לפרשת השלומיאל

לפרשת השלומיאל

קראתי את הדיון ולדעתי זוהי מהומה על לא מאומה. צריך להבדיל בין בדיקת אותנטיות של כתבי יד לאבחון גרפולוגי. אין שום קושי, כאשר בודקים את שני הכתבים, לזהות שנכתבו ע"י אותו אדם, אולם כשכתב יד בודד מגיע לאבחון, לא תמיד ניתן לדעת האם הוא אותנטי או לא. האם יוצא מכך שבעל הכתב יכול "לזייף" את כתב ידו? יתכן, אולם הוא רק יפסיד מכך. כל זיוף יביא לתוצאות שליליות יותר מזה של כתב היד הספונטני, והשוואת האבחונים שניתנו לשני הכתבים של מיודענו יעידו על כך. ולגבי השאלה על משמעות המרווחים של המלים. לפי הגישה הסימבולית (ואת דעתי על הבעייתיות של אסכולה זו כבר הבעתי במקום אחר בפורום) הזרימה בכיוון השורה ממלה למלא מציינת את היחס של האני לאתה. לא שמלה ספציפית היתה האחר והפכה לאחר מכן להיות אני - זוהי חוסר הבנה של המשמעות הסימבולית - עצם המעבר ממלה למלה ואופיו מציין את אופי התקשורת שאותו אדם מאופיין בה. למעשה, ניתן להסביר זאת באמצעים הרבה יותר רציונליים. זרימה טובה של הכתב מחייב מרווחים לא מרוחקים מדי. מרווח מופרז בין המלים מצריך הפסקה בין מלה למלה ו"קפיצה" מיותרת למיקום של המלה הבאה. כתיבה במרווחים כאלה נובעת מרצון רב לבהירות (כאשר הרווח לא ממש מופרז ותורם לתמונת הארגון) או ממעצורים מסוגים שונים הפוגעים בשטף הכתיבה. מעצורים אלה, שאת אופים המדוייק יש לקבוע בבדיקה מקפת של כתב היד, יש להם השלכה מכרעת על אופי התקשורת של הכותב עם סביבתו. ובמקרה של ידידנו השלומיאל, המרווחים הגדולים (אך לא אחידים) בין המלים ובין השורות נשמרות גם בכתב היד המזויף. הפרשנות במקרה זה היא קודם כל רצון לבהירות, שמשתלב היטב עם האופי החקרני (וגם קצת "חוכמולוגי") של בעל הכתב. ההשלכות שיש לזה על היחסים עם הסביבה לא ניתנים להסבר באמצעות קביעות דוגמטיות כמו "בדידות" או "התנשאות", ויש להם קשר בין היתר לפער בין ההיבט האינטלקטואלי והאמוציונלי של הכותב. אבל זה מחייב כבר ניתוח מדוקדק...
 

shlumiel

New member
עוד בעניין המרווחים בין המילים

שמתי לב לכך שרק בכתב ששלחתי לצורך הניתוח יש מרווחים גדולים. מצורפת דוגמה של שיר מפרי עטי שקשקשתי סתם כך.
 

shlumiel

New member
ומה אומר מרווח גדול בין שליחת הודעה

להתייחסות לה?????????
 
סליחה ????.. עכשיו הצלחת לעצבן

גם אותי
כל היום אנשים פה מקרקרים סביבך, התשובות שלך נענו במרווחים קצרים ביותר וכמעט שום דבר אחר לא קרה בפורום מאז שנכנסת עם השאלות שלך. אז בגלל ששעה בודדת אף אחד לא התייחס אליך אתה מתחיל בתגובות נודניקיות ? תשמע, אני לא מוכנה ליחס כזה ואני לשאלה הזאת גם לא אענה. הגזמת.
 

מתמחה

New member
../images/Emo106.gif על הסבלנות שהיתה לך עד עכשיו

ולך כבר אמרתי הכל יותר מפעם אחת... אתה מכביד, תובעני, עסוק בצורה אובססיבית בעצמך, חסר דרך ארץ, חסר התחשבות ושתלטן... אני מציעה שתסה גם לתרום משהו לסביבה ולא רק לשאוב כל הזמן !! או יותר פשוט לך לטיפול - זה יעזור לך ולכל מי שסביבך.
 

אריק!

New member
שלום שלומיאל מזמן

לא שוחחנו. אז בענין רווח המלים שלך להלן דברי: רווח המלים שלך אכן נע לפעמים בין קטן לרחוק, ולפעמים הרחוק ´אוכל´ את הקטן ונדמה שהוא אכן הנטיה השלטת. אז בו נבהיר. תחילה נבין שיש כאן קונפליקט בין שנים על הבכורה, ויש חוסר עקביות. אך זה פשטני. נבחן זאת בושגי חשיבה, המלה מהווה את ה אני וגם מושג, הנחה ודעה, ההרחקה מנתחת ומבהירה את המושגים תוך התבססות על עקרונות, נתונים, אמת מדה אובייקטיבית והעמדת כל אלה במבחן הגיון והמציאות. הקטנת הרווח מכופפת את התהליך הנ"ל להשפעות סובייקטיביות של ה ´אני´ ( כבלים רגשיים, דעה קדומה, שמרנות, הגיון שמחזק את עצמו, פאראנויה וכד´ ) עכשיו נכניס את הדמוי העצמי: התגברות הרוחק מלמדת שאתה מתכחש לרווח הצר ולתכונות שגלומות בו ומאמץ בחדווה את בעלותך על התכונות שבאות לידי בטוי ברווח הגדול. אנחנו מגלים מדי פעם עד כמה אתה צר, אך אתה לא תקבל זאת. רצף המחשבות בשורה משקף איפה תהליך אנליטי עם נסיגות לתוך הלך מחשבה אוטיסטי, סביב אותה נקודת מוצא. חביבי, אתה פשוט מתכחש לעצמך, ולא בכוונה. אבל כבר אמרתי לך שאתה באמצעות טעונים כאילו חכמים מנסה להוביל אותנו למסקנות מקובעות שלך, באובססיה, ולכן, לוקח רק את הנתונים הנוחים לך, מה שנקרא בעל הבחנה סלקטיבית. מחר אני עסוק ולא נוכל להיות בקשר, אבל בלילה אני מבטיח לחזור.
 
למעלה