יונדאי אקסנט 2010 תקלת חשמל

דן 73

Member
הרכב השתגע בן רגע. כמה נורות חיווי נדלקו ללא סיבה. כמו למשל נורית בלם יד כשהרכב לא היה במצב הזה.
למחרת הרכב לא נתן סטרטר, כנראה בגלל המצבר. למרות שלמצבר אין אפילו שנה חיברתי כבלים והתנעתי. נסעתי ככה חצי דקה והרכב פתאום כבה. ניסיתי להתניע ושוב פעם לא היה רעש סטרטר.
גם הקודן השתגע וצפצף בלי סיבה.
זה נראה כאילו תקלת חשמל ברכב רוקנה את המצבר. יכול להיות דבר כזה? או שזה בסך הכל תקלות בגלל שהמצבר גמור?
לרכב גם הוחלף סטרטר משיפוץ לפני חודשיים.
בקיצור לא יודע למי ללכת- למכונאי רכב, חשמלאי רכב או איפה שמתקנים קודנים. זה חשוב כי צריך להזמין גרר למקום הנכון.

שבוע טוב
 

רפי לין

New member
כנראה שהאלטרנטור פגום ולא טוען את המצבר שנפרק.
צריך להביא המכונית אל חשמלאי רכב.
בברכה - רפי לין
 

דן 73

Member
תוגה רבה על המענה המהיר. אז אם ככה אני יכול להחליף מצבר בעצמי ואז להגיע למוסך ללא צורך בגרר?
 

רפי לין

New member
אם אכן הבעייה הנה בגלל מצבר פרוק, אז כן.
אבל אם המצבר בן פחות משנה אז הוא בודאי תחת אחריות באם אינו תקין.
אם המצבר נפרק בגלל חוסר טעינה אז ניתן לטעון אותו ולתקן רק את בעיית טעינת האלטרנטור,
כך שסתם החלפת המצבר דווקא עלולה לגרום שאתה משלם עבור מצבר חדש ללא צורך.
בברכה - רפי לין
 

דן 73

Member
הטענתי בכבלים לרבע שעה וגם לא הספיק. הרכב הניע אבל נכבה כעבור פחות מדקה. אם רכב כבה פתאום ממצב הנעה זה גם יכול להיות קשור למצבר?
 

דן 73

Member
יש בעיה לבדוק עם מצבר שאני אקח מרכב אחר? במקרה הזה מצבר מיונדאי מטריקס 2008 לאקסנט 2010
אופציה נוספת: לנסוע עד המוסך (זה כמה דקות נסיעה) כשהמצבר של המטריקס מחובר בכבלים לאקסנט
 
נערך לאחרונה ב:

em28

Well-known member
היה לי רכב שהתנהג ככה כשאחד מהמגעים של הצמה שנכנסת למחשב הרכב היה רופף, זה היה כמו בסרטים מצויירים:
לוח שעונים משתולל, אורות, וישרים, אוטו מקרטע.
 

דן 73

Member
זה כנראה מורכב יותר ממה שחשבתי. החלפתי מצבר והאוטו נתן סטרטר אבל לא הניע. באותו זמן היה צפצוף מהכיוון של הקודן. כנראה יש קשר. הייתי בטוח שזה בעיה רק של אלטרנטור, כי אם זה רק זה, מחליפים מצבר ואז אפשר לנסוע ככה. עכשיו אני כבר לא יודע.
 

רפי לין

New member
יתכן שהחלפת מצבר מבלי לחבר לו קודם מתח גיבוי (כמו שאמור לבצע מקצוען)
וזה גרם למחיקת זכרון הקודנית.
בברכה - רפי לין
 

דן 73

Member
יכול להיות ברכב הספציפי הזה. אבל ברכב השני המטריקס זה לא עשה בעיות כשניתקתי את המצבר וחיברתי חזרה.
 

דן 73

Member
מעדכן רק שבסוף זה היה אלטרנטור.
המצבר הריק חזר לעבוד ואין לפחות עכשיו צורך להחליף אותו. אגב, גם הטענה של המצבר למשך יום שלם (לא דרך אלטרטור) לא מילאה את המצבר עד לרמה תקינה.
תודה
 
למעלה