חברים - יפה מאוד שעוסקים בעצומות של

מצב
הנושא נעול.

אורי404

New member
חברים - יפה מאוד שעוסקים בעצומות של

חברים - יפה מאוד שעוסקים בעצומות של
עניינים חשובים, כמו העצומה המבורכת לשימור קטר 101. אני חושב ומקווה שאין זו העצומה האחרונה, אלא שיהיו עוד עצומות בעניינים שונים. עצומה שעולה לי בראש היא עצומה שנשלח ל"דן" ואולי לחברות אוטובוסים נוספות. במכתב עם העצומה נסביר לחברה/חברות על החשיבות והיופי של שימור אוטובוסים. בין היתר נסביר שאת האוטובוסים (נוסעים ורכבי משק שונים) אפשר במקום לגרוט לשמר (כמו, למשל, מפרקית 310 ש'אמורה' להיות במוזיאון). ברשותכם, יש עוד עניין חשוב. הוא אמנם איננו קשור לתחבורה ציבורית באופן ישיר, אך לעניות דעתי, זה יכול להועיל. זוהי העצומה למען רוכבי האופניים ובטחונם. מתוך תפוז אופניים: לאור המספרים הקשים של רוכבי אופניים הנפגעים בכל שנה, איגוד האופניים בישראל החליט לגייס רוכבי אופניים מפורסמים על מנת לעודד אנשים לחתום על עצומה שמטרתה להוביל מהלך של הפיכת ישראל ל"ידידותית לאופניים". איגוד האופניים בישראל הוא בעל תוכנית מפורטת לקידום תוכנית לבניית תשתית לשבילי אופניים בישראל ולכבישים שקטים. סיסמת העצומה: "יש חיים בשוליים – אל תדרסו אותם". העצומה פונה לראש הממשלה, לשר התחבורה, לשר לאיכות הסביבה ולשרת החינוך. אייל הרשטיק, מנהל מסע ההסברה וראש החטיבה העממית באיגוד האופניים מדגיש: "מדי סוף שבוע, עשרות אלפי ישראלים, מכל הגילאים ומכל המגזרים, עולים על אופניהם לרכיבות פנאי ואימונים - ונתקלים בכבישים מסוכנים, בשוליים צרים, בנהגים לא-זהירים ועצבניים ובהעדר שבילי אופניים בין-עירוניים בטוחים מהסוג המקובל באירופה ובארה"ב. הגיע הזמן שתשתיות אופניים, ובייחוד שבילים ומסלולי אופניים ייעודיים, יוכרו כתשתיות תחבורה לכל דבר ולכן, בדומה למחלף או כביש, יזכו לתקצוב ממשרד התחבורה". העצומה מדגישה כי הגיע הזמן שרשויות המדינה, הרשויות האזוריות, רשות הטבע והגנים, קק"ל, רכבת ישראל וגופים פרטיים ישתפו פעולה על-מנת ליצור רשת שבילי אופניים לאומית. הגיע הזמן שרשויות המדינה ישימו בראש סדר העדיפויות את אכיפת חוקי התנועה שמגנים על בטיחותם של רוכבי האופניים. הגיע הזמן שתלמידי ישראל ילמדו על רכיבה אופניים בטיחותית במסגרת בית הספר - מחקרים באנגליה ובמדינות אחרות מוכיחים שזוהי הדרך הטובה ביותר ללמד רכיבה זהירה וגם נהיגה נכונה. העצומה מציעה אלטרנטיבות כולל השקעה ושיפור תשתיות, כדי לאפשר לציבור הגדול של רוכבי האופניים לרכוב בבטחה ולהקטין למינימום את מספר תאונות הדרכים המלוות את פעילותם. רוכבי האופניים חשופים לפגיעה כמעט כמו הולך הרגל. למעט קסדה המאפשרת הגנה מסוימת על ראשיהם, אין לרוכבי האופניים כמעט כל הגנה מפני היפגעות מרכב בעת הרכיבה. פעמים רבות תאונות אלה מתרחשות בגין אי תשומת לב של נהגים וסטייה לשולי הכביש, עובדה שעולה בחייהם של רוכבי האופניים. מסע ההסברה יופיע בפורטלי אינטרנט שונים שנתנו חסותם כמו: Tapuz , NRG, MSN, נענע ועוד. כמו כן, הופקו אלפי סטיקרים הקיימים בחנויות האופניים המובילות בארץ. איגוד האופניים הינו עמותה ללא כוונות רווח הפועל לטובת ציבור רוכבי האופניים בישראל. מטרות האיגוד הן ריכוז, ניהול, פיתוח וקידום ענף ספורט האופניים בישראל . החל מפיתוח תשתיות רכיבה והספורט העממי, דרך ארגון נבחרות ישראל בענף, ארגון מחנות אימונים, קורסים מקצועיים וכלה בארגון תחרויות ליגה וגביע ושליחת ספורטאים וספורטאיות לתחרויות בחו"ל. לחתימה על העצומה: http://www.ofanaim.org.il/atzuma לפרטים נוספים: סיגל ירון 052-5051000; 03-6742993
 
אני לא מגלה שום אמפטיה לרוכבי

חברים - יפה מאוד שעוסקים בעצומות של
עניינים חשובים, כמו העצומה המבורכת לשימור קטר 101. אני חושב ומקווה שאין זו העצומה האחרונה, אלא שיהיו עוד עצומות בעניינים שונים. עצומה שעולה לי בראש היא עצומה שנשלח ל"דן" ואולי לחברות אוטובוסים נוספות. במכתב עם העצומה נסביר לחברה/חברות על החשיבות והיופי של שימור אוטובוסים. בין היתר נסביר שאת האוטובוסים (נוסעים ורכבי משק שונים) אפשר במקום לגרוט לשמר (כמו, למשל, מפרקית 310 ש'אמורה' להיות במוזיאון). ברשותכם, יש עוד עניין חשוב. הוא אמנם איננו קשור לתחבורה ציבורית באופן ישיר, אך לעניות דעתי, זה יכול להועיל. זוהי העצומה למען רוכבי האופניים ובטחונם. מתוך תפוז אופניים: לאור המספרים הקשים של רוכבי אופניים הנפגעים בכל שנה, איגוד האופניים בישראל החליט לגייס רוכבי אופניים מפורסמים על מנת לעודד אנשים לחתום על עצומה שמטרתה להוביל מהלך של הפיכת ישראל ל"ידידותית לאופניים". איגוד האופניים בישראל הוא בעל תוכנית מפורטת לקידום תוכנית לבניית תשתית לשבילי אופניים בישראל ולכבישים שקטים. סיסמת העצומה: "יש חיים בשוליים – אל תדרסו אותם". העצומה פונה לראש הממשלה, לשר התחבורה, לשר לאיכות הסביבה ולשרת החינוך. אייל הרשטיק, מנהל מסע ההסברה וראש החטיבה העממית באיגוד האופניים מדגיש: "מדי סוף שבוע, עשרות אלפי ישראלים, מכל הגילאים ומכל המגזרים, עולים על אופניהם לרכיבות פנאי ואימונים - ונתקלים בכבישים מסוכנים, בשוליים צרים, בנהגים לא-זהירים ועצבניים ובהעדר שבילי אופניים בין-עירוניים בטוחים מהסוג המקובל באירופה ובארה"ב. הגיע הזמן שתשתיות אופניים, ובייחוד שבילים ומסלולי אופניים ייעודיים, יוכרו כתשתיות תחבורה לכל דבר ולכן, בדומה למחלף או כביש, יזכו לתקצוב ממשרד התחבורה". העצומה מדגישה כי הגיע הזמן שרשויות המדינה, הרשויות האזוריות, רשות הטבע והגנים, קק"ל, רכבת ישראל וגופים פרטיים ישתפו פעולה על-מנת ליצור רשת שבילי אופניים לאומית. הגיע הזמן שרשויות המדינה ישימו בראש סדר העדיפויות את אכיפת חוקי התנועה שמגנים על בטיחותם של רוכבי האופניים. הגיע הזמן שתלמידי ישראל ילמדו על רכיבה אופניים בטיחותית במסגרת בית הספר - מחקרים באנגליה ובמדינות אחרות מוכיחים שזוהי הדרך הטובה ביותר ללמד רכיבה זהירה וגם נהיגה נכונה. העצומה מציעה אלטרנטיבות כולל השקעה ושיפור תשתיות, כדי לאפשר לציבור הגדול של רוכבי האופניים לרכוב בבטחה ולהקטין למינימום את מספר תאונות הדרכים המלוות את פעילותם. רוכבי האופניים חשופים לפגיעה כמעט כמו הולך הרגל. למעט קסדה המאפשרת הגנה מסוימת על ראשיהם, אין לרוכבי האופניים כמעט כל הגנה מפני היפגעות מרכב בעת הרכיבה. פעמים רבות תאונות אלה מתרחשות בגין אי תשומת לב של נהגים וסטייה לשולי הכביש, עובדה שעולה בחייהם של רוכבי האופניים. מסע ההסברה יופיע בפורטלי אינטרנט שונים שנתנו חסותם כמו: Tapuz , NRG, MSN, נענע ועוד. כמו כן, הופקו אלפי סטיקרים הקיימים בחנויות האופניים המובילות בארץ. איגוד האופניים הינו עמותה ללא כוונות רווח הפועל לטובת ציבור רוכבי האופניים בישראל. מטרות האיגוד הן ריכוז, ניהול, פיתוח וקידום ענף ספורט האופניים בישראל . החל מפיתוח תשתיות רכיבה והספורט העממי, דרך ארגון נבחרות ישראל בענף, ארגון מחנות אימונים, קורסים מקצועיים וכלה בארגון תחרויות ליגה וגביע ושליחת ספורטאים וספורטאיות לתחרויות בחו"ל. לחתימה על העצומה: http://www.ofanaim.org.il/atzuma לפרטים נוספים: סיגל ירון 052-5051000; 03-6742993
אני לא מגלה שום אמפטיה לרוכבי
אופניים. אני לא מקבל את צורת הרכיבה הזלזלנית שלהם כלפי עצמם וכלפי הסובבים אותם על הכביש. עושים מה שהם רוצים על הכבישים- נוסעים ברמזורים אדומים, משתחלים למקומות מסוכנים, רוכבים ללא ציוד סימון והתבלטות בחושך וכדומה. עד שזה ישתנה, אני לא ידידותי כלפי רוכבי אופניים (ושלא ישתמע שאני דורס אותם או מתנכל להם בכביש).
 

mucool2

New member
הכי חשוב שאתה לא מכליל...

אני לא מגלה שום אמפטיה לרוכבי
אופניים. אני לא מקבל את צורת הרכיבה הזלזלנית שלהם כלפי עצמם וכלפי הסובבים אותם על הכביש. עושים מה שהם רוצים על הכבישים- נוסעים ברמזורים אדומים, משתחלים למקומות מסוכנים, רוכבים ללא ציוד סימון והתבלטות בחושך וכדומה. עד שזה ישתנה, אני לא ידידותי כלפי רוכבי אופניים (ושלא ישתמע שאני דורס אותם או מתנכל להם בכביש).
הכי חשוב שאתה לא מכליל...
 
צודק../images/Emo45.gif

הכי חשוב שאתה לא מכליל...
צודק
 

JacB

New member
מצאת סיבות לגישה שלילית

אני לא מגלה שום אמפטיה לרוכבי
אופניים. אני לא מקבל את צורת הרכיבה הזלזלנית שלהם כלפי עצמם וכלפי הסובבים אותם על הכביש. עושים מה שהם רוצים על הכבישים- נוסעים ברמזורים אדומים, משתחלים למקומות מסוכנים, רוכבים ללא ציוד סימון והתבלטות בחושך וכדומה. עד שזה ישתנה, אני לא ידידותי כלפי רוכבי אופניים (ושלא ישתמע שאני דורס אותם או מתנכל להם בכביש).
מצאת סיבות לגישה שלילית
אני שייך לפורום אופניים, ו"פלשתי" לכאן לביקור קצר. גם אם אתה צודק, ואולי דוקא אם אתה משוכנע שאתה צודק, עליך להיות מעוניין בהפרדת נתיבי רוכבי האופניים מנתיבי התנועה המוטורית. כך לא תסתבך במעורבות בהרג, חס וחלילה, ותוכל להמשיך לבלות עם חבריך הנהגים שכידוע הם שומרי חוק, אינם זלזלנים ואינם עושים על הכביש דברים שאין לעשות. נכון שההכללה שלי מרגיזה? אז בוא נתייחס עכשו לצד השני: רוב מיקרי ההרג של רוכבי אופניים בתקופה האחרונה אירעו דווקא לרוכבים מקצועיים, בוגרים ומנוסים שהקפידו על שמירת החוק וקיום כל כללי הבטיחות, ובכל זאת נירצחו. דוגמאות: שרון בן מאיר ז"ל שנהרגה בעת אימון כתוצאה מגלגל שניתק ממשאית לאחר החלפת גלגל מרושלת, גולן שלמון ז"ל שנרצח בעת אימון כאשר רכב בשוליים "מוגן" ע"י רכב לווי - נהג שנירדם פגע ברכב הלווי וברוכב, קבוצת רוכבים באימון מסודר במבנה קבוצתי בשולי כביש 4 שנפגעה ע"י נהג שסטה לשוליים, והתאונה האחרונה - דורון סופר ז"ל, ספורטאי מצטיין שנרצח בדרך לעבודה ע"י צעיר שחזר מבילוי, נירדם וסטה לשוליים. אז העברת האשמה באופן גורף לקורבן אינה מנקה את מצפונינו. כוונת כולנו להימנע מהרג מיותר. אז אנא התייחסו לכך בהבנה ובחיוב. אני בטוח שרובנו מכירים רוכב אופניים, שאינו קרימינל. תחשבו שיקירכם יכול להיות בשוליים, ויש לו משפחה. אנא, חיתמו על העצומה מתוך גישה חיובית, או לפחות מתוך מחשבה על ההפרדה - "אנחנו פה והם שם" קובי
 
קודם כל- מוקול אתה צודק,

מצאת סיבות לגישה שלילית
אני שייך לפורום אופניים, ו"פלשתי" לכאן לביקור קצר. גם אם אתה צודק, ואולי דוקא אם אתה משוכנע שאתה צודק, עליך להיות מעוניין בהפרדת נתיבי רוכבי האופניים מנתיבי התנועה המוטורית. כך לא תסתבך במעורבות בהרג, חס וחלילה, ותוכל להמשיך לבלות עם חבריך הנהגים שכידוע הם שומרי חוק, אינם זלזלנים ואינם עושים על הכביש דברים שאין לעשות. נכון שההכללה שלי מרגיזה? אז בוא נתייחס עכשו לצד השני: רוב מיקרי ההרג של רוכבי אופניים בתקופה האחרונה אירעו דווקא לרוכבים מקצועיים, בוגרים ומנוסים שהקפידו על שמירת החוק וקיום כל כללי הבטיחות, ובכל זאת נירצחו. דוגמאות: שרון בן מאיר ז"ל שנהרגה בעת אימון כתוצאה מגלגל שניתק ממשאית לאחר החלפת גלגל מרושלת, גולן שלמון ז"ל שנרצח בעת אימון כאשר רכב בשוליים "מוגן" ע"י רכב לווי - נהג שנירדם פגע ברכב הלווי וברוכב, קבוצת רוכבים באימון מסודר במבנה קבוצתי בשולי כביש 4 שנפגעה ע"י נהג שסטה לשוליים, והתאונה האחרונה - דורון סופר ז"ל, ספורטאי מצטיין שנרצח בדרך לעבודה ע"י צעיר שחזר מבילוי, נירדם וסטה לשוליים. אז העברת האשמה באופן גורף לקורבן אינה מנקה את מצפונינו. כוונת כולנו להימנע מהרג מיותר. אז אנא התייחסו לכך בהבנה ובחיוב. אני בטוח שרובנו מכירים רוכב אופניים, שאינו קרימינל. תחשבו שיקירכם יכול להיות בשוליים, ויש לו משפחה. אנא, חיתמו על העצומה מתוך גישה חיובית, או לפחות מתוך מחשבה על ההפרדה - "אנחנו פה והם שם" קובי
קודם כל- מוקול אתה צודק,
ואני מתקן את דבריי: רוב רוכבי האופניים שיוצא לי לראות נוהגים בצורה שכתבתי דלעיל. ולקובי: נהגי רכבים עושים המון עבירות המהוות סיכון ממשי ומיידי לחיי אדם- אך רמת הפגיעוּת שלהם נמוכה עשרות מונים מזו של רוכבי אופניים. אני עצמי, רוכב דו"ג כבר כמה שנים, ומעולם לא הייתי מעורב בתאונה; יחד עם זאת, נקלעתי לכמה סיטואציות שחייבו אותי בתגובת חירום, ונמנעתי מתאונה.למה? כי אני רואה וקורא את הכביש כמו שצריך. רוכב אופניים חיפאי ממוצע, המרשה לעצמו לעלות את דרך פיק"א (עליה קשה וממושכת) על הכביש (ביום או בלילה- לא משנה), הוא בעיני לא אחר מאדם בעל משאלת מוות ברורה. כל אדם בר דעת היה נוסע על המדרכה (לא שזה נותן 100% הגנה- אבל זה משמעותית פחות מסוכן), או לא נוסע שם כלל. זה בכלליות מה שאני חושב על רוכבי אופניים רשלניים. לגבי הנושא שהועלה כאן: ייתכן ופיתוח רשת שבילים ייעודיים לאופניים זה הדבר הנכון לעשות. עם זה אני מסכים ומוכן לתת את קולי לעניין.
 

mucool2

New member
אתה עדיין מתעצל לפתוח את הכרטיס

קודם כל- מוקול אתה צודק,
ואני מתקן את דבריי: רוב רוכבי האופניים שיוצא לי לראות נוהגים בצורה שכתבתי דלעיל. ולקובי: נהגי רכבים עושים המון עבירות המהוות סיכון ממשי ומיידי לחיי אדם- אך רמת הפגיעוּת שלהם נמוכה עשרות מונים מזו של רוכבי אופניים. אני עצמי, רוכב דו"ג כבר כמה שנים, ומעולם לא הייתי מעורב בתאונה; יחד עם זאת, נקלעתי לכמה סיטואציות שחייבו אותי בתגובת חירום, ונמנעתי מתאונה.למה? כי אני רואה וקורא את הכביש כמו שצריך. רוכב אופניים חיפאי ממוצע, המרשה לעצמו לעלות את דרך פיק"א (עליה קשה וממושכת) על הכביש (ביום או בלילה- לא משנה), הוא בעיני לא אחר מאדם בעל משאלת מוות ברורה. כל אדם בר דעת היה נוסע על המדרכה (לא שזה נותן 100% הגנה- אבל זה משמעותית פחות מסוכן), או לא נוסע שם כלל. זה בכלליות מה שאני חושב על רוכבי אופניים רשלניים. לגבי הנושא שהועלה כאן: ייתכן ופיתוח רשת שבילים ייעודיים לאופניים זה הדבר הנכון לעשות. עם זה אני מסכים ומוכן לתת את קולי לעניין.
אתה עדיין מתעצל לפתוח את הכרטיס
האישי שלי, אז אני אעזור לך: עמית.
 

אורי404

New member
מתן. לצערי, יש פה גם מן הצדק שלך.

קודם כל- מוקול אתה צודק,
ואני מתקן את דבריי: רוב רוכבי האופניים שיוצא לי לראות נוהגים בצורה שכתבתי דלעיל. ולקובי: נהגי רכבים עושים המון עבירות המהוות סיכון ממשי ומיידי לחיי אדם- אך רמת הפגיעוּת שלהם נמוכה עשרות מונים מזו של רוכבי אופניים. אני עצמי, רוכב דו"ג כבר כמה שנים, ומעולם לא הייתי מעורב בתאונה; יחד עם זאת, נקלעתי לכמה סיטואציות שחייבו אותי בתגובת חירום, ונמנעתי מתאונה.למה? כי אני רואה וקורא את הכביש כמו שצריך. רוכב אופניים חיפאי ממוצע, המרשה לעצמו לעלות את דרך פיק"א (עליה קשה וממושכת) על הכביש (ביום או בלילה- לא משנה), הוא בעיני לא אחר מאדם בעל משאלת מוות ברורה. כל אדם בר דעת היה נוסע על המדרכה (לא שזה נותן 100% הגנה- אבל זה משמעותית פחות מסוכן), או לא נוסע שם כלל. זה בכלליות מה שאני חושב על רוכבי אופניים רשלניים. לגבי הנושא שהועלה כאן: ייתכן ופיתוח רשת שבילים ייעודיים לאופניים זה הדבר הנכון לעשות. עם זה אני מסכים ומוכן לתת את קולי לעניין.
מתן. לצערי, יש פה גם מן הצדק שלך.
אכן, יש הרבה מקרים פסולים אצל רוכבים כפי שציינת (אבל, כמובן שלא כולם כאלה). אבל, דוקא בגלל זה אם יהיו שבילים נפרדים, ייתכן שתהיה יותר מודעות שיש לרכב עם קסדות ובטח ובטח שלא לרכב על כביש סואן. לגבי מה שכתבת על האופנועים. אני שמח שהצלחת להימנע מתאונות ושיש לך ראש טוב ברכיבה על אופנוע. יחד עם זאת, לצערינו, ישנם רוכבים על אופנוע מעולים. למרות זאת ישנם נהגי מכוניות ורכבים גדולים יותר שלא רואים ממטר אופנועים ולכן יש את התאונות המיותרות האלה. הנני בטוח ומשוכנע שגם פה יש להגביר את המודעות לנהיגה על מכוניות, לבל יהיו תאונות שיכלו לא להיות.
 

קובי לו

New member
רק לשם התיקון ה"קל"

מצאת סיבות לגישה שלילית
אני שייך לפורום אופניים, ו"פלשתי" לכאן לביקור קצר. גם אם אתה צודק, ואולי דוקא אם אתה משוכנע שאתה צודק, עליך להיות מעוניין בהפרדת נתיבי רוכבי האופניים מנתיבי התנועה המוטורית. כך לא תסתבך במעורבות בהרג, חס וחלילה, ותוכל להמשיך לבלות עם חבריך הנהגים שכידוע הם שומרי חוק, אינם זלזלנים ואינם עושים על הכביש דברים שאין לעשות. נכון שההכללה שלי מרגיזה? אז בוא נתייחס עכשו לצד השני: רוב מיקרי ההרג של רוכבי אופניים בתקופה האחרונה אירעו דווקא לרוכבים מקצועיים, בוגרים ומנוסים שהקפידו על שמירת החוק וקיום כל כללי הבטיחות, ובכל זאת נירצחו. דוגמאות: שרון בן מאיר ז"ל שנהרגה בעת אימון כתוצאה מגלגל שניתק ממשאית לאחר החלפת גלגל מרושלת, גולן שלמון ז"ל שנרצח בעת אימון כאשר רכב בשוליים "מוגן" ע"י רכב לווי - נהג שנירדם פגע ברכב הלווי וברוכב, קבוצת רוכבים באימון מסודר במבנה קבוצתי בשולי כביש 4 שנפגעה ע"י נהג שסטה לשוליים, והתאונה האחרונה - דורון סופר ז"ל, ספורטאי מצטיין שנרצח בדרך לעבודה ע"י צעיר שחזר מבילוי, נירדם וסטה לשוליים. אז העברת האשמה באופן גורף לקורבן אינה מנקה את מצפונינו. כוונת כולנו להימנע מהרג מיותר. אז אנא התייחסו לכך בהבנה ובחיוב. אני בטוח שרובנו מכירים רוכב אופניים, שאינו קרימינל. תחשבו שיקירכם יכול להיות בשוליים, ויש לו משפחה. אנא, חיתמו על העצומה מתוך גישה חיובית, או לפחות מתוך מחשבה על ההפרדה - "אנחנו פה והם שם" קובי
רק לשם התיקון ה"קל"
הם כולם נהרגו ולא נרצחו. רצח זה בכוונה תחילה. מקובל עלי רק שמי שתחת השפעת אלכוהול ו/או סמים ונוהג בכל זאת או מי שבמודע משתולל בכביש ונוסע על מעל 30 קמ"ש מעל המותר תוך זגזוג בנתיבים וכן עקיפות מסוכנות וכו', רק מי שהוא או זה או זה או שניהם יחד ויעשה תאונה אני אסכים שהוא יקרא בשם רוצח. כל התאונות שתארת הנהג היה גרוע ורשלן ומגיע לו שלילה + קנס רציני + כלא ללפחות חצי שנה, אבל זה לא נהגים שהשתוללו תחת השפעת סמים/אלכוהול. לכן, עם כל הרגישות שיש לי לתאונות דרכים (כותב קבוע בפורום תאונות דרכים בתפוז וכן הנני מתנדב משא"ז תנועה) הפעם חבריך היקרים ז"ל נהרגו ולא נרצחו. התלהמות, בד"כ, לא מקובלת עלי. שנה טובה וגמר חתימה טובה. (ואגב אני בעד שהרכבת תסכים להסיע גם אופנים בה)
 
כמה רוכבי אופניים אתה מכיר?

אני לא מגלה שום אמפטיה לרוכבי
אופניים. אני לא מקבל את צורת הרכיבה הזלזלנית שלהם כלפי עצמם וכלפי הסובבים אותם על הכביש. עושים מה שהם רוצים על הכבישים- נוסעים ברמזורים אדומים, משתחלים למקומות מסוכנים, רוכבים ללא ציוד סימון והתבלטות בחושך וכדומה. עד שזה ישתנה, אני לא ידידותי כלפי רוכבי אופניים (ושלא ישתמע שאני דורס אותם או מתנכל להם בכביש).
כמה רוכבי אופניים אתה מכיר?
 

846

Active member
../images/Emo45.gif במיקרים רבים, רוכבי האופניים

אני לא מגלה שום אמפטיה לרוכבי
אופניים. אני לא מקבל את צורת הרכיבה הזלזלנית שלהם כלפי עצמם וכלפי הסובבים אותם על הכביש. עושים מה שהם רוצים על הכבישים- נוסעים ברמזורים אדומים, משתחלים למקומות מסוכנים, רוכבים ללא ציוד סימון והתבלטות בחושך וכדומה. עד שזה ישתנה, אני לא ידידותי כלפי רוכבי אופניים (ושלא ישתמע שאני דורס אותם או מתנכל להם בכביש).
במיקרים רבים, רוכבי האופניים
ה"מיקצועיים" / חובבים מיתקדמים, חושבים שהכביש שלהם ומסכנים בסופו של דבר את עצמם, הם משתחלים מימין (לאוטובוס במיקרה שלי), נוסעים לאט בצד ימין ולא מאפשרים עקיפה בטוחה ועוד המון הפרעות כאלה ואחרות.
 

mucool2

New member
ועל זה מגיע להם עונש מוות?

במיקרים רבים, רוכבי האופניים
ה"מיקצועיים" / חובבים מיתקדמים, חושבים שהכביש שלהם ומסכנים בסופו של דבר את עצמם, הם משתחלים מימין (לאוטובוס במיקרה שלי), נוסעים לאט בצד ימין ולא מאפשרים עקיפה בטוחה ועוד המון הפרעות כאלה ואחרות.
ועל זה מגיע להם עונש מוות?
 

846

Active member
לא! אבל גם הם צריכים להיזהר,

ועל זה מגיע להם עונש מוות?
לא! אבל גם הם צריכים להיזהר,
במיקרים רבים ניתקלתי בהתנהגות שחצנית ומזלזלת ולא זהירה כאילו מישהו חייב להם משהו והכביש לשהם.
 

fireman

New member
ההבדל בין עצומה בנושא

חברים - יפה מאוד שעוסקים בעצומות של
עניינים חשובים, כמו העצומה המבורכת לשימור קטר 101. אני חושב ומקווה שאין זו העצומה האחרונה, אלא שיהיו עוד עצומות בעניינים שונים. עצומה שעולה לי בראש היא עצומה שנשלח ל"דן" ואולי לחברות אוטובוסים נוספות. במכתב עם העצומה נסביר לחברה/חברות על החשיבות והיופי של שימור אוטובוסים. בין היתר נסביר שאת האוטובוסים (נוסעים ורכבי משק שונים) אפשר במקום לגרוט לשמר (כמו, למשל, מפרקית 310 ש'אמורה' להיות במוזיאון). ברשותכם, יש עוד עניין חשוב. הוא אמנם איננו קשור לתחבורה ציבורית באופן ישיר, אך לעניות דעתי, זה יכול להועיל. זוהי העצומה למען רוכבי האופניים ובטחונם. מתוך תפוז אופניים: לאור המספרים הקשים של רוכבי אופניים הנפגעים בכל שנה, איגוד האופניים בישראל החליט לגייס רוכבי אופניים מפורסמים על מנת לעודד אנשים לחתום על עצומה שמטרתה להוביל מהלך של הפיכת ישראל ל"ידידותית לאופניים". איגוד האופניים בישראל הוא בעל תוכנית מפורטת לקידום תוכנית לבניית תשתית לשבילי אופניים בישראל ולכבישים שקטים. סיסמת העצומה: "יש חיים בשוליים – אל תדרסו אותם". העצומה פונה לראש הממשלה, לשר התחבורה, לשר לאיכות הסביבה ולשרת החינוך. אייל הרשטיק, מנהל מסע ההסברה וראש החטיבה העממית באיגוד האופניים מדגיש: "מדי סוף שבוע, עשרות אלפי ישראלים, מכל הגילאים ומכל המגזרים, עולים על אופניהם לרכיבות פנאי ואימונים - ונתקלים בכבישים מסוכנים, בשוליים צרים, בנהגים לא-זהירים ועצבניים ובהעדר שבילי אופניים בין-עירוניים בטוחים מהסוג המקובל באירופה ובארה"ב. הגיע הזמן שתשתיות אופניים, ובייחוד שבילים ומסלולי אופניים ייעודיים, יוכרו כתשתיות תחבורה לכל דבר ולכן, בדומה למחלף או כביש, יזכו לתקצוב ממשרד התחבורה". העצומה מדגישה כי הגיע הזמן שרשויות המדינה, הרשויות האזוריות, רשות הטבע והגנים, קק"ל, רכבת ישראל וגופים פרטיים ישתפו פעולה על-מנת ליצור רשת שבילי אופניים לאומית. הגיע הזמן שרשויות המדינה ישימו בראש סדר העדיפויות את אכיפת חוקי התנועה שמגנים על בטיחותם של רוכבי האופניים. הגיע הזמן שתלמידי ישראל ילמדו על רכיבה אופניים בטיחותית במסגרת בית הספר - מחקרים באנגליה ובמדינות אחרות מוכיחים שזוהי הדרך הטובה ביותר ללמד רכיבה זהירה וגם נהיגה נכונה. העצומה מציעה אלטרנטיבות כולל השקעה ושיפור תשתיות, כדי לאפשר לציבור הגדול של רוכבי האופניים לרכוב בבטחה ולהקטין למינימום את מספר תאונות הדרכים המלוות את פעילותם. רוכבי האופניים חשופים לפגיעה כמעט כמו הולך הרגל. למעט קסדה המאפשרת הגנה מסוימת על ראשיהם, אין לרוכבי האופניים כמעט כל הגנה מפני היפגעות מרכב בעת הרכיבה. פעמים רבות תאונות אלה מתרחשות בגין אי תשומת לב של נהגים וסטייה לשולי הכביש, עובדה שעולה בחייהם של רוכבי האופניים. מסע ההסברה יופיע בפורטלי אינטרנט שונים שנתנו חסותם כמו: Tapuz , NRG, MSN, נענע ועוד. כמו כן, הופקו אלפי סטיקרים הקיימים בחנויות האופניים המובילות בארץ. איגוד האופניים הינו עמותה ללא כוונות רווח הפועל לטובת ציבור רוכבי האופניים בישראל. מטרות האיגוד הן ריכוז, ניהול, פיתוח וקידום ענף ספורט האופניים בישראל . החל מפיתוח תשתיות רכיבה והספורט העממי, דרך ארגון נבחרות ישראל בענף, ארגון מחנות אימונים, קורסים מקצועיים וכלה בארגון תחרויות ליגה וגביע ושליחת ספורטאים וספורטאיות לתחרויות בחו"ל. לחתימה על העצומה: http://www.ofanaim.org.il/atzuma לפרטים נוספים: סיגל ירון 052-5051000; 03-6742993
ההבדל בין עצומה בנושא
שבילי אופנים לבין מאבק לשימור קטר הוא כמה מאות מיליוני שקלים. להזיז משהו שעולה 20 אלף ש"ח יותר פשוט מלהזיז נושא של מאה מיליון ש"ח.
 

אורי404

New member
אם כל הכבוד הרב לקטר 101, בעצומת

ההבדל בין עצומה בנושא
שבילי אופנים לבין מאבק לשימור קטר הוא כמה מאות מיליוני שקלים. להזיז משהו שעולה 20 אלף ש"ח יותר פשוט מלהזיז נושא של מאה מיליון ש"ח.
אם כל הכבוד הרב לקטר 101, בעצומת
האופניים מדובר על חיי אדם שזה 'די' חשוב.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה