זה הגיוני שמחיר נסיעה רגילה נשאר 6.60 אבל

מצב
הנושא נעול.

droriko

New member
ברור שמי שנוסע בתח"ץ ימשיך לנסוע

איך זה קשור בדיוק?
הדלק לא עולה? החלפים לרכב לא עולים? טיפולים במוסך לא מתייקרים?

כל אלו משפיעים באופן קשה יותר על בעלי הרכב הפרטי ויש משפחות רבות שהחליטו לוותר על העניין של להחזיק שני כלי רכב ולרדת להחזקת רכב אחד, בדיוק מהסיבות האלו.

מי שכבר נוסע בתח"צ כי אין לו ברירה - ימשיך לנסוע בתח"צ.

מי שנוסע בתח"צ לצורכי עבודה - גם ככה מקבל החזרי נסיעות מהמעסיק, אז זה לא משנה לו.

ומי שעבר לתח"צ בשל כך שהרכב היה יקר לו מידי, לא יחזור עכשיו לרכב, כי עדיין התח"צ זולה משמעותית מנסיעה ברכב פרטי.

אז איך זה קשור בעידוד נסיעה בתחבורה הציבורית?
ברור שמי שנוסע בתח"ץ ימשיך לנסוע
אבל זה שהוא לקוח שבוי לא מצדיק לדפוק אותו בכיס. מה גם שאלה שנוסעים בתח"ץ הם ברובם אנשים מהמעמדות הנמוכים,אז לדפוק אותם זה חוסר לב.
 

droriko

New member
ואת זה לא אני אמרתי

ברור שמי שנוסע בתח"ץ ימשיך לנסוע
אבל זה שהוא לקוח שבוי לא מצדיק לדפוק אותו בכיס. מה גם שאלה שנוסעים בתח"ץ הם ברובם אנשים מהמעמדות הנמוכים,אז לדפוק אותם זה חוסר לב.
ואת זה לא אני אמרתי
את זה אמר ישראל כץ בעצמו שיצא בזעם כנגד העלאת המחירים. והנה המחירים עלו והוא חזר למעורה שלו.
 

עדירמר

New member
מחירי הנסיעה בתחבורה הציבורית

איך זה קשור בדיוק?
הדלק לא עולה? החלפים לרכב לא עולים? טיפולים במוסך לא מתייקרים?

כל אלו משפיעים באופן קשה יותר על בעלי הרכב הפרטי ויש משפחות רבות שהחליטו לוותר על העניין של להחזיק שני כלי רכב ולרדת להחזקת רכב אחד, בדיוק מהסיבות האלו.

מי שכבר נוסע בתח"צ כי אין לו ברירה - ימשיך לנסוע בתח"צ.

מי שנוסע בתח"צ לצורכי עבודה - גם ככה מקבל החזרי נסיעות מהמעסיק, אז זה לא משנה לו.

ומי שעבר לתח"צ בשל כך שהרכב היה יקר לו מידי, לא יחזור עכשיו לרכב, כי עדיין התח"צ זולה משמעותית מנסיעה ברכב פרטי.

אז איך זה קשור בעידוד נסיעה בתחבורה הציבורית?
מחירי הנסיעה בתחבורה הציבורית
מה שקורה כאן זה פשוט חוצפה וזלזול בשכבות החלשות בפרט ובכלל הציבור בכלל.

במקום לעודד אנשים לעבור להסעת המונים, מעודדים שוב ושוב את הנוסעים שידם משגת לעבור לרכב פרטי תוך הפיכת התחבורה הציבורית לדבר לא אטרקטיבי בעליל, עשיית קווי אוטובוס עם מסלולים בלתי נסבלים וארוכים, הכתבת השימוש ב"כרטיס חכם" שכל מטרתו היא טרטור הנוסע, אי איחוד תעריפי נסיעה כלל ארצי, והקמת מערכות להסעת המונים שאינן משרתות כראוי את האוכלוסיה.

אם היו לומדים קצת מהגויים אז היתה לנו מערכת תחבורה ציבורית יעילה ואיכותית.

התח"צ לא זולה מהשימוש ברכב פרטי. ממש לא נכון . ההיפך הוא הנכון.
 

einat162

New member
תח"צ זולה יותר בהרבה מקרים מרכב פרטי -

מחירי הנסיעה בתחבורה הציבורית
מה שקורה כאן זה פשוט חוצפה וזלזול בשכבות החלשות בפרט ובכלל הציבור בכלל.

במקום לעודד אנשים לעבור להסעת המונים, מעודדים שוב ושוב את הנוסעים שידם משגת לעבור לרכב פרטי תוך הפיכת התחבורה הציבורית לדבר לא אטרקטיבי בעליל, עשיית קווי אוטובוס עם מסלולים בלתי נסבלים וארוכים, הכתבת השימוש ב"כרטיס חכם" שכל מטרתו היא טרטור הנוסע, אי איחוד תעריפי נסיעה כלל ארצי, והקמת מערכות להסעת המונים שאינן משרתות כראוי את האוכלוסיה.

אם היו לומדים קצת מהגויים אז היתה לנו מערכת תחבורה ציבורית יעילה ואיכותית.

התח"צ לא זולה מהשימוש ברכב פרטי. ממש לא נכון . ההיפך הוא הנכון.
תח"צ זולה יותר בהרבה מקרים מרכב פרטי -
תלוי בכל אדם ובצרכים שלו, ואיך בוחר להשתמש (נסיעות בודדות או חופשי חודשי שמוזיל עלויות).

הרבה אנשים שאני מכירה ממקום העבודה שלי עובדים בת"א אבל לא גרים בה - ולמרות שיש להם רכב פרטי- מעדיפים תח"צ (לנסיעות הארוכות).
 

down under

New member
דבריך הם גיבוב שטויות כמעט בכל מה שכתבת

מחירי הנסיעה בתחבורה הציבורית
מה שקורה כאן זה פשוט חוצפה וזלזול בשכבות החלשות בפרט ובכלל הציבור בכלל.

במקום לעודד אנשים לעבור להסעת המונים, מעודדים שוב ושוב את הנוסעים שידם משגת לעבור לרכב פרטי תוך הפיכת התחבורה הציבורית לדבר לא אטרקטיבי בעליל, עשיית קווי אוטובוס עם מסלולים בלתי נסבלים וארוכים, הכתבת השימוש ב"כרטיס חכם" שכל מטרתו היא טרטור הנוסע, אי איחוד תעריפי נסיעה כלל ארצי, והקמת מערכות להסעת המונים שאינן משרתות כראוי את האוכלוסיה.

אם היו לומדים קצת מהגויים אז היתה לנו מערכת תחבורה ציבורית יעילה ואיכותית.

התח"צ לא זולה מהשימוש ברכב פרטי. ממש לא נכון . ההיפך הוא הנכון.
דבריך הם גיבוב שטויות כמעט בכל מה שכתבת
המציאות, סקרים מעמיקים, לא סתם סקר טלפוני של 550 איש אלא מעין מחקר
שנערך לאורך 10 חודשים הראה מפורשות עליה בשימוש בתח"ץ כולל בשכבות
המבוססות, קרי שני העשירונים העליונים!

רכבת ישראל מראה עליה מתמדת בכמות המשתמשים וזה למרות שחיילים רבים
בימי א', שזה עיקר זמן נסיעת החיילים, צריכים לשלם כרטיס מלא.

אחזקת רכב פרטי ממוצע בישראל עולה כל חודש כ-2,000 (אלפיים) ש"ח וזה
לפני שהתנענו אותו ולפני שנסענו בו ולו מטר בודד אחד.
עלות הפחת על מחיר הקניה (כל שנה כ-10% עד 15% ירידת ערך),
בטוח מקיף לשנה (לרכב ממוצע זה יוצא בין 3,000 ל-5,000 לשנה)
טסט שנתי (עוד 1,000 ש"ח בממוצע)
הריבית שיכולת להרוויח בשנה על השקעת אותם 80,000 ש"ח באפיקים סולידיים נותן לנו בין 750 ל-1,200 ש"ח בשנה.

כל אלו, שים לב, טרם התנענו את הפרייבט, עולים לנו בין 12,000 ל-24,000
ש"ח בשנה לרכבים ממוצעים
מה שנותן עלות חודשית של אלף עד אלפיים ש"ח טבין ותקילין.

תוסיף דלק, רפורט אחד בממוצע בשנה או על חניה או על זה ששוטר עצבני תפס
אותך במשהו (אין דבר כזה, כמעט, נהג שלא עבר אף עבירת תנועה),
עלות טיפול שנתי (גם רכבים מודרניים שיש להם טיפול תקופתי כל 30,000 חייבים
אם הם עושים פחות מזה, לעבור טיפול אחד בשנה)
ונניח שאחת לשנתיים תקלה יותר גדולה ו/או תאונה שעליה נאלץ לשלם לביטוח
את עלות ההשתתפות העצמית.

מר ישראלי וגברת ישראלי מוציאים בפועל בשנה על רכבם משהו כמו 40,000 ש"ח.

אז איך, לכל הרוחות וגם קיבינימט וגם למען השם, הגעת למסקנה הטעותית/שקרית/הזויה/בזויה שהתח"ץ יותר יקר מהרכב הפרטי?!?!?!?!?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
כי ברגע שכבר יש רכב ממילא, זו ההשוואה...

דבריך הם גיבוב שטויות כמעט בכל מה שכתבת
המציאות, סקרים מעמיקים, לא סתם סקר טלפוני של 550 איש אלא מעין מחקר
שנערך לאורך 10 חודשים הראה מפורשות עליה בשימוש בתח"ץ כולל בשכבות
המבוססות, קרי שני העשירונים העליונים!

רכבת ישראל מראה עליה מתמדת בכמות המשתמשים וזה למרות שחיילים רבים
בימי א', שזה עיקר זמן נסיעת החיילים, צריכים לשלם כרטיס מלא.

אחזקת רכב פרטי ממוצע בישראל עולה כל חודש כ-2,000 (אלפיים) ש"ח וזה
לפני שהתנענו אותו ולפני שנסענו בו ולו מטר בודד אחד.
עלות הפחת על מחיר הקניה (כל שנה כ-10% עד 15% ירידת ערך),
בטוח מקיף לשנה (לרכב ממוצע זה יוצא בין 3,000 ל-5,000 לשנה)
טסט שנתי (עוד 1,000 ש"ח בממוצע)
הריבית שיכולת להרוויח בשנה על השקעת אותם 80,000 ש"ח באפיקים סולידיים נותן לנו בין 750 ל-1,200 ש"ח בשנה.

כל אלו, שים לב, טרם התנענו את הפרייבט, עולים לנו בין 12,000 ל-24,000
ש"ח בשנה לרכבים ממוצעים
מה שנותן עלות חודשית של אלף עד אלפיים ש"ח טבין ותקילין.

תוסיף דלק, רפורט אחד בממוצע בשנה או על חניה או על זה ששוטר עצבני תפס
אותך במשהו (אין דבר כזה, כמעט, נהג שלא עבר אף עבירת תנועה),
עלות טיפול שנתי (גם רכבים מודרניים שיש להם טיפול תקופתי כל 30,000 חייבים
אם הם עושים פחות מזה, לעבור טיפול אחד בשנה)
ונניח שאחת לשנתיים תקלה יותר גדולה ו/או תאונה שעליה נאלץ לשלם לביטוח
את עלות ההשתתפות העצמית.

מר ישראלי וגברת ישראלי מוציאים בפועל בשנה על רכבם משהו כמו 40,000 ש"ח.

אז איך, לכל הרוחות וגם קיבינימט וגם למען השם, הגעת למסקנה הטעותית/שקרית/הזויה/בזויה שהתח"ץ יותר יקר מהרכב הפרטי?!?!?!?!?
כי ברגע שכבר יש רכב ממילא, זו ההשוואה...
ומכיוון שהתחבורה הציבורית בישראל לא מספקת מענה מלא, ומכיוון שמי שצריך לנסוע עם משפחה וילדים וכו', טיולים, קניות, מועדים וחגים וכו' צריך רכב, הרי שכל ההוצאות הקבועות קיימות גם ככה (אלא אם באמת אין אפשרות).

לצרכים שלי כיום אני לא יכולה להסתדר רק בתחבורה ציבורית, וזה כשאני גרה בעיר גדולה ואין לי ילדים. בתקופה שלא הייתה לי נגישות לרכב נאלצתי פשוט להתעלק על אחרים שהיה להם או לוותר על הרבה דברים.

כמו כן אני עובדת בעבודה שכוללת לפעמים נסיעות רבות קצרות ביום אחד, ופשוט לא משתלם לי לנסוע באוטובוס, כי זה מכפיל לי (אם לא יותר) את זמן הנסיעה, וגם זמן שווה כסף (וזמן נסיעה באוטובוס הוא זמן שלא משלמים לי עליו). בתקופה שבה נאלצתי לעשות את אותן נסיעות באוטובוס היה לי המון זמן מבוזבז... פשוט נאלצתי לעבוד פחות שעות, ושעת עבודה שלי שווה הרבה יותר. זה עוד שקלול שצריך לקחת בחשבון.
 

olli3

New member
מנהל
אי איחוד תעריפי נסיעה כלל ארצי - טעות בידך.

מחירי הנסיעה בתחבורה הציבורית
מה שקורה כאן זה פשוט חוצפה וזלזול בשכבות החלשות בפרט ובכלל הציבור בכלל.

במקום לעודד אנשים לעבור להסעת המונים, מעודדים שוב ושוב את הנוסעים שידם משגת לעבור לרכב פרטי תוך הפיכת התחבורה הציבורית לדבר לא אטרקטיבי בעליל, עשיית קווי אוטובוס עם מסלולים בלתי נסבלים וארוכים, הכתבת השימוש ב"כרטיס חכם" שכל מטרתו היא טרטור הנוסע, אי איחוד תעריפי נסיעה כלל ארצי, והקמת מערכות להסעת המונים שאינן משרתות כראוי את האוכלוסיה.

אם היו לומדים קצת מהגויים אז היתה לנו מערכת תחבורה ציבורית יעילה ואיכותית.

התח"צ לא זולה מהשימוש ברכב פרטי. ממש לא נכון . ההיפך הוא הנכון.
אי איחוד תעריפי נסיעה כלל ארצי - טעות בידך.
ממש לפני חודש נכנס השימוש בערך צבור גם לאשכול הדרום של מטרופולין. כמו כן, בחברה השנייה בגודלה בישראל - חברת קווים גם קיים ערך צבור.

אותו ערך צבור שנטען בקווי חברת קווים בעפולה, משמש לנסיעה גם בגוש דן, גם בין ערד לבאר שבע וגם באיזור נתניה וחדרה וכו' וכו'.

בכל מכרז חדש, משרד התחבורה מחל את השימוש בערך צבור ומבטל את הכרטיסיות, כדי שהאזרח פשוט ישים סכום כסף כלשהו ברב קו ויוכל לנסוע איתו בחברות שונות ובאיזורים שונים בארץ בלי להתעסק עם שפע של כרטיסיות.
 

droriko

New member
המדד לצרכן היה הוגן

זה לא קשור לממשלה אלא למדד המחירים לצרכן.
אותה הממשלה דחתה לפני שנה את עליית המחיר בתחבורה הציבורית ולכן העליה עכשיו היא חדה יותר.

מחירי התחבורה הציבורית כפופים אך ורק למדד המחירים לצרכן והם מתעדכנים פעמיים בשנה בלבד. ב1.1 וב-1.7 של כל שנה.

המחירים אינם כפופים לעליית/ירידת מע"מ.
המדד לצרכן היה הוגן
אם הוא היה בהתאם למשכורת. בפועל יוצא שהמדד כל הזמן עולה אבל המשכורת נשארת אותו הדבר, ככה שכשכולם כועסים למה מחירי התח"ץ עולים אז אומרים להם "מה אתם רוצה זה המדד לצרכן,תבואו בטענות אליו".
 

droriko

New member
ואת זה לא אני אמרתי

המדד לצרכן היה הוגן
אם הוא היה בהתאם למשכורת. בפועל יוצא שהמדד כל הזמן עולה אבל המשכורת נשארת אותו הדבר, ככה שכשכולם כועסים למה מחירי התח"ץ עולים אז אומרים להם "מה אתם רוצה זה המדד לצרכן,תבואו בטענות אליו".
ואת זה לא אני אמרתי
את זה אמר ישראל כץ בעצמו שיצא בזעם כנגד העלאת המחירים. והנה המחירים עלו והוא חזר למעורה שלו.
 

nevo681

New member
המחיר לתחבורה ציבורית באירופה

זה הגיוני שמחיר נסיעה רגילה נשאר 6.60 אבל
חופשי חודשי עלה ב 11 שח?
המחיר לתחבורה ציבורית באירופה
טוב יותר וזול יותר מישראל, וגם אם יקר יותר הוא כ"כ מהיר, מדוייק ונוח שמשתלם לך להיות בלי רכב.
דוגמא קלאסית : אני גרה בנתניה הילדים נמצאים בגני ילדים רחוק מהבית ואני עובדת בהרצליה, סיבוב של 20 דקות ברכב לפיזור הילדים ועוד 50 דקות בפקק מנתניה להרצליה זה מה שאני צריכה לסבול כל יום.
נכון שעלות הדלק מוגזמת ואחזקת הרכב גם.
לעומת זאת אם הייתי בוחרת בתחבורה ציבורית מאחר ואני עולה עם שלושתם לבד והם מתחת לגיל 4 היה עליי לשלם על ילד אחד לפחות, למה? ככה....
אם הייתי עם עגלת תינוק הייתי צריכה גם לשלם על העגלה, למה? ככה...
באירופה אין דבר כזה, על עגלת תינוק לא משלמים !! על כמות ילדים לא משנה , לא משלמים ! ועל ילדים מתחת לגיל מסויים (לא סגורה על הגיל) לא משלמים!
אז תכפילו כמה תעלה לי כל יום נסיעה מהבית לפיזור הילדים ומשם להרצליה + נסיעה פנימית בתוך הרצליה (כי הנסיעה עצמה היא בינעירונית) שלא נדבר על כמה אוטובוסים אני צריכה להחליף עד שאני מגיעה לאוטובוס הבינעירוני... הלוך + חזור= שווה להחזיק רכב.
אבסורד, אבל עובדה.
 

olli3

New member
מנהל
גם בישראל לא משלמים על עגלת תינוק.

המחיר לתחבורה ציבורית באירופה
טוב יותר וזול יותר מישראל, וגם אם יקר יותר הוא כ"כ מהיר, מדוייק ונוח שמשתלם לך להיות בלי רכב.
דוגמא קלאסית : אני גרה בנתניה הילדים נמצאים בגני ילדים רחוק מהבית ואני עובדת בהרצליה, סיבוב של 20 דקות ברכב לפיזור הילדים ועוד 50 דקות בפקק מנתניה להרצליה זה מה שאני צריכה לסבול כל יום.
נכון שעלות הדלק מוגזמת ואחזקת הרכב גם.
לעומת זאת אם הייתי בוחרת בתחבורה ציבורית מאחר ואני עולה עם שלושתם לבד והם מתחת לגיל 4 היה עליי לשלם על ילד אחד לפחות, למה? ככה....
אם הייתי עם עגלת תינוק הייתי צריכה גם לשלם על העגלה, למה? ככה...
באירופה אין דבר כזה, על עגלת תינוק לא משלמים !! על כמות ילדים לא משנה , לא משלמים ! ועל ילדים מתחת לגיל מסויים (לא סגורה על הגיל) לא משלמים!
אז תכפילו כמה תעלה לי כל יום נסיעה מהבית לפיזור הילדים ומשם להרצליה + נסיעה פנימית בתוך הרצליה (כי הנסיעה עצמה היא בינעירונית) שלא נדבר על כמה אוטובוסים אני צריכה להחליף עד שאני מגיעה לאוטובוס הבינעירוני... הלוך + חזור= שווה להחזיק רכב.
אבסורד, אבל עובדה.
גם בישראל לא משלמים על עגלת תינוק.
דברים משתנים ונראה שמזמן לא נסעת בתחבורה ציבורית.... אז גם היא השתנתה, כולל קווים חדשים, תדירות משופרת וכו'.

ראשית, עלויות הנסיעה בתח"צ ברשותך:

1. נסיעה חופשי חודשי בין הרצליה לנתניה באוטובוס - 337 ש"ח (כולל המשך לת"א כלול במחיר). קיים גם קו 618 מנתניה למרכז העיר הרצליה שמייתר את הצורך בשירות פנימי לחלק מהנוסעים. כמו כן, קווי השירות לת"א עוצרים במספר תחנות על כביש החוף בשטח הרצליה, כולל צומת אכדיה וצומת הסירה.

2. חופשי חודשי פנימי לאיזור השרון ובכללו הרצליה - 173 ש"ח.

סה"כ לנסיעות בין נתניה להרצליה ללא שימוש בתחבורה פנימית בתוך נתניה (גם ככה יש קווי אוטובוס מהרצליה לנתניה שעוברים בצירים מרכזיים בנתניה ובשכונות רבות) - 337 ש"ח בחודש. במידה ואת זקוקה גם לשירות עירוני משלים בתוך הרצליה, תוסיפי עוד 173 ש"ח והגעת לעלות כוללת של 510 ש"ח.

כמו כן, את יכולה לעשות מה שעושים רבים, בעיר המגורים להשתמש ברכב לצורכי היום יום, כולל פיזור בגנים ולצורכי עבודה להשתמש ברכבת או אוטובוס. יש גם חופשי חודשי בקווי רכבת שונים (לא יודע אם יש בין נתניה להרצליה) ויש גם כאלו שמשולבים על אוטובוס בתוספת מצחיקה של עוד 20 ש"ח פלוס מינוס. שזה מקנה נסיעה חופשית ברכבת אל עיר היעד + נסיעה חופשית בקווי האוטובוס של עיר היעד.

אי אפשר לצפות מתח"צ שתעמוד בכל הביקושים של כולם. תחבורה ציבורית צריכה לשרת את הציבור ולא כל פרט ופרט. זו בחירתך האישית לפזר את ילדיך בגני ילדים שונים אשר מרוחקים מביתך, אך אינך יכול לדרוש קווי אוטובוס בתדירות של כל 5-10 דקות בין גן לגן ובין ביתך לגנים.

מנתניה להרצליה יש קווי שירות שעוצרים על כביש החוף, משם למקומות התעסוקה הרבים בהרצליה פיתוח אין בעיה להגיע רגלית. כמו כן קיים קו 618 מנתניה אשר מגיע למרכז הרצליה.

לגבי שירות פנימי בנתניה:

בתוך נתניה, ניתן לרכוש חופשי חודשי בעלות של 149 ש"ח אשר מקנה נסיעות חופשיות באגד תעבורה ובחברת קווים בקווים העירוניים בתוך נתניה. קיים גם חופשי יומי העולה 10.80 ש"ח.

לילדים, רוכשים כרטיסיות, כך כל נסיעה פנימית עולה לילד 2.70 ש"ח.

לגבי הילדים, נשארות לך שתי אופציות:

1. להמשיך ולהביא אותם לגנים עם הרכב, להשאיר את הרכב בנתניה ליד תחנת אוטובוס או רכבת ולהמשיך את היום שלך בתח"צ (לא מעט עושים את זה).

2. להוסיף חופשי חודשי בנתניה וכרטיסיות לילדים שזקוקים לכרטיסיות. שזה תוספת של 149 ש"ח לך + 118 ש"ח לכל ילד.

אם תקחי את האופציה הראשונה שהיא לקחת את הילדים לגנים ואת הדרך להרצליה ובתוך הרצליה תעשי באוטובוסים - או שזה יעלה לך רק 337 ש"ח לחודש (ללא צורך בשירות פנימי בהרצליה) או שזה יעלה לך 510 ש"ח לשירות בין עירוני בין נתניה להרצליה ולשירות פנימי בתוך הרצליה. וזו האופציה שנראית לי הכי מתאימה.
 

nevo681

New member
תתפלא שכעליתי בפעם היחידה

גם בישראל לא משלמים על עגלת תינוק.
דברים משתנים ונראה שמזמן לא נסעת בתחבורה ציבורית.... אז גם היא השתנתה, כולל קווים חדשים, תדירות משופרת וכו'.

ראשית, עלויות הנסיעה בתח"צ ברשותך:

1. נסיעה חופשי חודשי בין הרצליה לנתניה באוטובוס - 337 ש"ח (כולל המשך לת"א כלול במחיר). קיים גם קו 618 מנתניה למרכז העיר הרצליה שמייתר את הצורך בשירות פנימי לחלק מהנוסעים. כמו כן, קווי השירות לת"א עוצרים במספר תחנות על כביש החוף בשטח הרצליה, כולל צומת אכדיה וצומת הסירה.

2. חופשי חודשי פנימי לאיזור השרון ובכללו הרצליה - 173 ש"ח.

סה"כ לנסיעות בין נתניה להרצליה ללא שימוש בתחבורה פנימית בתוך נתניה (גם ככה יש קווי אוטובוס מהרצליה לנתניה שעוברים בצירים מרכזיים בנתניה ובשכונות רבות) - 337 ש"ח בחודש. במידה ואת זקוקה גם לשירות עירוני משלים בתוך הרצליה, תוסיפי עוד 173 ש"ח והגעת לעלות כוללת של 510 ש"ח.

כמו כן, את יכולה לעשות מה שעושים רבים, בעיר המגורים להשתמש ברכב לצורכי היום יום, כולל פיזור בגנים ולצורכי עבודה להשתמש ברכבת או אוטובוס. יש גם חופשי חודשי בקווי רכבת שונים (לא יודע אם יש בין נתניה להרצליה) ויש גם כאלו שמשולבים על אוטובוס בתוספת מצחיקה של עוד 20 ש"ח פלוס מינוס. שזה מקנה נסיעה חופשית ברכבת אל עיר היעד + נסיעה חופשית בקווי האוטובוס של עיר היעד.

אי אפשר לצפות מתח"צ שתעמוד בכל הביקושים של כולם. תחבורה ציבורית צריכה לשרת את הציבור ולא כל פרט ופרט. זו בחירתך האישית לפזר את ילדיך בגני ילדים שונים אשר מרוחקים מביתך, אך אינך יכול לדרוש קווי אוטובוס בתדירות של כל 5-10 דקות בין גן לגן ובין ביתך לגנים.

מנתניה להרצליה יש קווי שירות שעוצרים על כביש החוף, משם למקומות התעסוקה הרבים בהרצליה פיתוח אין בעיה להגיע רגלית. כמו כן קיים קו 618 מנתניה אשר מגיע למרכז הרצליה.

לגבי שירות פנימי בנתניה:

בתוך נתניה, ניתן לרכוש חופשי חודשי בעלות של 149 ש"ח אשר מקנה נסיעות חופשיות באגד תעבורה ובחברת קווים בקווים העירוניים בתוך נתניה. קיים גם חופשי יומי העולה 10.80 ש"ח.

לילדים, רוכשים כרטיסיות, כך כל נסיעה פנימית עולה לילד 2.70 ש"ח.

לגבי הילדים, נשארות לך שתי אופציות:

1. להמשיך ולהביא אותם לגנים עם הרכב, להשאיר את הרכב בנתניה ליד תחנת אוטובוס או רכבת ולהמשיך את היום שלך בתח"צ (לא מעט עושים את זה).

2. להוסיף חופשי חודשי בנתניה וכרטיסיות לילדים שזקוקים לכרטיסיות. שזה תוספת של 149 ש"ח לך + 118 ש"ח לכל ילד.

אם תקחי את האופציה הראשונה שהיא לקחת את הילדים לגנים ואת הדרך להרצליה ובתוך הרצליה תעשי באוטובוסים - או שזה יעלה לך רק 337 ש"ח לחודש (ללא צורך בשירות פנימי בהרצליה) או שזה יעלה לך 510 ש"ח לשירות בין עירוני בין נתניה להרצליה ולשירות פנימי בתוך הרצליה. וזו האופציה שנראית לי הכי מתאימה.
תתפלא שכעליתי בפעם היחידה
והאחרונה באוטובס עם עגלה דרשו ממני לשלם עלות כרטיס נוסף.. .בנתניה
מכל התיאור המפורט והיפה שציינת שכחת שזמן = כסף
גם להוציא 510 ש"ח על תחבורה ציבורית (חלקית ) וגם לנסוע חצי מהחים שלי ביום יום בתחבורה ציבורית, ביזיון!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה