"המאסטרים" - המכונאים המובילים בישראל

גיאחה

New member
"המאסטרים" - המכונאים המובילים בישראל

החלטנו לעשות כבוד לאלה שבאמת מבינים באופניים: המכונאים הותיקים והמוערכים בארץ.
אי אפשר לכסות את כולם, אז סדרת הכתבות הזו תתמקד באלה שיש להם מוניטין ידוע בתוספת תנאי אחד קטן: שהם פתחו סדנא ביתית או מקום שמיועד בעיקר למכונאות האופניים (לעומת עבודה בחנות).
הכתבה הראשונה היא ראיון ופרופיל של ניל אובריאן - מהרוכבים החזקים בארץ, מאמן, מכונאי ובונה גלגלים באיזור בנימינה.

"המאסטרים" - עליה לרגל אל המכונאים המובילים בישראל. פרק 1: ניל אובריאן

גיא
 

shangu23

New member
מעולה


בלי לדעת חיכיתי לכתבה כזאת המון זמן, אני חסיד גדול של המכונאי כמרכז החנות וסולד מההתפתחות של "אנשי המכירות" בחנויות אופניים, שיודעים לדחוף לך מוצרים מצויין, אבל לא יגידו לך באמת מה שאתה צריך.

אני חושב שהטענות שמעלה ניל לגבי מעמדו של המכונאי בחנויות בארץ ("מאחור. כמו המוסך – מלוכלך, רועש, לא רצוי בעין של הלקוח – בפינה הרחוקה שלא יראו") מעידות על אבולוציה מעציבה, מזל שיש אמנם כמוהו שמשאירים קצת אינטגריטי בענף...
 

shangu23

New member
אמנם = אמנים


אפשר לקבל טעימה את מי עוד תראיינו לכתבות האלו?
 

falou

New member
כמי שיש לו שתי רגליים שמאליות

אני תמיד מעריך את מי שיש לו ידיים טובות. לטעמי גם הסדנא היא החלק הכי מעניין בחנות אופניים ותמיד מעניין לראות מקצוען עובד. מה שלמדתי מהמכנופאן חסך לי יותר מפעם אחת חזרה ברגל מטיול.

הבעיה היא שהישראלים אוהבים להיות יותר חכמים, יותר מבינים ולהרגיש שהם חסכו ושלא עשו עליהם קופה.
לשים כסף על חולצה עם הדפס יפה לא כואב להם, אבל לשלם למישהו שפותר להם תקלה, כואב בלב. תמיד עסוקים בלהסביר לבעל המקצוע למה הוא לא מבין ולמה התיקון לא נדרש ואיפה אפשר לחסוך עוד חצי גרוש.
 

shangu23

New member
הצד השני של המטבע

יש לזכור שהרבה פעמים קשה למצוא מכונאי טוב, מכל מיני סיבות, ואז באמת הצרכן הישראלי שמתלונן תמיד על מחירים גבוהים מקבל שירות בינוני במקרה הטוב עבור הכסף (הרב?) שלו. ניל התייחס לזה בראיון כשאמר בתכל'ס שכל אחד יכול להיות פתאום מכונאי ("כל ילד") ואין רגולציה או מסלול הכשרה מסודר. אני חושב שזה כמו התרנגולת והביצה - מה קדם למה - המכונאי החפיפניק או תחושת ה"דפקו אותי"...

ועוד דבר - אני חושב שכל מי שקצת התנסה בטיפול באופניים שלו בעצמו יכול להעריך עבודה איכותית של מכונאי טוב.
 

falou

New member
זה נורא קל לדעת אם איש מקצוע הוא טוב

קודם כל, אם הוא הוא אכן פותר את הבעיה.

וגם אם לא, אם הוא יודע להסביר מה הוא עושה ולמה (בעידן האינטרנט לא בעיה לבדוק אם לפחות בתיאוריה הוא מבין על מה הוא מדבר או סתם מחרטט).
 

shangu23

New member
אותי קונים באמינות

כשאני נכנס למכונופן אני רוצה לצאת מנק' הנחה שהוא יודע מה הוא עושה מבחינה טכנית, כך שאם אני מקבל את הרושם שהוא אמין אני גם נשאר אצלו.

דוגמא? כשהגעתי למכונאי האישי שלי (שלא רואה אותי הרבה בתכל'ס כי את הרוב אני עושה לבד, ואת הקניות שלי אני עושה כמעט לחלוטין ברשת) עם בעיה של שרשרת שנופלת בזמן עומס (סימפטום אחד, לא ניכנס לזה), הייתי בטוח כבר שאני צריך להחליף קסטה. השרשרת היתה די חדשה ואני רוכב שמאוד שומר על הציוד שלו ומקפיד על הצלבות וכו'. אז נכון שהוא היה יכול להגיד לי "צריך קסטה XT חדשה" ולא הייתי יכול לדעת אם הוא צודק כי באמת יש עליה כבר כמה אלפי ק"מ וקצת התמהמהתי עם החלפת השרשרת בזמנו, אבל הוא אמר בכנות שחבל על הכסף ושאחליף פלטה אמצעית בקרנק בלבד. מעבר לזה שהבעיה נפתרה לחלוטין, יצאתי בהרגשה טובה לגבי האמינות של הבנאדם.
 

Mr benini

New member
אבל זה קורה תדיר כל כך.....

כיום אני לא פוקד את חנויות האופניים השונות כדי לתקן משהו..... אני עושה את הכל לבד, פעם שהייתי הולך למכנופן עם בעיה כל שהיא הייתי נתקל באיזה קוף בן 20 שניסה לשכנע אותי שהרעשים באים מהפדלים, אני אומר לו שמע הרעשים לא באים מהפדלים זה מגיע מהBB, המכנופן עושה סיבוב על האופניים וקובע נחרצות "הרעשים מהפדלים!" ואז אני בא לו בהצעה :שמע אני בטוח שהרעשים לא מהפדלים אלה מהBB אבל אני מאמין במקצועייות שלך ואני אחליף פדלים, אני אפילו אקנה אותם ממך, ואחרי שנרכיב אותם פה אני אצא לרכיבה סביב הרחוב ואם הרעש עדיין קיים אני לא משלם על הפדלים.... מה אתה אומר? ואז הוא התחיל לגמגם לא הסכים להצעה שלי והמשיך למרוח אותי בעוד איזו שטות.....
 

yuvaldargan

New member
מסכים לגמרי בנושא האמינות והחנויות האלה

קיימות רק צריך למצוא אותם ופה הקנייה באינטרנט פוגעת בנו כי אנשים שומרים פחות על נאמנות לחנות ונוצרת תחושה מוטעית אצל בעלי עסקים שהלקוח בא רק לעיתים נדירות ואז צריך לעשות קופה..
 
למעלה