הודעות רכבת ישראל

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
תגבור רכבות לקראת הלוויית הרב עובדיה יוסף

הודעות רכבת ישראל
תגבור רכבות לקראת הלוויית הרב עובדיה יוסף
שלום,
לקראת הלווייתו של הרב עובדיה יוסף, שצפויה להתקיים בירושלים החל מהשעה 18:00,
תתגבר רכבת ישראל את רכבות הנוסעים בקו ת"א – בית שמש – ירושלים.

שחר וייסמן | אגף דוברות והסברה
 

ronezra

New member
הרב עובדיה זצ"ל


תגבור רכבות לקראת הלוויית הרב עובדיה יוסף
שלום,
לקראת הלווייתו של הרב עובדיה יוסף, שצפויה להתקיים בירושלים החל מהשעה 18:00,
תתגבר רכבת ישראל את רכבות הנוסעים בקו ת"א – בית שמש – ירושלים.

שחר וייסמן | אגף דוברות והסברה
הרב עובדיה זצ"ל
 
ככה נראה "תגבור" של רכבת ישראל

תגבור רכבות לקראת הלוויית הרב עובדיה יוסף
שלום,
לקראת הלווייתו של הרב עובדיה יוסף, שצפויה להתקיים בירושלים החל מהשעה 18:00,
תתגבר רכבת ישראל את רכבות הנוסעים בקו ת"א – בית שמש – ירושלים.

שחר וייסמן | אגף דוברות והסברה
ככה נראה "תגבור" של רכבת ישראל
כשהגעתי לתפוס את הרכבת של 16:53 מתחנת ת"א מרכז המתינו המוני אנשים לקופות (מהצד של מתחם הבורסה). ואת הרציף הציפו המוני אנשים. חיש קל נדדתי לקצה הצפוני של התחנה מתוך ציפייה לרכבת ארוכה מהרגיל וקהל מדולל יותר, ציפיות שהתבררו כנכונות עם רכבת IC3 בת חמישה מערכים. הנהלת הרכבת איפשרה לנוסעים לעלות לרכבת בלי לקנות כרטיסים בתור הארוך. הרכבת יצאה לתחנת השלום וההגנה פחות או יותר בזמן (לא נדקדק בקטנות). עד כאן הצדיקה הרכבת את הציפיות שתלו בה למעלה מ-1000 אנשים שרובם נוסעים בפעם הראשונה לירושלים ברכבת וחסרי מושג ברור איך יגיעו להלוויה מתחנת הרכבת (מלחה? איפה זה יוצא?).

מכאן הכל התחיל להשתבש. הרכבת המתינה כשלושת רבעי השעה על הרציף, כאשר רכבות רבות עוקפות אותה דרומה דרך רציף 1. דרוש מהלך מיוחד כדי להעביר רכבת דרומה דרך רציף 1 מכיוון שהמסוט הקרוב ביותר צפונית נמצא בכלל צפונית לתחנת השלום. בקיצור, התייבשנו מסיבה לא ברורה וללא כל הסבר שהוא לסיבת העיכוב. יצאנו לדרך רק בסביבות 17:50 והילד המודאג שישב מולי ברביעיה חישב בדיוק איזה חלק של ההלוויה הוא מפסיד.

ב- 18:40 היינו רק בבית שמש, אחרי המתנות רבות וארוכות במפגשי רכבות. ככה זה כשהלו"ז משתבש. ב-19:30 הגענו למלחה אחרי עוד מפגשים, ואיחור קליל של שעה ורבע. מספר אוטובוסים המתינו לנוסעים והיציאה מהתחנה הייתה פקוקה כרגיל (ולמען האמת, אפילו פחות מהרגיל לימי שני. כנראה שוק רמלה לוד התקפל מוקדם).

אז מה היה לנו שם? היה אפשר לצפות שרכבת ישראל תצא כמו גדולה, תוציא מספר רכבות ככל שתאפשר לה המסילה הבודדת בדרך לירושלים, אולי תבטל את הרכבת "המהירה" מירושלים לת"א כדי לאפשר לשתי רכבות בשעה לעלות לבירה ותעשה ככל האפשר להוכיח שהיא יכולה להיות אלטרניבה לכל הכבישים הפקוקים, היא לחלוטין לא עמדה במשימה. אני יכול רק לשער איזה עיכובים ציפו לרכבות שהגיעו אחרינו.
.

בזמן
 

בועז ל

New member
מינוי סמנכ"ל פיתוח ברכבת ישראל

הודעות רכבת ישראל
מינוי סמנכ"ל פיתוח ברכבת ישראל
שלום,
דירקטוריון רכבת ישראל אישר אמש (יום א') את מינויו של ראובן קוגן לתפקיד סמנכ"ל פיתוח תשתיות. קוגן יחליף את ירון רביד אשר הודיע על סיום כהונתו לאחר כשנתיים וחצי. קוגן (37, נשוי ואב ל-2), בעל תואר ראשון בכלכלה ותואר שני במנהל עסקים.
בתפקידו החדש ינהל קוגן למעלה מ- 20 פרויקטים בתחומי פיתוח תשתיות של מסילה, תחנות, מחשוב ורכש ציוד נייד. במסגרת תפקידו יהיה אחראי על ניהול תקציבי פיתוח בהיקף מצטבר של כ- 15 מיליארד ש"ח. קוגן ינהל, בין היתר, את תהליכי מימוש הסכמי הפיתוח החדשים של החברה, בהם - נתיבי ישראל והסכם פיתוח 2013-2020. תחת ניהולו יעבדו 130 עובדים ישירים, ועוד עשרות עובדים בחברות הביצוע, ניהול הפרויקטים ותכנונם.

מצ"ב הודעה לעיתונות.
שחר וייסמן | אגף דוברות והסברה
 
מה זה הסכם פיתוח 2013-2020?

מינוי סמנכ"ל פיתוח ברכבת ישראל
שלום,
דירקטוריון רכבת ישראל אישר אמש (יום א') את מינויו של ראובן קוגן לתפקיד סמנכ"ל פיתוח תשתיות. קוגן יחליף את ירון רביד אשר הודיע על סיום כהונתו לאחר כשנתיים וחצי. קוגן (37, נשוי ואב ל-2), בעל תואר ראשון בכלכלה ותואר שני במנהל עסקים.
בתפקידו החדש ינהל קוגן למעלה מ- 20 פרויקטים בתחומי פיתוח תשתיות של מסילה, תחנות, מחשוב ורכש ציוד נייד. במסגרת תפקידו יהיה אחראי על ניהול תקציבי פיתוח בהיקף מצטבר של כ- 15 מיליארד ש"ח. קוגן ינהל, בין היתר, את תהליכי מימוש הסכמי הפיתוח החדשים של החברה, בהם - נתיבי ישראל והסכם פיתוח 2013-2020. תחת ניהולו יעבדו 130 עובדים ישירים, ועוד עשרות עובדים בחברות הביצוע, ניהול הפרויקטים ותכנונם.

מצ"ב הודעה לעיתונות.
שחר וייסמן | אגף דוברות והסברה
מה זה הסכם פיתוח 2013-2020?
מה הוא כולל?
 

easylivin

New member
יש עוד תכניות שאינן חלק מ"נתיבי ישראל"

כנראה שמדובר בבעיית עריכה והכוונה היא
לחלק היחסי של תכנית "נתיבי ישראל" שחל בין השנים 2013-2020.
יש עוד תכניות שאינן חלק מ"נתיבי ישראל"
כגון הקמת מתחמי דיור ותחזוקה חדשים, שדרוג (אפשרי) של מערכות האיתות והתקשורת ועוד.
 

טשאפק 2

New member
מעניין מאד, אני רואה שהאיש היה בכיר באוצר

מינוי סמנכ"ל פיתוח ברכבת ישראל
שלום,
דירקטוריון רכבת ישראל אישר אמש (יום א') את מינויו של ראובן קוגן לתפקיד סמנכ"ל פיתוח תשתיות. קוגן יחליף את ירון רביד אשר הודיע על סיום כהונתו לאחר כשנתיים וחצי. קוגן (37, נשוי ואב ל-2), בעל תואר ראשון בכלכלה ותואר שני במנהל עסקים.
בתפקידו החדש ינהל קוגן למעלה מ- 20 פרויקטים בתחומי פיתוח תשתיות של מסילה, תחנות, מחשוב ורכש ציוד נייד. במסגרת תפקידו יהיה אחראי על ניהול תקציבי פיתוח בהיקף מצטבר של כ- 15 מיליארד ש"ח. קוגן ינהל, בין היתר, את תהליכי מימוש הסכמי הפיתוח החדשים של החברה, בהם - נתיבי ישראל והסכם פיתוח 2013-2020. תחת ניהולו יעבדו 130 עובדים ישירים, ועוד עשרות עובדים בחברות הביצוע, ניהול הפרויקטים ותכנונם.

מצ"ב הודעה לעיתונות.
שחר וייסמן | אגף דוברות והסברה
מעניין מאד, אני רואה שהאיש היה בכיר באוצר
ולא סתם באוצר אלא באגף התקציבים (כיהן כסגן ראש האגף), שעד כה לא היה חסיד גדול של פיתוח הרכבת, בלשון המעטה.

נראה ששערי תשובה פתוחים תמיד...
 

טשאפק 2

New member
לא היה חסיד גדול = האגף, לא קוגן אישית

מעניין מאד, אני רואה שהאיש היה בכיר באוצר
ולא סתם באוצר אלא באגף התקציבים (כיהן כסגן ראש האגף), שעד כה לא היה חסיד גדול של פיתוח הרכבת, בלשון המעטה.

נראה ששערי תשובה פתוחים תמיד...
לא היה חסיד גדול = האגף, לא קוגן אישית
 

easylivin

New member
הוא לא הראשון שהגיע לרכבת ממשרד האוצר...

מעניין מאד, אני רואה שהאיש היה בכיר באוצר
ולא סתם באוצר אלא באגף התקציבים (כיהן כסגן ראש האגף), שעד כה לא היה חסיד גדול של פיתוח הרכבת, בלשון המעטה.

נראה ששערי תשובה פתוחים תמיד...
הוא לא הראשון שהגיע לרכבת ממשרד האוצר...
כולל אגף התקציבים.
 

בועז ל

New member
יש ויש

מעניין מאד, אני רואה שהאיש היה בכיר באוצר
ולא סתם באוצר אלא באגף התקציבים (כיהן כסגן ראש האגף), שעד כה לא היה חסיד גדול של פיתוח הרכבת, בלשון המעטה.

נראה ששערי תשובה פתוחים תמיד...
יש ויש
תקופה מעניינת עברה ועוברת על הרכבת בהיבט המינויים. אורי יוגב, ששימש בעברו כמנהל אגף התקציבים באוצר ומקורב לרה"מ, כיהן תקופה קצרה אך משמעותית כיו"ר דירקטוריון הרכבת עד שהודח ע"י השר שמגלה עצמאות לא רק בענייני משרדו. מי שלא רצה את יוגב כיו"ר הדירקטוריון נאלץ לעכל אותו כיום כמנהל רשות החברות הממשלתיות. כנראה שכך זה עובד כשמכניסים "קטנות" לבוס הגדול.
יוגב, אגב, נמנה על הז'אנר הדי נדיר באוצר של אישים שיש להם אוריינטציית פיתוח והשקעה בתשתיות. יוגב, ללא ספק, היה אחד התומכים הנלהבים של נתניהו וכץ במדיניות ההשקעה בתשתיות הרכבת. יש הטוענים, כי להצבתו של יוגב ברשות החברות הממשלתיות תפקיד נוסף, אך מדוע שאדאיג את אחד המנהלים הבכירים ב...ודי לחכימא ברמיזא.

מיוגב לאמיר שביט, ששימש כממלא מקום של המנכ"ל הפורש והחוזר, חקי הראל. שביט, אף הוא איש אוצר בעברו וסמנכ"ל חטיבת הכספים ברכבת, קידם משמעותית פרויקטים בתקופתו הקצרה וסייע בהבשלתם של אחרים.

המנכ"ל הנוכחי הנו מנהל בעל אוריינטציה כלכלית מבהקת. את מטרת תפקידו הנוכחי הוא רואה בעיקר בהתייעלות ובהגדלת החיסכון. תשתיות בפירוש אינן הבייבי שלו ומאחר שטרם הספקתי ללקט חומר על הסמנכ"ל החדש, ראובן קוגן (איליה?
), אשער כי ייתכן וניתן לראות במינויו לסמנכ"ל הפיתוח חלק מהמשכיות מגמת הניהול של צפריר. אם אכן פני הדברים הם כך - ולמרות שאני בספק רב לאור תפישתם של כץ ורה"מ בנושא ההשקעה בתשתיות - יהיה מאוד מעניין לעקוב אחר תוצאותיו של המינוי החדש בטווח הזמן הארוך או הקצר.
 

בועז ל

New member
מהדוברת: הפעלת רכבות לילה בקו ת"א-י-ם

הודעות רכבת ישראל
מהדוברת: הפעלת רכבות לילה בקו ת"א-י-ם
לאור הביקוש הרב בקו לירושלים, הרכבות תמשכנה לפעול כל הלילה בשיטת מלא וסע.
לירן גורדון, דוברת הרכבת.
 

alantan

New member
איך בדיוק אפשר לקיים שירות "מלא וסע" בקו בעל

מהדוברת: הפעלת רכבות לילה בקו ת"א-י-ם
לאור הביקוש הרב בקו לירושלים, הרכבות תמשכנה לפעול כל הלילה בשיטת מלא וסע.
לירן גורדון, דוברת הרכבת.
איך בדיוק אפשר לקיים שירות "מלא וסע" בקו בעל
מסילה בודדת ותחנות תפעוליות מעטות?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה