זמן הנסיעה מקצה לקצה בקו מספר 3 של המטרונית

מצב
הנושא נעול.

amit1270

New member
יש לך מספרים מאחורי ההכרזות?

נו באמת....
אתה משווה קיבולת של רק"ל לקיבולת הכלום ושום דבר של האוטובוס המצחיק בחיפה?

במטרונית אין קיבולת ואין גם מהירות. בקיצור אין כלום. בלוף מוחלט במחיר של 2.5 מיליארד ₪.
יש לך מספרים מאחורי ההכרזות?
 
איזה מספרים אתה צריך?

יש לך מספרים מאחורי ההכרזות?
איזה מספרים אתה צריך?
אתה מתכוון לטעון ברצינות שלאוטובוס הכלום ושום דבר יש אותה קיבולת כמו של רק"ל?

כמה נמוך אתה מוכן לרדת כדי להסוות את הכשלון של הפרוייקט הזה?
 
מספרים: נתחיל מה-2.5 מיליארד שהמצאת...

איזה מספרים אתה צריך?
אתה מתכוון לטעון ברצינות שלאוטובוס הכלום ושום דבר יש אותה קיבולת כמו של רק"ל?

כמה נמוך אתה מוכן לרדת כדי להסוות את הכשלון של הפרוייקט הזה?
מספרים: נתחיל מה-2.5 מיליארד שהמצאת...
 

amit1270

New member
איפה ראית שכתבתי "כמו של רק"ל"?

איזה מספרים אתה צריך?
אתה מתכוון לטעון ברצינות שלאוטובוס הכלום ושום דבר יש אותה קיבולת כמו של רק"ל?

כמה נמוך אתה מוכן לרדת כדי להסוות את הכשלון של הפרוייקט הזה?
איפה ראית שכתבתי "כמו של רק"ל"?
 

amit1270

New member
ברור שהקיבולת פחותה, על זה אין ויכוח.

נו, אז איזה "מספר" אתה צריך?
אם גם אתה מודה (סוף סוף) שהקיבולת פחותה, מה יעזור לך "מספר"?
ברור שהקיבולת פחותה, על זה אין ויכוח.
השאלה היא אם יש הצדקה למערכת יקרה וקשה לביצוע פי כמה וכמה עבור כמויות הנוסעים הצפויות בקווי המטרונית. יכול להיות שכן. לדעתי לא.
 
אם הבעיה במטרונית היא חוסר העדיפות ברמזורים

וזה בדיוק למה אני כבר לא דוגל בפרוייקטים האלו
BRT פשוט לא קיים במדינת ישראל. רכבת קלה זה מעולה וזה הוכיח את עצמו, אבל BRT - לא עובד כאן.
אם הבעיה במטרונית היא חוסר העדיפות ברמזורים
מה גורם לך לסבור שמצב העדיפות ברמזורים היה טוב יותר אם במסלולי המטרונית הייתה נוסעת רכבת קלה?
גם בירושלים היו בתחילת דרכה של הרק"ל בעיית עדיפות ברמזורים (שנדמה לי עד היום לא נפתרה לחלוטין) ובעיית תדירות.
הבעייה כאן אינה רק"ל או BRT כל עוד המסלול של שתיהן הוא עילי. הבעיה היא חוסר הנסיון וחוסר ההיערכות לפרויקטים כאלה שמובילים לחבלי לידה קשים ולתקופה ארוכה עד שהמערכת מתאזנת.
המת"צים של המטרונית דווקא כן מוכיחים עצמם כבר מספר שנים וכאשר נסעו בהם אוטובוסים רגילים כולם היללו אותם ואף אחד לא התלונן על חוסר עדיפות ברמזורים ועל נסיעה איטית.
אחד הטיעונים הוא שהמטרונית עוצרת בכל תחנה ואוטובוס רגיל לא. אבל גם רכבת קלה עוצרת בכל תחנה.
אני לא רואה כיצד עם רכבת קלה המצב היה טוב יותר. עם רכבת תחתית כן, אבל בישראל חוששים מפרויקטים של רכבת תחתית.
 

olli3

New member
מנהל
לרכבת קלה יש יותר קיבולת.

אם הבעיה במטרונית היא חוסר העדיפות ברמזורים
מה גורם לך לסבור שמצב העדיפות ברמזורים היה טוב יותר אם במסלולי המטרונית הייתה נוסעת רכבת קלה?
גם בירושלים היו בתחילת דרכה של הרק"ל בעיית עדיפות ברמזורים (שנדמה לי עד היום לא נפתרה לחלוטין) ובעיית תדירות.
הבעייה כאן אינה רק"ל או BRT כל עוד המסלול של שתיהן הוא עילי. הבעיה היא חוסר הנסיון וחוסר ההיערכות לפרויקטים כאלה שמובילים לחבלי לידה קשים ולתקופה ארוכה עד שהמערכת מתאזנת.
המת"צים של המטרונית דווקא כן מוכיחים עצמם כבר מספר שנים וכאשר נסעו בהם אוטובוסים רגילים כולם היללו אותם ואף אחד לא התלונן על חוסר עדיפות ברמזורים ועל נסיעה איטית.
אחד הטיעונים הוא שהמטרונית עוצרת בכל תחנה ואוטובוס רגיל לא. אבל גם רכבת קלה עוצרת בכל תחנה.
אני לא רואה כיצד עם רכבת קלה המצב היה טוב יותר. עם רכבת תחתית כן, אבל בישראל חוששים מפרויקטים של רכבת תחתית.
לרכבת קלה יש יותר קיבולת.
הסיכוי שהיא תעצור בתחנות כשאף אחד לא רוצה לעלות ואף אחד לא רוצה לרדת - נמוכה יותר.

שאר הדברים כבר כתבתי כתגובה לעמית.
 
הרכבת הקלה עוצרת בכל התחנות בכל מקרה

לרכבת קלה יש יותר קיבולת.
הסיכוי שהיא תעצור בתחנות כשאף אחד לא רוצה לעלות ואף אחד לא רוצה לרדת - נמוכה יותר.

שאר הדברים כבר כתבתי כתגובה לעמית.
הרכבת הקלה עוצרת בכל התחנות בכל מקרה
 

olli3

New member
מנהל
נכון, אבל הסיכוי שאף אחד לא ירצה לרדת/לעלות

הרכבת הקלה עוצרת בכל התחנות בכל מקרה
נכון, אבל הסיכוי שאף אחד לא ירצה לרדת/לעלות
הוא נמוך יותר עקב קיבולת נוסעים גדולה יותר. לכן, כמעט כל עצירה הופכת לעצירה רלוונטית.
 


נכון, אבל הסיכוי שאף אחד לא ירצה לרדת/לעלות
הוא נמוך יותר עקב קיבולת נוסעים גדולה יותר. לכן, כמעט כל עצירה הופכת לעצירה רלוונטית.
 

darkshadow1

New member
ולרכבת תחתית יש יותר קיבולת מלרק"ל.

לרכבת קלה יש יותר קיבולת.
הסיכוי שהיא תעצור בתחנות כשאף אחד לא רוצה לעלות ואף אחד לא רוצה לרדת - נמוכה יותר.

שאר הדברים כבר כתבתי כתגובה לעמית.
ולרכבת תחתית יש יותר קיבולת מלרק"ל.
האם זה אומר שצריך להחליף כל רק"ל בתחתית, על אף העלויות האסטרונומיות? ברור שלא.
הבחירה צריכה להיות פונקציה של הביקוש הצפוי: אם לקו 1 בחיפה צפוי ביקוש מקסימאלי של 4000 נוסעים, אין סיבה להקים רק"ל עם קיבולת מקסימאלית של 15,000 נוסעים לשעה כשאפשר להסתפק ב-BRT עם קיבולת של 5000 נוסעים לשעה. דווקא BRT יספק שירות טוב יותר במקרה הזה- כי תהיה הצדקה לתדירות גבוהה. אם הביקוש הצפוי גבוה מהקיבולת של BRT, אז ברור שצריך להקים רק"ל.
 

olli3

New member
מנהל
ומה עם ביקוש עתידי?

ולרכבת תחתית יש יותר קיבולת מלרק"ל.
האם זה אומר שצריך להחליף כל רק"ל בתחתית, על אף העלויות האסטרונומיות? ברור שלא.
הבחירה צריכה להיות פונקציה של הביקוש הצפוי: אם לקו 1 בחיפה צפוי ביקוש מקסימאלי של 4000 נוסעים, אין סיבה להקים רק"ל עם קיבולת מקסימאלית של 15,000 נוסעים לשעה כשאפשר להסתפק ב-BRT עם קיבולת של 5000 נוסעים לשעה. דווקא BRT יספק שירות טוב יותר במקרה הזה- כי תהיה הצדקה לתדירות גבוהה. אם הביקוש הצפוי גבוה מהקיבולת של BRT, אז ברור שצריך להקים רק"ל.
ומה עם ביקוש עתידי?
 

arielguelman

New member
מסכים איתך

אם הבעיה במטרונית היא חוסר העדיפות ברמזורים
מה גורם לך לסבור שמצב העדיפות ברמזורים היה טוב יותר אם במסלולי המטרונית הייתה נוסעת רכבת קלה?
גם בירושלים היו בתחילת דרכה של הרק"ל בעיית עדיפות ברמזורים (שנדמה לי עד היום לא נפתרה לחלוטין) ובעיית תדירות.
הבעייה כאן אינה רק"ל או BRT כל עוד המסלול של שתיהן הוא עילי. הבעיה היא חוסר הנסיון וחוסר ההיערכות לפרויקטים כאלה שמובילים לחבלי לידה קשים ולתקופה ארוכה עד שהמערכת מתאזנת.
המת"צים של המטרונית דווקא כן מוכיחים עצמם כבר מספר שנים וכאשר נסעו בהם אוטובוסים רגילים כולם היללו אותם ואף אחד לא התלונן על חוסר עדיפות ברמזורים ועל נסיעה איטית.
אחד הטיעונים הוא שהמטרונית עוצרת בכל תחנה ואוטובוס רגיל לא. אבל גם רכבת קלה עוצרת בכל תחנה.
אני לא רואה כיצד עם רכבת קלה המצב היה טוב יותר. עם רכבת תחתית כן, אבל בישראל חוששים מפרויקטים של רכבת תחתית.
מסכים איתך
יש פה מצב די אבסורדי במטרונית
כי בתכניות המקוריות המטרונית אמורה לקבל עדיפות ברמזורים אך בפועל זה לא קורה וגם על זה שהיא עוצרת בכל תחנה זה גם מפגר לגמרי
 

droriko

New member
דבר ראשון,אני מסכים

אם הבעיה במטרונית היא חוסר העדיפות ברמזורים
מה גורם לך לסבור שמצב העדיפות ברמזורים היה טוב יותר אם במסלולי המטרונית הייתה נוסעת רכבת קלה?
גם בירושלים היו בתחילת דרכה של הרק"ל בעיית עדיפות ברמזורים (שנדמה לי עד היום לא נפתרה לחלוטין) ובעיית תדירות.
הבעייה כאן אינה רק"ל או BRT כל עוד המסלול של שתיהן הוא עילי. הבעיה היא חוסר הנסיון וחוסר ההיערכות לפרויקטים כאלה שמובילים לחבלי לידה קשים ולתקופה ארוכה עד שהמערכת מתאזנת.
המת"צים של המטרונית דווקא כן מוכיחים עצמם כבר מספר שנים וכאשר נסעו בהם אוטובוסים רגילים כולם היללו אותם ואף אחד לא התלונן על חוסר עדיפות ברמזורים ועל נסיעה איטית.
אחד הטיעונים הוא שהמטרונית עוצרת בכל תחנה ואוטובוס רגיל לא. אבל גם רכבת קלה עוצרת בכל תחנה.
אני לא רואה כיצד עם רכבת קלה המצב היה טוב יותר. עם רכבת תחתית כן, אבל בישראל חוששים מפרויקטים של רכבת תחתית.
דבר ראשון,אני מסכים
דבר שני,כמו שאמרו פה כמה חבר'ה ברקע שהצפי של הנוסעים עולה על מספר מסויים אין מקום ל-BRT. זאת הסיבה שקו אדום מקדים היה אסון תחבורתי וטוב שירדו מזה.
 

droriko

New member
ברקע=ברגע

דבר ראשון,אני מסכים
דבר שני,כמו שאמרו פה כמה חבר'ה ברקע שהצפי של הנוסעים עולה על מספר מסויים אין מקום ל-BRT. זאת הסיבה שקו אדום מקדים היה אסון תחבורתי וטוב שירדו מזה.
ברקע=ברגע
 

droriko

New member
גם תקן אותי אם אני טועה

אם הבעיה במטרונית היא חוסר העדיפות ברמזורים
מה גורם לך לסבור שמצב העדיפות ברמזורים היה טוב יותר אם במסלולי המטרונית הייתה נוסעת רכבת קלה?
גם בירושלים היו בתחילת דרכה של הרק"ל בעיית עדיפות ברמזורים (שנדמה לי עד היום לא נפתרה לחלוטין) ובעיית תדירות.
הבעייה כאן אינה רק"ל או BRT כל עוד המסלול של שתיהן הוא עילי. הבעיה היא חוסר הנסיון וחוסר ההיערכות לפרויקטים כאלה שמובילים לחבלי לידה קשים ולתקופה ארוכה עד שהמערכת מתאזנת.
המת"צים של המטרונית דווקא כן מוכיחים עצמם כבר מספר שנים וכאשר נסעו בהם אוטובוסים רגילים כולם היללו אותם ואף אחד לא התלונן על חוסר עדיפות ברמזורים ועל נסיעה איטית.
אחד הטיעונים הוא שהמטרונית עוצרת בכל תחנה ואוטובוס רגיל לא. אבל גם רכבת קלה עוצרת בכל תחנה.
אני לא רואה כיצד עם רכבת קלה המצב היה טוב יותר. עם רכבת תחתית כן, אבל בישראל חוששים מפרויקטים של רכבת תחתית.
גם תקן אותי אם אני טועה
אבל לפני הרכבת הקלה בירושלים לא היה BRT מקדים, ועובדה שהעולם לא קרס
 
כאשר יתחילו לחפור בז'בוטינסקי אתה עוד תראה

גם תקן אותי אם אני טועה
אבל לפני הרכבת הקלה בירושלים לא היה BRT מקדים, ועובדה שהעולם לא קרס
כאשר יתחילו לחפור בז'בוטינסקי אתה עוד תראה
כיצד התחבורה הציבורית והתחבורה בכלל בציר הזה תקרוס.
הרכבת הקלה בירושלים היא כולה עילית.
בציר ז'בוטינסקי-דרך בגין-רחוב אילת מקרית אריה ועד מנשיה הולכים לבצע חפירות לצורך בנית התחנות של הרכבת הקלה התחתית. בזמן החפירות הללו גם כלי הרכב הפרטיים וגם האוטובוסים בעשרות הקווים שנוסעים בציר הזה פשוט הולכים להיתקע.
הקו האדום המקדים היה חלק מתוכנית לצמצום מספר כלי הרכב שנוסעים לאורך הציר הזה בזמן העבודות על התחנות של הרק"ל, אבל נת"ע נכשלה בביצוע תוכנית זו.
בינתיים אין קווים תחליפיים בציר אם המשובות אבא הלל, אין קווים תחליפייים בציר אלוף שדה, אין קישור בין פתח תקוה לתחנות הרכבת שלה ולכן גם הרכבת הכבדה אינה תחליף ואין קו אדום מקדים.
מה שיהיה זה פקק אחד גדול ועומד בנתיב אחד או שניים שיישארו פנויים הן לכלי הרכב הפרטיים בז'בוטינסקי והן לכל קווי האוטובוס הנוסעים שם.
כשזה יקרה אתה תבין מדוע הקו האדום המקדים היה כה חשוב.
 

droriko

New member
אז אני לא מבין

כאשר יתחילו לחפור בז'בוטינסקי אתה עוד תראה
כיצד התחבורה הציבורית והתחבורה בכלל בציר הזה תקרוס.
הרכבת הקלה בירושלים היא כולה עילית.
בציר ז'בוטינסקי-דרך בגין-רחוב אילת מקרית אריה ועד מנשיה הולכים לבצע חפירות לצורך בנית התחנות של הרכבת הקלה התחתית. בזמן החפירות הללו גם כלי הרכב הפרטיים וגם האוטובוסים בעשרות הקווים שנוסעים בציר הזה פשוט הולכים להיתקע.
הקו האדום המקדים היה חלק מתוכנית לצמצום מספר כלי הרכב שנוסעים לאורך הציר הזה בזמן העבודות על התחנות של הרק"ל, אבל נת"ע נכשלה בביצוע תוכנית זו.
בינתיים אין קווים תחליפיים בציר אם המשובות אבא הלל, אין קווים תחליפייים בציר אלוף שדה, אין קישור בין פתח תקוה לתחנות הרכבת שלה ולכן גם הרכבת הכבדה אינה תחליף ואין קו אדום מקדים.
מה שיהיה זה פקק אחד גדול ועומד בנתיב אחד או שניים שיישארו פנויים הן לכלי הרכב הפרטיים בז'בוטינסקי והן לכל קווי האוטובוס הנוסעים שם.
כשזה יקרה אתה תבין מדוע הקו האדום המקדים היה כה חשוב.
אז אני לא מבין
למה פשוט לא לנת"ץ את כל ז'בוטינסקי אבל להשאיר את הקוים הקיימים?
 
כי אי אפשר למנוע תעבורה של כלי רכב פרטיים

אז אני לא מבין
למה פשוט לא לנת"ץ את כל ז'בוטינסקי אבל להשאיר את הקוים הקיימים?
כי אי אפשר למנוע תעבורה של כלי רכב פרטיים
בציר כה מרכזי ובנוי. זה פשוט לא מעשי. אנשים גרים שם, לאנשים יש שם עסקים, אנשים עובדים שם. יש שם משרדים המשרתים הרבה מאוד אנשים.
בחיפה לא ביטלו את מעבר כלי הרכב הפרטיים בצ'ק פוסט, אלא סללו למטרונית נתיב עוקף צ'ק פוסט.
החלום הורוד שלך להעלים מהכבישים את כל הרכב הפרטיים פשוט לא מעשי.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה