כמה שאלות לגבי רכבת מסע?...

מצב
הנושא נעול.

four seasons

New member
כמה שאלות לגבי רכבת מסע?...

כמה שאלות לגבי רכבת מסע?...
היום מחלון המשרד שלי עברה רכבת מסע שהיו בה כמה עשרות קרונות בסביבות 10 לאורך ציר איילון בתל אביב. יש לי כמה שאלות. א. כמה קרונות מסע ניתן לצרף לרכבת אחת?? ב. זה לא מראה שכיח רכבת מסע בשעות אלב בדרך כלל בציר שהוא ציבורי, האם יש הכרח לעבור בציר איילון ולא לעקוף במסילה שעוברת בלוד את אזור המרכז?, הלא אין לרכבת שום סיבה לעבור בציר איילון. ג. האם באירופה גם מקובל שרכבת מסע תעבור בציר ציבורי במרכז העיר?? מה עמדתכם??
 
רכבות משא בארץ

כמה שאלות לגבי רכבת מסע?...
היום מחלון המשרד שלי עברה רכבת מסע שהיו בה כמה עשרות קרונות בסביבות 10 לאורך ציר איילון בתל אביב. יש לי כמה שאלות. א. כמה קרונות מסע ניתן לצרף לרכבת אחת?? ב. זה לא מראה שכיח רכבת מסע בשעות אלב בדרך כלל בציר שהוא ציבורי, האם יש הכרח לעבור בציר איילון ולא לעקוף במסילה שעוברת בלוד את אזור המרכז?, הלא אין לרכבת שום סיבה לעבור בציר איילון. ג. האם באירופה גם מקובל שרכבת מסע תעבור בציר ציבורי במרכז העיר?? מה עמדתכם??
רכבות משא בארץ
קודם כל זה 'רכבות משא' ולא 'רכבות מסע' (מסע הוא הנסיעה, הטיול, כמו Journey) בעוד שמשא הוא המטען שלוקחות הרכבות (או המשאיות כמובן). לגבי משפר הקרונות המירבי ברכבת משא - אין הגבלה עקרונית, אלא הגבלות הנובעות מהנסיבות: - עוצמת הקטרים ביחס לתוואי המסילה (עליות וירידות) - אורך התחנות - אם רוצים שהרכבת תערוך מפגשים עם רכבות אחרות בדרך, אז היא צריכה להיות באורך קטן יותר מזה של השלוחה הארוכה ביותר בתחנות המפגש - חוזק מבנה הקרונות - תארו לעצמכם שאתם הקרון הראשון ברכבת עם שישה קטרים ו-200 קרונות של 100 טון כל אחד (וקיימות כאלו). עכשיו תתארו לעצמכם איזה כח מועל על השלדה שלכם בזמן הזינוק. אם השלדה תהיה יותר חזקה, היא תהיה גם יותר כבדה, והקרון יהיה פחות רווחי ומועיל. הפתרון לזה הוא כמובן פשוט מאוד - לפזר את הקטרים לאורך הרכבת, והיום עם טכנולוגיות זמינות של שלט רחוק זה בכלל לא בעייתיף כמו שניתן לראות בארה"ב, בדרום אפריקה, בברזיל ובצפון אוסטרליה. כיום, בעת שנערך שיפוץ מקיף לקו לוד ראש העין, כל רכבות המשא בין צפון המדינה לדרומה עוברות דרך ציר האיילון. לאחר השלמת השיפוץ הצפויה בקרוב, זה ייפסק כמובן. באירופה ובכל העולם יש מקומות רבים מאוד בהם עוברות רכבות משא במרכז הערים, לפעמים אפילו ממש ברחוב (אם כי היום כבר כמעט ולא). ראיתי אפילו שיש בדרזדן שבגרמניה רכבות קלות להובלת משא שמשרתות את מפעל פולקסווגן במרכז העיר. (חשמליות להובלת משא זה לא דבר חדש אבל היום כבר אין כמעט כאלו דברים). ולגבי דעתך שאין לרכבת המשא סיבה לעבור בציר האיילון - אני מסכים שסוג המטענים המובל כיום בארץ הוא כזה שלא ממש איכפת לו האם יגיע ליעד מהר או לאט, כל עוד יגיע בעערך בזמן, אבל אני מקווה שיום אחד הרכבת (או חברת רכבות אחרת, פרטית) תתפרש לתחום ההובלה הרגישה לזמן, ואז אולי כן יהיה טעם לדחוף בכח רכבות משא דרך האיילון, אם זה יהיה יותר קצר. אני רק מפלל כבר להגעתם של זמנים כאלו, בהם 'מישהו למעלה' יבין שמשאיות הן אויב של הסביבה ושל החברה לפחות כמו מכוניות, אם לא יותר.
 

four seasons

New member
תודה, הייתי רוצה להעיר..

רכבות משא בארץ
קודם כל זה 'רכבות משא' ולא 'רכבות מסע' (מסע הוא הנסיעה, הטיול, כמו Journey) בעוד שמשא הוא המטען שלוקחות הרכבות (או המשאיות כמובן). לגבי משפר הקרונות המירבי ברכבת משא - אין הגבלה עקרונית, אלא הגבלות הנובעות מהנסיבות: - עוצמת הקטרים ביחס לתוואי המסילה (עליות וירידות) - אורך התחנות - אם רוצים שהרכבת תערוך מפגשים עם רכבות אחרות בדרך, אז היא צריכה להיות באורך קטן יותר מזה של השלוחה הארוכה ביותר בתחנות המפגש - חוזק מבנה הקרונות - תארו לעצמכם שאתם הקרון הראשון ברכבת עם שישה קטרים ו-200 קרונות של 100 טון כל אחד (וקיימות כאלו). עכשיו תתארו לעצמכם איזה כח מועל על השלדה שלכם בזמן הזינוק. אם השלדה תהיה יותר חזקה, היא תהיה גם יותר כבדה, והקרון יהיה פחות רווחי ומועיל. הפתרון לזה הוא כמובן פשוט מאוד - לפזר את הקטרים לאורך הרכבת, והיום עם טכנולוגיות זמינות של שלט רחוק זה בכלל לא בעייתיף כמו שניתן לראות בארה"ב, בדרום אפריקה, בברזיל ובצפון אוסטרליה. כיום, בעת שנערך שיפוץ מקיף לקו לוד ראש העין, כל רכבות המשא בין צפון המדינה לדרומה עוברות דרך ציר האיילון. לאחר השלמת השיפוץ הצפויה בקרוב, זה ייפסק כמובן. באירופה ובכל העולם יש מקומות רבים מאוד בהם עוברות רכבות משא במרכז הערים, לפעמים אפילו ממש ברחוב (אם כי היום כבר כמעט ולא). ראיתי אפילו שיש בדרזדן שבגרמניה רכבות קלות להובלת משא שמשרתות את מפעל פולקסווגן במרכז העיר. (חשמליות להובלת משא זה לא דבר חדש אבל היום כבר אין כמעט כאלו דברים). ולגבי דעתך שאין לרכבת המשא סיבה לעבור בציר האיילון - אני מסכים שסוג המטענים המובל כיום בארץ הוא כזה שלא ממש איכפת לו האם יגיע ליעד מהר או לאט, כל עוד יגיע בעערך בזמן, אבל אני מקווה שיום אחד הרכבת (או חברת רכבות אחרת, פרטית) תתפרש לתחום ההובלה הרגישה לזמן, ואז אולי כן יהיה טעם לדחוף בכח רכבות משא דרך האיילון, אם זה יהיה יותר קצר. אני רק מפלל כבר להגעתם של זמנים כאלו, בהם 'מישהו למעלה' יבין שמשאיות הן אויב של הסביבה ושל החברה לפחות כמו מכוניות, אם לא יותר.
תודה, הייתי רוצה להעיר..
לאורך ציר איילון אין אפשרות לרכבת משא לעצור לאורכה ולהעמיס או לפרוק מכוניות או כל סוג ציוד לצורך ניהול סחורה בעיר, גם עם מדובר במספר קטן של קרונות, (שלא לדבר על קרונות שמצורפות לרכבות רגילות, משום השיטה של קטר מצד אחד וקרון ניהוג או קרון כוח מצד שני) ועוד מספר מאפיינים כמו מס' מסילות מוגבל, או ציוד לפריקה והעמסה, שטח צר, לא יודע לגבי טכנולוגיה, מעבר לכך ציר איילון הוא די קצר מדובר בכמה קילומטרים בודדים, המקום הכי קרוב שיכול להתאים זה תחנת בני ברק והיא בציר אשדוד ולא בציר איילון. אני לא מוצא שום סיבה למעבר רכבת משא בציר איילון, אלה אם כן מדובר ברכבת נוסעים שבאופן קבוע יש לה קרון משא בין הקטר לקרון הנוסעים הרגיל ומנוף פורק את המכולה בזמן העצירה וגם מצב כזה לא בטוח שהוא כלכלי, אבל אני מאוד אשמח לשמוע רעיונות. חוצמזה ממש כיף לראות קטר בודד או ציוד חריג שעובר על המסילה בציר איילון מחלון המשרד וגם הרכבת הארוכה שעברה היום מעט הזכירה תמונה ארופית, אבל בכל זאת היא אפשר לומר שזה לא מרתיעה.
 
רכבות משא באיילון

תודה, הייתי רוצה להעיר..
לאורך ציר איילון אין אפשרות לרכבת משא לעצור לאורכה ולהעמיס או לפרוק מכוניות או כל סוג ציוד לצורך ניהול סחורה בעיר, גם עם מדובר במספר קטן של קרונות, (שלא לדבר על קרונות שמצורפות לרכבות רגילות, משום השיטה של קטר מצד אחד וקרון ניהוג או קרון כוח מצד שני) ועוד מספר מאפיינים כמו מס' מסילות מוגבל, או ציוד לפריקה והעמסה, שטח צר, לא יודע לגבי טכנולוגיה, מעבר לכך ציר איילון הוא די קצר מדובר בכמה קילומטרים בודדים, המקום הכי קרוב שיכול להתאים זה תחנת בני ברק והיא בציר אשדוד ולא בציר איילון. אני לא מוצא שום סיבה למעבר רכבת משא בציר איילון, אלה אם כן מדובר ברכבת נוסעים שבאופן קבוע יש לה קרון משא בין הקטר לקרון הנוסעים הרגיל ומנוף פורק את המכולה בזמן העצירה וגם מצב כזה לא בטוח שהוא כלכלי, אבל אני מאוד אשמח לשמוע רעיונות. חוצמזה ממש כיף לראות קטר בודד או ציוד חריג שעובר על המסילה בציר איילון מחלון המשרד וגם הרכבת הארוכה שעברה היום מעט הזכירה תמונה ארופית, אבל בכל זאת היא אפשר לומר שזה לא מרתיעה.
רכבות משא באיילון
לא התכוונתי לומר שאני רואה בחזוני רכבות עם מכולות עוצרות בתחנת תל-אביב השלום (אם כי אני יכול בהחלט לדמיין מסוף מטען דרומי בתחנת תל אביב דרום) אלא שבנסיעות מסוימות (לדוגמא, אשדוד-חיפה) ציר האיילון הוא קצר בהרבה מהדרך העוקפת של לוד-ראש העין-תל ברוך. אני גם לא בא לומר שצריך להחזיר לארץ את הרכבות המעורבות (משא ונוסעים) למרות שאין לי בעייה שיצרפו לרכבות שמתחילות בחיפה ומסתיימות בתל אביב קרונות להובלת חבילות ודואר (כמו שירותי השליחויות) עבור מפעיל חיצוני שיאסוף ויפזר את המטען. תחנת בני ברק היא כמובן לא בציר אשדוד אלא על קו תל ברוך-ראש העין, בדרך שבין תל אביב לכפר סבא.
 

david80

Member
רכבות מסע בארץ??? מה זה?

כמה שאלות לגבי רכבת מסע?...
היום מחלון המשרד שלי עברה רכבת מסע שהיו בה כמה עשרות קרונות בסביבות 10 לאורך ציר איילון בתל אביב. יש לי כמה שאלות. א. כמה קרונות מסע ניתן לצרף לרכבת אחת?? ב. זה לא מראה שכיח רכבת מסע בשעות אלב בדרך כלל בציר שהוא ציבורי, האם יש הכרח לעבור בציר איילון ולא לעקוף במסילה שעוברת בלוד את אזור המרכז?, הלא אין לרכבת שום סיבה לעבור בציר איילון. ג. האם באירופה גם מקובל שרכבת מסע תעבור בציר ציבורי במרכז העיר?? מה עמדתכם??
רכבות מסע בארץ??? מה זה?
רכבת עם סוויטות? בריכות שחייה? פאבים ודיסקוטקים???
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה