התקדמות בפינוי התחנה המרכזית מתל אביב לחולון

מצב
הנושא נעול.
התקדמות בפינוי התחנה המרכזית מתל אביב לחולון

התקדמות בפינוי התחנה המרכזית מתל אביב לחולון
https://www.calcalist.co.il/real_estate/articles/0,7340,L-3757316,00.html

משרד התחבורה החליט לקצר משמעותית את תקופת ההשכרה של התחנה המרכזית החדשה בדרום תל אביב בהסכם המתגבש מול חברת נצבא של קובי מימון, ולהעמידה על חמש שנים בלבד, כך נודע ל"כלכליסט".

במקביל, הודיעה לאחרונה עיריית תל אביב למשרד התחבורה כי החלה בגיבוש תוכנית לטרמינל חדש באזור הסמוך לצומת חולון. עד כה התנגדה עיריית חולון בנחרצות לתוכנית זו, השוכנת בגבול שתי הערים, אולם ממכתב ששלח ב־10 בינואר מנכ"ל עיריית תל אביב מנחם לייבה למנכ"לית משרד התחבורה קרן טרנר עולה כי נמצא מיקום לתחנה אשר עשוי להיות מקובל גם על עיריית חולון. "מיקום הטרמינל נקבע בנקודה שתשרת בצורה מיטבית את הציבור הרחב ולא תגרום להתנגדות נחרצת של עיריית חולון".
 

oshlick1

New member
אם היתה מוטיבציה אמיתית זה היה קורה מחר.

התקדמות בפינוי התחנה המרכזית מתל אביב לחולון
https://www.calcalist.co.il/real_estate/articles/0,7340,L-3757316,00.html

משרד התחבורה החליט לקצר משמעותית את תקופת ההשכרה של התחנה המרכזית החדשה בדרום תל אביב בהסכם המתגבש מול חברת נצבא של קובי מימון, ולהעמידה על חמש שנים בלבד, כך נודע ל"כלכליסט".

במקביל, הודיעה לאחרונה עיריית תל אביב למשרד התחבורה כי החלה בגיבוש תוכנית לטרמינל חדש באזור הסמוך לצומת חולון. עד כה התנגדה עיריית חולון בנחרצות לתוכנית זו, השוכנת בגבול שתי הערים, אולם ממכתב ששלח ב־10 בינואר מנכ"ל עיריית תל אביב מנחם לייבה למנכ"לית משרד התחבורה קרן טרנר עולה כי נמצא מיקום לתחנה אשר עשוי להיות מקובל גם על עיריית חולון. "מיקום הטרמינל נקבע בנקודה שתשרת בצורה מיטבית את הציבור הרחב ולא תגרום להתנגדות נחרצת של עיריית חולון".
אם היתה מוטיבציה אמיתית זה היה קורה מחר.
הקווים מהצפון לא אמורים להגיע לשם. אפשר לסיים אותם במסוף החדש בארלוזורוב במקום חלק מקווי "דן" שיכולים להתארך למקומות אחרים.
שלא לדבר על צמצום כמות הקווים מהצפון.
כך גם לגבי הדרום - קווים שחלק מגיעים ריקים לתמח''ת. או קווים מערים שכבר קיבלו רכבת אבל בגלל תדירות ומחיר מעדיפים אוטובוסים שמכבידים על תושבי נווה שאנן.
 

oshri1987sg

Active member
צריך בשביל קווי הצפון(7XX 8XX 9XX)

אם היתה מוטיבציה אמיתית זה היה קורה מחר.
הקווים מהצפון לא אמורים להגיע לשם. אפשר לסיים אותם במסוף החדש בארלוזורוב במקום חלק מקווי "דן" שיכולים להתארך למקומות אחרים.
שלא לדבר על צמצום כמות הקווים מהצפון.
כך גם לגבי הדרום - קווים שחלק מגיעים ריקים לתמח''ת. או קווים מערים שכבר קיבלו רכבת אבל בגלל תדירות ומחיר מעדיפים אוטובוסים שמכבידים על תושבי נווה שאנן.
צריך בשביל קווי הצפון(7XX 8XX 9XX)
עוד 18 מקומות עמידה במסוף כדי שיוכלו לצאת מהמסוף שם מבלי ליצור פקק במסוף ומבלי לפגוע בזמן המנוחה של הנהגים
 

oshlick1

New member
חצי מהם גם ככה אפשר לבטל

צריך בשביל קווי הצפון(7XX 8XX 9XX)
עוד 18 מקומות עמידה במסוף כדי שיוכלו לצאת מהמסוף שם מבלי ליצור פקק במסוף ומבלי לפגוע בזמן המנוחה של הנהגים
חצי מהם גם ככה אפשר לבטל
921 לקצר למסוף רעננה למשל
ואם צריך אפשר להפקיע עוד שטחי חניה פרטית לטובת מסוף אוטובוסים כמו שעשו עכשיו
 

אורי404

New member
בפועל נעשה פינוי מדורג של קווים אזוריים שונים

אם היתה מוטיבציה אמיתית זה היה קורה מחר.
הקווים מהצפון לא אמורים להגיע לשם. אפשר לסיים אותם במסוף החדש בארלוזורוב במקום חלק מקווי "דן" שיכולים להתארך למקומות אחרים.
שלא לדבר על צמצום כמות הקווים מהצפון.
כך גם לגבי הדרום - קווים שחלק מגיעים ריקים לתמח''ת. או קווים מערים שכבר קיבלו רכבת אבל בגלל תדירות ומחיר מעדיפים אוטובוסים שמכבידים על תושבי נווה שאנן.
בפועל נעשה פינוי מדורג של קווים אזוריים שונים
ב-2011 נעשה פינוי מסויים בתחנה המרכזית. למשל קווים 28 ו-54 בוטלו ובמקומם נפתחו קווים, שמהווים תחליף מסויים - 89 ו-240 בהתאמה.

לאחרונה המשיך פינוי מסויים. למשל קו 36, שמסלולו השתנה לצפון תל אביב או קו 54, שהוארך מזרחה.

יש קווים אחרים, שאולי היה יותר מתאים לשנות את תחנת הקצה למסוף כרמלית או לאזורים אחרים. למשל קו 64 או קו 347.
 

oshri1987sg

Active member
הבעיה היא שאין מקום במסוף כרמלית

בפועל נעשה פינוי מדורג של קווים אזוריים שונים
ב-2011 נעשה פינוי מסויים בתחנה המרכזית. למשל קווים 28 ו-54 בוטלו ובמקומם נפתחו קווים, שמהווים תחליף מסויים - 89 ו-240 בהתאמה.

לאחרונה המשיך פינוי מסויים. למשל קו 36, שמסלולו השתנה לצפון תל אביב או קו 54, שהוארך מזרחה.

יש קווים אחרים, שאולי היה יותר מתאים לשנות את תחנת הקצה למסוף כרמלית או לאזורים אחרים. למשל קו 64 או קו 347.
הבעיה היא שאין מקום במסוף כרמלית
לכן קוים 64,148,248,347,349,278,253 21,608 יוצאים מהתחנה המרכזית
היה עדיף שהיו משאירים את הרציפים בתחנה הישנה ושמים שם תחנת מוצא לכמה קוים שאין להם מספיק מקום בכרמלית במקום החניון הבזיוני שיש איפה שהיו רציפי התחנה הישנה
 
לדן נשארו מעט קווים בתחנה המרכזית

בפועל נעשה פינוי מדורג של קווים אזוריים שונים
ב-2011 נעשה פינוי מסויים בתחנה המרכזית. למשל קווים 28 ו-54 בוטלו ובמקומם נפתחו קווים, שמהווים תחליף מסויים - 89 ו-240 בהתאמה.

לאחרונה המשיך פינוי מסויים. למשל קו 36, שמסלולו השתנה לצפון תל אביב או קו 54, שהוארך מזרחה.

יש קווים אחרים, שאולי היה יותר מתאים לשנות את תחנת הקצה למסוף כרמלית או לאזורים אחרים. למשל קו 64 או קו 347.
לדן נשארו מעט קווים בתחנה המרכזית
4, 5, 41 בקומה 4
34, 51, 52, 60, 70, 160 בקומה 7
ו 50 ו 350 שהפכו לאחרונה לקווים חד-כיוונים לכיוון התמח"ת ובשעות המוקדמות של הבוקר בלבד.

4 בסופו של דבר יבוטל ויוטמע בתוך 204 (גם התדירות שלו ירדה לאחרונה לטובת 204).
51 כנראה לא ישרוד את הקו האדום ואולי גם 70.

לקווים בקעת אונו (לא כולל אלעד) יש ארבעה קווים בתמח"ת 37, 68, 169 ו 268.
גם 68 ו 268 עשויים להיות מושפעים מהקו האדום.

קווי השומרון של אפיקים וחלק מקווי ראש העין גם יושפעו מהקו האדום.

כך שבטווח של עוד 3-4 שנים (מקסימום 6 לפי ההערכות המעודכנות) ממילא קומה 7 של דן תתנוון.

הבעיה הגדולה בפינוי התמח"ת אלה הקווים בקומה 6 ובקומה 7 של אגד.
עבור הקווים הללו אין תחליף נראה לעין בשנים הקרובות.
 

connex

Active member
רעיון קצת מטורף

לדן נשארו מעט קווים בתחנה המרכזית
4, 5, 41 בקומה 4
34, 51, 52, 60, 70, 160 בקומה 7
ו 50 ו 350 שהפכו לאחרונה לקווים חד-כיוונים לכיוון התמח"ת ובשעות המוקדמות של הבוקר בלבד.

4 בסופו של דבר יבוטל ויוטמע בתוך 204 (גם התדירות שלו ירדה לאחרונה לטובת 204).
51 כנראה לא ישרוד את הקו האדום ואולי גם 70.

לקווים בקעת אונו (לא כולל אלעד) יש ארבעה קווים בתמח"ת 37, 68, 169 ו 268.
גם 68 ו 268 עשויים להיות מושפעים מהקו האדום.

קווי השומרון של אפיקים וחלק מקווי ראש העין גם יושפעו מהקו האדום.

כך שבטווח של עוד 3-4 שנים (מקסימום 6 לפי ההערכות המעודכנות) ממילא קומה 7 של דן תתנוון.

הבעיה הגדולה בפינוי התמח"ת אלה הקווים בקומה 6 ובקומה 7 של אגד.
עבור הקווים הללו אין תחליף נראה לעין בשנים הקרובות.
רעיון קצת מטורף
למה לא להשתמש בחניון שפירים כסוג של תחנה מרכזית? הרי שאטלים קיימים משם לאזורים מרכזיים בתל אביב וגם תחצ לירושלים כך שלפחות קווים המגיעים מדרום יסיימו שם במקום בתמח"ת?
 
בשפירים אין מספיק מקום לכלי רכב פרטיים, אתה מציע להקים שם

רעיון קצת מטורף
למה לא להשתמש בחניון שפירים כסוג של תחנה מרכזית? הרי שאטלים קיימים משם לאזורים מרכזיים בתל אביב וגם תחצ לירושלים כך שלפחות קווים המגיעים מדרום יסיימו שם במקום בתמח"ת?
בשפירים אין מספיק מקום לכלי רכב פרטיים, אתה מציע להקים שם
תחנת אוטובוסים מרכזית?
זה גם לא מקום יעיל לחלק גדול מהקווים מהדרום שיעדם תל אביב. קווי אילת למשל או קווים שמגיעים דרך כביש 20 או אפילו דרך כביש 4.
 

connex

Active member
נכון, אבל

בשפירים אין מספיק מקום לכלי רכב פרטיים, אתה מציע להקים שם
תחנת אוטובוסים מרכזית?
זה גם לא מקום יעיל לחלק גדול מהקווים מהדרום שיעדם תל אביב. קווי אילת למשל או קווים שמגיעים דרך כביש 20 או אפילו דרך כביש 4.
נכון, אבל
קווי רמלה לוד למשל 460 462 454 458 יכולים לסיים שם. הרי השאטל גם ככה עובר במקומות שהקווים הללו נוסעים בהם כגון תחנת השלום ומרכז עזריאלי. היתרון שאם השאטל מופעל באמצעות מיניבוסים הרי שכבר הורדנו כמה אוטובוסים שנוסעים בעיר
 

846

Active member
כבר מזמן לא נוסעים שם

נכון, אבל
קווי רמלה לוד למשל 460 462 454 458 יכולים לסיים שם. הרי השאטל גם ככה עובר במקומות שהקווים הללו נוסעים בהם כגון תחנת השלום ומרכז עזריאלי. היתרון שאם השאטל מופעל באמצעות מיניבוסים הרי שכבר הורדנו כמה אוטובוסים שנוסעים בעיר
כבר מזמן לא נוסעים שם
אוטובוסים
 

ModiinCity

New member
עיריית ת"א החלה בגיבוש תוכנית לטרמינל חדש באזור הסמוך לצומת

התקדמות בפינוי התחנה המרכזית מתל אביב לחולון
https://www.calcalist.co.il/real_estate/articles/0,7340,L-3757316,00.html

משרד התחבורה החליט לקצר משמעותית את תקופת ההשכרה של התחנה המרכזית החדשה בדרום תל אביב בהסכם המתגבש מול חברת נצבא של קובי מימון, ולהעמידה על חמש שנים בלבד, כך נודע ל"כלכליסט".

במקביל, הודיעה לאחרונה עיריית תל אביב למשרד התחבורה כי החלה בגיבוש תוכנית לטרמינל חדש באזור הסמוך לצומת חולון. עד כה התנגדה עיריית חולון בנחרצות לתוכנית זו, השוכנת בגבול שתי הערים, אולם ממכתב ששלח ב־10 בינואר מנכ"ל עיריית תל אביב מנחם לייבה למנכ"לית משרד התחבורה קרן טרנר עולה כי נמצא מיקום לתחנה אשר עשוי להיות מקובל גם על עיריית חולון. "מיקום הטרמינל נקבע בנקודה שתשרת בצורה מיטבית את הציבור הרחב ולא תגרום להתנגדות נחרצת של עיריית חולון".
עיריית ת"א החלה בגיבוש תוכנית לטרמינל חדש באזור הסמוך לצומת
עד כה התנגדה עיריית חולון בנחרצות לתוכנית זו, השוכנת בגבול שתי הערים, אולם ממכתב ששלח ב־10 בינואר מנכ"ל עיריית תל אביב מנחם לייבה למנכ"לית משרד התחבורה קרן טרנר עולה כי נמצא מיקום לתחנה אשר עשוי להיות מקובל גם על עיריית חולון. "מיקום הטרמינל נקבע בנקודה שתשרת בצורה מיטבית את הציבור הרחב ולא תגרום להתנגדות נחרצת של עיריית חולון".
https://www.calcalist.co.il/real_estate/articles/0,7340,L-3757316,00.html
 

XrayCharlie

New member
התקדמות?

התקדמות בפינוי התחנה המרכזית מתל אביב לחולון
https://www.calcalist.co.il/real_estate/articles/0,7340,L-3757316,00.html

משרד התחבורה החליט לקצר משמעותית את תקופת ההשכרה של התחנה המרכזית החדשה בדרום תל אביב בהסכם המתגבש מול חברת נצבא של קובי מימון, ולהעמידה על חמש שנים בלבד, כך נודע ל"כלכליסט".

במקביל, הודיעה לאחרונה עיריית תל אביב למשרד התחבורה כי החלה בגיבוש תוכנית לטרמינל חדש באזור הסמוך לצומת חולון. עד כה התנגדה עיריית חולון בנחרצות לתוכנית זו, השוכנת בגבול שתי הערים, אולם ממכתב ששלח ב־10 בינואר מנכ"ל עיריית תל אביב מנחם לייבה למנכ"לית משרד התחבורה קרן טרנר עולה כי נמצא מיקום לתחנה אשר עשוי להיות מקובל גם על עיריית חולון. "מיקום הטרמינל נקבע בנקודה שתשרת בצורה מיטבית את הציבור הרחב ולא תגרום להתנגדות נחרצת של עיריית חולון".
התקדמות?
כל עוד אין אלטרנטיבה אחרת (ובפועל אין), שום דבר לא מתקדם.
יגמרו החמש שנים ויעשו חוזה חדש (מה הסיפור?).
הכל דיבורים.
&nbsp
 

DanBus43Maalit72

Active member
מקווה מאוד שלא יעבירו את התחנה לשם.

התקדמות בפינוי התחנה המרכזית מתל אביב לחולון
https://www.calcalist.co.il/real_estate/articles/0,7340,L-3757316,00.html

משרד התחבורה החליט לקצר משמעותית את תקופת ההשכרה של התחנה המרכזית החדשה בדרום תל אביב בהסכם המתגבש מול חברת נצבא של קובי מימון, ולהעמידה על חמש שנים בלבד, כך נודע ל"כלכליסט".

במקביל, הודיעה לאחרונה עיריית תל אביב למשרד התחבורה כי החלה בגיבוש תוכנית לטרמינל חדש באזור הסמוך לצומת חולון. עד כה התנגדה עיריית חולון בנחרצות לתוכנית זו, השוכנת בגבול שתי הערים, אולם ממכתב ששלח ב־10 בינואר מנכ"ל עיריית תל אביב מנחם לייבה למנכ"לית משרד התחבורה קרן טרנר עולה כי נמצא מיקום לתחנה אשר עשוי להיות מקובל גם על עיריית חולון. "מיקום הטרמינל נקבע בנקודה שתשרת בצורה מיטבית את הציבור הרחב ולא תגרום להתנגדות נחרצת של עיריית חולון".
מקווה מאוד שלא יעבירו את התחנה לשם.
אני תושב חולון ואני מתנגד לתחנה מרכזית בצומת חולון.
המיקום שעיריית תל אביב רצתה הוא פסול מבחינתי.
ראשית האיזור היה אמור לשמש למגורים בתב"ע והאיזור גם מותאם למטרה כזאת. בנייה של תחנה מרכזית עם איזור עסקים ביחד יסתום את היציאות הצפוניות מחולון ותהיה השפעה גם על תושבי נווה עופר על כך.
&nbsp
מקווה מאוד שימצא מקום אחר באיזור לפי הכתבה.
הפינה הצפון מזרחית של צומת חולון או חניון אגד שנמצא ליד צומת הולץ הם המתאימים להקמת התחנה. רק במקומות האלו לא תהיה פגיעה ממשית באיכות החיים שלי ושאר תושבי חולון.
 

Bus Nerd

Active member
ייעוד הקרקע בדרום מערב צומת חולון הוא לא למגורים

מקווה מאוד שלא יעבירו את התחנה לשם.
אני תושב חולון ואני מתנגד לתחנה מרכזית בצומת חולון.
המיקום שעיריית תל אביב רצתה הוא פסול מבחינתי.
ראשית האיזור היה אמור לשמש למגורים בתב"ע והאיזור גם מותאם למטרה כזאת. בנייה של תחנה מרכזית עם איזור עסקים ביחד יסתום את היציאות הצפוניות מחולון ותהיה השפעה גם על תושבי נווה עופר על כך.
&nbsp
מקווה מאוד שימצא מקום אחר באיזור לפי הכתבה.
הפינה הצפון מזרחית של צומת חולון או חניון אגד שנמצא ליד צומת הולץ הם המתאימים להקמת התחנה. רק במקומות האלו לא תהיה פגיעה ממשית באיכות החיים שלי ושאר תושבי חולון.
ייעוד הקרקע בדרום מערב צומת חולון הוא לא למגורים
מדובר על מיקום שסמוך לתחנת רכבת ישראל, לא רחוק מדי מהתחנה המרכזית הקיימת, על מסלול של קווי אוטובוס רבים, ולא קרוב מדי לבתי מגורים - זה מיקום מעולה לתחנה מרכזית.

וכמובן מדובר בשטח של עיריית ת"א, לא של עיריית חולון.
 

Ccyclist

Well-known member
כמי שאינו מגוש דן - מה בדיוק איבדתי בצומת חולון ?

התקדמות בפינוי התחנה המרכזית מתל אביב לחולון
https://www.calcalist.co.il/real_estate/articles/0,7340,L-3757316,00.html

משרד התחבורה החליט לקצר משמעותית את תקופת ההשכרה של התחנה המרכזית החדשה בדרום תל אביב בהסכם המתגבש מול חברת נצבא של קובי מימון, ולהעמידה על חמש שנים בלבד, כך נודע ל"כלכליסט".

במקביל, הודיעה לאחרונה עיריית תל אביב למשרד התחבורה כי החלה בגיבוש תוכנית לטרמינל חדש באזור הסמוך לצומת חולון. עד כה התנגדה עיריית חולון בנחרצות לתוכנית זו, השוכנת בגבול שתי הערים, אולם ממכתב ששלח ב־10 בינואר מנכ"ל עיריית תל אביב מנחם לייבה למנכ"לית משרד התחבורה קרן טרנר עולה כי נמצא מיקום לתחנה אשר עשוי להיות מקובל גם על עיריית חולון. "מיקום הטרמינל נקבע בנקודה שתשרת בצורה מיטבית את הציבור הרחב ולא תגרום להתנגדות נחרצת של עיריית חולון".
כמי שאינו מגוש דן - מה בדיוק איבדתי בצומת חולון ?
עברתי שם ברכבת בדרך לרשל"צ ויש שם בדיוק שום כלום.
&nbsp
למה שאדם ממחוץ לגוש דן יצטרך להגיע למקום שכוח האל הנמצא כחצי שעה באוטובוס מידעו במרכז תל אביב ? נוסעים כאלו סתם יגדשו את הרכבת (שאיננה תדירה במיוחד, 15 דק' בשיא ו 30 בשפל) או את קווי הרק"ל והמטרו העתידיים שיכריחו את דחיית ההעברה עד לאחרי פתיחתם.
&nbsp
עם חיזוק רכבת ישראל יש מקום לשאול אם צריך קו אוטובוס מכל מקום לתל אביב או אם עיר כמו ערד צריכה להסתמך על באר שבע או עיר כמו עפולה על חדרה וחיפה. כמו כן יש מקום לשאול אם אי אפשר למקם מסוף לקווים חוצים אולי ברחוב המסגר או יגאל אלון על בסיס השקה לקווים עירוניים רוחביים.
&nbsp
פיצול נוסח חיפה רע למי שיעדו בתל אביב או שצריך להחליף שם קווים.
&nbsp
כמו כן צריך לחזק את השירות שעוקף את תל אביב דרך מקומות כמו צומת רעננה וצומת אל-על (או אולי מקבילות המבוססות על כביש 6) כך שתהיה אלטרנטיבה פרברית וארצית למעבר דרך תל אביב והאיילון.
 

Bus Nerd

Active member
מע"ר בן צבי

כמי שאינו מגוש דן - מה בדיוק איבדתי בצומת חולון ?
עברתי שם ברכבת בדרך לרשל"צ ויש שם בדיוק שום כלום.
&nbsp
למה שאדם ממחוץ לגוש דן יצטרך להגיע למקום שכוח האל הנמצא כחצי שעה באוטובוס מידעו במרכז תל אביב ? נוסעים כאלו סתם יגדשו את הרכבת (שאיננה תדירה במיוחד, 15 דק' בשיא ו 30 בשפל) או את קווי הרק"ל והמטרו העתידיים שיכריחו את דחיית ההעברה עד לאחרי פתיחתם.
&nbsp
עם חיזוק רכבת ישראל יש מקום לשאול אם צריך קו אוטובוס מכל מקום לתל אביב או אם עיר כמו ערד צריכה להסתמך על באר שבע או עיר כמו עפולה על חדרה וחיפה. כמו כן יש מקום לשאול אם אי אפשר למקם מסוף לקווים חוצים אולי ברחוב המסגר או יגאל אלון על בסיס השקה לקווים עירוניים רוחביים.
&nbsp
פיצול נוסח חיפה רע למי שיעדו בתל אביב או שצריך להחליף שם קווים.
&nbsp
כמו כן צריך לחזק את השירות שעוקף את תל אביב דרך מקומות כמו צומת רעננה וצומת אל-על (או אולי מקבילות המבוססות על כביש 6) כך שתהיה אלטרנטיבה פרברית וארצית למעבר דרך תל אביב והאיילון.
מע"ר בן צבי
התוכנית של עיריית ת"א היא להפוך את השטח השומם שבצומת חולון, שכרגע יש בו בעיקר חול, למע"ר נוסף - משרדים ומסחר בעירוב שימושים (ואולי גם קצת מגורים, אני לא בטוח), בעצם שכונה קטנה חדשה של תל אביב. ברגע שיהיו שם כאלו, תהיה לאנשים סיבה להגיע לשם.

למי שלא מהאיזור גם אין הרבה מה לחפש בנווה שאנן, ובכל זאת המרכזית נמצאת שם.

המיקום של המרכזית בנווה שאנן בעייתי במיוחד, ורחובותיה הצרים לא עומדים בעומס כל האוטובוסים. מיקום של מסוף אוטובוסים סמוך יותר לדרכים רחבות, יציאה לכביש מהיר, ובמרחק הליכה קצר יותר מתחנת רכבת ישראל יטיב עם הנוסעים.
 

Ccyclist

Well-known member
נווה שאנן נמצאת קילומטר מרוטשילד פינת אלנבי.

מע"ר בן צבי
התוכנית של עיריית ת"א היא להפוך את השטח השומם שבצומת חולון, שכרגע יש בו בעיקר חול, למע"ר נוסף - משרדים ומסחר בעירוב שימושים (ואולי גם קצת מגורים, אני לא בטוח), בעצם שכונה קטנה חדשה של תל אביב. ברגע שיהיו שם כאלו, תהיה לאנשים סיבה להגיע לשם.

למי שלא מהאיזור גם אין הרבה מה לחפש בנווה שאנן, ובכל זאת המרכזית נמצאת שם.

המיקום של המרכזית בנווה שאנן בעייתי במיוחד, ורחובותיה הצרים לא עומדים בעומס כל האוטובוסים. מיקום של מסוף אוטובוסים סמוך יותר לדרכים רחבות, יציאה לכביש מהיר, ובמרחק הליכה קצר יותר מתחנת רכבת ישראל יטיב עם הנוסעים.
נווה שאנן נמצאת קילומטר מרוטשילד פינת אלנבי.
זה שמתייחסים אליה כאל מעבר להרי החושך לא משנה את מיקומה המרכזי יחסית.
&nbsp
הייתי מבין את העתקת המערכת האוטובוסית לנקודה כלשהי על האיילון שמקביל למרכז תל אביב ( בין יצחק שדה להלכה ) תוך החלפה לנסיעה של 5-10 דקות בקווים עירוניים רוחביים.
&nbsp
הבינוי החדש באזור צומת חולון לא יהפוך אותה לדיזינגוף או בן יהודה, אלא מקסימום לעוד עתידים. איזו סיבה יש לנוסע שיעדו בלב תל אביב לבחור באוטובוס לצומת חולון במקום ברכבת לתחנות האיילון ?
&nbsp
זו חיפאיזציה מאד גרועה.
&nbsp
אינני טוען שיש להמשיך את קיומה של התחנה המרכזית. היא שייכת לעידן אחר שקדם לכביש ולמסילות באיילון, וכן לעידן שבו אגד היתה אמצעי הקישור הבינעירוני העיקרי במדינה והרכבת היתה פחות אמצעי תחבורה ויותר חוויה לילדים.
 
יש שם מספיק קווים כמו מנווה שאנן, בנוסף יש תחנת רכבת

נווה שאנן נמצאת קילומטר מרוטשילד פינת אלנבי.
זה שמתייחסים אליה כאל מעבר להרי החושך לא משנה את מיקומה המרכזי יחסית.
&nbsp
הייתי מבין את העתקת המערכת האוטובוסית לנקודה כלשהי על האיילון שמקביל למרכז תל אביב ( בין יצחק שדה להלכה ) תוך החלפה לנסיעה של 5-10 דקות בקווים עירוניים רוחביים.
&nbsp
הבינוי החדש באזור צומת חולון לא יהפוך אותה לדיזינגוף או בן יהודה, אלא מקסימום לעוד עתידים. איזו סיבה יש לנוסע שיעדו בלב תל אביב לבחור באוטובוס לצומת חולון במקום ברכבת לתחנות האיילון ?
&nbsp
זו חיפאיזציה מאד גרועה.
&nbsp
אינני טוען שיש להמשיך את קיומה של התחנה המרכזית. היא שייכת לעידן אחר שקדם לכביש ולמסילות באיילון, וכן לעידן שבו אגד היתה אמצעי הקישור הבינעירוני העיקרי במדינה והרכבת היתה פחות אמצעי תחבורה ויותר חוויה לילדים.
יש שם מספיק קווים כמו מנווה שאנן, בנוסף יש תחנת רכבת
 

ModiinCity

New member
צומת חולון מתאים מאוד

נווה שאנן נמצאת קילומטר מרוטשילד פינת אלנבי.
זה שמתייחסים אליה כאל מעבר להרי החושך לא משנה את מיקומה המרכזי יחסית.
&nbsp
הייתי מבין את העתקת המערכת האוטובוסית לנקודה כלשהי על האיילון שמקביל למרכז תל אביב ( בין יצחק שדה להלכה ) תוך החלפה לנסיעה של 5-10 דקות בקווים עירוניים רוחביים.
&nbsp
הבינוי החדש באזור צומת חולון לא יהפוך אותה לדיזינגוף או בן יהודה, אלא מקסימום לעוד עתידים. איזו סיבה יש לנוסע שיעדו בלב תל אביב לבחור באוטובוס לצומת חולון במקום ברכבת לתחנות האיילון ?
&nbsp
זו חיפאיזציה מאד גרועה.
&nbsp
אינני טוען שיש להמשיך את קיומה של התחנה המרכזית. היא שייכת לעידן אחר שקדם לכביש ולמסילות באיילון, וכן לעידן שבו אגד היתה אמצעי הקישור הבינעירוני העיקרי במדינה והרכבת היתה פחות אמצעי תחבורה ויותר חוויה לילדים.
צומת חולון מתאים מאוד
לשמש כאכסניה למרכז תחבורה משולב. שילוב נדיר של כל סוגי התחבורה וכל סוגי הכבישים.
&nbsp
חבל שלא קיימת תוכנית סדורה לפיתוח האיזור.
אפילו כניסה למקווה ישראל אפשר היה לעשות משם.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה