כמה דברים

כמה דברים

באווירת החג, הייתי מעדיף לכתוב דברים אחרים, אך בעקבות "עובדה" אמש... א. כולם מדברים על "עצת נפש" וטיפולי ההמרה, ושוכחים שישנם טיפולים אפשריים אחרים, רוחניים יותר ואולי גם מתאימים יותר, בדוגמא של הילינג (לסוגיו), וכיוב'. מי שמחפש פתרונות - עשוי למצוא... ב. גם אם כרגע אין דרך לשנות נטייה מינית, לא מן הנמנע שתמצא דרך כזאת: הזדהיתי מאד עם אותו פסיכולוג ב"עובדה" שאמר, שאם מישהו סובל מהנטייה שלו ורוצה לשנותה, מדוע שלא תהיה דרך לעזור לו?! היום, כשהרפואה יורדת לרמת ה DNA (ביוטכנולוגיה) זה רק שאלה של זמן, עד שניתן יהיה לשנות את המשיכה המינית. אפשר לנתח אף, להוריד שער, להיגמל מעישון - אם משהו מציק לאדם - חייב שיהיה פיתרון (גם לפי התורה שאומרת שהקב"ה ברא רפואה לכל מחלה, ונא לא להיתפס למילה). אני משוכנע, שגם הטיפולים הפסיכולוגיים לא אמרו את המילה האחרונה. מאידך, וזה "מאידך גדול"...לא אצל כולם יש "בילט אין" את האפשרות להשתנות. וכשאין - אז אין (אנשים בד"כ יודעים על עצמם..). ג. להיות הומו זה כנראה לא ה"פירסט צ'ויס" של אף אחד. אבל האמת? גם להיות זקן או מזרחי או כהה עור ("שחור") או נמוך מאד ("גמד") או שמן מאד וכו' וכו' זה גם לא הבחירה המועדפת על אף אחד. ובכל זאת - אין ברירה אלא לקבל את המציאות - כי אחרת, זאת שאלה של להיות או לחדול. עכשיו, השאלה היא: האם זה נורא כל כך??!! וזאת התשובה שלי: בפעם הראשונה שנפגשתי (...) עם מישהו, שוחחנו ממושכות על הדת והנטייה, ובין היתר, סיפר לי על חברו (שהיה מטופל בעצת נפש...) ושהתאבד בגלל הנטייה. בעקבות הסיפור, אמרתי לו, שעכשיו, כשבאתי אליו במטרה לממש את התשוקה בפעם הראשונה - עכשיו אני יודע שעשיתי את הדבר הנכון. התורה מצווה: "ובחרת בחיים". יש חיים ויש "חיים". ד. יהדות ומיניות. היהדות מדברת על כל תחומי החיים, לרבות מיניות. ואולם, נדמה שהמיניות יצאה מפרופורציות, עד כדי שהפכה ל"ציפור הנפש של היהדות" - היא ולא המוסר, היא ולא הצדק, כאילו על זה עומד כל העולם ("איזהו צדיק? השומר את בריתו"......). מי שרוצה לחיות בשלום עם מיניותו - מומלץ מאד, שיראה את המיניות בפרופורציות הנכונות: עוד פרט מהחיים. ועם קצת ראש פתוח, גם ניתן לראות שזה מקומה האמיתי של המיניות גם ביהדות בכללותה (שכוללת, מה לעשות, גם קונסרבטיבים ורפורמים ומסורתיים, ו"על הדרך" די לשיעבוד לממסד הדתי...). ואז פגם ב"שמירת הברית" זה לא סוף העולם, וה"עליונים" (מישהו מוכן להגיד לי מה זה??) לא יתמוטטו בגלל זה, כמו שהם לא מתמוטטים מאי קיום מצוות אחרות. ה. מיניות בכלל. גם כאן כדאי להיכנס לפרופורציות. כשם שיש מגוון רחב מאד של סגנונות מוזיקליים, של צורות אומנות, של מראות אנושיים וכו' וכו', כך יש גם מגוון של התנהגויות מיניות. כשמסתכלים על הומסקסואליות כעל חריגה שמאפיינת 10% מהאוכלוסיה, זה לא נותן הרגשה נוחה. אבל כשחושבים מה עושים כל יתר ה 90% (בתוספת מה שציינתי - שמין זה רק חלק מהחיים) - אז הדברים מקבלים פרופורציות אמיתיות. ודוגמא לשם המחשה: יש משפחות שבהם מקובל ערום (הורים וילדים יחדיו). ביהדות, זה נחשב לגילוי עריות, חטא חמור ביותר. בארצות שונות (והדבר קיים גם בישראל) מדובר בצורת בילוי תמימה. ועוד דבר לגבי ה 10%: יש עשרה אחוז עם בעיות נפש, עשרה אחוז של חולי סוכרת, וכו' וכו' על אותה דרך. על כך אומרים: כ"א מעדיף את הצרות שלו... ו. אלוקים והומוסקסואליות. אלוקים ברא את ההומוסקסואליות. סוג של הברקה. מישהו פחות יצירתי, היה זורק את זה (כלומר, אותנו) לפח (בליווי: "איכס..."). ואז היינו כלום. אחרי הכל, אם לא היית אתה, לא היית בכלל. המחשבה שאלוהים האמיתי (אין לי דרך אחרת לכנות אותו בשם, להבדילו מה"כביכול") מתנגד להתנהגות המינית הזאת, היא מחשבה אבסורדית. מדוע להעמיד בן אדם במלחמת יצר נצחית??! זאת ממש מחשבה שאפשר להשתגע ממנה. יש מונח שנקרא "נפגעי אמונה". נראה לי, שבכל הומו דתי מסתתר לו אחד כזה. ועוד הערה: אפשר להסכים לזה גם בלי לאבד את הדת (-נדמה לי שזה הפחד שסוגר על כולם, ובצדק רב). אם מקבלים את מלחמת היצר בקריצת עין, ומתייחסים אליה כאל שעשוע רוחני (בדגש על דווקא ו"רישעות" - ראו בהמשך בעניין ההתנצלות), אפשר להנות משני העולמות. זאת אותה דת, אבל באור אחר. באור האמיתי שלה. אין לי דרך לשכנע, שכ"א יגיע למסקנה בעצמו. ז. ולסיום, כבוד עצמי. מי שמתייחס לעצמו בכבוד - מתייחסים אליו בכבוד. הנטייה ה"טבעית" היא להתנצל על החיבה המינית הזאת. לדעתי, וזה רציני וחשוב, מצעד הגאווה הוא בדיוק בשביל זה: לא מתנצלים, ולא מתחבאים, ומי שלא נאה לו - שילך למות! הצביעות וההתחסדות סביב זה - טוב, מיותר להכביר מילים. עכ"ל... חג שמח.
 

Inspector Finch

New member
../images/Emo45.gifממש מסכים (עם הרוב..)

ובתור חילוני, כמובן........ לגבי עניין הנטיות, יש תאוריה שאומרת שאין כזה דבר בכלל הומו מוחלט או סטרייט מוחלט, אלא סקאלה שמצידה האחד ההומוסקסואליות ומהצידה השני הסטרייטיות.. הרוב- בעלי אוריינטציה סטרייטית ואוריינטציה הומוסקסואלית לא ממוקמים בקיצונים של הסקאלה, אלא בין לבין. כמובן שיש קיצוניים פחות ויותר, אבל יש גרעין נכון במה שהוא אומר.. זה תלוי גם בפתיחות זה כאלה. אני במהלך חיי הייתי עם סטרייט, אמנם זה היה בגיל ההתבגרות אבל עדיין.. ולא חסרים גם כאלה. ולא נראה לי מופרך גם שהומו ייראה מישהי וכזה ירגיש משהו כלפיה, זה יכול לקרות. פשוט סטרייטים רוצים לשמור על הסטרייטיות שלהם והומוסקסואלים על ההומוסקסואליות שלהם (באיזהשהו שלב), כנראה נהיה נוח במרוצת הזמן ואתה לומד להצדיק את עצמך (לא שזה דבר רע חו"ח) אני מאד מסכים עם מה שאמרת לגבי מקומה של המיניות בדת. לחלוטין זה לגיטימי שיהיו הנחיות ומצוות גם כאן- זו טיבה של דת ועל אחת כמה וכמה של היהדות. אבל מה שנורא מעצבן אותי אישית ביהדות (ותכלס גם בעולם החילוני זה ככה),זה שמסתכלים על אנשי העבר כאנשים יותר דגולים, יותר טובים, יותר חכמים, יותר ערכיים, יותר אמיתיים, יותר מחוברים (אני בכוונה זורק הרבה.. כי זה ממש ככה).. נפילים שבחיים לא נשתווה אליהם.. וזה פשוט נראה לי מגוחך לפעמים שאנחנו פועלים עפ"י חוקים של אנשים מלפני מאות ואלפי שנים. בין עם זה הרבי X או האבות המייסדים של אמריקה. ושלא תחשבו שאני 'תולש' את עצמי- בדיוק להפך, אני מאד בעד שורשים עמוקים ואיתנים.. אבל תוך כדי בחינה ולא ככה סתם בעיוורון, כאילו רבי עקיבא לדוגמא (לא מתכוון לפגוע באף אחד..) הוא תורה מסיני (מצחיק שאני משתמש בביטוי הזה). כמו שחברה דתיה שלי התלוננה בפניי על קוד הלבוש המעצבן שיש בסביבה שלה. ושיותר חשוב לאנשים שבת תתלבש ארוך וצנוע מאשר שתהייה צנועה- ויש הבדל עצום בין שני הדברים. כאילו כשהיא הולכת עם חולצה עם שרוולים קצרים (לא תגידו בלי שרוולים)מסתכלים עליה בעין עקומה. (דוגמה קצת מופלצת, אבל בשביל הרעיון). וזה לא שהיא פרוצה/לא שומרת תו"מ/ לא גומלת חסדים ואנא ערף מה.. מצטער שהכברתי במילים דבר אחרון בקשר לנטייה (ותכלס גם כל דבר אחר), ובזה אסיים. משפט פשוט מדהים של ילד בן 5 או משהו כזה.. דתי כמובן. אפשר להגיד שהוא הסביר לי את תפיסת העולם היהודית בצורה כזו או אחרת: "זה מה שאני- ככה אלוקים ברא אותי" זה פשוט משפט שטומן בחובו כ"כ הרבה- המון! כמעט תורה שלמה.. (אם לא הבנתם מה אני מנסה להגיד, תשאלו) לילה טוב וחג שמח
 

itzikiii1

New member
זה רק אני או שבאמת הבנתי מההודעה

שלהיות מזרחי זה פגם בייצור???
 

Nחמן

New member
מקוצר זמן

אין לי אפשרות להגיב לשרשור באריכות. אז תחילה - ברכת "ברוך הבא" לגולש החדש (?). מדי יום מצטרפים חדשים ואני שמח לראות את הפנים הצעירות בפורום. רק שאלה אחת: מה זה אשכנזי ומה זה מזרחי? לצערי הרב ישנם חוגים, שבהם... אם אתה לא יענקלשטיין, מורגנשטרן, איציקשטיין, גולדנשטיין, חצקל שמערל ינקובוביץ' וכיו"ב, אתה לא "אין". לתומי חשבתי, שכבר עברנו את התקופה הזאת מלפני 60 שנה. כיום אינני רואה הבדל בין אשכנזים לספרדים. הייתי איתם ביחד בצבא, במילואים, בעבודה, בבית הכנסת, והיכן לא? "חביב אדם, שנברא בצלם", ואם מישהו חושב, שהוא נבדל מחברו לטובה בהיותו אשכנעזער ואילו חברו הוא "פרענק", הייתי מתרחק ממנו לפחות 4 אמות. הרעיון הוא לא שלי אלא גמרא מפורשת במסכת "תענית". אגב אמור לי: רש"י היה אשכנזי? הרמב"ם היה אשכנזי? אבל עזרא היה אשכנזי? רבי יהודה הלוי? ועוד ועוד... ראה איזו מורשת מפוארת הורישו הספרדים! למען הסר כל ספק, הכותב הוא "אשכנזי" טהור"...
חג כשר
ושמח לכולם: לרב רון, לדרור, לקובי מהו"ד, לבני, לנתי, לעמית מ"חברותא", לנשות "בת קול", למנהלנו היקר, החביב והאהוב אופיר, לעכל הגולשים ולכל בית ישראל! שנזכה כולנו לגאולה שלמה מתוך אחדות, אהבה ואחווה, שלום ורעות. שלכם האוהב
נחמן נ.ב. בית הקפה שלי פתוח כל ימות החג והוא כשר למהדרין (למניעת עבירה על חוקי הפורום הפעם ה
על חשבוני...
)
 
שאיפה לאידיאל.

ראשית, כבר השתתפתי בעבר בפורום הזה, אבל זה היה לפני...יותר משנה... תודה על ההתייחסות.
אין לי עניין להיכנס להבדלים עדתיים - זה חורג ממסגרת הפורום. רק דיוק קטן: רש"י נולד בצרפת (ולמד בגרמניה). הרמב"ם - אכן נולד בספרד. צרפת וספרד הן לא "מזרח". לא גיאוגרפית ולא תרבותית. לכן אין קשר בין זה, ובין מה שציינתי לגבי אנשים ממוצא מזרחי (מזרחי זה לא ספרדי). מה שכן, הייתי רוצה להחזיר את הדיון לנושא המקורי, והוא השאיפה לאידיאל. נטייה הומוסק' היא לא אידיאל (כמו גם התכונות האחרות שצייניתי). יש הרבה כתבים בדת היהודית שעניינם לחיות חיים אידיאלים, לרכוש תכונות אידיאליות, להיות אדם אידיאלי וכו'. עד רמה מסויימת, השאיפה הזאת היא בריאה. מעבר לה, הרף האידיאלי מותיר אנשים שאינם כאלו, עם חוסר סיפוק והעדר נחת תמידיים, רודפים אחרי משהו שלעולם יהיה מחוץ לגבולות השגתם. לאור זה, אני לא מבין את ההתעקשות של אנשים, לדבוק בדת, שטופחת על פניהם, ומלכתחילה מעמידה אותם באור שלילי. זה כמו לאהוב את מי שמכאיב לך, בסגנון "תסמונת האשה המוכה". ואתה תמיד מרגיש "במינוס". הדרך שלי ליישב את הקושי הזה, הוא לפרש את הדת והיהדות באור אחר. באור שגורם לי להרגיש טוב עם עצמי, ולא מביא אותי להלקאה עצמית, וכל הב...ט הזה.
 

Nחמן

New member
אור פנימי! אשריך! ../images/Emo24.gif

גם אם אינני מסכים עם חלק מדבריך, אני רואה בהם כנות אמיתית. מקבל את גישתך העדתית למרות שמקובל להתייחס אל השניים כאל "מזרחיים". חוץ מזה אין חולק על כך, שגדולי התנאים והאמוראים חיו בבבל. לכן אני מצדיע למורשת הספרדית. יחד עם זאת חלילה לי מלהפלות מישהו על רקע עדתי. זו איננה דרכה של תורה. אני מסכים עם כל מה שכתבת עד לשורה האחרונה. בדבריך לא יישבת שום קושי אלא "ברחת" מהמערכה. התורה איננה אוסרת את הנטייה אלא את המעשה. משמעות הדבר היא, שגם לבעל נטייה הומוסקסואלית אסור לעשות "משכב זכר". לפעמים זה קשה ויש להתמודד עם זה (לאו דווקא בדרך של "עצת נפש" אלא עצה אמיתית ותומכת). אני לא באתי לפרש את התורה כשם שלא אבוא לפרש את המדע. אלה דברים נשגבים מבינתי. לטענות שלך (ויש לא מעט צדק בדבריך) אין דבר נגד התורה אלא נגד החברה. את התורה אי אפשר לשנות אבל את החברה - אפשר. זה תלוי לא מעט בנו ובגיבוש שלנו. המטרה היא לא לנהל מלחמת חורמה בתורה או בחברה הדתית, כי זו לא תצלח. יש אך ורק לנסות להתקרב ולקרב ככל האפשר את החברה הסטרייטית אלינו. יש כאן לא מעט אנשים, שעושים זאת בכישרון לא מבוטל ובהצלחה לא מועטת. אחד מהם הוא ידידינו היקר מפז ומפנינים הרב רון, שמוסר את נפשו למען ההכרה החברתית. לסיכום: יש המון קשיים בדרך. איני שופט את מי שלא מצליח לעמוד בהם אבל מצד שני אני רואה בזה אושר וכבוד להתמודד עם הבעייה החברתית מבלי לוותר על קיום מצוות התורה מתוך אמונה. חג שמח!
 
למעלה