הקו האדום המקדים - שרשור לקראת הפעלה

מצב
הנושא נעול.

davidfainshtein

Member
מנהל
הקו האדום המקדים - שרשור לקראת הפעלה

הקו האדום המקדים - שרשור לקראת הפעלה
הערב התקבלו במערכת מספר מסמכים הנוגעים להפעלה בעוד פחות משבועיים.
היות ומדובר בנושא חם שמטופל על-ידינו בהרחבה בתקופה זו, אני פותח שרשור מתגלגל חדש לנושא.
בפתח השרשור אני מצרף את מסמך סיכום הפגישה של נציגות הפורום עם נת"ע ומשרד התחבורה לפני כשבועיים.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
התקבלו במערכת גם הערות של "15 דקות"

הקו האדום המקדים - שרשור לקראת הפעלה
הערב התקבלו במערכת מספר מסמכים הנוגעים להפעלה בעוד פחות משבועיים.
היות ומדובר בנושא חם שמטופל על-ידינו בהרחבה בתקופה זו, אני פותח שרשור מתגלגל חדש לנושא.
בפתח השרשור אני מצרף את מסמך סיכום הפגישה של נציגות הפורום עם נת"ע ומשרד התחבורה לפני כשבועיים.
התקבלו במערכת גם הערות של "15 דקות"
 

alantan

New member
לגבי קו 42, אני מסכים עם הטענה שאין להוריד

התקבלו במערכת גם הערות של "15 דקות"
לגבי קו 42, אני מסכים עם הטענה שאין להוריד
את התדירות בקטע הצפוני שלו אבל אולי יש בכלל מקום לאחד אותו עם קו 18 כך שלא יסיים את פעילותו ברכבת מרכז אלא ימשיך עד לעתידים? כך גם ישתחררו תשומות שחסרות להפעלה המלאה.
 

DRORIKO8

New member
את 42 צריך לבטל

לגבי קו 42, אני מסכים עם הטענה שאין להוריד
את התדירות בקטע הצפוני שלו אבל אולי יש בכלל מקום לאחד אותו עם קו 18 כך שלא יסיים את פעילותו ברכבת מרכז אלא ימשיך עד לעתידים? כך גם ישתחררו תשומות שחסרות להפעלה המלאה.
את 42 צריך לבטל
הוא הפך להיות קו מיותר לחלוטין. מה גם שהוא תופס הרבה מקום במסוף האיצטדיון שהולך להיות מלא. הקישור מאבא הלל הוא (עוד) סיבה להחזיר את קו 20. מציר פנחס רוזן יש גם ככה את הקוים של אגד.
ואם לא קו 20 אז לפחות קו קצר שיצא מעתידים/קניון איילון לרכבת.
&nbsp
אץ הקוי מפלצת שלך תתכנן בלונדון לא פה.
 

DRORIKO8

New member
או לתגבר את קוי אגד שנוסעים באבא הלל

את 42 צריך לבטל
הוא הפך להיות קו מיותר לחלוטין. מה גם שהוא תופס הרבה מקום במסוף האיצטדיון שהולך להיות מלא. הקישור מאבא הלל הוא (עוד) סיבה להחזיר את קו 20. מציר פנחס רוזן יש גם ככה את הקוים של אגד.
ואם לא קו 20 אז לפחות קו קצר שיצא מעתידים/קניון איילון לרכבת.
&nbsp
אץ הקוי מפלצת שלך תתכנן בלונדון לא פה.
או לתגבר את קוי אגד שנוסעים באבא הלל
בכל אופן ב-1 לאוגוסט ,ל-42 כבר אין זכות קיום
 

foxil82

New member
לא מסכים לבטל את הקו 42

או לתגבר את קוי אגד שנוסעים באבא הלל
בכל אופן ב-1 לאוגוסט ,ל-42 כבר אין זכות קיום
לא מסכים לבטל את הקו 42
לאורך רחוב הנביאים ובר אילן הקו 42 משתמשת הרבה עובדים שעובדים בת"א, תלמידים, קשישים וסובלי הפרעת התפתחות שכלית (פיגור שכלי) בניגוד לקו 85 עולים מעט נוסעים.
 

אוהדא11

New member


לא מסכים לבטל את הקו 42
לאורך רחוב הנביאים ובר אילן הקו 42 משתמשת הרבה עובדים שעובדים בת"א, תלמידים, קשישים וסובלי הפרעת התפתחות שכלית (פיגור שכלי) בניגוד לקו 85 עולים מעט נוסעים.
 

DRORIKO8

New member
אתה לא משאיר קו בשביל רחוב אחד

לא מסכים לבטל את הקו 42
לאורך רחוב הנביאים ובר אילן הקו 42 משתמשת הרבה עובדים שעובדים בת"א, תלמידים, קשישים וסובלי הפרעת התפתחות שכלית (פיגור שכלי) בניגוד לקו 85 עולים מעט נוסעים.
אתה לא משאיר קו בשביל רחוב אחד
מה שכן,אפשר שקו 10 יכנס לשם במקום דרך הים
 

alantan

New member
אין כבר מה לתכנן בלונדון

את 42 צריך לבטל
הוא הפך להיות קו מיותר לחלוטין. מה גם שהוא תופס הרבה מקום במסוף האיצטדיון שהולך להיות מלא. הקישור מאבא הלל הוא (עוד) סיבה להחזיר את קו 20. מציר פנחס רוזן יש גם ככה את הקוים של אגד.
ואם לא קו 20 אז לפחות קו קצר שיצא מעתידים/קניון איילון לרכבת.
&nbsp
אץ הקוי מפלצת שלך תתכנן בלונדון לא פה.
אין כבר מה לתכנן בלונדון
 

אוהדא11

New member
יש מקום לשנות את מסלולו של 42 בת"א, וגם ללא

את 42 צריך לבטל
הוא הפך להיות קו מיותר לחלוטין. מה גם שהוא תופס הרבה מקום במסוף האיצטדיון שהולך להיות מלא. הקישור מאבא הלל הוא (עוד) סיבה להחזיר את קו 20. מציר פנחס רוזן יש גם ככה את הקוים של אגד.
ואם לא קו 20 אז לפחות קו קצר שיצא מעתידים/קניון איילון לרכבת.
&nbsp
אץ הקוי מפלצת שלך תתכנן בלונדון לא פה.
יש מקום לשנות את מסלולו של 42 בת"א, וגם ללא
שינוי מסלול יש לו זכות קיום, מה עוד שקו 1 יוגבל לנסיעות רק עם רב קו או באשראי ואילו ב- 42 ו- 51 אפשר יהיה - ובצדק - לרכוש כרטיסים בודדים אצל הנהג
 

DRORIKO8

New member
שזה עוד טמטום

יש מקום לשנות את מסלולו של 42 בת"א, וגם ללא
שינוי מסלול יש לו זכות קיום, מה עוד שקו 1 יוגבל לנסיעות רק עם רב קו או באשראי ואילו ב- 42 ו- 51 אפשר יהיה - ובצדק - לרכוש כרטיסים בודדים אצל הנהג
שזה עוד טמטום
למה אי אפשר לעשות מכונות בתחנות שיהיה כן אפשר לשלם לכרטיס בודד.
עכשיו יבואו ויגידו,ובמידה מסויימת של צדק,שלא צריך להוציא המון כסף על מכונת רב קו רק בשביל קו בודד. אם כך בשביל מה עשו את האורבנית הזאת מלכתחילה? אם אתה יודע שאתה יכול לעשות רק חצי עבודה אז עדיף שלא תעשה את העבודה מלכתחילה.
 
קו 1 זה כסת"ח שמטרתו לומר ולהראות שעשו משהו על מנת לקדם את

שזה עוד טמטום
למה אי אפשר לעשות מכונות בתחנות שיהיה כן אפשר לשלם לכרטיס בודד.
עכשיו יבואו ויגידו,ובמידה מסויימת של צדק,שלא צריך להוציא המון כסף על מכונת רב קו רק בשביל קו בודד. אם כך בשביל מה עשו את האורבנית הזאת מלכתחילה? אם אתה יודע שאתה יכול לעשות רק חצי עבודה אז עדיף שלא תעשה את העבודה מלכתחילה.
קו 1 זה כסת"ח שמטרתו לומר ולהראות שעשו משהו על מנת לקדם את
פני הקטסטרופה שצפויה בעת העבודות על הרכבת הקלה.
כולם יודעים שהקו הזה לא מהווה פתרון לבעיה וגם משרד התחבורה ונת"ע משדרים עד כדי כמעט הודאה מפורשת שאין להם פתרון אמיתי לבעיה.
אבל הם יוכלו לומר שהם יצרו קו אדום מקדים...
פתרון מערכתי ומשולב להתמודדוות אמיתית עם הקטסטרופה הצפויה - אין.
כשזה המצב, בעיית הכרטוס היא peanuts.
ולא הציבו את המכונות בתחנות, בין השאר, מכיוון שהעיריות הרלוונטיות התנגדו לכך.

בקו 1 יש דבר אחד טוב - סופסוף יופעלו אוטובוסים שעד עתה עמדו כאבן שאין לה הופכין ויתגברו במשהו (גם אם באופן עקום) את התח"צ העמוס בגוש-דן. מעבר לכך, אין מה לצפות לישועה מהקו הזה.
 

DRORIKO8

New member
אם ההתנגדות של העיריות היא הסיבה

קו 1 זה כסת"ח שמטרתו לומר ולהראות שעשו משהו על מנת לקדם את
פני הקטסטרופה שצפויה בעת העבודות על הרכבת הקלה.
כולם יודעים שהקו הזה לא מהווה פתרון לבעיה וגם משרד התחבורה ונת"ע משדרים עד כדי כמעט הודאה מפורשת שאין להם פתרון אמיתי לבעיה.
אבל הם יוכלו לומר שהם יצרו קו אדום מקדים...
פתרון מערכתי ומשולב להתמודדוות אמיתית עם הקטסטרופה הצפויה - אין.
כשזה המצב, בעיית הכרטוס היא peanuts.
ולא הציבו את המכונות בתחנות, בין השאר, מכיוון שהעיריות הרלוונטיות התנגדו לכך.

בקו 1 יש דבר אחד טוב - סופסוף יופעלו אוטובוסים שעד עתה עמדו כאבן שאין לה הופכין ויתגברו במשהו (גם אם באופן עקום) את התח"צ העמוס בגוש-דן. מעבר לכך, אין מה לצפות לישועה מהקו הזה.
אם ההתנגדות של העיריות היא הסיבה
אז זה עוד יותר גרוע וממחיש איך מתנהל תחום התחבורה(בנוסף לעוד תחומים שהביורוקרטיה הרסה). במקום שיהיה גוף אחד אחראי, אז ההוא מקבל את האחראיות על התחנות,וההוא על המכונות רב קו וההוא על הכבישים,וההוא על נת"צים וההוא על הרפורמות וההוא על הפקחים, ונוצרת סמטוחה שלמה.
 
נכון, זה גרוע, אבל זה המצב בגוש-דן

אם ההתנגדות של העיריות היא הסיבה
אז זה עוד יותר גרוע וממחיש איך מתנהל תחום התחבורה(בנוסף לעוד תחומים שהביורוקרטיה הרסה). במקום שיהיה גוף אחד אחראי, אז ההוא מקבל את האחראיות על התחנות,וההוא על המכונות רב קו וההוא על הכבישים,וההוא על נת"צים וההוא על הרפורמות וההוא על הפקחים, ונוצרת סמטוחה שלמה.
נכון, זה גרוע, אבל זה המצב בגוש-דן
שר התחבורה בעצמו דיבר על המצב הזה בגוש-דן.
אז נכון שבגוש-דן יש סיבוכיות גבוהה יותר בגלל ריבוי הרשויות המקומיות, אבל כאשר יש משרד תחבורה צנטרליסטי עם איטרסם משלו ורשויות מקומיות שלכל אחת מהן אינטרסים משלהן ואין רשות מטרופולינית שתדאג לעשות אינטגרציה של האינטרסים ולבנות תוכנית המשתפת ומתחשבת בכל הגורמים הרלוונטי, זה המצב.
 

DRORIKO8

New member
רשות מטרופולינית זה מילת קסם

נכון, זה גרוע, אבל זה המצב בגוש-דן
שר התחבורה בעצמו דיבר על המצב הזה בגוש-דן.
אז נכון שבגוש-דן יש סיבוכיות גבוהה יותר בגלל ריבוי הרשויות המקומיות, אבל כאשר יש משרד תחבורה צנטרליסטי עם איטרסם משלו ורשויות מקומיות שלכל אחת מהן אינטרסים משלהן ואין רשות מטרופולינית שתדאג לעשות אינטגרציה של האינטרסים ולבנות תוכנית המשתפת ומתחשבת בכל הגורמים הרלוונטי, זה המצב.
רשות מטרופולינית זה מילת קסם
אבל אין אפילו תמימות דעים על איך היא צריכה להיות בנויה
&nbsp
בסוף אנחנו יכולים לקבל רשות כזאת שבה לראשי העיר יש יותר כח משיש להם עכשיו
 
וטוב שלראשי הערים יהיה יותר כוח מזה שיש להם עכשיו

רשות מטרופולינית זה מילת קסם
אבל אין אפילו תמימות דעים על איך היא צריכה להיות בנויה
&nbsp
בסוף אנחנו יכולים לקבל רשות כזאת שבה לראשי העיר יש יותר כח משיש להם עכשיו
וטוב שלראשי הערים יהיה יותר כוח מזה שיש להם עכשיו
הדיקטטורה של משרד התחבורה לא מוכיחה עצמה ודווקא היכן שיש שיתוף ומעורבות של ראשי הרשויות המקומיות, בדרך כלל (גם אם לא בכל מקרה), התוצאה טובה יותר.
משרד התחבורה זה מגדל שן המנותק מהשטח וזה מוכח מאוד דווקא בהקשר הרחב של פרויקט קו 1.
 

DRORIKO8

New member
אתה רציני?!?!?!

וטוב שלראשי הערים יהיה יותר כוח מזה שיש להם עכשיו
הדיקטטורה של משרד התחבורה לא מוכיחה עצמה ודווקא היכן שיש שיתוף ומעורבות של ראשי הרשויות המקומיות, בדרך כלל (גם אם לא בכל מקרה), התוצאה טובה יותר.
משרד התחבורה זה מגדל שן המנותק מהשטח וזה מוכח מאוד דווקא בהקשר הרחב של פרויקט קו 1.
אתה רציני?!?!?!
הרי רק לפני שניה כתבת שכל ראש עיר מושך לאינטרס שלו.

רק לשם דוגמא.תאר לך שחולדאי ירצה להוציא מפרקיות מקו 25. ראש העיר של בת ים יתנגד,אבל חולדאי יארגן קומבינה עם שאר חברי הרשות שיתמכו בו בתמורה לזה שהוא יצביע בעדם בהחלטות אחרות שהם יעלו ברשות(שיכול להיות שגם חלקם יהיו רעות). זה במקרה הטוב,במקרה הרע,יכול להיות שראש עיריית בת ים בכלל אפאתי לנושא התח"ץ והוא אפילו לא ינסה להקשות על חולדאי.

ומה אם חולדאי פתאום יחליט להרוס את כל הכרמלית ולבנות במקומו מגרש חניה/מגדלי משרדים?

ברשות צריכים להיות אנשים אוביקטיבים שיפעלו מטעמים מקצועיים נטו. זה מה שהיה אמור להיות משרד התחבורה,אבל ההתנהלות שלו בעייתית. במקרה כזה דרושה רפורמה במשרד ולא העברת הכח לחולדאי ושאר האינטרסנטים.
 
כן, אני רציני. כשלראשי הערים תהיה אחריות משותפת על התח"צ

אתה רציני?!?!?!
הרי רק לפני שניה כתבת שכל ראש עיר מושך לאינטרס שלו.

רק לשם דוגמא.תאר לך שחולדאי ירצה להוציא מפרקיות מקו 25. ראש העיר של בת ים יתנגד,אבל חולדאי יארגן קומבינה עם שאר חברי הרשות שיתמכו בו בתמורה לזה שהוא יצביע בעדם בהחלטות אחרות שהם יעלו ברשות(שיכול להיות שגם חלקם יהיו רעות). זה במקרה הטוב,במקרה הרע,יכול להיות שראש עיריית בת ים בכלל אפאתי לנושא התח"ץ והוא אפילו לא ינסה להקשות על חולדאי.

ומה אם חולדאי פתאום יחליט להרוס את כל הכרמלית ולבנות במקומו מגרש חניה/מגדלי משרדים?

ברשות צריכים להיות אנשים אוביקטיבים שיפעלו מטעמים מקצועיים נטו. זה מה שהיה אמור להיות משרד התחבורה,אבל ההתנהלות שלו בעייתית. במקרה כזה דרושה רפורמה במשרד ולא העברת הכח לחולדאי ושאר האינטרסנטים.
כן, אני רציני. כשלראשי הערים תהיה אחריות משותפת על התח"צ
במטרופולין, הם ירצו להצליח בנושא ולא לתקוע אותו.
בסופו של דבר מדובר בשירות שמתבצע בשטח הרשויות ומשפיע על מרקם החיים בהן ומשרד התחבורה לא יכול לשמש כדיקטטור מורם מעם שמחליט החלטות ללא הכרת המציאות.
כשתהיה רשות מטרופולינית המשתפת את משרד התחבורה, הרשויות המקומיות, אנשי ציבור ואנשי מקצוע, היא תוכל לתפקד הרבה יותר טוב ממשרד התחבורה.
הדיקטטורה של משרד התחבורה לא יכולה להצליח בגוש-דן ודווקא המצב הזה מאפשר לרשויות המקומיות לתקוע מקלות בגלגלים, לעיתים מחוסר ברירה בגלל ההתנהלות של משרד התחבורה.
 

DRORIKO8

New member
אני מעדיף שמשרד התחבורה יהיה "הדיקטטור"

כן, אני רציני. כשלראשי הערים תהיה אחריות משותפת על התח"צ
במטרופולין, הם ירצו להצליח בנושא ולא לתקוע אותו.
בסופו של דבר מדובר בשירות שמתבצע בשטח הרשויות ומשפיע על מרקם החיים בהן ומשרד התחבורה לא יכול לשמש כדיקטטור מורם מעם שמחליט החלטות ללא הכרת המציאות.
כשתהיה רשות מטרופולינית המשתפת את משרד התחבורה, הרשויות המקומיות, אנשי ציבור ואנשי מקצוע, היא תוכל לתפקד הרבה יותר טוב ממשרד התחבורה.
הדיקטטורה של משרד התחבורה לא יכולה להצליח בגוש-דן ודווקא המצב הזה מאפשר לרשויות המקומיות לתקוע מקלות בגלגלים, לעיתים מחוסר ברירה בגלל ההתנהלות של משרד התחבורה.
אני מעדיף שמשרד התחבורה יהיה "הדיקטטור"
מאשר שחולדאי יהיה. בסופו של דבר למשרד התחבורה יש,או אמורה להיות, ראייה רוחבית על כל גוש דן, ובעצם על כל הארץ, בעוד שלחולדאי יש ראיית מיקרו על תל אביב בלבד,תוך כדי שהוא מתעלם מזה שזאת עיר שמאות אלפים ממנה אלה אנשים שגרים בערים שמסביב(כולל אפילו בחיפה ובבאר שבע) לחולדאי הרבה יותר חשוב שקו 5 יסע חצי ריק כל 5 דקות,כי זה קו שמשרת בעיקר את אלה שמצביעים לו, ומצד שני להוריד מפרקיות מקו 25, כי מה אכפת לו שתושבי בת ים ידחסו כמו סרדינים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה