למה אין נתונים נורמלים על זמני הגעת המטרונית?

מצב
הנושא נעול.

איטלקי8

New member
למה אין נתונים נורמלים על זמני הגעת המטרונית?

למה אין נתונים נורמלים על זמני הגעת המטרונית?
אני מסתכל עכשיו באיפה בוס... על קו 2.. רשום שיש מטרונית ב 20:36 ואז הבאה בתור היא ב 23:30 שזה כמובן לא הגיוני.
 

Ofekalef1

New member
יכול להיות שב-23:30 מגיעה חלופה אחרת של קו 2?

למה אין נתונים נורמלים על זמני הגעת המטרונית?
אני מסתכל עכשיו באיפה בוס... על קו 2.. רשום שיש מטרונית ב 20:36 ואז הבאה בתור היא ב 23:30 שזה כמובן לא הגיוני.
יכול להיות שב-23:30 מגיעה חלופה אחרת של קו 2?
באיפה בוס זמנים מתוכננים מופיעים רק עבור האוטובוס הקרוב. רק כשיש זמני אמת, יש גם את השלוש נקודות האלה, שמראות שיש עוד אוטובוסים בדרך.
 
אין לקו 2 של המטרונית מספר חלופות

יכול להיות שב-23:30 מגיעה חלופה אחרת של קו 2?
באיפה בוס זמנים מתוכננים מופיעים רק עבור האוטובוס הקרוב. רק כשיש זמני אמת, יש גם את השלוש נקודות האלה, שמראות שיש עוד אוטובוסים בדרך.
אין לקו 2 של המטרונית מספר חלופות
 

איטלקי8

New member
זה משהו שממש לא ברור למשתמש הממוצע...

באופן מצער לכל קווי המטרונית יש חלופות
וזאת מכיוון שמרכזית המפרץ ומרכזית חוף הכרמל סגורות בלילה ובשבת.
זה משהו שממש לא ברור למשתמש הממוצע...
מעבר לזה שזו בעיה ברמת משרד התחבורה שחלופה נושאת את אותו המספר כמו הקו הרגיל..
יש פה בעיה בצורת הצגת המידע למשתמש באפליקציה.
&nbsp
עובדה שהבנתי משהו לא נכון.
 

mosh345

New member
אתה מוזמן לבדוק

זה משהו שממש לא ברור למשתמש הממוצע...
מעבר לזה שזו בעיה ברמת משרד התחבורה שחלופה נושאת את אותו המספר כמו הקו הרגיל..
יש פה בעיה בצורת הצגת המידע למשתמש באפליקציה.
&nbsp
עובדה שהבנתי משהו לא נכון.
אתה מוזמן לבדוק
קווים נוספים כמו 947 921 641 וכו', כל ך הרבה קווים שנוסעים במסלולים שונים אך עם מספר זהה.

אבל זה משהיה, מה שיש, ומה שיהיה עוד הרבה זמן....
 

Ofekalef1

New member
נכון, מושיקו, באמת נראה לי שכדאי להוסיף את הזמנים הבאים

זה משהו שממש לא ברור למשתמש הממוצע...
מעבר לזה שזו בעיה ברמת משרד התחבורה שחלופה נושאת את אותו המספר כמו הקו הרגיל..
יש פה בעיה בצורת הצגת המידע למשתמש באפליקציה.
&nbsp
עובדה שהבנתי משהו לא נכון.
נכון, מושיקו, באמת נראה לי שכדאי להוסיף את הזמנים הבאים
גם כשהם רק מתוכננים, בשלוש נקודות.
 

mosh345

New member
שווה בדיקה, אעשה משהו דומה לזמני אמת, אבל בירוק


נכון, מושיקו, באמת נראה לי שכדאי להוסיף את הזמנים הבאים
גם כשהם רק מתוכננים, בשלוש נקודות.
שווה בדיקה, אעשה משהו דומה לזמני אמת, אבל בירוק
 

איטלקי8

New member
צריך להיות משהו שמבהיר שיש עוד אוטובוסים בין לבין...

נכון, מושיקו, באמת נראה לי שכדאי להוסיף את הזמנים הבאים
גם כשהם רק מתוכננים, בשלוש נקודות.
צריך להיות משהו שמבהיר שיש עוד אוטובוסים בין לבין...
טכנית, החלופה הזאת לא באמת מעניינת את הנוסע.. היא חסרת משמעות... ההצגה שלה בנפרד רק יוצרת בלבול.
 
לא מדובר בהבדל שמצדיק מתן מספר שונה

זה משהו שממש לא ברור למשתמש הממוצע...
מעבר לזה שזו בעיה ברמת משרד התחבורה שחלופה נושאת את אותו המספר כמו הקו הרגיל..
יש פה בעיה בצורת הצגת המידע למשתמש באפליקציה.
&nbsp
עובדה שהבנתי משהו לא נכון.
לא מדובר בהבדל שמצדיק מתן מספר שונה
אני גם לא ממש מבין למה אפליקציות צריכות להתייחס לנסיעות שלא נכנסות לתחנות המרכזיות כחלופה נפרדת, אבל כנראה יש סיבה טכנית.
בעיה יותר חמורה מבחינת האפליקציות שמשרד התחבורה גורם לה זו בעיית הכפילות במספרים בין קווים שונים באותם אזורים.
 

mosh345

New member
באיפה בוס אני מגדיר חלופה

לא מדובר בהבדל שמצדיק מתן מספר שונה
אני גם לא ממש מבין למה אפליקציות צריכות להתייחס לנסיעות שלא נכנסות לתחנות המרכזיות כחלופה נפרדת, אבל כנראה יש סיבה טכנית.
בעיה יותר חמורה מבחינת האפליקציות שמשרד התחבורה גורם לה זו בעיית הכפילות במספרים בין קווים שונים באותם אזורים.
באיפה בוס אני מגדיר חלופה
כרצף של תחנות. אז אם קו מסויים מקבל מספר זהה אך רצף התחנות שלו שונה, מבחינתי הוא קו שונה, והסיבה לכך היא שגם לצרוף הזה של תחנות יש לו"ז ונפרד לנסיעות השונות.

אני חושב שכל צרוף שונה של תחנות היה חייב לבוא לידי ביטוי בסימון הקו. כמו הוספת אות או משהו דומה.

כמו שזה כרגע, הנוסעים לא תמיד יודעים להבחין מהוא הקו העיקרי ומהי חלופה, לבטח כשהקווים והחלופות נוסעים באותם זמנים. אני מניח שזה מה שהגדרת כבעיה החמורה יותר.
 
הבעיה החמורה יותר שאני התכוונתי אליה היא קווים שונים עם אותו

באיפה בוס אני מגדיר חלופה
כרצף של תחנות. אז אם קו מסויים מקבל מספר זהה אך רצף התחנות שלו שונה, מבחינתי הוא קו שונה, והסיבה לכך היא שגם לצרוף הזה של תחנות יש לו"ז ונפרד לנסיעות השונות.

אני חושב שכל צרוף שונה של תחנות היה חייב לבוא לידי ביטוי בסימון הקו. כמו הוספת אות או משהו דומה.

כמו שזה כרגע, הנוסעים לא תמיד יודעים להבחין מהוא הקו העיקרי ומהי חלופה, לבטח כשהקווים והחלופות נוסעים באותם זמנים. אני מניח שזה מה שהגדרת כבעיה החמורה יותר.
הבעיה החמורה יותר שאני התכוונתי אליה היא קווים שונים עם אותו
מספר, כמו שני קווי 18 בחיפה, שני קווי 7 בתל אביב.
הבעיה של חלופות שונות עם הבדלים מהותיים, למשל הבדלי מסלול משמעותיים, זו גם בעיה.
אבל קו שחלק (קטן) מהנסיעות שלו לא נכנסות לתוך תחנה מרכזית ועדיין עוצרות בסביבת התחנה, מבחינת הנוסעים הוא עדיין אותו קו.
נוסע שרוצה לעלות על קו 2 בתחנה בקרית אתא יעלה עליו בכל מקרה, בין אם הוא נכנס למרכזית המפרץ ובין אם לא.
דווקא במקרה כזה ההתייחסות כשתי חלופות שונות מבלבלת את הנוסעים.
 

איטלקי8

New member
אבל בכל המקרים האלה

באיפה בוס אני מגדיר חלופה
כרצף של תחנות. אז אם קו מסויים מקבל מספר זהה אך רצף התחנות שלו שונה, מבחינתי הוא קו שונה, והסיבה לכך היא שגם לצרוף הזה של תחנות יש לו"ז ונפרד לנסיעות השונות.

אני חושב שכל צרוף שונה של תחנות היה חייב לבוא לידי ביטוי בסימון הקו. כמו הוספת אות או משהו דומה.

כמו שזה כרגע, הנוסעים לא תמיד יודעים להבחין מהוא הקו העיקרי ומהי חלופה, לבטח כשהקווים והחלופות נוסעים באותם זמנים. אני מניח שזה מה שהגדרת כבעיה החמורה יותר.
אבל בכל המקרים האלה
החלופה נוצרת כתוצאה מסגירת המרכזית ולכן בשום מצב לא קורה שחלופה ולא חלופה עובדים במקביל.
בשורה התחתונה הבלבול נובע מהפער שהצגתי בהודעה הראשית... זה נראה כאילו יש זמן המתנה של שעות בין קו אחד לשני, זה מאוד לא ברור למשתמש הממוצע. בויקיפדיה היו קוראים לזה.. מסך ליודעי ח"ן.
 

mosh345

New member
רק לסגור את נושא החלופות

אבל בכל המקרים האלה
החלופה נוצרת כתוצאה מסגירת המרכזית ולכן בשום מצב לא קורה שחלופה ולא חלופה עובדים במקביל.
בשורה התחתונה הבלבול נובע מהפער שהצגתי בהודעה הראשית... זה נראה כאילו יש זמן המתנה של שעות בין קו אחד לשני, זה מאוד לא ברור למשתמש הממוצע. בויקיפדיה היו קוראים לזה.. מסך ליודעי ח"ן.
רק לסגור את נושא החלופות
בקובץ של משרד התחבורה מופיעות כ 400,000 נסיעות שונות שרובן חוזרות על עצמן ומיעוט קטן מאד הן נסיעות מיוחדות.
כאשר מפורטת נסיעה ספציפית, לא כתוב מה שזו נסיעה רגילה "אך ללא מרכזית" או נסיעה אופיינית "ללג בעומר" או אפיון אחר.
הדבר היחיד שמצוין לגבי הנסיעה הוא התאריך (במשתמע) והזמן ההגעה לכל תחנה כך שרשימת התחנות נגזרת אך ורק מציון זמני ההגעה. אין מידע שאומר "זו רשימת התחנות של קו 2 ולפעמים הוא עוצר במרכזית ולפעמים לא".
כך שכל נסיעה, לכל דבר ועניין מתארת קו עצאי לחלוטין, שאנו כבני אדם מפרשים את זה כקו שאנו מכירים.
הדבר להגדיר "קו" היא למעשה דרך השם שלו ורצף התחנות שלו, אך כמו שאמרתי, לנו כבני אדם זה נראה יותר פשוט "קו 2 שעובר דרך המרכזית" ו "קו 2 שלא עובר דרך המרכזית".

אך מכיוון שאני לא מטפל אישית בכל קו אלא תוכנת מחשב עושה את זה, אין דרך לומר לתוכנה לכל קו וקו מתוך 400000 נסיעות, איזו נסיעה דומה לשניה רק עם שינוי מינורי כזה או אחר.

ולכן שני קווים בעלי מספר זהה שנוסעים במקומות שונים בארץ, דינם כקו אחד שנוסע עם או בלי תחנה מסויימת.

ככה זה לפחות באיפה בוס.

מושיקו
 

Ofekalef1

New member
אולי תעשה אלגוריתם שבודק אם יש התאמה של 90% בין הקווים


רק לסגור את נושא החלופות
בקובץ של משרד התחבורה מופיעות כ 400,000 נסיעות שונות שרובן חוזרות על עצמן ומיעוט קטן מאד הן נסיעות מיוחדות.
כאשר מפורטת נסיעה ספציפית, לא כתוב מה שזו נסיעה רגילה "אך ללא מרכזית" או נסיעה אופיינית "ללג בעומר" או אפיון אחר.
הדבר היחיד שמצוין לגבי הנסיעה הוא התאריך (במשתמע) והזמן ההגעה לכל תחנה כך שרשימת התחנות נגזרת אך ורק מציון זמני ההגעה. אין מידע שאומר "זו רשימת התחנות של קו 2 ולפעמים הוא עוצר במרכזית ולפעמים לא".
כך שכל נסיעה, לכל דבר ועניין מתארת קו עצאי לחלוטין, שאנו כבני אדם מפרשים את זה כקו שאנו מכירים.
הדבר להגדיר "קו" היא למעשה דרך השם שלו ורצף התחנות שלו, אך כמו שאמרתי, לנו כבני אדם זה נראה יותר פשוט "קו 2 שעובר דרך המרכזית" ו "קו 2 שלא עובר דרך המרכזית".

אך מכיוון שאני לא מטפל אישית בכל קו אלא תוכנת מחשב עושה את זה, אין דרך לומר לתוכנה לכל קו וקו מתוך 400000 נסיעות, איזו נסיעה דומה לשניה רק עם שינוי מינורי כזה או אחר.

ולכן שני קווים בעלי מספר זהה שנוסעים במקומות שונים בארץ, דינם כקו אחד שנוסע עם או בלי תחנה מסויימת.

ככה זה לפחות באיפה בוס.

מושיקו
אולי תעשה אלגוריתם שבודק אם יש התאמה של 90% בין הקווים

(כן, כן, אני יודע, 400,000 מעל 2 זה 159 מיליארד, פרטים...)
 

mosh345

New member
קשה מאד לחשוב על אלגוריתם כזה

אולי תעשה אלגוריתם שבודק אם יש התאמה של 90% בין הקווים

(כן, כן, אני יודע, 400,000 מעל 2 זה 159 מיליארד, פרטים...)
קשה מאד לחשוב על אלגוריתם כזה
כי הבעיה האמיתית בסופו של דבר היא הסימון. איך מציגים באפליקציה שהשטח שלה מוגבל רעיון שמבדיל בין האפשרויות השונות של אותו קו ובכל האפשרויות יש לקו אותו שם.

תאמין לי שחשבתי על זה מזמן. כל עוד סימני הקווים הם כמו שהם, לא ניתן להציג סוג כזה של מידע ללא השכלה מתאימה, זה יבלבל את כולם ובעיקר תתחיל להיווצר חוסר אחידות בין מה שמפורסם בשלטים הםיזיים, אתר חברות האוטובוסים והאפליקציות.

כמו שהתייחס "הרוכב לאוטובוסים", יש טוב ורע בשיטה הנוכחית בכלל ועם זה צריך להסתדר, עוד לפני שצריך להסתדר עם אפליקציה זו או אחרת.
 

Ofekalef1

New member
נכון, בכל מקרה אולי אפשר שברשימה יוצגו סימנים של מספר שייצגו

קשה מאד לחשוב על אלגוריתם כזה
כי הבעיה האמיתית בסופו של דבר היא הסימון. איך מציגים באפליקציה שהשטח שלה מוגבל רעיון שמבדיל בין האפשרויות השונות של אותו קו ובכל האפשרויות יש לקו אותו שם.

תאמין לי שחשבתי על זה מזמן. כל עוד סימני הקווים הם כמו שהם, לא ניתן להציג סוג כזה של מידע ללא השכלה מתאימה, זה יבלבל את כולם ובעיקר תתחיל להיווצר חוסר אחידות בין מה שמפורסם בשלטים הםיזיים, אתר חברות האוטובוסים והאפליקציות.

כמו שהתייחס "הרוכב לאוטובוסים", יש טוב ורע בשיטה הנוכחית בכלל ועם זה צריך להסתדר, עוד לפני שצריך להסתדר עם אפליקציה זו או אחרת.
נכון, בכל מקרה אולי אפשר שברשימה יוצגו סימנים של מספר שייצגו
חלופה?
ואז נניח יהיה כתוב 2(2) וזה יהיה ברור שמדובר על חלופה של 2, כי בראשון יהיה כתוב 2(1).
 

mosh345

New member
אני חושב שזה רק יבלבל

נכון, בכל מקרה אולי אפשר שברשימה יוצגו סימנים של מספר שייצגו
חלופה?
ואז נניח יהיה כתוב 2(2) וזה יהיה ברור שמדובר על חלופה של 2, כי בראשון יהיה כתוב 2(1).
אני חושב שזה רק יבלבל
חייב להיות סימון זהה למה שהאנשים מכירים, אני לא יכול ליצור "סטנדרד איפה בוס".
 
אבל אתה יכול לצמצם את מימדי הבעיה הספציפית שאיטלקי8 הציג

אני חושב שזה רק יבלבל
חייב להיות סימון זהה למה שהאנשים מכירים, אני לא יכול ליצור "סטנדרד איפה בוס".
אבל אתה יכול לצמצם את מימדי הבעיה הספציפית שאיטלקי8 הציג
על ידי אי הצגת זמנים מתוכננים שרחוקים (נניח יותר מחצי שעה או שעה) מזמן האמת.
הרי כשההצגה היא רק של האוטובוס הקרוב אין באמת טעם להציג אוטובוס בעוד יותר מ-3 שעות.
גם אם מדובר בחלופה אמיתית או בקו אחר, עדיף לדחות את ההצגה מאשר להציג מצג שאפשר בטעות להבין ממנו שיש חור של מספר שעות בין שני האוטובוסים הקרובים.
במקרה הזה תוספת המידע מזיקה ואפשר מבחינה טכנית להגביל את טווח זמן ההצגה.
 

mosh345

New member
אכן אני מסכים איתך

אבל אתה יכול לצמצם את מימדי הבעיה הספציפית שאיטלקי8 הציג
על ידי אי הצגת זמנים מתוכננים שרחוקים (נניח יותר מחצי שעה או שעה) מזמן האמת.
הרי כשההצגה היא רק של האוטובוס הקרוב אין באמת טעם להציג אוטובוס בעוד יותר מ-3 שעות.
גם אם מדובר בחלופה אמיתית או בקו אחר, עדיף לדחות את ההצגה מאשר להציג מצג שאפשר בטעות להבין ממנו שיש חור של מספר שעות בין שני האוטובוסים הקרובים.
במקרה הזה תוספת המידע מזיקה ואפשר מבחינה טכנית להגביל את טווח זמן ההצגה.
אכן אני מסכים איתך
ולשם כך יש באפליקציה , ישר במסך הראשי , אפשרות לבחור כמה זמן קדימה רוצים לראות: שעה, שעתיים,היום,יומיים או שבוע.

הייתי יעול ליצור קומבינציות נוספות אבל אז הייתי רק מסבך את השימוש.

תודה

מושיקו
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה