זכיתי להאזין אתמול לחדש של פלויד - אחד מהגדולים של פלויד.

RIDE TO LIVE

New member
זכיתי להאזין אתמול לחדש של פלויד - אחד מהגדולים של פלויד.

הרבה מעל הציפיות, אלבום מרגש. לאוהבי פלויד זו חגיגה של ממש.
יצירה אינסטרומנטלית אחת ארוכה, סיפור, מסע, הרבה עומק יש באלבום.
אלבום מסכם, אלבום של פרידה. מחווה לריק, מחווה ללהקה, מחווה למעריצים.
באלבום יש נגיעות מכמה אלבומים בולטים של פלויד.
האלבום נפתח עם קטע יפיפה שמזכיר מאוד את shine on כשבהמשך שומעים נגיעות מהיצירות : echoes,Ummagumma ,welcome to the machine
השיר שסוגר את האלבום Louder Than Words ארוך בשתי דקות מהסינגל ששוחרר לרדיו כולל פתיחה ארוכה יותר ובית נוסף.
אגב, שלום לכולם, זו הפעם הראשונה שאני כותב פה.

 

oren29at

New member
ברוך הבא

אני שמח שבחרת לחלוק את ההתרשמות שלך מהאלבום בפורום הזה.

יצא לנו לדבר קצת על האלבום הזה בפורום לפני שבוע-שבועיים. ההתרשמות של חברים אחרים לא היתה חיובית, בלשון המעטה, ואני שמח לקרוא דעה נוספת- חיובית ומנומקת.

עצה קטנה להמשך: יש לך אפשרות לצרף קליפים של מוזיקה שאתה אוהב, ככה שאנשים אחרים יוכלו להתרשם באופן מיידי מהחוויה שלך. במקרה הזה, הרחבת על הקטעים שפותחים וסוגרים את האלבום, אז אני רק אניח את הקליפים פה.

ברוך הבא כבר אמרתי?



 

RIDE TO LIVE

New member
תודה תודה, ברוכים הנמצאים. אני בספק אם למישהו יצא להאזין -

לאלבום במלואו לאור העבודה שהוא יוצא באופן רישמי רק בעוד כמה ימים.
לי הזדמן לשמוע את האלבום כולו ובאיכות טובה כבר אתמול. רק לאחר האזנה לכל האלבום ניתן להתרשם מגדולתו.
רוב הקטעים שהועלו ליוטויב הם לא מהאלבום וכמובן גם לא של פלויד ( שני הקטעים שהעלת אכן מהאלבום).
אגב, הקטע השני באלבום הוא הקטע שמזכיר את shine on, לא מצאתי ברשת עדיין לינק לכל האלבום וגם לא לקטעים נוספים, אם אמצא אשתף
 

arieltr

New member
לא רוצה לבאס ת'תחת, אז אומר שאני מאמין לך אך ורק בגלל

שזו דעתך ואני אכן מאמין שאתה מוצא את האלבום כתוצר מעולה של פינד פלויד ואתה אכן נהנה ותהנה ממנו.

אבל,
(האזנתי לשני הקטעים שאורן הביא כאן מעלי)
וואלה אין לי מושג מאיפה אפילו להתחיל.... לא הייתי קורא לאלבום הזה פינק פלויד כמו שלא הייתי קורא לאלבום של פייג'/פלנט - לד זפלין. פינק פלוייד הייתה הרבה יותר מהסכום הכולל של הבודדים שהרכיבו אותה וכאן מדובר בלא יותר מקצת חומר של בודד או שנים וחצי וגם זה לא בדיוק מהחומר המשובח של הבודדים.
המוסיקה עצמה יכלה להיות טנג'רין דרים (סתם דוגמא שמיד עולה לראש), כך שאין לי מושג למה לקרוא לזה פינק פלויד. כלומר מעבר לשיווק או מרקטינג, אבל בוא ניגש לענין:
האם האלבום הזה יותר 'גדול' מ -
PIPER - לא
SAUCERFUL OF SECRETS - לא
UMMAGUMMA - לא
ATOM HEART MOTHER - לא
MEDDLE - לא
DARK SIDE - לא
WISH - לא
ANIMALS - לא
WALL - לא
FINAL CUT - לא
MORE - לא
כמובן שהכל זו דיעה אישית, אבל הכיוון הכללי מובן, אחד הגדולים שלהם (וזה כבר לא שלהם כי אין הם כבר המון שנים) זה ממש לא.
אינני חושב שזה אלבום שמסכם כלום - מקסימום מסכם את היובש של גילמור בעשורים האחרונים וחוסר ההבנה שלו שזה בסדר גמור לעשות אלבומים סולו ומחוץ לצל של הפלוייד. ON AN ISLAND היה דווקא חביב בשביל גילמור סולו. זה גם לא אלבום מחווה לריק, ובטח ובטח לא אלבום מחווה למעריצים.
אני כן מסכים שכל מה שנעשה הנו מונחה שיווק א-לה פלויד נטו. ושאפשר להתדיין אם יש בזה טוב או רע, אבל רק אם יש גם יצירה ברמה הפלויידית מאחורי מה שמשווק. ואין. אבל יש נוסטלגיה וזה גם משהו בימינו כנראה.

לגבי הקטע השני באלבום שמזכיר את SHINE ON, שמעתי אותו והוא מזכיר לי את שיין און בערך כמו עוד המון קטעים אחרים שיש בהם פירור אוירתי כזה או אחר, ותו לא. לטעמי הכוח של שיין און לא נובע מהגיטרה של גילמור או מהקלידים הארוכים של רייט אלא מהקונטקסט שהוא נטוי בו ועוטף אותו ואת זה, כמובן, שום שיר אחר - שמוזיקלית עשוי להזכיר אותו - לא עושה.

רק אחזור ואומר שבאמת לא רוצה לבאס התחת ואני באמת מאמין לך שמה שאתה אומר שאתה שומע - אתה שומע.
 

oren29at

New member
ואחרי שביאסת


לגבי "האם זה באמת פינק פלויד"- ובכן כן. אני אסביר: "להקה" היא עניין קצת מופשט, ומורשת של להקה עלולה אמנם להיפגע פה ושם, אבל אין מה לעשות- אם חברי הלהקה הנוכחיים הוציאו את האלבום אז הוא שלהם. פינק פלויד היא מהלהקות האלה שהשתנו כמה וכמה פעמים, והצליל שלהם השתנה בהתאמה- מבארט, דרך הקולקטיב, עבור לרוג'ר ווטרס שואו, וכלה בדייויד גילמור שואו. היחידים שיקבעו אם זה טוב או לא הם המעריצים והמאזינים. אהבת/לא אהבת- סבבה. כן/לא פינק פלויד- לא נכון, ולא רלבנטי.
&nbsp
לגבי עניין השיווק- אני חושב שפינק פלויד תמיד היתה משווקת יתר- סמלים על גבי סמלים במוזיקה, במילים, ובעטיפות. ללהקה הנוכחית יש "מורשת שיווקית" שגדולה ממנה, והיא מחוייבת אליה (ע"ע איור העטיפה של האלבום). אני כן אתן לגילמור ומייסון את הקרדיט שהם רצו "לגמור את זה יפה"- לעשות איזו סגירה עם פינק פלויד בכלל, ורייט בפרט.
&nbsp
לגבי עניין המוזיקה- האזניים ישפטו. כל דעה היא לגיטימית כמובן.
 
המעצב הקבוע שלהם מת לפני שנה וחצי

סטורם תורגרסון היה חבר ילדות של בארט, ווטרס וגילמור, מקיימברידג׳. הוא עיצב את כל העטיפות מלבד פייפר, ואח"כ הפיינל קאט, אחרי שהסתכסך עם ווטרס.
 

arieltr

New member
משפטית, כן, ללהקה קוראים פינק פלויד

אבל זה ממש לא אומר ששטויות משפטיות אמורות לעניין אותי.
הנה סנריו בדיוני אבל תמיד יכול לקרות בעתיד (ושקרה בלהקות אחרות). חבר נוסף ילך לעולמו ולאחר מכן החבר היחיד שעדיין מחזיק בזכויות המשפטיות על השם 'פינק פלויד' יחליט לצרף נגנים נוספים והוציא אלבום תחת השם פינק פלויד. מזל טוב הנה עוד אלבום שלהם. נו אז? זה באמת פינק פלויד? סבבה, אבל אני כנראה שייך למחנה שלא מחזיק יותר מדי מהחלטות משפטיות כאלה או אחרות.

אני, עד כמה שארצה, לא יכול לתת הקרדיט לגילמור ומייסון שהם "רצו לגמור את זה יפה". לצערי זה קצת רחוק מזה. פינק פלויד נגמרה כבר לפני המון שנים. אישית (ולא שזה משנה הרבה), מבחינתי זה נגמר עם הפיינאל קאט. ישנם כאלה שידיגו שזה נגמר עם החומה, וישנם כאלה שיגידו שזה נגמר עם הדארק סייד. וכמובן ישנם את אלה שיגידו שהכל נגמר אחרי הפייפר.
אהה, וכמובן שיש את השוטה התיאורטי שיאמר שזה אף פעם לא באמת התחיל


הסגירה עם רייט - שלא באמת ברור לי על מה אתם בעצם מדברים - כמו שזה נראה לי כרגע, היא לא יותר מניצול שיווקי מחפיר אבל לא נעים לי לומר זאת אז לא אומר זאת. (עודפי הקלטות מלפני כמה עשורים או מהנייטיז. וואטבר ).
 

oren29at

New member
הרשה לי להתעקש איתך- לא משפטית, להקתית

עזוב אותך משפטית לשניה- להקה היא סך כל חבריה. אם חלק או אפילו רוב החברים איבדו עניין, אבל יש איזה אחד או שניים שרוצים להמשיך לסחוב את העגלה- זה לגיטימי. אין צורה אחת להתקיימות של להקה. פליטווד מק עברו יותר רמונטים ממספר החברים שעברו בלהקה, רנסנס החליפו את כל החברים בתוך שלוש שנים או משהו כזה, ודיפ פרפל- הו הו דיפ פרפל. כיום מנגן שם רק חבר מייסד אחד, והוא קבור מאחורי התופים. את חתימת הצליל המקורית של הפרפלים מנהלים כיום קלידן וגיטריסט שאינם בשום צורה שהיא לורד ו/או בלקמור.

היחידים שיקבעו הם המעריצים והמאזינים: אם מקובל עליהם- אז סבבה. אם גם הם איבדו עניין- אז הוכתמה המורשת של הלהקה. לא נורא. דברים גרועים מאלה קרו, קורים, ויקרו.

פינק פלויד של אחרי הפיינל קאט קיבלה הכרה מהמוני מעריצים ברחבי העולם, ע"ע ההופעות ההמוניות וגם מכירות האלבומים הלא רעות בכלל. זה בסדר לא לאהוב את המוזיקה, אבל חבל על ההתעקשות ש"זה לא פינק פלויד". מה איכפת לך? שיהיה פינק פלויד. אפשר לחשוב שהפיינל קאט שווה משהו
 

arieltr

New member
לא ברור מדוע מתקבל הרושם שאני מתעקש?

זה לא פינק פלויד.
 

oren29at

New member
זה לא אתה שמתעקש, זה אני

זה כן פינק פלויד
&nbsp
פינקפלוידפינקפלוידפינקפלוידפינקפלוידפינקפלוידפינקפלוידפינקפלוידפינקפלוידפינקפלוידפינקפלוידפינקפלוידפינקפלוידפינקפלוידפינקפלוידפינקפלוידפינקפלוידפינקפלוידפינקפלוידפינקפלוידפינקפלוידפינקפלוידפינקפלוידפינקפלוידפינקפלוידפינקפלוידפינקפלוידפינקפלוידפינקפלוידפינקפלוידפינקפלוידפינקפלוידפינקפלוידפינקפלוידפינקפלוידפינקפלוידפינקפלוידפינקפלוידפינקפלוידפינקפלוידפינקפלויד
&nbsp
פינקפלויד
 

arieltr

New member
תגיד,

לא היה להם מספיק כסף לשלם לאמן הדיגיטלי שעשה להם את העטיפה, בכדי שיכתוב להם את האותיות בשלמותן?
 

oren29at

New member
אתה נורמלי? אתה יודע כמה עולה שעת עבודה דיגיטלית?

אתה אולי לא יודע איך זה בתחום, אבל בעקרון- מתחילים פרוייקט עם מסגרת מסוימת (שעות עבודה, אנשים, אמצעים), ואז חורגים, לא עומדים בלוחות זמנים, ומתחילים לחתוך תוכן כדי שאפשר יהיה לצאת עם משהו שעובד ולעמוד איכשהו במועד הסופי.

במקרה הנוכחי, ומאחר שפינק פלויד היא להקה לאנשים חושבים ואינטילגנטיים, התקבלה ההחלטה לחתוך את הפונט בחצי, ולתת למאזינים להשלים לבד. חבל, יכלו לעשות תרגיל עם העטיפה כמו שבואי עשה עם האלבום האחרון שלו


 

arieltr

New member
זה לא דייויד בואי


לפי האוזן, אני מתעקש.
הנה תראה.
.

 
מצאו כבר ברשת שם אחר לאלבום ' the endless pension ' :)

כלומר לדאוג להכנסה נוספת לקראת הפנסיה שלהם..
דעתי גם, מהלך מרקנטילי, מסחרי ברור.. כי על-פי מה שהסביר גילמור עצמו האלבום מורכב לרוב מקטעים של דיוויזן בל שלא הוציאו בזמנו ואני חושבת שיכלו להוציא פשוט דיסק בונוס לדיוויזן בל במקום אלבום חדש, והיו מורידים את קטעים שלא שייכים לדיוויזן ואפילו לצמצם אותו במקום 4 סיידים, 2 סיידים עם הטראקים הכי טובים או הכי רלוונטיים בהקשר לתרומתו של רייט.
עוד לא שמעתי את האלבום רק את הקטעים שפורסמו ולא ממש התלהבתי.. ברשת גם אמרו ' no Waters , no point ' .. הייתי מוסיפה ' no Waters, no Wright , no point '. שני הקליברים מבחינה רעיונית חסרים, נשארו רק '' המבצע גילמור '' ומייסון .. התחושה שלי שהוא רחוק מלהיות masterpiece , יותר ברמה של דיוויזן , מי שאהב את הדיוויזן ימצא עניין בו ומי שלא כמוני ימשיך להאזין ל AHM למשל :)
 

RIDE TO LIVE

New member
דעה על אלבום,בייחוד של פלויד ניתן לחוות רק לאחר האזנה לכולו.

לא מבין כיצד ניתן להתרשם מאיכותו של אלבום לאחר האזנה לקטע אחד או שנים ? דעתך על האלבום נחרצת מבלי ששמעת אותו ..... לא ברור.
אני האזנתי לכל האלבום כמה פעמים ביומים האחרונים ומאוד מאוד אהבתי, בעוד כמה ימים אקבל אותו בתקליט - 180 גרם ואז באמת אשמע כמו שצריך לשמוע.
תשמע, אני מאזין לורודים כמעט 40 שנה, אני אספן תקליטים של הלהקה.( ברשותי עשרות תקליטים, סינגלים ובוטליגים ) פלויד אצלנו במשפחה זו אהבה גדולה,
האלבום הזה, בשבילי לפחות - מתנה גדולה.

 
בוקר טוב, אני רק הערה

אחד הדברים היפים בפורום הזה הוא שאין בו היררכיה. לא של גיל, לא של אספנות, לא של "הערצה" ולא קריטריונים אחרים. זה נחמד ששמעת את כל האלבום, ושאתה אספן מזה שנים רבות, אך לכל אחד ואחת אפשרות להביע דעתם כאן, והיא שוות ערך לכל דעה אחרת. רק קח בחשבון, ושבוע טוב.
 
למעלה