השוואה בין משה קצב לדוד המלך

השוואה בין משה קצב לדוד המלך

הפוליטיקה כמרקחה, זמן רב שלא נשמע במחוזותינו כדבר הזה נשיא בדימוס האמור להיות מורם מעם ולהתנהג בהתאם נתפס במבושיו האמנם לא היה כדבר הזה בעם היהודי ? תראו מה שכתוב בתנ"ך וַיְהִי לְעֵת הָעֶרֶב וַיָּקָם דָּוִד מֵעַל מִשְׁכָּבוֹ וַיִּתְהַלֵּךְ עַל גַּג בֵּית הַמֶּלֶךְ וַיַּרְא אִשָּׁה רֹחֶצֶת מֵעַל הַגָּג וְהָאִשָּׁה טוֹבַת מַרְאֶה מְאֹד. וַיִּשְׁלַח דָּוִד וַיִּדְרֹשׁ לָאִשָּׁה וַיֹּאמֶר הֲלוֹא זֹאת בַּת שֶׁבַע בַּת אֱלִיעָם אֵשֶׁת אוּרִיָּה הַחִתִּי. וַיִּשְׁלַח דָּוִד מַלְאָכִים וַיִּקָּחֶהָ וַתָּבוֹא אֵלָיו וַיִּשְׁכַּב עִמָּהּ וְהִיא מִתְקַדֶּשֶׁת מִטֻּמְאָתָהּ וַתָּשָׁב אֶל בֵּיתָהּ. סיפור דוד אילו היה מסופר בזמנינו: ב.ש. התרחצה על הגג להנאתה, בהמשך נראה שהיא התרחצה למטרת היגיינה אינטימית מאחר והיא מתקדשת מטומאתה כך שניתן לשלול שהיא התרחצה למטרת פיתוי, דוד טייל על הגג והבחין בה רגשותיו התלהבו וכנראה גם ה****** גדל, דוד שולח משרתים, המשרתים מביאים אותה אל מיטתו על מגש של כסף, דוד מחדיר את איבר מינו וגומר מה שגורם ל ב.ש. להרות מכך, הפסוק לא כותב במפורש על אונס אך ניתן להבין מכך שמדובר באונס מאימת המלכות, לא רואים כל התנגדות של ב.ש. ולא מבחינים בהסכמה כל שהוא למעשה החמור הנ"ל, לעומת סיפור קצב כפי שמתואר בכתב אישום: "א' התיישבה על אחד הכיסאות, קצב התיישב לידיה והחל לגעת בה. בין השניים התפתח מאבק, כשקצב מושך את מכנסיה למטה, והיא שבה ומושכת אותם כלפי מעלה ומיד לאחר מכן הגיעה למצב של שכיבה". בהמשך תואר כיצד קצב, למרות מחאותיה של א', "החדיר את איבר מינו לתוכה". הבדל קטן, אצל דוד איירי באשת איש לכאורה ואילו אצל א. מדובר בפנויה, יחי ההבדל הקטן
 

רגל שם

New member
יש הבדל גדול

דוד אחר כך שלח לרצוח את בעלה כדי לא להסתבך...
 
ההבדלים שעושים את ההבדל:

התקופה. המעמד של מלך אז לעומת נשיא היום. התואר אמנם מרשים אבל עדיין זו דמוקרטיה לעומת המונרכיה האבסולוטית שהונהגה אז. ואם בת שבע הטהרה, אז הנה עוד "הבדל", בין בת שבע לא' ובין דוד לקצב.
 
יש גם עוד הבדל

בין אנס סדרתי שמכחיש כל קשר לכלום, לאנס חד פעמי שמודה שחטא ומבקש סליחה. הוא לא מבקש סליחה מבת שבע, גם לא מאוריה, רק מאלוהים, אבל זה בכל זאת שונה ממי שלגמרי מכחיש.
 

moshe010

New member
מאיפה אתה יודע שהוא לא ביקש סליחה מאלהים

בכל מקרה לגנוב אשת איש ולרצוח את בעלה חמור בכמה סדרי גודל ממה שקצב עשה אני בטוח שאילו דוד המלך אונס פנויה זה בכלל לא היה נחשב כחטא
 
זה לא מובן גם לי

אבל יש הרבה סיפורים על התנהגות דומה של מלכים בתחום. נשים שהם חמדו, רווקות או נשואות, נשים שהם זרקו, לא מדברת על ההיסטוריה היהודית בדווקא. הדברים האלו קרו בעבר, ולשפוט אותם בעיניים של ההווה זה שגוי. לא, לא בגלל שאלו חטאי גדולים, פשוט כי נשתנו העיתים.
 
אבל מעניין לראות

שאת ספר שמואל הטריד רק הענין של אוריה החתי, שדוד גנב לו את אשתו ורצח אותו. ואת חז"ל שכבר מפריע להם גם החטא עצמו, אותם מעניין רק שזה יסתדר הלכתית. כל האומר דוד חטא אינו אלא טועה, כי פורמאלית היא נחשבה גרושה למפרע, והריגת אוריה החתי היא מדין מורד במלכות, והכל על מקומו בא בשלום. לא הציקה להם כנראה צעקת נתן הנביא, וכמובן ששאלת האונס בכלל לא עמדה במושגיהם.
 

moshe010

New member
../images/Emo45.gifנכון מהסיפור של נתן הנביא

נראה שהאיסור של אשת איש היא איסור של בין אדם לחבירו של גניבת האשה מידי בעלה
 

mister xy

New member
וואלה, צודק

לא חשבתי על זה אף פעם, הרי משל כבשת הרש לא מתאים לנמשל אם לא התייחסו בזמנו לאיסור אשת איש כגניבת האישה מידי בעלה. אין בית המדרש ללא חידוש!!
 

moshe010

New member
גם הסיפור שהיא התרחצה על הגג

משמע שאז לא היו מקוואות מסודרים אם תילי תילים של ההלכות אלא קיימו את הפסוק הפשוט של "ורחצו במים"
 
קצב בטיעונים לעונש

יטען שבס"ה מקובל מאוד שראשי מדינה חוטפים ואונסים כאוות נפשם "מלך פורץ גדר" ולתקדים משפטי הוא יביא את סיפור דוד ואפילו אביגדורי פלדמן שחיו בזמן התלמוד ניקו וטיהרו את שמו ואמרו "כל האומר דוד חטא וכו' וכו' " ועוד יטען בבית המשפט שבכל מקרה המדינה חותרת לקראת מונרכיה תיאוקרטית יהודית ולכן על השופט לזכור את הכללים הישנים והטובים שהיו נהוגים בעם ישראל בזמן התנך "הממזרים שינו את הכללים ושכחו לספר לי" (סגן נשיא ארה"ב בפרשת ווטרגייט)
 
../images/Emo45.gif "לשפוט בעיניים של ההווה זה שגוי"

זה כמו לשפוט את היווצרות היקום בעיניים שלנו. "אם יש אלוהים אז הוא בטח לא יצר את העולם סתם, כי אני ואתה לא בונים משהו כזה מורכב סתם." וכדו' אנחנו כבני אדם מתקשים לנתק את החשיבה שלנו ממה שאנחנו מכירים, זה גם אחד הגורמים למלחמות, אי הבנה של מנטליות ודרך חיים אחרת..
 

עץ שתול

New member
אפרופו... יורשו של קצב שמעון פרס

כבר נזרקה בו רוח הקודש לפני עידן ועידנים שדיבר גלויות את שכולנו חושבים על דוד המלך.
 

mister xy

New member
הזכרת לי נשכחות

אז בשעתו היו כל כך הרבה כתבות בעיתונות החרדית נגד פרס שאמר דברי בלע עפ"ל וכו' וכו' אבל אף אחד לא כתב מה הוא באמת אמר, ואני הקטן נשארתי סקרן לדעת מה הרגיז כל כך את החרדים. כשנודע לי כמה שנים אחר כך הבנתי, כשאומרים לך את האמת בפרצוף זה מרגיז, נורא!!!
 
אם אני זוכר נכון

הרב שך אז סתם נטפל לשמעון פרס, מסיבות פוליטיות.הוא לא נשא נאום בענין דוד המלך. הוא רק הגיב בתגובה לח"כ (?) שציטט משהו מדוד המלך בקשר להתנחלויות או נושא דומה, שלא כל מה שדוד אמר או עשה מקובל עליו, גם לא מה שעשה על הגגות. ציטוט לא מדוייק כמובן. הוא לא הראשון ולא האחרוןשהזכיר את הנושא בכנסת. למזלו הוא נפל לתקופת "ממשלת השמד" של רבין - ש"ס, ומה טוב בזמן כזה מאשר הזדמנות נאותה לתקוף את הרשע שפער פיו נגד מרן דוד המלך זי"ע.
 
../images/Emo51.gif../images/Emo51.gif

אינני בטוח עדיין שבסיטואציה של ממשלה אחרת היו עושים מזה כזה עסק, אבל זה באמת נשמע אחרת. מה שנכון, שהוא נסחף לזה, ולא יזם נאום בנושא, אבל הוא התעקש על זה ולא רצה להתנצל, מה שנותן את הלגיטימציה "להפגע" ממנו.
 
עוד הבדל קטן,

דוד המלך אמנם אנס ורצח, אבל זה קרה לו פעם אחת [האונס]. לקצב לאומתו יש עבר ארוך והיסטוריה של אונסים והטרדות, מאז היה חבר מועצה בבאר שבע. אך כרגיל כולם ידעו ושתקו, עד שקמה אחת עם אומץ.
 
למעלה