לגולשי הפורום שלום

מצב
הנושא נעול.

oshri1987sg

Active member
לגולשי הפורום שלום

לגולשי הפורום שלום
אני אותו אשרי 1987 וגם oshri5917 לשעבר,פשוט נאלצתי לפתוח חשבון חדש בתפוז,עקב בעיות סיסמא בחשבון הקודם שלי בתפוז

אני צריך עזרה מחברי הפורום,בלפתוח דף ויקי שיהיה מעין מילון לתחבורה הציבורית במדינת ישראל,לרבות:קווי אוטובוסים קיימים ומסלולים היסטוריים של קוים קיימים(אם יש)
דגמי אוטובוסים היום ובעבר,ותחנות רכבת היסטוריות,ומיזמים עתידיים בתחבורה הציבורית.
ניסיתי בעבר לפתוח דפי ויקי בנושא תחבורה הציבורית,אך לא הצלחתי לעשות זאת.
בין הקוים ההיסטוריים שאני יודע עליהם שלא ידועים לךרוב חברי הפורום,הם הקוים ההיסטוריים הבאים:
874 טבעון-יוקנעם-תל אביב.
186 תל אביב-נס ציונה שכונת טירת שלום
81 פתח תקוה-מעברה עמישב
506 תל אביב-מלון השרון הרצליה
507 תל אביב-כפר שמריהו
546 אלישמע-תל אביב
413 ירושלים-בית שמש
ועוד.
 

stratomaximus

New member
אין מקום בויקיפדיה לערכים שאין להם חשיבות

לגולשי הפורום שלום
אני אותו אשרי 1987 וגם oshri5917 לשעבר,פשוט נאלצתי לפתוח חשבון חדש בתפוז,עקב בעיות סיסמא בחשבון הקודם שלי בתפוז

אני צריך עזרה מחברי הפורום,בלפתוח דף ויקי שיהיה מעין מילון לתחבורה הציבורית במדינת ישראל,לרבות:קווי אוטובוסים קיימים ומסלולים היסטוריים של קוים קיימים(אם יש)
דגמי אוטובוסים היום ובעבר,ותחנות רכבת היסטוריות,ומיזמים עתידיים בתחבורה הציבורית.
ניסיתי בעבר לפתוח דפי ויקי בנושא תחבורה הציבורית,אך לא הצלחתי לעשות זאת.
בין הקוים ההיסטוריים שאני יודע עליהם שלא ידועים לךרוב חברי הפורום,הם הקוים ההיסטוריים הבאים:
874 טבעון-יוקנעם-תל אביב.
186 תל אביב-נס ציונה שכונת טירת שלום
81 פתח תקוה-מעברה עמישב
506 תל אביב-מלון השרון הרצליה
507 תל אביב-כפר שמריהו
546 אלישמע-תל אביב
413 ירושלים-בית שמש
ועוד.
אין מקום בויקיפדיה לערכים שאין להם חשיבות
היסטורית.

ערכים על מיזמי תחבורה, תחנות רכבת היסטוריות וכו' כבר יש. אתה מוזמן לחפש תחנה ספציפית שאין עליה ערך ולפתוח ערך עם מידע מבוסס.

לגבי קווי אוטובוס -
זה שקו נסע ממקום אחד לאחר וזה מרגש חובבי נוסטלגיית אוטובוסים, לא אומר שזה מידע בעל ערך היסטורי אובייקטיבי.
גם מסלול של קו אוטובוס קיים לרוב זה לא מידע לויקיפדיה. ראיתי כמה ערכים על חברות תחבורה ציבורית בשפות אחרות, שמישהו החליט להכניס לתוכם רשימת מכולת של קווים, אבל לרוב זה לא נהוג כי זה מידע חסר חשיבות אנציקלופדית.
 

londonisrael

New member
יש אפשרות

אין מקום בויקיפדיה לערכים שאין להם חשיבות
היסטורית.

ערכים על מיזמי תחבורה, תחנות רכבת היסטוריות וכו' כבר יש. אתה מוזמן לחפש תחנה ספציפית שאין עליה ערך ולפתוח ערך עם מידע מבוסס.

לגבי קווי אוטובוס -
זה שקו נסע ממקום אחד לאחר וזה מרגש חובבי נוסטלגיית אוטובוסים, לא אומר שזה מידע בעל ערך היסטורי אובייקטיבי.
גם מסלול של קו אוטובוס קיים לרוב זה לא מידע לויקיפדיה. ראיתי כמה ערכים על חברות תחבורה ציבורית בשפות אחרות, שמישהו החליט להכניס לתוכם רשימת מכולת של קווים, אבל לרוב זה לא נהוג כי זה מידע חסר חשיבות אנציקלופדית.
יש אפשרות
להשתמש בפלטפורמת ויקיפדיה, להקמת אנציקלופדיה בנושא תחבורה ציבורית.
צריך לזה רק זמן, ואנשים שיתרמו את הידע שלהם.
 

tapuzo1

New member
אל תסמכו על אתר זר אף פעם. עדיף להקים מקומי.

יש אפשרות
להשתמש בפלטפורמת ויקיפדיה, להקמת אנציקלופדיה בנושא תחבורה ציבורית.
צריך לזה רק זמן, ואנשים שיתרמו את הידע שלהם.
אל תסמכו על אתר זר אף פעם. עדיף להקים מקומי.
בטח לא ויקיפדיה שבגחמה אחת של איזה עורך שמאלן ימחק כל המידע שתכניסו על קוים היסטוריים למדינות ערב
או משהו כזה..
זה קורה כל הזמן ורבים הפסיקו לערוך בויקיפדיה אחרי שהשתלטו על החלק הישראלי מאפיה של השמאל הקיצוני
של עורכים שהקרן החדשה השתילה שם
 

mister K

New member
אפשר בבקשה לגאול אותנו בשנית מהתפוזו הזה?

אל תסמכו על אתר זר אף פעם. עדיף להקים מקומי.
בטח לא ויקיפדיה שבגחמה אחת של איזה עורך שמאלן ימחק כל המידע שתכניסו על קוים היסטוריים למדינות ערב
או משהו כזה..
זה קורה כל הזמן ורבים הפסיקו לערוך בויקיפדיה אחרי שהשתלטו על החלק הישראלי מאפיה של השמאל הקיצוני
של עורכים שהקרן החדשה השתילה שם
אפשר בבקשה לגאול אותנו בשנית מהתפוזו הזה?
כמה בולשיט, דברי הבל, שנאה וניבולי פה כלפי כל העולם אפשר לכתוב ביום אחד?
אתה לא בן אדם חכם אדון תפוזו, או כפי שאני מכנה אותך "הטרול מחיפה".
 

orchilit

New member


אפשר בבקשה לגאול אותנו בשנית מהתפוזו הזה?
כמה בולשיט, דברי הבל, שנאה וניבולי פה כלפי כל העולם אפשר לכתוב ביום אחד?
אתה לא בן אדם חכם אדון תפוזו, או כפי שאני מכנה אותך "הטרול מחיפה".

ואוו, כמה הוא חופר, מטריל ומשטים.
 

Ccyclist

Well-known member
Who shall rid me of this trublesome orango?


ואוו, כמה הוא חופר, מטריל ומשטים.
Who shall rid me of this trublesome orango?
באמת נמאס. ביומיים האחרונים נאלצתי להגיב באנגלית בגלל נסיבות טכניות בפלאפון והוא ירד הודעה אחרי הודעה שהגבתי לאנשים אחרים והתחיל להעיר הערות, שעות אחרי שהגבתי, כאילו שאני שם וקורא אותו. התנהגות של טרול.
 

tapuzo1

New member
מסתבר שאתה יכול לכתוב בעברית.. אז מה הפוזה?

Who shall rid me of this trublesome orango?
באמת נמאס. ביומיים האחרונים נאלצתי להגיב באנגלית בגלל נסיבות טכניות בפלאפון והוא ירד הודעה אחרי הודעה שהגבתי לאנשים אחרים והתחיל להעיר הערות, שעות אחרי שהגבתי, כאילו שאני שם וקורא אותו. התנהגות של טרול.
מסתבר שאתה יכול לכתוב בעברית.. אז מה הפוזה?
 

Ccyclist

Well-known member
הנושא הוסבר בשפה שאותה אתה אמור לדעת.

מסתבר שאתה יכול לכתוב בעברית.. אז מה הפוזה?
הנושא הוסבר בשפה שאותה אתה אמור לדעת.
אם יש לך תעודת בגרות היית צריך לעשות 4 יחידות אנגלית, ואין סיכוי שהיית יכול ללמוד באקדמיה בארץ בלי לעשות את מבחן הפטור מלימודי השפה שהנכשלים בו נאלצים ללמוד שיעורי אנגלית עד שיצליחו במבחן.

באינטרנט הישראלי מקובל להגיב באנגלית אם אין בנמצא מקלדת עברית, ומשום שבפלאפון שלי למקלדת העברית שהותקנה יש "כישרון" "לתקן" מילות מפתח לדברים שלא קשורים השתמשתי במקלדת האנגלית שהגיעה עם הפלאפון כי היא לא מעוותת את דברי.

זהו פיתרון הגיוני למצב לא אידאלי (רציתי להעלות את המגזין מהר ככל שאפשר, אך נאלצתי לעשות זאת מהפלאפון), בעידן מתקני האיות אי אפשר להשתמש בעברית באותיות לטיניות (אין סטנדרט וכל אחד כותב אחרת) כי כל מי שעבר במערכת החינוך הישראלית ונמצא ברמה שמאפשרת לו לדון בעניינם שבעלמא כמו תח"צ או תיכנון עירוני יודע אנגלית.

כמו כן - הגבתי לאנשים אחרים, ואתה בא שעות אחרי שהגבתי להם ומעיר לי כל תגובה כאילו שאני שם בזמן אמת.

זו התנהגות של טרול חסר חינוך שלא רק שאינו יודע אנגלית - גם לקרא את השעה בשעון דיגילטי הוא לא יודע. זו אינה התנהגות לרמת הפורום.

(המקרה ארע בפורום תיכנון אורבני ותשתיות, בפוסט שעוסק במגזין הנדל"ן בארץ של הג'ואיש כרוניקל)
 

oshri1987sg

Active member
לא דיברתי על ויקיפדיה

אין מקום בויקיפדיה לערכים שאין להם חשיבות
היסטורית.

ערכים על מיזמי תחבורה, תחנות רכבת היסטוריות וכו' כבר יש. אתה מוזמן לחפש תחנה ספציפית שאין עליה ערך ולפתוח ערך עם מידע מבוסס.

לגבי קווי אוטובוס -
זה שקו נסע ממקום אחד לאחר וזה מרגש חובבי נוסטלגיית אוטובוסים, לא אומר שזה מידע בעל ערך היסטורי אובייקטיבי.
גם מסלול של קו אוטובוס קיים לרוב זה לא מידע לויקיפדיה. ראיתי כמה ערכים על חברות תחבורה ציבורית בשפות אחרות, שמישהו החליט להכניס לתוכם רשימת מכולת של קווים, אבל לרוב זה לא נהוג כי זה מידע חסר חשיבות אנציקלופדית.
לא דיברתי על ויקיפדיה
אלה על פתיחת ויקי שיהיה ויקי בנושא תחבורה ציבורית
 

Ccyclist

Well-known member
בוויקיפדיה האנגלית יש רישום של קווים בלונדון

אין מקום בויקיפדיה לערכים שאין להם חשיבות
היסטורית.

ערכים על מיזמי תחבורה, תחנות רכבת היסטוריות וכו' כבר יש. אתה מוזמן לחפש תחנה ספציפית שאין עליה ערך ולפתוח ערך עם מידע מבוסס.

לגבי קווי אוטובוס -
זה שקו נסע ממקום אחד לאחר וזה מרגש חובבי נוסטלגיית אוטובוסים, לא אומר שזה מידע בעל ערך היסטורי אובייקטיבי.
גם מסלול של קו אוטובוס קיים לרוב זה לא מידע לויקיפדיה. ראיתי כמה ערכים על חברות תחבורה ציבורית בשפות אחרות, שמישהו החליט להכניס לתוכם רשימת מכולת של קווים, אבל לרוב זה לא נהוג כי זה מידע חסר חשיבות אנציקלופדית.
בוויקיפדיה האנגלית יש רישום של קווים בלונדון
הנה הערך / פורטאל הכולל בתוכו מאות קווי אוטובוס פנימיים בלונדון:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_bus_routes_in_London

ניתן לבקש מעורכי הוויקיפדיה הישראלית לחשוב על מבנה דומה כי יש לכך תקדים בחו"ל, אם כי המספרים הלונדוניים הם מרוכזים בעוד המספרים בישראל מתחלקים לבינעירוניים, בינעירוניים עם אותו המספר !!! (אולי להפריד לפי חברה), עירוניים (אותם מספרים, ערים שונות), וקווים עירוניים / מטרופוליטניים לפני ואחרי הרפורמות / רק"ל / מטרונית.
 
זה לא עובד ככה.

בוויקיפדיה האנגלית יש רישום של קווים בלונדון
הנה הערך / פורטאל הכולל בתוכו מאות קווי אוטובוס פנימיים בלונדון:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_bus_routes_in_London

ניתן לבקש מעורכי הוויקיפדיה הישראלית לחשוב על מבנה דומה כי יש לכך תקדים בחו"ל, אם כי המספרים הלונדוניים הם מרוכזים בעוד המספרים בישראל מתחלקים לבינעירוניים, בינעירוניים עם אותו המספר !!! (אולי להפריד לפי חברה), עירוניים (אותם מספרים, ערים שונות), וקווים עירוניים / מטרופוליטניים לפני ואחרי הרפורמות / רק"ל / מטרונית.
זה לא עובד ככה.
לוויקיפדיה הישראלית יש כללים משלה, שהם הרבה יותר קשוחים מזו האנגלית בשאלה מה נחשב "אנציקלופדי" ומה לא. כל נסיון לשנות זאת תוך השוואה לוויקיפדיה זרה נתקלת במחסום מצד הביורוקרטים, שמבחינתם מדובר בקהילה נפרדת, ומה שחל על הקהילה האנגלית לא חייב לחול על הקהילה העברית.
 
נתקלת -> נתקל.

זה לא עובד ככה.
לוויקיפדיה הישראלית יש כללים משלה, שהם הרבה יותר קשוחים מזו האנגלית בשאלה מה נחשב "אנציקלופדי" ומה לא. כל נסיון לשנות זאת תוך השוואה לוויקיפדיה זרה נתקלת במחסום מצד הביורוקרטים, שמבחינתם מדובר בקהילה נפרדת, ומה שחל על הקהילה האנגלית לא חייב לחול על הקהילה העברית.
נתקלת -> נתקל.
 

Ccyclist

Well-known member
הגיוני, אבל סיפור השלט מוכיח שאין תיעוד.

נתקלת -> נתקל.
הגיוני, אבל סיפור השלט מוכיח שאין תיעוד.
אני מסכים שאולי לתעד כל קו זה קצת מוגזם אבל רשתות התח"צ ההיסטוריות שלפני הרפורמות השונות פעלו במתכונת דומה מאז קום המדינה או אפילו מאז המנדט ואם לא יהיה תיעוד כלשהו המידע עליהן יעלם, ויהיה קשה לשפוט את האפקטיביות של הרשתות החדשות בעתיד בהשוואה לעבר.

עם שלט האוטובוסים הישן ראינו דוגמה לכך שמשהו שהיה ברחובות הארץ משנות ה30 לפחות (אם לא מקודם) נעלם כלא היה (אי אפשר למצא שילוט כזה בגוגל).

אמנם העבר אינו חשוב כשלעצמו, אך יש בו בסיס השוואה להווה ודוגמאות לטעויות שעדיף שלא לחזור עליהן בעתיד ולכן אני בעד תיעוד כלשהו במקום ציבורי ונגיש. אם ניתן להסביר זאת לוויקיפדיה העברית ברמה של רשתות תחבורה בארץ (ויש הרי פורטל תחבורה בארץ המאגד את הרכבת, חברות האוטובוסים, והכבישים הראשיים) יהיה אפשר להגיע לפשרה שאינה מפורטת מדי לטעמם אך מתעדת מספיק לטעמנו.
 

Ofekalef1

New member
אין שום קשר לביורוקרטים

זה לא עובד ככה.
לוויקיפדיה הישראלית יש כללים משלה, שהם הרבה יותר קשוחים מזו האנגלית בשאלה מה נחשב "אנציקלופדי" ומה לא. כל נסיון לשנות זאת תוך השוואה לוויקיפדיה זרה נתקלת במחסום מצד הביורוקרטים, שמבחינתם מדובר בקהילה נפרדת, ומה שחל על הקהילה האנגלית לא חייב לחול על הקהילה העברית.
אין שום קשר לביורוקרטים
מדיניות המחיקה לא מאפשרת למחוק ערך בגלל "חוסר חשיבות אנציקלופדית" ללא דיון חשיבות, שבמהלכו מספיק שאחד יספק נימוק מדוע הערך חשוב מבחינה אנציקלופדית.
 

אורי404

New member
לא בטוח על 506 ו-507, אלא על 508

לגולשי הפורום שלום
אני אותו אשרי 1987 וגם oshri5917 לשעבר,פשוט נאלצתי לפתוח חשבון חדש בתפוז,עקב בעיות סיסמא בחשבון הקודם שלי בתפוז

אני צריך עזרה מחברי הפורום,בלפתוח דף ויקי שיהיה מעין מילון לתחבורה הציבורית במדינת ישראל,לרבות:קווי אוטובוסים קיימים ומסלולים היסטוריים של קוים קיימים(אם יש)
דגמי אוטובוסים היום ובעבר,ותחנות רכבת היסטוריות,ומיזמים עתידיים בתחבורה הציבורית.
ניסיתי בעבר לפתוח דפי ויקי בנושא תחבורה הציבורית,אך לא הצלחתי לעשות זאת.
בין הקוים ההיסטוריים שאני יודע עליהם שלא ידועים לךרוב חברי הפורום,הם הקוים ההיסטוריים הבאים:
874 טבעון-יוקנעם-תל אביב.
186 תל אביב-נס ציונה שכונת טירת שלום
81 פתח תקוה-מעברה עמישב
506 תל אביב-מלון השרון הרצליה
507 תל אביב-כפר שמריהו
546 אלישמע-תל אביב
413 ירושלים-בית שמש
ועוד.
לא בטוח על 506 ו-507, אלא על 508
היה קו 508 מאזור רשפון דרך הכפר הירוק והרצליה פיתוח לתל אביב.
הוא פעל בשנות התשעים. לא יודע, האם בשנות ה-2000 הוא פעל.

קו אלישמע-תל אביב - עד כמה, שזכור לי, אלן העלה מודעה, שכללה את הקו הזה, בשנות השבעים.
נסע דרך אזור מגדיאל ורמתיים בהוד השרון, והמשך לתל אביב דרך פתח תקווה, בדומה לקווים מאספים אחרים.
 

oshri1987sg

Active member
בשנות השבעים פעל קו 506

לא בטוח על 506 ו-507, אלא על 508
היה קו 508 מאזור רשפון דרך הכפר הירוק והרצליה פיתוח לתל אביב.
הוא פעל בשנות התשעים. לא יודע, האם בשנות ה-2000 הוא פעל.

קו אלישמע-תל אביב - עד כמה, שזכור לי, אלן העלה מודעה, שכללה את הקו הזה, בשנות השבעים.
נסע דרך אזור מגדיאל ורמתיים בהוד השרון, והמשך לתל אביב דרך פתח תקווה, בדומה לקווים מאספים אחרים.
בשנות השבעים פעל קו 506
במסלול דומה לקו 508 שפעל לפני כמה שנים
ב1.1.1991 בוטל קו 507 תל אביב-כפר שמריהו777734173
 

Ynhockey

New member
יש שתי אפשרויות עיקריות

לגולשי הפורום שלום
אני אותו אשרי 1987 וגם oshri5917 לשעבר,פשוט נאלצתי לפתוח חשבון חדש בתפוז,עקב בעיות סיסמא בחשבון הקודם שלי בתפוז

אני צריך עזרה מחברי הפורום,בלפתוח דף ויקי שיהיה מעין מילון לתחבורה הציבורית במדינת ישראל,לרבות:קווי אוטובוסים קיימים ומסלולים היסטוריים של קוים קיימים(אם יש)
דגמי אוטובוסים היום ובעבר,ותחנות רכבת היסטוריות,ומיזמים עתידיים בתחבורה הציבורית.
ניסיתי בעבר לפתוח דפי ויקי בנושא תחבורה הציבורית,אך לא הצלחתי לעשות זאת.
בין הקוים ההיסטוריים שאני יודע עליהם שלא ידועים לךרוב חברי הפורום,הם הקוים ההיסטוריים הבאים:
874 טבעון-יוקנעם-תל אביב.
186 תל אביב-נס ציונה שכונת טירת שלום
81 פתח תקוה-מעברה עמישב
506 תל אביב-מלון השרון הרצליה
507 תל אביב-כפר שמריהו
546 אלישמע-תל אביב
413 ירושלים-בית שמש
ועוד.
יש שתי אפשרויות עיקריות
אם הבנתי נכון את השאלה, אתה צריך להקים מאגר מידע על פלטפורמת מדיה-ויקי, ויש שתי אופציות:

1) שימוש באתר wikia.com שאשר להקים שם בחינם תמורת פרסומות שלהם, או
2) להקים אתר משלך על בסיס הפלטפורמה, שהיו חופשית (תחפש MediaWiki). צריך בשביל זה אחסון אתרים, העלויות הן בערך 50-100 ש"ח בחודש בארץ לאחסון מתאים או בערך $5 לחודש בחו"ל
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה