כבלים מרכב היברידי לרכב רגיל

frankthe2

Active member
שבוע טוב לכולם!
במכונית של החברה (סוזוקי סויפט 207) הלך המצבר, עמדה עם הכבלים ליד הרכב וביקשה הטענה מרכבים שעברו ליד. עבר לידה רכב לדעתה זה היה טויטה יאריס, הנהג טען בפניה כי לא יכול לעזור לה כי יש לו רכב היברידי ואסור לו לתת הטענה ולשים כבלים בין הרכב שלו לרכב שלה. מזל שאני היגעתי שמתי כבלים הרכב הניע, כבר החלפתי מצבר (לבד) לשנפ עם אחריות לשנה אחת...
בכל מקרה - האם באמת אסור לרכב היברידי לתת הטענה לרכב אחר שנתקע ללא בטריה? לא משנה עם זה טויוטה, סיאט, אופל או יונדאי...
 
כנס לאתר טויוטה ישראל,הורד את ספר הרכב של היאריס וראה מה כתוב שם. אל תשכח לעדכן אותנו (-:
 

חן 1111

Active member
לא. אין בעיה להתניע בעזרת רכב היברידי. רק צריך לטרוח ולקרוא בספר הנהג איך לעשות את זה ולאן להתחבר. לפעמים המצבר לא נמצא בתא המנוע, לפעמים יש חיבור מיוחד לצורך זה.
 
לא. אין בעיה להתניע בעזרת רכב היברידי. רק צריך לטרוח ולקרוא בספר הנהג איך לעשות את זה ולאן להתחבר. לפעמים המצבר לא נמצא בתא המנוע, לפעמים יש חיבור מיוחד לצורך זה.
מחזק. בכל המכוניות ההיברידיות, ולמיטב ידיעתי גם בכל החשמליות, מערכת המתח של הרכיבים ההיקפיים היא 12V, ולכן גם יש מצבר 12V שתומך בהם. בחלק מהמקרים זה מצבר ליתיום-יון (למשל בקיה נירו משלב מסוים) שמותקן בצורה חבויה ולא הכי נגישה, אז לא תמיד הוא הכי נגיש. אבל בדרך כלל יהיה חיבור נוח למתח 12V.
לגבי ה"אסור" - כבר לפני עשרים שנה ראיתי הנחיות של יבואנים ש"אסור" לתת מתח למכוניות אחרות כי "עלולה להיגרם נפילת/קפיצת מתח שתפגע במערכות האלקטרוניות המתוחכמות של הרכב". נתתי מתח עשרות פעמים בעשרים השנים הללו, בחלק גדול מהמקרים עם מכוניות חדשות למדי. מעולם לא נגרם שום נזק לאף אחת מהמכוניות. האם זה מוכיח שלא יכול להיגרם? לא. אבל כנראה שהסיכוי די נמוך.
 
למעלה