לעיונכם ועצתכם

שיר10000

New member
לעיונכם ועצתכם

החלטתי לערוך מפגש של הורה -גננת-ילד. בו בכל כ-5 דקות מוזמן ילד אחר. מהלך המפגש קצר לעיונכם ולשיפוצכם: ההורה ימלא יחד עימי שאלון שאדפיס ובו: האם לילד יש שם חיבה? האם יש פעילות מסויימת שהילד אוהב לעשות? האם לילד יש בעיות כלשהן? האם הוא מטופל? מה ההורים יכולים לתרום לגן ? (צילומים, הבאת דפים לציורים? ...) לאחר מכן. ההורה יכתוב ברכה לילד לתחילת השנה והילד יעטר בצבעים דמות של ילד שתיתלה בלוח התוכן. בזמן הפעילות הסייעת תהייה עם הילד ואני אתפנה לקבל את הילד הבא. אני זקוקה לדמויות של ילד וילדה שניתן לגזור ולצבוע. ביי שיר
 

מאיגל

New member
היי שיר..

גם אני עושה מדי שנה מפגש כזה יחידני. ועיצה, אחרי כל שלושה ילדים קחי מרווח של 5 דקות,שהרי לא כולם מדייקים. ובמעט את מקצרת להם את זמן ההמתנה. אצלי אני מקבלת את הילד, מנהלת שיחה קצרצרה ומובילה אותו לחפש את המגירה לו,ובמגירה יש הפתעה. (על המגירות יש כבר שמות) בינתיים הסייעת נותנת להורים את הטופס למלא לבד. מובילה אותו לשולחן, ובשנה שעברה עשיתי את אותו לוח שאת מתכננת,(על פי רעיון של ענתליה) רק שצילמתי כל מיני דמויות של בנים ובנות, וכל ילד שהגיע בחר איזו דמות הוא רוצה, צבע אותה, ובחר לו מקום על הלוח. כשהוא הלך לשולחן ציור ניגשתי להורים, עברתי על הטפסים, ובדקתי אם החסירו משהו. מנסיון אם את יושבת עם הורים על טפסים זה לוקח הרבה יותר זמן מ 5 דקות. לגבי ברכה שההורים יכתבו אני די בהתלבטות כי גם ההורים רוצים לראות ולהכיר, ואם הילד יהיה איתם, או נידבק אליהם, או ירצה לראות מה אמא עושה, אז זו לא תהיה הפתעה. אפשר אולי בהזמנה שאת שולחת לבקש מההורים שיכתבו ברכה לילד על 1/2 דף, ואז הם יביאו איתם ותוכלי לשים אח"כ במגירה של הילד.וביום הראשון תהיה לו הפתעה. והסייעת עושה בדיוק אותו הדבר, אם אני עם ההורים אז היא עם הילדים, וכשאני עסוקה עם ילד ומגיע ילד שני היא מקבלת אותו, אנחנו עושות בדיוק אותו הדבר.
 
למעלה