לאן להתקדם אחרי EOS300? אולי ל DSLR

eligrt

New member
לאן להתקדם אחרי EOS300? אולי ל DSLR

ובכן חברים, במשך שנתיים (אולי קצת יותר) אני מצלם ולומד (עצמאית) עם EOS300. אני מאוד אוהב את המצלמה, היא מאוד ידידותית אך בעלת מספר מגבלות 1. לעיתים אני מגיע למצבים שמהירות תריס 2000 איטית מידי... 2. הגלגלת המשותפת לצמצם ותריס מגבילה מאוד בשימוש ידני מלא. בקיצור, אני מרגיש שאני רוצה ללכת קצת קדימה. שאלתי היא כפולה: א. איזה מצלמה לדעתכם מהווה את "השלב הבא" (ורצוי משהו שלא עולה 10000$...) - מה מיוחד בה ומה היא מאפשרת יותר? ב. האם קיימת מצלמת DSLR זולה יחסית ומקבילה (פחות או יותר) ל EOS300 ? לתגובתכם אודה. eligrt
 

maxos

New member
אם הגעת "לגבול" של ה300 הרגילה,

ה300D לא בשבילך. לך על ה10D היא יותר "מצלמה".
 

eligrt

New member
תרשה לי לשאול משהו קטן... ../images/Emo22.gif

מבלי להיכנס לויכוח האין סופי ניקון / קנון. כשאתה ממליץ על דגם שהוא "יותר מצלמה" למה בדיוק כוונתך? מלבד השיפורים האופטים (שאני בטוח שקיימים בדגמים היקרים יותר מה EOS300) אילו פיצ'רים טכנולוגים יש במצלמות המתקדמות יותר (האם כל הפיצ'רים האלה קיימים גם ב DSLR? ושאלה אחרונה ברשותך... 1. בהנחה שאני עובר ל DSLR של קנון האם העדשות הנוכחיות שיש לי (עדשת הקיט הרגילה ועוד עדשה 70-300 של סיגמה) יתאימו גם לדיגיטלית? מצטער על מבול השאלות...
 

maxos

New member
אני לא ממליץ לך על ניקון

וזאת בגלל שאתה כבר בחרת קנון. העדשות מתאימות בהחלט רק שצריך לקחת בחשבון שזווית הראיה תהיה צרה יותר. אפשר להכפיל את אורך המוקד ב1.6 כדי לקבל את הרעיון. הכוונה ב"יותר מצלמה" הוא שה300D\300 מאוד חובבנית ואם אתה מרגיש שאתה צריך מצלמה יותר נוחה לשימוש יותר מהירה ויותר חזקה, ה10D בשבילך.
 

eligrt

New member
אתה יכול להסביר למה הכוונה בהרחבת..

אורך המוקד? (ב-1.6) ???
 

maxos

New member
אוקי כמובן..

בוא נעשה ניסוי: זה מתוך אחד הביקורות העתידיות, תראה אם אתה מבין. אם לא, אשנה את את ההסבר. כמו רוב מצלמות הרפלקס הדיגיטליות הקימות כיום בשוק, גם ל300D חיישן הקטן מסרט צילום 35 מ"מ. גודל הפריים של סרט 35 מ"מ הינו 24X36מ"מ כאשר גודל הפריים של החישן ה300D מסתכם ב22.7X15.1 מ"מ בלבד כפי שניתן לראות בסרטוט. מאחר שהמצלמה עושה שימוש בעדשות 35 מ"מ רגילות כושר הכיסוי של עדשה כזו יהיה בגבולות ה 35 מ"מ. ולכן, חישן הקטן יותר למעשה תוחם באופן אפקטיבי 22.7X15.1 מ"מ מתוך הפרים הכולל שמאפשרת העדשה. הפעולה שווה לחיתוך ידני של תשליל מגודל 24X36 ל22.7X15.1 אם תרצו. עיקרון החישן הקטן גורם לכמה דברים להתרחש. ראשית, זווית הראיה של העדשה תשתנה. כלומר, החישן ילכוד רק חלק מסוים משטח ההקרנה של העדשה, כך שאם ברשותנו עדשה רחבה מאוד באורך מוקד קצר אשר בדרך כלל הייתה מראה טווח רחב מכלל הנוף, עכשיו עקב החיתוך, העדשה תראה רק את מרכז הנוף ותמונה שתתקבל תהיה בזוית צרה יותר. במילים אחרות ניתן לומר כי העדשה שהייתה רחבה, עכשיו מציגה תמונה צרה יותר כמו עדשה באורך מוקד ארוך יותר. באופן מעשי, חישן ה300D יכפיל את אורך המוקד של כל עדשה ב1.6 כאשר נשווה לפורמט ה35 מ"מ. אין זה אומר כי האורך המוקד של העדשה השתנה אלא שזווית הראיה של העדשה דומה לעדשה באורך מוקד של X1.6 ב35 מ"מ. לדוגמא: על מצלמת 35 מ"מ רגילה מיקמנו עדשת 300 מ"מ אשר מספקת זווית ראיה צרה מסוימת. כאשר נמקם את אותה העדשה על ה 300D נקבל זווית ראיה שתהיה דומה לעדשת 480 מ"מ על מצלמת הסרט. זאת בגלל שהחישן לה300D תיחם רק חלק קטן מהפריים. אני חייב לציין שאני תמיד, אבל תמיד מסתבך עם ההסבר הזה... :)
 

eligrt

New member
OK, אם הבנתי נכון... ../images/Emo22.gif

ההכפלה נועדה רק כדי לתת לי את הזוית. כך שאם נניח אני מצלם בזום 50, מבחינת הזוית שאותה אני רואה זה כאילו צילמתי בזום 80. אך אין מדובר כן בזום נכון? מדובר רק (כמו שתיארת) במעין "חיתוך" של הפריים / התמונה. דרך אגב? 1. מה לגבי העינית? מה רואים כשמתכלים דרכה? רואים את התמונה האמיתי או את זו שלכאורה תווצר לאחר ההכפלה של ה 1.6? 2. האם אלמנט ההכפלה הזה אופייני לכלל המצלמות הדיגיטליות? או אולי רק לאלו של קנון? או אולי רק לדגם הספציפי הזה? eligrt
 

maxos

New member
זום היא מילה

שמגדירה עדשה שיכולה לשנות את אורכי המוקד לה, כלומר מרכז העדשה יכול להתקרב או להתרחק ממישור החישן. כן, ההכפלה רק מדגימה את הזווית כדי שתוכל לדמיין את זה בראש ממונחים שאתה מכיר. אני יכול גם לתיאור את אותו המצב בזוויות ראיה, אבל בינינו מי יכול לחבר בראש בין זווית לפרספקטיבה? אורך המוקד של העדשה לא משתנה, היא לא קורבה יותר או רחוקה יותר ממישור החישן בDSLR. דרך העינית רואים את אחרי גורם כחיתוך. אם אני לא טועה, ה300D היא המצלמה הראשונה שיש לה מערכת מראות מלאה ואופטיקה פנימית שמתאימה לחישן קטן. עד עכשיו ראינו מצלמות בעלות מערכות לסרט 35 מ"מ כאשר היצרנים הסתירו את הפריים. אפילו יש כאלה שסימנו עם קווים על גבי הזכוכית החלבית. אז כן, רואים אחרי גורם החיתוך. כל יצרן פחות או יותר נע סיבב ה1.5... קנון 1.6, סיגמא 1.4 (נראה לי) ניקון 1.5 וכו... יש שני מצלמות שנמכרות היום שאם בעלות פריים מלא, קנון 1Ds וקודאק DCS 14n. מאוד יקרות.
 

eligrt

New member
משובח !!! ../images/Emo22.gif

מה אני יכול לומר... חששת בהתחלה שההסבר לא יהיה ברור... רציתי רק לומר שההסבר מצויין ! למדתי הרבה - תודה eligrt
 

GiladF

New member
שתי אפשרויות - הכל תלוי בתקציב...

בהנחה שתרצה להשאר בחיק הקנון, יש לפניך שתי אפשרויות: 1. EOS33/EOS30, מצלמת החובבים הרצינית יותר, יש לה גלגלת נפרדת לצמצם ותריס, היא מגיעה ל1/4000, ויש לה עוד יתרנות רבים על פני ה300. בעיקר בהגדרות אישיות שאתה יכול להכניס למצלמה שעושות את הצילום נח יותר. גןף מסיבי יותר, ואפשרות לבחור את שיטת המיקוד האוטומטי. כמובן שיש עוד, אבל אלה היתרונות העיקריים. מבחינת מחיר, היא נעה באיזור ה400 דולר בארה"ב ו3000 שקל בארץ 2. EOS3, מצלמה 90% מקצועית לגמרי, ההבדלים בינה לבין ה1 (ספינת הדגל של קנון) מינוריים ביותר, ביחוד לנו החובבים חסרי העין החדה מדי. יש לה מדידת אור נקודתית לחלוטין (1% אם אני זוכר נכון) 1/8000, ועוד אופציות רבות ושונות. המחיר שלה בארה"ב 800$ בערך, ובארץ תוסיף 0 ובשקלים... כמובן שיש את אופצית הDSLR, שעליה אני לא ארחיב מפאת מתן כבוד לשתי הקודמות
. שמבחינת מחיר ה300D - הפשוטה שבאופציות, תעלה לך 900$, עם הרבה הרבה פחות אופציות מכל אחת מהקודמות ואם תרצה לחזור ולקבל אורך מוקד של 28, תצטרך להוסיף עוד 100$ (לפחות) כדי לקבל עדשת קיט 18-55, וגם אז תיגנז ממך אופצית העדשה הרחבת זוית באמת. זה לא שאני נוקט צד - אבל לך על אחת מהשתיים הראשונות.
 
למעלה