הקמת כבישי כניסה לירושלים

מצב
הנושא נעול.

Brendan

New member
הקמת כבישי כניסה לירושלים ../images/Emo32.gif

הקמת כבישי כניסה לירושלים

מנכ"ל משרד התחבורה מבקש להכריז על התוכנית להקמת מערכת כבישי הכניסה לירושלים כפרוייקט בעל חשיבות לאומית מנכ"ל משרד התחבורה, סלמן בן ציון יגיש בימים הקרובים לראש הממשלה, אריאל שרון ולשרי האוצר והפנים, בקשה להכריז על התוכנית להקמת מערכת כבישי כניסה לירושלים ממערב לעיר כפרוייקט בעל חשיבות לאומית. תוכנית כבישי הכניסה לבירה, המכונה "פרוייקט שערי העיר", כוללת הקמת מספר כבישים עורקיים במערב ירושלים וכן כבישי גישה מהירים, שחלקם נמצא כיום בהקמה או בהליך תכנוני. כבישים אלה יאפשרו גישה מהירה ונוחה מהשפלה לירושלים, כולל חיבור של שכונות קיימות ומתוכננות באיזור מערב העיר. עלות הקמת מערך הכבישים לירושלים נאמדת בכ- 2.4 מליארד שקל. עבודות ההקמה וסלילת הכבישים יתפרסו על פני 10 שנים. מערכת הכבישים המערבית כוללת בין השאר את כביש מספר 9, שיחבר את כביש ירושלים- תל אביב, באזור מוצא, לשכונותיה הצפוניות של ירושלים. כביש זה נמצא כיום בעבודות ויושלם בתוך כשנתיים. כביש מספר 39 המתוכנן להתחבר מכביש חוצה ישראל לירושלים, דרך בית שמש. כביש מספר 16 שישמש ככניסה חדשה ממחלף מוצא למרכז העיר ולאזור התעשיה בגבעת שאול וכן כביש הטבעת המערבי, שהוא חלק ממערכת כבישים המתוכננת סביב ירושלים. מנכ"ל משרד התחבורה ציין כי הטופוגרפיה של ירושלים וסביבתה מגבילה ומייקרת מאוד כל פתרון לקשר תחבורתי עם ריכוזי אוכלוסיה בכלל ולמרכז הארץ בפרט. כתוצאה מכך הקשר התחבורתי של ירושלים עם מרכז הארץ מסתמך באופן כמעט בלעדי על כביש מספר 1 ובמידה פחותה על כביש מספר 443. לדברי סלמן כבישים אלה מהווים תשתית כלכלית חשובה לפיתוח שכונותיה המערביות של ירושלים, הן בהיצע גדול של קרקע למגורים שהיא מציעה בגבולות ירושלים והן במקורות תעסוקה שהיא יוצרת, באמצעות הגדלת הנגישות לאיזור מערב ירושלים. ממשרד התחבורה נמסר כי סלילת מערך הכבישים של שערי מערב ירושלים צפוייה להפחית משמעותית את הלחץ בצירי התנועה הראשיים של העיר. בצירים הפנימיים תהיה לכך השלכה מעשית על נגישותם התחבורתית של אזורי העיר השונים לבאים לבירה ממערב ומדרום וכן על אפשרויות פיתוח התעסוקה והמגורים בעיר. מקור: אבנר עובדיה, דובר משרד התחבורה.
 

יהוושע

New member
חבל שאת כול ההשקעות האלה שמן

הקמת כבישי כניסה לירושלים

מנכ"ל משרד התחבורה מבקש להכריז על התוכנית להקמת מערכת כבישי הכניסה לירושלים כפרוייקט בעל חשיבות לאומית מנכ"ל משרד התחבורה, סלמן בן ציון יגיש בימים הקרובים לראש הממשלה, אריאל שרון ולשרי האוצר והפנים, בקשה להכריז על התוכנית להקמת מערכת כבישי כניסה לירושלים ממערב לעיר כפרוייקט בעל חשיבות לאומית. תוכנית כבישי הכניסה לבירה, המכונה "פרוייקט שערי העיר", כוללת הקמת מספר כבישים עורקיים במערב ירושלים וכן כבישי גישה מהירים, שחלקם נמצא כיום בהקמה או בהליך תכנוני. כבישים אלה יאפשרו גישה מהירה ונוחה מהשפלה לירושלים, כולל חיבור של שכונות קיימות ומתוכננות באיזור מערב העיר. עלות הקמת מערך הכבישים לירושלים נאמדת בכ- 2.4 מליארד שקל. עבודות ההקמה וסלילת הכבישים יתפרסו על פני 10 שנים. מערכת הכבישים המערבית כוללת בין השאר את כביש מספר 9, שיחבר את כביש ירושלים- תל אביב, באזור מוצא, לשכונותיה הצפוניות של ירושלים. כביש זה נמצא כיום בעבודות ויושלם בתוך כשנתיים. כביש מספר 39 המתוכנן להתחבר מכביש חוצה ישראל לירושלים, דרך בית שמש. כביש מספר 16 שישמש ככניסה חדשה ממחלף מוצא למרכז העיר ולאזור התעשיה בגבעת שאול וכן כביש הטבעת המערבי, שהוא חלק ממערכת כבישים המתוכננת סביב ירושלים. מנכ"ל משרד התחבורה ציין כי הטופוגרפיה של ירושלים וסביבתה מגבילה ומייקרת מאוד כל פתרון לקשר תחבורתי עם ריכוזי אוכלוסיה בכלל ולמרכז הארץ בפרט. כתוצאה מכך הקשר התחבורתי של ירושלים עם מרכז הארץ מסתמך באופן כמעט בלעדי על כביש מספר 1 ובמידה פחותה על כביש מספר 443. לדברי סלמן כבישים אלה מהווים תשתית כלכלית חשובה לפיתוח שכונותיה המערביות של ירושלים, הן בהיצע גדול של קרקע למגורים שהיא מציעה בגבולות ירושלים והן במקורות תעסוקה שהיא יוצרת, באמצעות הגדלת הנגישות לאיזור מערב ירושלים. ממשרד התחבורה נמסר כי סלילת מערך הכבישים של שערי מערב ירושלים צפוייה להפחית משמעותית את הלחץ בצירי התנועה הראשיים של העיר. בצירים הפנימיים תהיה לכך השלכה מעשית על נגישותם התחבורתית של אזורי העיר השונים לבאים לבירה ממערב ומדרום וכן על אפשרויות פיתוח התעסוקה והמגורים בעיר. מקור: אבנר עובדיה, דובר משרד התחבורה.
חבל שאת כול ההשקעות האלה שמן
הסתם יהוו פגיעה בלתי הפיכה בנוף , לא משקיעים ברכבת .
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה