הודעת דוברות הרכבת:התייחסות לאיומי ועד העובדים בהשבתה

מצב
הנושא נעול.
הודעת דוברות הרכבת:התייחסות לאיומי ועד העובדים בהשבתה

הודעת דוברות הרכבת:התייחסות לאיומי ועד העובדים בהשבתה
"מתוך כוחנות, דורסנות וגחמנות, ללא סיבה הנראית לעין ורק בגלל שהוא יכול, הכריז היום (ה' 28.5.15), ועד העובדים על שביתה בחברה החל מיום ראשון."
 
בלי להיכנס לוויכוח

הודעת דוברות הרכבת:התייחסות לאיומי ועד העובדים בהשבתה
"מתוך כוחנות, דורסנות וגחמנות, ללא סיבה הנראית לעין ורק בגלל שהוא יכול, הכריז היום (ה' 28.5.15), ועד העובדים על שביתה בחברה החל מיום ראשון."
בלי להיכנס לוויכוח
קפטליסטים סוציאליסטים ומה שביניהם, מי שמנהל את הסיכסוך עושה את זה בצורה גרועה.
 

בועז ל

New member
מה שבהנהלת הרכבת לא מספרים לציבור

הודעת דוברות הרכבת:התייחסות לאיומי ועד העובדים בהשבתה
"מתוך כוחנות, דורסנות וגחמנות, ללא סיבה הנראית לעין ורק בגלל שהוא יכול, הכריז היום (ה' 28.5.15), ועד העובדים על שביתה בחברה החל מיום ראשון."
מה שבהנהלת הרכבת לא מספרים לציבור
זה שלוועד דווקא יש טענות מאוד ברורות ביחס לסכסוך הנוכחי, אבל לשם הכרת תביעותיו של הוועד צריך לחזור ל-2013 בעת שהנהלת הרכבת ביקשה להפעיל את מתחם דיור הרכבות בבאר שבע. צעד זה הצריך מעבר של עובדים מלוד לב"ש, וכמקובל בסקטור הציבורי, הועלה עניין פיצוי העובדים בגין הניוד הכפוי. לטענת הוועד, ההנהלה ביצעה מחטף ולא תגמלה כראוי (או בכלל) את העובדים. עוד נטען, כי מהלך זה בוצע באופן חד-צדדי ע"י ההנהלה ומבלי שנדון מול נציגי העובדים. המשבר הנוכחי, שלכאורה עוסק במעבר עובדי המוסך מלוד לב"ש, מבטא בעצם חשש של הוועד מפני מעבר אחר וגדול יותר: מעבר של מאות עובדים אל בניין ההנהלה בלוד. לשיטתו, הוועד רוצה להבטיח תנאים הוגנים ותגמול ראוי לניוד זה. מנכ"ל הרכבת מואשם ע"י הוועד כמי שטרם הפנים את העובדה שאינו נמצא יותר בסקטור הפרטי. אז היכן נמצאת האמת? כנראה שכבר בימים הקרובים אדע, לאחר שמן הסתם יהיה מי שיקרא תוכנה של הודעה זו...
 
BIG

מה שבהנהלת הרכבת לא מספרים לציבור
זה שלוועד דווקא יש טענות מאוד ברורות ביחס לסכסוך הנוכחי, אבל לשם הכרת תביעותיו של הוועד צריך לחזור ל-2013 בעת שהנהלת הרכבת ביקשה להפעיל את מתחם דיור הרכבות בבאר שבע. צעד זה הצריך מעבר של עובדים מלוד לב"ש, וכמקובל בסקטור הציבורי, הועלה עניין פיצוי העובדים בגין הניוד הכפוי. לטענת הוועד, ההנהלה ביצעה מחטף ולא תגמלה כראוי (או בכלל) את העובדים. עוד נטען, כי מהלך זה בוצע באופן חד-צדדי ע"י ההנהלה ומבלי שנדון מול נציגי העובדים. המשבר הנוכחי, שלכאורה עוסק במעבר עובדי המוסך מלוד לב"ש, מבטא בעצם חשש של הוועד מפני מעבר אחר וגדול יותר: מעבר של מאות עובדים אל בניין ההנהלה בלוד. לשיטתו, הוועד רוצה להבטיח תנאים הוגנים ותגמול ראוי לניוד זה. מנכ"ל הרכבת מואשם ע"י הוועד כמי שטרם הפנים את העובדה שאינו נמצא יותר בסקטור הפרטי. אז היכן נמצאת האמת? כנראה שכבר בימים הקרובים אדע, לאחר שמן הסתם יהיה מי שיקרא תוכנה של הודעה זו...
BIG
 

amit1270

New member
נורמות פסולות...

מה שבהנהלת הרכבת לא מספרים לציבור
זה שלוועד דווקא יש טענות מאוד ברורות ביחס לסכסוך הנוכחי, אבל לשם הכרת תביעותיו של הוועד צריך לחזור ל-2013 בעת שהנהלת הרכבת ביקשה להפעיל את מתחם דיור הרכבות בבאר שבע. צעד זה הצריך מעבר של עובדים מלוד לב"ש, וכמקובל בסקטור הציבורי, הועלה עניין פיצוי העובדים בגין הניוד הכפוי. לטענת הוועד, ההנהלה ביצעה מחטף ולא תגמלה כראוי (או בכלל) את העובדים. עוד נטען, כי מהלך זה בוצע באופן חד-צדדי ע"י ההנהלה ומבלי שנדון מול נציגי העובדים. המשבר הנוכחי, שלכאורה עוסק במעבר עובדי המוסך מלוד לב"ש, מבטא בעצם חשש של הוועד מפני מעבר אחר וגדול יותר: מעבר של מאות עובדים אל בניין ההנהלה בלוד. לשיטתו, הוועד רוצה להבטיח תנאים הוגנים ותגמול ראוי לניוד זה. מנכ"ל הרכבת מואשם ע"י הוועד כמי שטרם הפנים את העובדה שאינו נמצא יותר בסקטור הפרטי. אז היכן נמצאת האמת? כנראה שכבר בימים הקרובים אדע, לאחר שמן הסתם יהיה מי שיקרא תוכנה של הודעה זו...
נורמות פסולות...
כפי שכתבת, "מקובל בסקטור הציבורי" לפצות עובדים על מעבר לבניין חדש גם אם מדובר בשיפור תנאי העבודה (לדוגמה בניין משרד הבריאות החדש בכניסה לירושלים). במקרים רבים זאת לא יותר מסחטנות לשמה, אבל הנורמה הזאת השתרשה בזכות ועדים חזקים וממשלה רופסת, וככל הנראה גם הנהלת רכבת ישראל לא תצליח לעקור אותה.
 

בועז ל

New member
לא תמיד מדובר על נורמות פסולות.

נורמות פסולות...
כפי שכתבת, "מקובל בסקטור הציבורי" לפצות עובדים על מעבר לבניין חדש גם אם מדובר בשיפור תנאי העבודה (לדוגמה בניין משרד הבריאות החדש בכניסה לירושלים). במקרים רבים זאת לא יותר מסחטנות לשמה, אבל הנורמה הזאת השתרשה בזכות ועדים חזקים וממשלה רופסת, וככל הנראה גם הנהלת רכבת ישראל לא תצליח לעקור אותה.
לא תמיד מדובר על נורמות פסולות.
מעבר שמצריך נדידה של עשרות ק"מ משפיע באופן משמעותי על איכות חייה של משפחה ממוצעת. ישנם מקומות עבודה (גם בסקטור הפרטי) שמעל מרחק מסוים מכירים במעבר שכזה ומפצים את העובדים בגינו.
 

amit1270

New member
כל מקרה לגופו

לא תמיד מדובר על נורמות פסולות.
מעבר שמצריך נדידה של עשרות ק"מ משפיע באופן משמעותי על איכות חייה של משפחה ממוצעת. ישנם מקומות עבודה (גם בסקטור הפרטי) שמעל מרחק מסוים מכירים במעבר שכזה ומפצים את העובדים בגינו.
כל מקרה לגופו
יכול מאוד להיות שהמעבר הזה מצריך פיצוי (ולך תדע, אולי יש עובדים שהמעבר הזה יקל עליהם?), אבל אני דיברתי על משהו יותר כללי ועל פיצוי אוטומטי ולא תמיד מוצדק שהפך לנורמה בשירות הציבורי.
 

בועז ל

New member
נכון, כל מקרה לגופו וכשם שיכולים להיות מקרים שיקלו על מעבר

כל מקרה לגופו
יכול מאוד להיות שהמעבר הזה מצריך פיצוי (ולך תדע, אולי יש עובדים שהמעבר הזה יקל עליהם?), אבל אני דיברתי על משהו יותר כללי ועל פיצוי אוטומטי ולא תמיד מוצדק שהפך לנורמה בשירות הציבורי.
נכון, כל מקרה לגופו וכשם שיכולים להיות מקרים שיקלו על מעבר
העובדים, כך יכולים להיות מקרים הפוכים (ודווקא כאן הסבירות גבוהה יותר). מה שבטוח לא צריך לראות זו התנהלות חד-צדדית במקרים שכאלה או שפיטה מוקדמת רק ע"ס סטראוטיפים.
 
ועד העובדים ברכבת הרוויח ביושר ניוד כפוי לסיביר

נכון, כל מקרה לגופו וכשם שיכולים להיות מקרים שיקלו על מעבר
העובדים, כך יכולים להיות מקרים הפוכים (ודווקא כאן הסבירות גבוהה יותר). מה שבטוח לא צריך לראות זו התנהלות חד-צדדית במקרים שכאלה או שפיטה מוקדמת רק ע"ס סטראוטיפים.
ועד העובדים ברכבת הרוויח ביושר ניוד כפוי לסיביר
 
אמת. ומה עם הנזק שנגרם לציבור בתקופת ארדעי?

ועד העובדים הנוכחי אינו הוועד המיליטנטי של גילה אדרעי
וגם זה צריך להיאמר.
אמת. ומה עם הנזק שנגרם לציבור בתקופת ארדעי?
שכחנו והמשכנו הלאה? ממש לא. ואני לא מדבר רק על השביתות הפראיות אלא בעיקר על דמי השתיקה שהועד גבה כאילו שהוא לא פחות ממאפיה.
 

בועז ל

New member
מה זה קשור למאבק הנוכחי?

אמת. ומה עם הנזק שנגרם לציבור בתקופת ארדעי?
שכחנו והמשכנו הלאה? ממש לא. ואני לא מדבר רק על השביתות הפראיות אלא בעיקר על דמי השתיקה שהועד גבה כאילו שהוא לא פחות ממאפיה.
מה זה קשור למאבק הנוכחי?
גילה אדרעי וחבורתה הנהיגו שלטון אימים גם על עובדים מסורים שהתנגדו לדרכה. אין שום הצדקה לענישה קולקטיבית כיום.
 
בתקופתה נחתמו הסכמים קיבוציים שהטיבו גם עם עובדים מסורים.

מה זה קשור למאבק הנוכחי?
גילה אדרעי וחבורתה הנהיגו שלטון אימים גם על עובדים מסורים שהתנגדו לדרכה. אין שום הצדקה לענישה קולקטיבית כיום.
בתקופתה נחתמו הסכמים קיבוציים שהטיבו גם עם עובדים מסורים.
הסכמים קיבוציים שהם חסרי פרופורציה בכל קנה מידה ועלותם יוצאת ישירות מכספם של משלמי המסים. גם מי שהתנגד לגילה ארדעי, אם לא פוטר, בסופו של דבר נהנה מההסכמים האלו. אם הם רוצים יחס אוהד מהציבור - שיחזירו את הכסף או לפחות שיוותרו מעתה והלאה על ההטבות שקיבלו תחת אדרעי.
 

בועז ל

New member
מאוד לא מדויק.

בתקופתה נחתמו הסכמים קיבוציים שהטיבו גם עם עובדים מסורים.
הסכמים קיבוציים שהם חסרי פרופורציה בכל קנה מידה ועלותם יוצאת ישירות מכספם של משלמי המסים. גם מי שהתנגד לגילה ארדעי, אם לא פוטר, בסופו של דבר נהנה מההסכמים האלו. אם הם רוצים יחס אוהד מהציבור - שיחזירו את הכסף או לפחות שיוותרו מעתה והלאה על ההטבות שקיבלו תחת אדרעי.
מאוד לא מדויק.
ההסכמים שנחתמו עם העובדים היטיבו רק עם קבוצה מסוימת של עובדים ועם אחרים לא. מעבר לכך, לוועד העובדים תלונות ותיקות על אי כיבוד ההסכמים מצד ההנהלה. ושוב: אין להסכמי אדרעי שום קשר עם הסכסוך הנוכחי וצריך לדעת להבדיל בין השניים.
 

orchilit

New member
אותי ניידו עקב מעבר מוקד מת"א לראשל"צ ואכן נתנו תגמול ניוד

לא תמיד מדובר על נורמות פסולות.
מעבר שמצריך נדידה של עשרות ק"מ משפיע באופן משמעותי על איכות חייה של משפחה ממוצעת. ישנם מקומות עבודה (גם בסקטור הפרטי) שמעל מרחק מסוים מכירים במעבר שכזה ומפצים את העובדים בגינו.
אותי ניידו עקב מעבר מוקד מת"א לראשל"צ ואכן נתנו תגמול ניוד
למשך החצי השנה הראשונה . (התגמול היה הוגן בהחלט).
 

alantan

New member
אדרבא, במדינות אירופה, כולל בריטניה הת'אצ'ריסטית, יש תנאים

לא תמיד מדובר על נורמות פסולות.
מעבר שמצריך נדידה של עשרות ק"מ משפיע באופן משמעותי על איכות חייה של משפחה ממוצעת. ישנם מקומות עבודה (גם בסקטור הפרטי) שמעל מרחק מסוים מכירים במעבר שכזה ומפצים את העובדים בגינו.
אדרבא, במדינות אירופה, כולל בריטניה הת'אצ'ריסטית, יש תנאים
בסיסיים לעובד שנמצא במקום עבודתו מעל שנתיים. למשל, אי אפשר לפטר ללא סיבה, אלא רק עם יש בעיות משמעת. אפשר להוריד תקן, אבל אז אי אפשר להביא עובד אחר במקום העובד המועזב. העובד האחרון שהצטרף חייב להיות זה שעוזב קודם.
&nbsp
כמו כן, אין דבר כזה הרעת תנאים, כי זה הפרת חוזה, אלא אם יש סעיף ניידות בחוזה - אבל גם זה במגבלות הסביר. אחרת זה נחשב כפיטורין לא הוגנים ואפשר לתבוע על כך מעסיקים.
&nbsp
המצב נראה קצת יותר גמיש בארץ...
 

GLSRA

Active member
למה כל דבר דורש פיצוי ?

מה שבהנהלת הרכבת לא מספרים לציבור
זה שלוועד דווקא יש טענות מאוד ברורות ביחס לסכסוך הנוכחי, אבל לשם הכרת תביעותיו של הוועד צריך לחזור ל-2013 בעת שהנהלת הרכבת ביקשה להפעיל את מתחם דיור הרכבות בבאר שבע. צעד זה הצריך מעבר של עובדים מלוד לב"ש, וכמקובל בסקטור הציבורי, הועלה עניין פיצוי העובדים בגין הניוד הכפוי. לטענת הוועד, ההנהלה ביצעה מחטף ולא תגמלה כראוי (או בכלל) את העובדים. עוד נטען, כי מהלך זה בוצע באופן חד-צדדי ע"י ההנהלה ומבלי שנדון מול נציגי העובדים. המשבר הנוכחי, שלכאורה עוסק במעבר עובדי המוסך מלוד לב"ש, מבטא בעצם חשש של הוועד מפני מעבר אחר וגדול יותר: מעבר של מאות עובדים אל בניין ההנהלה בלוד. לשיטתו, הוועד רוצה להבטיח תנאים הוגנים ותגמול ראוי לניוד זה. מנכ"ל הרכבת מואשם ע"י הוועד כמי שטרם הפנים את העובדה שאינו נמצא יותר בסקטור הפרטי. אז היכן נמצאת האמת? כנראה שכבר בימים הקרובים אדע, לאחר שמן הסתם יהיה מי שיקרא תוכנה של הודעה זו...
למה כל דבר דורש פיצוי ?
אם ההנהלה רוצה להעביר את המטה ללוד, למה צריך לפצות את העובדים.
הם יעלו על רכבת, ותוך רבע שעה יגיעו מתל אביב ללוד.
למה צריך פיצוי, אני 25 שנה עובד בסקטור הפרטי ולא מפצים את העובדים על כל החלטה של ההנהלה.
די עם הניצול הכוחני והבוטה. לא כל החלטה של הנהלת חברה (לאו דווקא רכבת ישראל) דורש פיצוי. אולי בכלל לעבוד בלוד זה יותר טוב ? אז מה יקרה אז, העובדים יוותרו על חלק משכרם ?
דייייי עם הסחטנות ועם איומי השביתות על גב הנוסעים
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה