טיול רכבות באירופה - קיץ 2011

מצב
הנושא נעול.
טיול רכבות באירופה - קיץ 2011

טיול רכבות באירופה - קיץ 2011
כל שרשורי התמונות המדהימים מרחבי העולם בזמן האחרון עשו לי חשק. נדמה לי שמעולם לא פירסמתי את התמונות מהטיול הזה, ופתאום הרגשתי צורך לחלוק איתכם כמה מהתמונות של אותו טיול, וגם קצת להיזכר בעצמי.

באוגוסט 2011 עשינו, בן זוגי ואני, טיול רכבות של ארבעה שבועות מפריז חזרה לפריז דרך אנטוורפן, אמסטרדם, ברלין, דרזדן, רגנזבורג, מינכן (ובווריה), פילינגן-שוונינגן (והיער השחור), אינטרלקן וגרנובל.

רוב הטיול היה ב-couchsurfing. הכרנו אנשים מדהימים ברבים מהמקומות שהיינו בהם. לעומת החיסכון בעלות הלינה, הרכבות היוו הוצאה נכבדת אך שווה כל יורו. הכרטיס החופשי שהזמנו מראש כלל 10 ימי נסיעה נבחרים בתוך חודשיים ב-4 מדינות (צרפת, גרמניה, שווייץ ובנלוקס שנחשבת למדינה אחת לצורך התעריף), ועלה מעל 2000 ש"ח לאדם.

אמנם רוב התמונות התחבורתיות שצילמתי הן של תחבורה עירונית, אבל ברוח ההשראה של התקופה בפורום, אנסה לדלות תמונות של רכבות בינעירוניות ובינלאומיות לסוגיהן.
 
יומן מסע לא גמור

טיול רכבות באירופה - קיץ 2011
כל שרשורי התמונות המדהימים מרחבי העולם בזמן האחרון עשו לי חשק. נדמה לי שמעולם לא פירסמתי את התמונות מהטיול הזה, ופתאום הרגשתי צורך לחלוק איתכם כמה מהתמונות של אותו טיול, וגם קצת להיזכר בעצמי.

באוגוסט 2011 עשינו, בן זוגי ואני, טיול רכבות של ארבעה שבועות מפריז חזרה לפריז דרך אנטוורפן, אמסטרדם, ברלין, דרזדן, רגנזבורג, מינכן (ובווריה), פילינגן-שוונינגן (והיער השחור), אינטרלקן וגרנובל.

רוב הטיול היה ב-couchsurfing. הכרנו אנשים מדהימים ברבים מהמקומות שהיינו בהם. לעומת החיסכון בעלות הלינה, הרכבות היוו הוצאה נכבדת אך שווה כל יורו. הכרטיס החופשי שהזמנו מראש כלל 10 ימי נסיעה נבחרים בתוך חודשיים ב-4 מדינות (צרפת, גרמניה, שווייץ ובנלוקס שנחשבת למדינה אחת לצורך התעריף), ועלה מעל 2000 ש"ח לאדם.

אמנם רוב התמונות התחבורתיות שצילמתי הן של תחבורה עירונית, אבל ברוח ההשראה של התקופה בפורום, אנסה לדלות תמונות של רכבות בינעירוניות ובינלאומיות לסוגיהן.
יומן מסע לא גמור
Eurail הבטיחה לשלוח פרס למי שישלח לה את הטופס הזה כשהוא מלא. אמנם לא מילאתי בסוף את כל הפרטים ולכן לא קיבלתי את הפרס, אבל הטופס נשאר אצלי למזכרת, והרי זה סוג של פרס בפני עצמו.
 
התמונה הנכונה

יומן מסע לא גמור
Eurail הבטיחה לשלוח פרס למי שישלח לה את הטופס הזה כשהוא מלא. אמנם לא מילאתי בסוף את כל הפרטים ולכן לא קיבלתי את הפרס, אבל הטופס נשאר אצלי למזכרת, והרי זה סוג של פרס בפני עצמו.
התמונה הנכונה
 
עצירת ביניים בליל, על הגבול הצפוני של צרפת

טיול רכבות באירופה - קיץ 2011
כל שרשורי התמונות המדהימים מרחבי העולם בזמן האחרון עשו לי חשק. נדמה לי שמעולם לא פירסמתי את התמונות מהטיול הזה, ופתאום הרגשתי צורך לחלוק איתכם כמה מהתמונות של אותו טיול, וגם קצת להיזכר בעצמי.

באוגוסט 2011 עשינו, בן זוגי ואני, טיול רכבות של ארבעה שבועות מפריז חזרה לפריז דרך אנטוורפן, אמסטרדם, ברלין, דרזדן, רגנזבורג, מינכן (ובווריה), פילינגן-שוונינגן (והיער השחור), אינטרלקן וגרנובל.

רוב הטיול היה ב-couchsurfing. הכרנו אנשים מדהימים ברבים מהמקומות שהיינו בהם. לעומת החיסכון בעלות הלינה, הרכבות היוו הוצאה נכבדת אך שווה כל יורו. הכרטיס החופשי שהזמנו מראש כלל 10 ימי נסיעה נבחרים בתוך חודשיים ב-4 מדינות (צרפת, גרמניה, שווייץ ובנלוקס שנחשבת למדינה אחת לצורך התעריף), ועלה מעל 2000 ש"ח לאדם.

אמנם רוב התמונות התחבורתיות שצילמתי הן של תחבורה עירונית, אבל ברוח ההשראה של התקופה בפורום, אנסה לדלות תמונות של רכבות בינעירוניות ובינלאומיות לסוגיהן.
עצירת ביניים בליל, על הגבול הצפוני של צרפת
ליל היא מרכז של איזור מטרופוליני גדול על גבול צרפת-בלגיה, ובה מסתיים קו ה-TGV שבו יצאנו מפריז. מי שלא נסע ב-TGV חייב את זה לעצמו.
בליל יש שתי תחנות רכבת גדולות ורשת עניפה של תחבורה ציבורית שכוללת בין השאר רכבת תחתית וחשמליות.
בתחנת Lille Flandres המתנו לרכבת הבלגית שתיקח אותנו לאנטוורפן.
התחנה השנייה נקראת Lille Europe והיא נבנתה עבור ה-Eurostar. בתמונה אפשר לראות שלט שמפנה אליה.
 

מיכי 10

Member
תחנה יפיפיה.

עצירת ביניים בליל, על הגבול הצפוני של צרפת
ליל היא מרכז של איזור מטרופוליני גדול על גבול צרפת-בלגיה, ובה מסתיים קו ה-TGV שבו יצאנו מפריז. מי שלא נסע ב-TGV חייב את זה לעצמו.
בליל יש שתי תחנות רכבת גדולות ורשת עניפה של תחבורה ציבורית שכוללת בין השאר רכבת תחתית וחשמליות.
בתחנת Lille Flandres המתנו לרכבת הבלגית שתיקח אותנו לאנטוורפן.
התחנה השנייה נקראת Lille Europe והיא נבנתה עבור ה-Eurostar. בתמונה אפשר לראות שלט שמפנה אליה.
תחנה יפיפיה.
 
חשמלית או רכבת תחתית?

טיול רכבות באירופה - קיץ 2011
כל שרשורי התמונות המדהימים מרחבי העולם בזמן האחרון עשו לי חשק. נדמה לי שמעולם לא פירסמתי את התמונות מהטיול הזה, ופתאום הרגשתי צורך לחלוק איתכם כמה מהתמונות של אותו טיול, וגם קצת להיזכר בעצמי.

באוגוסט 2011 עשינו, בן זוגי ואני, טיול רכבות של ארבעה שבועות מפריז חזרה לפריז דרך אנטוורפן, אמסטרדם, ברלין, דרזדן, רגנזבורג, מינכן (ובווריה), פילינגן-שוונינגן (והיער השחור), אינטרלקן וגרנובל.

רוב הטיול היה ב-couchsurfing. הכרנו אנשים מדהימים ברבים מהמקומות שהיינו בהם. לעומת החיסכון בעלות הלינה, הרכבות היוו הוצאה נכבדת אך שווה כל יורו. הכרטיס החופשי שהזמנו מראש כלל 10 ימי נסיעה נבחרים בתוך חודשיים ב-4 מדינות (צרפת, גרמניה, שווייץ ובנלוקס שנחשבת למדינה אחת לצורך התעריף), ועלה מעל 2000 ש"ח לאדם.

אמנם רוב התמונות התחבורתיות שצילמתי הן של תחבורה עירונית, אבל ברוח ההשראה של התקופה בפורום, אנסה לדלות תמונות של רכבות בינעירוניות ובינלאומיות לסוגיהן.
חשמלית או רכבת תחתית?
כנראה שהתשובה היא: רכבת קלה. זאת אולי המערכת הדומה ביותר לזו המוקמת בתל אביב שיצא לי לנסוע בה. את רוב הדרך החשמלית הזאת עושה ברחובות העיר, כמו חשמלית אירופאית רגילה, אך במרכז העיר היא נכנסת מתחת לפני האדמה ועוברת את כל המרכז חיש-קל.
המערכת נקראת snelltram (בהולנדית: חשמלית מהירה), וקיימת באנטוורפן (כאן בתמונה) ובערים נוספות בבנלוקס. מערכות דומות קיימות במקומות נוספים בעולם, למשל בעיר וולגוגרד שברוסיה.
 
מידע זמן אמת

חשמלית או רכבת תחתית?
כנראה שהתשובה היא: רכבת קלה. זאת אולי המערכת הדומה ביותר לזו המוקמת בתל אביב שיצא לי לנסוע בה. את רוב הדרך החשמלית הזאת עושה ברחובות העיר, כמו חשמלית אירופאית רגילה, אך במרכז העיר היא נכנסת מתחת לפני האדמה ועוברת את כל המרכז חיש-קל.
המערכת נקראת snelltram (בהולנדית: חשמלית מהירה), וקיימת באנטוורפן (כאן בתמונה) ובערים נוספות בבנלוקס. מערכות דומות קיימות במקומות נוספים בעולם, למשל בעיר וולגוגרד שברוסיה.
מידע זמן אמת
מזכיר קצת את שיטת הכרמלית.
אלה ארבעת קווי החשמלית שעוברים בתוך המנהרה במרכז אנטוורפן.
 
מידע זמן אמת 2

חשמלית או רכבת תחתית?
כנראה שהתשובה היא: רכבת קלה. זאת אולי המערכת הדומה ביותר לזו המוקמת בתל אביב שיצא לי לנסוע בה. את רוב הדרך החשמלית הזאת עושה ברחובות העיר, כמו חשמלית אירופאית רגילה, אך במרכז העיר היא נכנסת מתחת לפני האדמה ועוברת את כל המרכז חיש-קל.
המערכת נקראת snelltram (בהולנדית: חשמלית מהירה), וקיימת באנטוורפן (כאן בתמונה) ובערים נוספות בבנלוקס. מערכות דומות קיימות במקומות נוספים בעולם, למשל בעיר וולגוגרד שברוסיה.
מידע זמן אמת 2
 

yblumann

New member
It's just a tram system

חשמלית או רכבת תחתית?
כנראה שהתשובה היא: רכבת קלה. זאת אולי המערכת הדומה ביותר לזו המוקמת בתל אביב שיצא לי לנסוע בה. את רוב הדרך החשמלית הזאת עושה ברחובות העיר, כמו חשמלית אירופאית רגילה, אך במרכז העיר היא נכנסת מתחת לפני האדמה ועוברת את כל המרכז חיש-קל.
המערכת נקראת snelltram (בהולנדית: חשמלית מהירה), וקיימת באנטוורפן (כאן בתמונה) ובערים נוספות בבנלוקס. מערכות דומות קיימות במקומות נוספים בעולם, למשל בעיר וולגוגרד שברוסיה.
It's just a tram system

In Antwerp a tunnel was dug up in the centre of town to allow some of the tram routes to be diverted to the tunnel. this speeds up the cross town service. however, a considerable number of trams still run entirely above ground.

Similarly, in Brussels, within the tram network there are two under-ground sections dug up for tram use.

in both cases, official maps produced by the transport authorities, and their websites refer to the systems as trams.

'light rail' is a term invented for one reason and one reason alone: when somebody did not want to pay for a proper rail system and constructed a tram system instead.
just look at Hong KOng: the tram system -dated from 1903 - on HK island is called tram. the tram system in Tuen Mum - from 1988- is called 'Light rail'. in fact, both of them are tram systems. the big difference is that the Tuen Mun new town systems was designed in the 1980s, and incorporated a tram system, which was given it's own separate space for running. nevertheless, even though it is separate from public roads, it is a tram system [and a very slow one too].

regards
 
ואיך היית מגדיר את ה-sneltram באמסטרדם?

It's just a tram system

In Antwerp a tunnel was dug up in the centre of town to allow some of the tram routes to be diverted to the tunnel. this speeds up the cross town service. however, a considerable number of trams still run entirely above ground.

Similarly, in Brussels, within the tram network there are two under-ground sections dug up for tram use.

in both cases, official maps produced by the transport authorities, and their websites refer to the systems as trams.

'light rail' is a term invented for one reason and one reason alone: when somebody did not want to pay for a proper rail system and constructed a tram system instead.
just look at Hong KOng: the tram system -dated from 1903 - on HK island is called tram. the tram system in Tuen Mum - from 1988- is called 'Light rail'. in fact, both of them are tram systems. the big difference is that the Tuen Mun new town systems was designed in the 1980s, and incorporated a tram system, which was given it's own separate space for running. nevertheless, even though it is separate from public roads, it is a tram system [and a very slow one too].

regards
ואיך היית מגדיר את ה-sneltram באמסטרדם?
 

yblumann

New member
it's a tram system

ואיך היית מגדיר את ה-sneltram באמסטרדם?
it's a tram system


a rail system that runs mainly on ground, use rail traction and makes frequent stops as urban buses do is called a tram system- in my books.

some planners and public relation types might prefer a more 'modern' name - and they invent new words- but any traditional tram enthusiast would know that for what it is- 'spin'.
a good 'test' - if you like is -to see what the general public -and users -call them: 'trams' of course!

I only know of one exception to what I said above: the Docklands Light Railway. from day one, the spin masters called it 'DLR', and the name stuck- in general everyday usage. Maybe it helped that the actual infrastructure does not run at street level [except for later extensions].

regards

Yoram
 
לדעתי ה-sneltram באמסטרדם דומה יותר למטרו של

it's a tram system


a rail system that runs mainly on ground, use rail traction and makes frequent stops as urban buses do is called a tram system- in my books.

some planners and public relation types might prefer a more 'modern' name - and they invent new words- but any traditional tram enthusiast would know that for what it is- 'spin'.
a good 'test' - if you like is -to see what the general public -and users -call them: 'trams' of course!

I only know of one exception to what I said above: the Docklands Light Railway. from day one, the spin masters called it 'DLR', and the name stuck- in general everyday usage. Maybe it helped that the actual infrastructure does not run at street level [except for later extensions].

regards

Yoram
לדעתי ה-sneltram באמסטרדם דומה יותר למטרו של
פריז מאשר לחשמלית. הרכב ארוך מאד, יש לו זכות דרך נפרדת לאורך רוב הדרך (הוא עוצר ברציפי רכבת ארוכים בתחנות רכבת פרברית, ממש כמו S-bahn), וברוב הקטעים לדעתי התחנות שלו אפילו מרווחות יותר מאלה של המטרו בפריז.

אמנם החשמלית התת-קרקעית באנטוורפן עוברת רק קטע קטן יחסית מתחת לאדמה, ולא עונה על שאר התנאים (לא יודע לגבי בריסל), עדיין לא הוגן לדעתי להשוות אותה כשווה בין שווים לחשמלית רגילה שנוסעת באמצע הכביש במהירות של רכב רגיל, צופרת להולכי רגל ועומדת ברמזורים. כנ"ל בוולגוגרד ובגוש דן. ה-sneltram לא לחינם זכה לשמו, הוא לא בדיוק אותו דבר כמו tram.

אגב, מה לגבי המושג premetro? משתמשים מושג הזה בבואנוס איירס. האם לדעתך יש לו זכות קיום עצמאית? גם שם מדובר בחשמלית משודרגת, כזאת שיש לה זכות דרך נפרדת.
 

down under

New member
וואי דונט יו אינסטול היברו אין יור

It's just a tram system

In Antwerp a tunnel was dug up in the centre of town to allow some of the tram routes to be diverted to the tunnel. this speeds up the cross town service. however, a considerable number of trams still run entirely above ground.

Similarly, in Brussels, within the tram network there are two under-ground sections dug up for tram use.

in both cases, official maps produced by the transport authorities, and their websites refer to the systems as trams.

'light rail' is a term invented for one reason and one reason alone: when somebody did not want to pay for a proper rail system and constructed a tram system instead.
just look at Hong KOng: the tram system -dated from 1903 - on HK island is called tram. the tram system in Tuen Mum - from 1988- is called 'Light rail'. in fact, both of them are tram systems. the big difference is that the Tuen Mun new town systems was designed in the 1980s, and incorporated a tram system, which was given it's own separate space for running. nevertheless, even though it is separate from public roads, it is a tram system [and a very slow one too].

regards
וואי דונט יו אינסטול היברו אין יור
קומפיוטר?!?
 

stratomaximus

New member
גם בפרנקפורט ובקלן שבגרמניה

חשמלית או רכבת תחתית?
כנראה שהתשובה היא: רכבת קלה. זאת אולי המערכת הדומה ביותר לזו המוקמת בתל אביב שיצא לי לנסוע בה. את רוב הדרך החשמלית הזאת עושה ברחובות העיר, כמו חשמלית אירופאית רגילה, אך במרכז העיר היא נכנסת מתחת לפני האדמה ועוברת את כל המרכז חיש-קל.
המערכת נקראת snelltram (בהולנדית: חשמלית מהירה), וקיימת באנטוורפן (כאן בתמונה) ובערים נוספות בבנלוקס. מערכות דומות קיימות במקומות נוספים בעולם, למשל בעיר וולגוגרד שברוסיה.
גם בפרנקפורט ובקלן שבגרמניה
שם התחנות התת-קרקעיות מסומנות באות U, אך להבדיל מה- U בברלין או בוינה למשל, לא מדובר במערכת מטרו, אלא רק בתחנות תת-קרקעיות של טראם במרכז העיר.
 
חשמלית תחתית (או 'רחובית תחתית'?)

חשמלית או רכבת תחתית?
כנראה שהתשובה היא: רכבת קלה. זאת אולי המערכת הדומה ביותר לזו המוקמת בתל אביב שיצא לי לנסוע בה. את רוב הדרך החשמלית הזאת עושה ברחובות העיר, כמו חשמלית אירופאית רגילה, אך במרכז העיר היא נכנסת מתחת לפני האדמה ועוברת את כל המרכז חיש-קל.
המערכת נקראת snelltram (בהולנדית: חשמלית מהירה), וקיימת באנטוורפן (כאן בתמונה) ובערים נוספות בבנלוקס. מערכות דומות קיימות במקומות נוספים בעולם, למשל בעיר וולגוגרד שברוסיה.
חשמלית תחתית (או 'רחובית תחתית'?)
הרעיון של העברת הרכבת הקלה במרכז העיר במנהרה הוא לא חדש, וכבר לא כל-כך נדיר. אם אני מבין נכון מויקיפדיה, העיר הראשונה שיישמה אותו היתה וינה ב-1966, ומאז עשו זאת ערים רבות במרכז אירופה.
 
הי, גם אני וחברה שלי קנינו את הEuRail

טיול רכבות באירופה - קיץ 2011
כל שרשורי התמונות המדהימים מרחבי העולם בזמן האחרון עשו לי חשק. נדמה לי שמעולם לא פירסמתי את התמונות מהטיול הזה, ופתאום הרגשתי צורך לחלוק איתכם כמה מהתמונות של אותו טיול, וגם קצת להיזכר בעצמי.

באוגוסט 2011 עשינו, בן זוגי ואני, טיול רכבות של ארבעה שבועות מפריז חזרה לפריז דרך אנטוורפן, אמסטרדם, ברלין, דרזדן, רגנזבורג, מינכן (ובווריה), פילינגן-שוונינגן (והיער השחור), אינטרלקן וגרנובל.

רוב הטיול היה ב-couchsurfing. הכרנו אנשים מדהימים ברבים מהמקומות שהיינו בהם. לעומת החיסכון בעלות הלינה, הרכבות היוו הוצאה נכבדת אך שווה כל יורו. הכרטיס החופשי שהזמנו מראש כלל 10 ימי נסיעה נבחרים בתוך חודשיים ב-4 מדינות (צרפת, גרמניה, שווייץ ובנלוקס שנחשבת למדינה אחת לצורך התעריף), ועלה מעל 2000 ש"ח לאדם.

אמנם רוב התמונות התחבורתיות שצילמתי הן של תחבורה עירונית, אבל ברוח ההשראה של התקופה בפורום, אנסה לדלות תמונות של רכבות בינעירוניות ובינלאומיות לסוגיהן.
הי, גם אני וחברה שלי קנינו את הEuRail
קראתי וראיתי את התמונה ועוררת בי זיכרונות מתוקים וגעגועים עזים... אנחנו עשינו טיול רציני באוגוסט 2009, התחלנו באנגליה וסיימנו באיטליה עובר דרך הולנד גרמניה (גם שוורצוולד כמובן) צרפת ושווייץ. גם אני צילמתי רכבות בכל מקום אבל לא נעים לי לגנוב לך את ההצגה...
 
נהדר, אני מחכה לשרשור תמונות


הי, גם אני וחברה שלי קנינו את הEuRail
קראתי וראיתי את התמונה ועוררת בי זיכרונות מתוקים וגעגועים עזים... אנחנו עשינו טיול רציני באוגוסט 2009, התחלנו באנגליה וסיימנו באיטליה עובר דרך הולנד גרמניה (גם שוורצוולד כמובן) צרפת ושווייץ. גם אני צילמתי רכבות בכל מקום אבל לא נעים לי לגנוב לך את ההצגה...
נהדר, אני מחכה לשרשור תמונות
 
ברלין

טיול רכבות באירופה - קיץ 2011
כל שרשורי התמונות המדהימים מרחבי העולם בזמן האחרון עשו לי חשק. נדמה לי שמעולם לא פירסמתי את התמונות מהטיול הזה, ופתאום הרגשתי צורך לחלוק איתכם כמה מהתמונות של אותו טיול, וגם קצת להיזכר בעצמי.

באוגוסט 2011 עשינו, בן זוגי ואני, טיול רכבות של ארבעה שבועות מפריז חזרה לפריז דרך אנטוורפן, אמסטרדם, ברלין, דרזדן, רגנזבורג, מינכן (ובווריה), פילינגן-שוונינגן (והיער השחור), אינטרלקן וגרנובל.

רוב הטיול היה ב-couchsurfing. הכרנו אנשים מדהימים ברבים מהמקומות שהיינו בהם. לעומת החיסכון בעלות הלינה, הרכבות היוו הוצאה נכבדת אך שווה כל יורו. הכרטיס החופשי שהזמנו מראש כלל 10 ימי נסיעה נבחרים בתוך חודשיים ב-4 מדינות (צרפת, גרמניה, שווייץ ובנלוקס שנחשבת למדינה אחת לצורך התעריף), ועלה מעל 2000 ש"ח לאדם.

אמנם רוב התמונות התחבורתיות שצילמתי הן של תחבורה עירונית, אבל ברוח ההשראה של התקופה בפורום, אנסה לדלות תמונות של רכבות בינעירוניות ובינלאומיות לסוגיהן.
ברלין
רכבות פרבריות חוצות את מרכז ברלין בויאדוקט בין הבניינים, זה הדבר הכי דומה שראיתי אי פעם למשחק Locomotion. זוהי תחנת Alezanderplatz. לכל אורך מרכז העיר יש ארבע מסילות - שתיים ל-S-Bahn ושתיים לרכבות RE ו-RB ליעדים מרוחקים יותר, ובחלק מהתחנות כמות המסילות גדולה יותר.
 
ויאדוקט הרכבת בברלין

טיול רכבות באירופה - קיץ 2011
כל שרשורי התמונות המדהימים מרחבי העולם בזמן האחרון עשו לי חשק. נדמה לי שמעולם לא פירסמתי את התמונות מהטיול הזה, ופתאום הרגשתי צורך לחלוק איתכם כמה מהתמונות של אותו טיול, וגם קצת להיזכר בעצמי.

באוגוסט 2011 עשינו, בן זוגי ואני, טיול רכבות של ארבעה שבועות מפריז חזרה לפריז דרך אנטוורפן, אמסטרדם, ברלין, דרזדן, רגנזבורג, מינכן (ובווריה), פילינגן-שוונינגן (והיער השחור), אינטרלקן וגרנובל.

רוב הטיול היה ב-couchsurfing. הכרנו אנשים מדהימים ברבים מהמקומות שהיינו בהם. לעומת החיסכון בעלות הלינה, הרכבות היוו הוצאה נכבדת אך שווה כל יורו. הכרטיס החופשי שהזמנו מראש כלל 10 ימי נסיעה נבחרים בתוך חודשיים ב-4 מדינות (צרפת, גרמניה, שווייץ ובנלוקס שנחשבת למדינה אחת לצורך התעריף), ועלה מעל 2000 ש"ח לאדם.

אמנם רוב התמונות התחבורתיות שצילמתי הן של תחבורה עירונית, אבל ברוח ההשראה של התקופה בפורום, אנסה לדלות תמונות של רכבות בינעירוניות ובינלאומיות לסוגיהן.
ויאדוקט הרכבת בברלין
מעל רחוב מרכזי בעיר. על הגשר עוברות שש מסילות.
 
S-Bahn

טיול רכבות באירופה - קיץ 2011
כל שרשורי התמונות המדהימים מרחבי העולם בזמן האחרון עשו לי חשק. נדמה לי שמעולם לא פירסמתי את התמונות מהטיול הזה, ופתאום הרגשתי צורך לחלוק איתכם כמה מהתמונות של אותו טיול, וגם קצת להיזכר בעצמי.

באוגוסט 2011 עשינו, בן זוגי ואני, טיול רכבות של ארבעה שבועות מפריז חזרה לפריז דרך אנטוורפן, אמסטרדם, ברלין, דרזדן, רגנזבורג, מינכן (ובווריה), פילינגן-שוונינגן (והיער השחור), אינטרלקן וגרנובל.

רוב הטיול היה ב-couchsurfing. הכרנו אנשים מדהימים ברבים מהמקומות שהיינו בהם. לעומת החיסכון בעלות הלינה, הרכבות היוו הוצאה נכבדת אך שווה כל יורו. הכרטיס החופשי שהזמנו מראש כלל 10 ימי נסיעה נבחרים בתוך חודשיים ב-4 מדינות (צרפת, גרמניה, שווייץ ובנלוקס שנחשבת למדינה אחת לצורך התעריף), ועלה מעל 2000 ש"ח לאדם.

אמנם רוב התמונות התחבורתיות שצילמתי הן של תחבורה עירונית, אבל ברוח ההשראה של התקופה בפורום, אנסה לדלות תמונות של רכבות בינעירוניות ובינלאומיות לסוגיהן.
S-Bahn
תחנה טיפוסית של קו ה-S-Bahn המעגלי שעובר באזורים שקטים וירוקים מסביב למרכז ברלין. כניסה מהרחוב שעובר על גשר, קופות ומזנון בקומה העליונה, ומדרגות שיורדות לרציפים. ומסביב הכל ירוק.
אגב, בברלין לא שמעו על מדרגות נעות. נכון ל-2011, כמעט כל ה-U-Bahn וה-S-Bahn מבוסס על מדרגות רגילות, אפילו התחנות החדשות ביותר שנבנו בשנים האחרונות.
הופתענו לטובה כשהגענו למינכן, שם יש מדרגות נעות בכל תחנה (אבל הופתענו לרעה מדברים אחרים).
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה