומשרד התחבורה. זו ההסתברות לתאונה קטלנית בישראל, בהתאם לאופי כלי רכב: אופנועים - 3.5%; אוטובוסים - 2.5%; אוטובוסים זעירים - 1.5%; משאיות עד 4 טון - 1%; משאיות מעל 4 טון - 0.8%; רכב פרטי - 0.8%; מוניות - 0.5%. ממצאי דו"ח בנק ישראל: הצפיפות בכבישי ישראל - הגדולה ביותר במערב מספר ושטח הכבישים במערב גדול ב-60% מבישראל מספר הכבישים המהירים במערב גדול פי 8 מבישראל חלק הכבישים ביחס לשטח המדינה גדול במערב פי 12
טעות בתפיסה
הגדלת שטח הכבישים לא תפתור את בעיית הצפיפות ולא תקטיןאת הסיכויים לתאונות. הרי הוכח שהיא רק תמשוך עוד ועוד כלי רכב לכבישים והצפיפות תישאר כמו שהיא. עובדה שמבחינת הנסועה ("קילומטרז'") השנתית הממוצעת לכלי רכב פרטיים, ישראל נמצאת במקום גבוה מאוד. ההסבר: היעדר חלופה סבירה לנסיעה ברכב פרטי כביש. אולי זאת ההזדמנות לשים את הדגש על פיתוח אמצעי תחבורה בני קיימא, ולא לשפוך את הכסף לדברים שמדינות אחרות כבר הבינו שאין בהם תועלת לטווח ארוך.
 

כברימן

New member
בעיות בניתוח

ישראל: אלופת העולם בצפיפות הנסיעה
בכבישים.. מגזין הרשת של "גלובס" מדווח כי ישראל מפגרת מאוד גם במספר הכבישים המהירים ביחס לשטח המדינה, והיא ממוקמת בתחתית טבלת הכבישים המהירים במדינות המערב. ישראל היא אלופת העולם בצפיפות הנסיעה בכבישים. מנגד, היא סוגרת את הטבלה העולמית במספר ובשטח הכבישים ביחס לשטח המדינה. כך עולה מנתוני השפעה שערכו כלכלני מחלקת המחקר בבנק ישראל, הכלולים בדו"ח לשנת 2002, שפורסם השבוע. על-פי הנתונים, שטח הכבישים בישראל נמוך ביותר ביחס למדינות המערב, ומגיע ל-0.05% בלבד משטח המדינה. זאת, לעומת 0.57% בממוצע במדינות המערב ו-0.75%-1.5% במדינות המובילות (הולנד, דנמרק, צרפת, בריטניה וגרמניה). ישראל מפגרת מאוד גם במספר הכבישים המהירים ביחס לשטח המדינה, והיא ממוקמת בתחתית טבלת הכבישים המהירים במדינות המערב. רק בשתי מדינות, אירלנד ופינלנד (מדינות בעלות צפיפות אוכלוסין נמוכה), המצב גרוע יותר מבישראל. כלכלנים במחלקת המחקר מעריכים, כי נדרשת השקעה מאסיבית של כ-40 מיליארד שקל לפחות כדי להדביק את הפער שנוצר בשנים האחרונות בתשתית הכבישים בישראל. על מנת להגיע לסטנדרטים מערביים בצפיפות הכביש, נדרשת השקעה בסכומים גדולים עוד יותר, קרוב ל-70 מיליארד שקל. יותר סיכוי לתאונות ההסתברות להיקלע לתאונה קטלנית בישראל גבוה מבמערב, בשל המחסור המצטבר בתשתיות כבישים. הסיכוי גבוה במיוחד לאופנועים ולאוטובוסים. כך מתברר מעיבודי מחלקת המחקר של בנק ישראל, בהתבסס על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ומשרד התחבורה. זו ההסתברות לתאונה קטלנית בישראל, בהתאם לאופי כלי רכב: אופנועים - 3.5%; אוטובוסים - 2.5%; אוטובוסים זעירים - 1.5%; משאיות עד 4 טון - 1%; משאיות מעל 4 טון - 0.8%; רכב פרטי - 0.8%; מוניות - 0.5%. ממצאי דו"ח בנק ישראל: הצפיפות בכבישי ישראל - הגדולה ביותר במערב מספר ושטח הכבישים במערב גדול ב-60% מבישראל מספר הכבישים המהירים במערב גדול פי 8 מבישראל חלק הכבישים ביחס לשטח המדינה גדול במערב פי 12
בעיות בניתוח
אם שמתם לב, לישראל, אירלנד ופינלנד יש משהו דומה -- אין למדינות אלה קשרים יבשתיים (חשובים) אם מדינות אחרות. בנוסף לכך, הכתבה הזכירה שרוב האוכלוסייה מרוכזת בחלק די קטן של מדינות אלה. לכן אין צורך עז לבנות דרכים מהירות בכל רחבי המדינה. חוץ מזה, מי אמר שאנחנו צריכים כל-כך הרבה דרכים מהירות?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה