חידושים בתחבורה הציבורית

מצב
הנושא נעול.

רן בר טל

New member
חידושים בתחבורה הציבורית

חידושים בתחבורה הציבורית
לכל מי שמתעניין בעתיד..... אולי גם בישראל בשנים הקרובות. PRT - Personal Rapid Transit נועד לשאת 1-6 אנשים , את כל שאר המידע תוכלו לקרוא באתר הבא: PRT להנאת כל החברים בפורום,
 
תחבורה ציבורית אישית

חידושים בתחבורה הציבורית
לכל מי שמתעניין בעתיד..... אולי גם בישראל בשנים הקרובות. PRT - Personal Rapid Transit נועד לשאת 1-6 אנשים , את כל שאר המידע תוכלו לקרוא באתר הבא: PRT להנאת כל החברים בפורום,
תחבורה ציבורית אישית
כדאי לציין שהרעיון הזה הוא לא חדש או עתידני כלל ועיקר -למעשה ישנם רעיונות כאלו כבר משנות ה-60 המאוחרות לפחות, ומאז שקיימים הרעיונות האלו, יש אנשים שמנסים לקדם אותם, ועד כה לשווא. למה זה לא תפס? לדעתי כי זה פשוט לא מוצלח ולא ישים - עלות הקמת התשתית היא אדירה ביחס לתועלת האפשרית, במיוחד כאשר רשת הכבישים הרגילים כל-כך מפותחת. הרי המטרה למעשה היא תחליף לתחבורה הפרטית, ולא הציבורית - זהו קהל היעד. תארו לעצמכם את עשרות ומאות אלפי האנשים הזורמים כל יום לגוש דן משתשמשים במערכת כזו -ועכשיו תארו לעצמכם איזו תשתית חדשה כזאת צריך בשביל להפוך את החזון הזה לאפשרי. וזו רק אחת מהבעיות, אבל לא נכנס לזה עכשיו. בקיצור, לפי דעתי, חוץ מגרפיקות יפות ו-'עתידניות', אין בקונצפט הזה עתיד והוא בהחלט לא יהווה לעולם תחליף לתחבורה ציבורית 'אמיתית' כמו שאנו חושבים עליה.
 

אדיה

New member
ומה דעתך על סגווי?

תחבורה ציבורית אישית
כדאי לציין שהרעיון הזה הוא לא חדש או עתידני כלל ועיקר -למעשה ישנם רעיונות כאלו כבר משנות ה-60 המאוחרות לפחות, ומאז שקיימים הרעיונות האלו, יש אנשים שמנסים לקדם אותם, ועד כה לשווא. למה זה לא תפס? לדעתי כי זה פשוט לא מוצלח ולא ישים - עלות הקמת התשתית היא אדירה ביחס לתועלת האפשרית, במיוחד כאשר רשת הכבישים הרגילים כל-כך מפותחת. הרי המטרה למעשה היא תחליף לתחבורה הפרטית, ולא הציבורית - זהו קהל היעד. תארו לעצמכם את עשרות ומאות אלפי האנשים הזורמים כל יום לגוש דן משתשמשים במערכת כזו -ועכשיו תארו לעצמכם איזו תשתית חדשה כזאת צריך בשביל להפוך את החזון הזה לאפשרי. וזו רק אחת מהבעיות, אבל לא נכנס לזה עכשיו. בקיצור, לפי דעתי, חוץ מגרפיקות יפות ו-'עתידניות', אין בקונצפט הזה עתיד והוא בהחלט לא יהווה לעולם תחליף לתחבורה ציבורית 'אמיתית' כמו שאנו חושבים עליה.
ומה דעתך על סגווי?
אמצעי התחבורה האישי הממונע ששואף להגשים את החזון הזה? יצא לי לראות בפסח את ההדגמה במכון וייצמן...
 

seffic

New member
לא מדע בדיוני..

תחבורה ציבורית אישית
כדאי לציין שהרעיון הזה הוא לא חדש או עתידני כלל ועיקר -למעשה ישנם רעיונות כאלו כבר משנות ה-60 המאוחרות לפחות, ומאז שקיימים הרעיונות האלו, יש אנשים שמנסים לקדם אותם, ועד כה לשווא. למה זה לא תפס? לדעתי כי זה פשוט לא מוצלח ולא ישים - עלות הקמת התשתית היא אדירה ביחס לתועלת האפשרית, במיוחד כאשר רשת הכבישים הרגילים כל-כך מפותחת. הרי המטרה למעשה היא תחליף לתחבורה הפרטית, ולא הציבורית - זהו קהל היעד. תארו לעצמכם את עשרות ומאות אלפי האנשים הזורמים כל יום לגוש דן משתשמשים במערכת כזו -ועכשיו תארו לעצמכם איזו תשתית חדשה כזאת צריך בשביל להפוך את החזון הזה לאפשרי. וזו רק אחת מהבעיות, אבל לא נכנס לזה עכשיו. בקיצור, לפי דעתי, חוץ מגרפיקות יפות ו-'עתידניות', אין בקונצפט הזה עתיד והוא בהחלט לא יהווה לעולם תחליף לתחבורה ציבורית 'אמיתית' כמו שאנו חושבים עליה.
לא מדע בדיוני..
רעיון זה יכול להיות ישים במרכזי פעילות מוגדרים כגון מרכזי תעשיית היי טק (כמו קרית עתידים ורמת החייל, רק יותר גדול) ומפעלים גדולים בעלי שטחי ענק המעסיקים אלפי עובדים ( לא בארץ). הייתי בונה אב טיפוס באוניברסיטת ת"א עם שלוחת קצה לתחנת האוניברסיטה, ובו זמנית מונע כניסה של רכב ממונע לתוך הקמפוס.
 

seffic

New member
רן, תודה על הקישור.

לא מדע בדיוני..
רעיון זה יכול להיות ישים במרכזי פעילות מוגדרים כגון מרכזי תעשיית היי טק (כמו קרית עתידים ורמת החייל, רק יותר גדול) ומפעלים גדולים בעלי שטחי ענק המעסיקים אלפי עובדים ( לא בארץ). הייתי בונה אב טיפוס באוניברסיטת ת"א עם שלוחת קצה לתחנת האוניברסיטה, ובו זמנית מונע כניסה של רכב ממונע לתוך הקמפוס.
רן, תודה על הקישור.
 

רן בר טל

New member
לא הצליח ב-70 יצליח ב-2010

לא מדע בדיוני..
רעיון זה יכול להיות ישים במרכזי פעילות מוגדרים כגון מרכזי תעשיית היי טק (כמו קרית עתידים ורמת החייל, רק יותר גדול) ומפעלים גדולים בעלי שטחי ענק המעסיקים אלפי עובדים ( לא בארץ). הייתי בונה אב טיפוס באוניברסיטת ת"א עם שלוחת קצה לתחנת האוניברסיטה, ובו זמנית מונע כניסה של רכב ממונע לתוך הקמפוס.
לא הצליח ב-70 יצליח ב-2010
אולי זה לא הצליח אז בגלל שהיו פחות כלי-רכב לנפש, לכן בעיית הגודש לא היתה כל כך קריטית והערים היו קטנות יותר. יכול להיות שכיום יצליח גם בגלל שיש טכנולוגיות יותר טובות, יותר ידידותי לסביבה שכידוע נושא מרכזי (כרגע פחות אצלנו). באתר של PRT יש השוואה כלכלית-תחבורתית לקו סן פרנסיסקו-לוס אנג'לס
 

david80

Member
מה דעתכם על רכבת תלויה מתחת לפס???

חידושים בתחבורה הציבורית
לכל מי שמתעניין בעתיד..... אולי גם בישראל בשנים הקרובות. PRT - Personal Rapid Transit נועד לשאת 1-6 אנשים , את כל שאר המידע תוכלו לקרוא באתר הבא: PRT להנאת כל החברים בפורום,
מה דעתכם על רכבת תלויה מתחת לפס???
האם משהו יכול להסביר מהם היתרונות והחסרונות של רכבות כאלו לעומת רכבות רגילות? האם בחנו אי פעם להקים מערכת כזו בארץ?
 

krause

New member
רכבת תלויה על פס ב wuppertal .

מה דעתכם על רכבת תלויה מתחת לפס???
האם משהו יכול להסביר מהם היתרונות והחסרונות של רכבות כאלו לעומת רכבות רגילות? האם בחנו אי פעם להקים מערכת כזו בארץ?
רכבת תלויה על פס ב wuppertal .
חובב רכבות אשר נמצא בגרמניה חייב להגיע לעיר וופרטל לא רחוק מדיסלדורף. העיר בנויה בעמק אשר במרכזו נהר. בכדי לפתור את בעית התחבורה בעיר בנו רכבת תלויה מעל לנהר. המסילה נבנתה לפני מאה שנה.זו חוויה לראות וגם לקחת מסלול של 20 דקות הלוך וחזור. הצילומים מהאינטרנט.
 

krause

New member
תמונה 2 wuppertal .

רכבת תלויה על פס ב wuppertal .
חובב רכבות אשר נמצא בגרמניה חייב להגיע לעיר וופרטל לא רחוק מדיסלדורף. העיר בנויה בעמק אשר במרכזו נהר. בכדי לפתור את בעית התחבורה בעיר בנו רכבת תלויה מעל לנהר. המסילה נבנתה לפני מאה שנה.זו חוויה לראות וגם לקחת מסלול של 20 דקות הלוך וחזור. הצילומים מהאינטרנט.
תמונה 2 wuppertal .
 

oren*

New member
מזכיר חרקים מרחפים באוויר, מאוד

תמונה 4 wuppertal .
מזכיר חרקים מרחפים באוויר, מאוד
מעניין, תודה
 

krause

New member
המסילה נבנתה לפני מאה שנה,עוד לא

מעניין מאוד איך היסכימו הירוקים
להרוס את הנוף ולהשחיר את שמי הנהר ע"י מסילת ברזל???
המסילה נבנתה לפני מאה שנה,עוד לא
נולדו אבות הירוקים.
 
אכן כן ! האוטובוס היפה בעולם מאז

האוטובוס שבתמונה
האין זה מרצדס O305 עם מרכב גרמני מקורי? הוא נראה זהה לחלוטין ל-O305ים מודל 1980 שהיו באגד והושבתו זה מכבר.
אכן כן ! האוטובוס היפה בעולם מאז
ימי האדם הניאנדרטלי ! אין ספק שה- 0305 הוא מדהים במראהו החיצוני. ואגב, זה האוטובוס העירוני המוצלח ביותר בעולם מאז ימי בראשית ! "בראשית ברא אלוהים את המרצדס הגרמני 0305 וכל שאר האוטובוסים היו תוהו ובוהו וכך הם נשארו..." ועכשיו לעובדות (אוף - איזה חסרון זה להיות ציני מגעיל כמוני ! ): זה האוטובוס הזריז והמהיר ביותר בתוך העיר עד היום. הגימור שלו מזכיר את הB.M.W סדרה 7... הוא זכה בגרמניה בשנת 1979 כאוטובוס הנוח והיפה ביותר... יש לו מראה אצילי אמיתי והנסיעה בו משולה לתענוג אדיר, במיוחד במושב האחורי מעל המנוע... והנה תמונה שלו כאן בישראל (אני מתגעגע אליו נורא ! )
 
ועוד תמונה של מלך היופי:

אכן כן ! האוטובוס היפה בעולם מאז
ימי האדם הניאנדרטלי ! אין ספק שה- 0305 הוא מדהים במראהו החיצוני. ואגב, זה האוטובוס העירוני המוצלח ביותר בעולם מאז ימי בראשית ! "בראשית ברא אלוהים את המרצדס הגרמני 0305 וכל שאר האוטובוסים היו תוהו ובוהו וכך הם נשארו..." ועכשיו לעובדות (אוף - איזה חסרון זה להיות ציני מגעיל כמוני ! ): זה האוטובוס הזריז והמהיר ביותר בתוך העיר עד היום. הגימור שלו מזכיר את הB.M.W סדרה 7... הוא זכה בגרמניה בשנת 1979 כאוטובוס הנוח והיפה ביותר... יש לו מראה אצילי אמיתי והנסיעה בו משולה לתענוג אדיר, במיוחד במושב האחורי מעל המנוע... והנה תמונה שלו כאן בישראל (אני מתגעגע אליו נורא ! )
ועוד תמונה של מלך היופי:
מתוך האתר של אגד וכאן דווקא במודל 73 ללמדכם שכבר לפני 30 שנה יצרו בגרמניה את יצירת המופת המדהימה הזו:
 

יצחקA

New member
אביתר+++

ועוד תמונה של מלך היופי:
מתוך האתר של אגד וכאן דווקא במודל 73 ללמדכם שכבר לפני 30 שנה יצרו בגרמניה את יצירת המופת המדהימה הזו:
אביתר+++
אתה יודע פרטים אודות האוטובוס הזה? ( 4 אוטובוסים באגד) איפה הם שירתו ועד מתי? האם הם היו טובים ונוחים? נרה אוטובוס יפה איציק
 
כמובן ! זהו "הברמודה" הבלגי !!

אביתר+++
אתה יודע פרטים אודות האוטובוס הזה? ( 4 אוטובוסים באגד) איפה הם שירתו ועד מתי? האם הם היו טובים ונוחים? נרה אוטובוס יפה איציק
כמובן ! זהו "הברמודה" הבלגי !!
היה אוטובוס נהדר עם המון רעש והיה גם דגם בינעירוני ענק ! הבעיה היתה חלפים ועלות תחזוקה אדירה. יש במוזיאון אגד אוטובוס כזה כמובן ! וקצת נתונים בשמחה: א. שנת יצור : 1981 ב. מנוע "קמינס"אמריקאי בשיתוף GM !! ג. הגוף מתוצרת "יונקיר" - בלגיה. ד. מס' מושבים: 43 ה. שנת הוצאה משירות: 1991 !
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה