חברים - יפה מאוד שעוסקים בעצומות של
חברים - יפה מאוד שעוסקים בעצומות של
עניינים חשובים, כמו העצומה המבורכת לשימור קטר 101. אני חושב ומקווה שאין זו העצומה האחרונה, אלא שיהיו עוד עצומות בעניינים שונים. עצומה שעולה לי בראש היא עצומה שנשלח ל"דן" ואולי לחברות אוטובוסים נוספות. במכתב עם העצומה נסביר לחברה/חברות על החשיבות והיופי של שימור אוטובוסים. בין היתר נסביר שאת האוטובוסים (נוסעים ורכבי משק שונים) אפשר במקום לגרוט לשמר (כמו, למשל, מפרקית 310 ש'אמורה' להיות במוזיאון). ברשותכם, יש עוד עניין חשוב. הוא אמנם איננו קשור לתחבורה ציבורית באופן ישיר, אך לעניות דעתי, זה יכול להועיל. זוהי העצומה למען רוכבי האופניים ובטחונם. מתוך תפוז אופניים: לאור המספרים הקשים של רוכבי אופניים הנפגעים בכל שנה, איגוד האופניים בישראל החליט לגייס רוכבי אופניים מפורסמים על מנת לעודד אנשים לחתום על עצומה שמטרתה להוביל מהלך של הפיכת ישראל ל"ידידותית לאופניים". איגוד האופניים בישראל הוא בעל תוכנית מפורטת לקידום תוכנית לבניית תשתית לשבילי אופניים בישראל ולכבישים שקטים. סיסמת העצומה: "יש חיים בשוליים – אל תדרסו אותם". העצומה פונה לראש הממשלה, לשר התחבורה, לשר לאיכות הסביבה ולשרת החינוך. אייל הרשטיק, מנהל מסע ההסברה וראש החטיבה העממית באיגוד האופניים מדגיש: "מדי סוף שבוע, עשרות אלפי ישראלים, מכל הגילאים ומכל המגזרים, עולים על אופניהם לרכיבות פנאי ואימונים - ונתקלים בכבישים מסוכנים, בשוליים צרים, בנהגים לא-זהירים ועצבניים ובהעדר שבילי אופניים בין-עירוניים בטוחים מהסוג המקובל באירופה ובארה"ב. הגיע הזמן שתשתיות אופניים, ובייחוד שבילים ומסלולי אופניים ייעודיים, יוכרו כתשתיות תחבורה לכל דבר ולכן, בדומה למחלף או כביש, יזכו לתקצוב ממשרד התחבורה". העצומה מדגישה כי הגיע הזמן שרשויות המדינה, הרשויות האזוריות, רשות הטבע והגנים, קק"ל, רכבת ישראל וגופים פרטיים ישתפו פעולה על-מנת ליצור רשת שבילי אופניים לאומית. הגיע הזמן שרשויות המדינה ישימו בראש סדר העדיפויות את אכיפת חוקי התנועה שמגנים על בטיחותם של רוכבי האופניים. הגיע הזמן שתלמידי ישראל ילמדו על רכיבה אופניים בטיחותית במסגרת בית הספר - מחקרים באנגליה ובמדינות אחרות מוכיחים שזוהי הדרך הטובה ביותר ללמד רכיבה זהירה וגם נהיגה נכונה. העצומה מציעה אלטרנטיבות כולל השקעה ושיפור תשתיות, כדי לאפשר לציבור הגדול של רוכבי האופניים לרכוב בבטחה ולהקטין למינימום את מספר תאונות הדרכים המלוות את פעילותם. רוכבי האופניים חשופים לפגיעה כמעט כמו הולך הרגל. למעט קסדה המאפשרת הגנה מסוימת על ראשיהם, אין לרוכבי האופניים כמעט כל הגנה מפני היפגעות מרכב בעת הרכיבה. פעמים רבות תאונות אלה מתרחשות בגין אי תשומת לב של נהגים וסטייה לשולי הכביש, עובדה שעולה בחייהם של רוכבי האופניים. מסע ההסברה יופיע בפורטלי אינטרנט שונים שנתנו חסותם כמו: Tapuz , NRG, MSN, נענע ועוד. כמו כן, הופקו אלפי סטיקרים הקיימים בחנויות האופניים המובילות בארץ. איגוד האופניים הינו עמותה ללא כוונות רווח הפועל לטובת ציבור רוכבי האופניים בישראל. מטרות האיגוד הן ריכוז, ניהול, פיתוח וקידום ענף ספורט האופניים בישראל . החל מפיתוח תשתיות רכיבה והספורט העממי, דרך ארגון נבחרות ישראל בענף, ארגון מחנות אימונים, קורסים מקצועיים וכלה בארגון תחרויות ליגה וגביע ושליחת ספורטאים וספורטאיות לתחרויות בחו"ל. לחתימה על העצומה: http://www.ofanaim.org.il/atzuma לפרטים נוספים: סיגל ירון 052-5051000; 03-6742993
חברים - יפה מאוד שעוסקים בעצומות של
עניינים חשובים, כמו העצומה המבורכת לשימור קטר 101. אני חושב ומקווה שאין זו העצומה האחרונה, אלא שיהיו עוד עצומות בעניינים שונים. עצומה שעולה לי בראש היא עצומה שנשלח ל"דן" ואולי לחברות אוטובוסים נוספות. במכתב עם העצומה נסביר לחברה/חברות על החשיבות והיופי של שימור אוטובוסים. בין היתר נסביר שאת האוטובוסים (נוסעים ורכבי משק שונים) אפשר במקום לגרוט לשמר (כמו, למשל, מפרקית 310 ש'אמורה' להיות במוזיאון). ברשותכם, יש עוד עניין חשוב. הוא אמנם איננו קשור לתחבורה ציבורית באופן ישיר, אך לעניות דעתי, זה יכול להועיל. זוהי העצומה למען רוכבי האופניים ובטחונם. מתוך תפוז אופניים: לאור המספרים הקשים של רוכבי אופניים הנפגעים בכל שנה, איגוד האופניים בישראל החליט לגייס רוכבי אופניים מפורסמים על מנת לעודד אנשים לחתום על עצומה שמטרתה להוביל מהלך של הפיכת ישראל ל"ידידותית לאופניים". איגוד האופניים בישראל הוא בעל תוכנית מפורטת לקידום תוכנית לבניית תשתית לשבילי אופניים בישראל ולכבישים שקטים. סיסמת העצומה: "יש חיים בשוליים – אל תדרסו אותם". העצומה פונה לראש הממשלה, לשר התחבורה, לשר לאיכות הסביבה ולשרת החינוך. אייל הרשטיק, מנהל מסע ההסברה וראש החטיבה העממית באיגוד האופניים מדגיש: "מדי סוף שבוע, עשרות אלפי ישראלים, מכל הגילאים ומכל המגזרים, עולים על אופניהם לרכיבות פנאי ואימונים - ונתקלים בכבישים מסוכנים, בשוליים צרים, בנהגים לא-זהירים ועצבניים ובהעדר שבילי אופניים בין-עירוניים בטוחים מהסוג המקובל באירופה ובארה"ב. הגיע הזמן שתשתיות אופניים, ובייחוד שבילים ומסלולי אופניים ייעודיים, יוכרו כתשתיות תחבורה לכל דבר ולכן, בדומה למחלף או כביש, יזכו לתקצוב ממשרד התחבורה". העצומה מדגישה כי הגיע הזמן שרשויות המדינה, הרשויות האזוריות, רשות הטבע והגנים, קק"ל, רכבת ישראל וגופים פרטיים ישתפו פעולה על-מנת ליצור רשת שבילי אופניים לאומית. הגיע הזמן שרשויות המדינה ישימו בראש סדר העדיפויות את אכיפת חוקי התנועה שמגנים על בטיחותם של רוכבי האופניים. הגיע הזמן שתלמידי ישראל ילמדו על רכיבה אופניים בטיחותית במסגרת בית הספר - מחקרים באנגליה ובמדינות אחרות מוכיחים שזוהי הדרך הטובה ביותר ללמד רכיבה זהירה וגם נהיגה נכונה. העצומה מציעה אלטרנטיבות כולל השקעה ושיפור תשתיות, כדי לאפשר לציבור הגדול של רוכבי האופניים לרכוב בבטחה ולהקטין למינימום את מספר תאונות הדרכים המלוות את פעילותם. רוכבי האופניים חשופים לפגיעה כמעט כמו הולך הרגל. למעט קסדה המאפשרת הגנה מסוימת על ראשיהם, אין לרוכבי האופניים כמעט כל הגנה מפני היפגעות מרכב בעת הרכיבה. פעמים רבות תאונות אלה מתרחשות בגין אי תשומת לב של נהגים וסטייה לשולי הכביש, עובדה שעולה בחייהם של רוכבי האופניים. מסע ההסברה יופיע בפורטלי אינטרנט שונים שנתנו חסותם כמו: Tapuz , NRG, MSN, נענע ועוד. כמו כן, הופקו אלפי סטיקרים הקיימים בחנויות האופניים המובילות בארץ. איגוד האופניים הינו עמותה ללא כוונות רווח הפועל לטובת ציבור רוכבי האופניים בישראל. מטרות האיגוד הן ריכוז, ניהול, פיתוח וקידום ענף ספורט האופניים בישראל . החל מפיתוח תשתיות רכיבה והספורט העממי, דרך ארגון נבחרות ישראל בענף, ארגון מחנות אימונים, קורסים מקצועיים וכלה בארגון תחרויות ליגה וגביע ושליחת ספורטאים וספורטאיות לתחרויות בחו"ל. לחתימה על העצומה: http://www.ofanaim.org.il/atzuma לפרטים נוספים: סיגל ירון 052-5051000; 03-6742993