הודעות ודיווחים

מצב
הנושא נעול.

cwen

New member
לגבי הפקקים באבא הלל

הודעות ודיווחים
לגבי הפקקים באבא הלל
בינתיים העבודות זזו באופן כזה, שצוואר הבקבוק הנוראי שהיה בכיוון הקניון באמצע המסלול ויצר פקקי ענק איכשהו לא נוראי. הם התחילו לעבוד בקטע מוקדם יותר, ושם המכוניות מצליחות להתנקז בצורה חלקה יותר משני נתיבים לאחד. אז הפקקים מינוריים עכשיו.
באמת לא רציני.
 

droriko

New member
השאלה מתי את נוסעת שם

לגבי הפקקים באבא הלל
בינתיים העבודות זזו באופן כזה, שצוואר הבקבוק הנוראי שהיה בכיוון הקניון באמצע המסלול ויצר פקקי ענק איכשהו לא נוראי. הם התחילו לעבוד בקטע מוקדם יותר, ושם המכוניות מצליחות להתנקז בצורה חלקה יותר משני נתיבים לאחד. אז הפקקים מינוריים עכשיו.
באמת לא רציני.
השאלה מתי את נוסעת שם
תראי אני למשל עובד בקרים,אז זה באמת לא נורא,אבל השאלה היא מה הולך אחרי הצהריים,שהרי אז זה שיא העומס על הנתיב,כשכולם חוזרים מתל אביב.
 

cwen

New member
בבוקר

השאלה מתי את נוסעת שם
תראי אני למשל עובד בקרים,אז זה באמת לא נורא,אבל השאלה היא מה הולך אחרי הצהריים,שהרי אז זה שיא העומס על הנתיב,כשכולם חוזרים מתל אביב.
בבוקר
היתה תקופה בעבודות שהנתיב לכיוון הקניון היה פשוט סתום לגמרי. המכוניות לא זזו. עכשיו יש אמנם האטה בכניסה לצוואר הבקבוק, אבל זה לא נורא. סביר.
 
כי ככה:

כי ככה:

נתחיל בכך שלפי מה שהבנתי קו הרכבת המדובר לא יהיה המשך של קו רכבת קיים, אלא קו קצר של 1.5 ק"מ לאורך רחוב כנפי נשרים\ימין אבות\צבי יהודה שהנוסעים בו יאלצו להחליף רכבת בתחנת קריית משה.

האם אני צודק?
 

דוד311

New member
לא צודק

כי ככה:

נתחיל בכך שלפי מה שהבנתי קו הרכבת המדובר לא יהיה המשך של קו רכבת קיים, אלא קו קצר של 1.5 ק"מ לאורך רחוב כנפי נשרים\ימין אבות\צבי יהודה שהנוסעים בו יאלצו להחליף רכבת בתחנת קריית משה.

האם אני צודק?
לא צודק
ככל הידוע לי הקטע שאושר הוא מקטע חלקי מתוך הקו שמתוכנן. אין תכנון להפעיל את הקטע החלקי הזה לבד בעצמו, כי כפי שכתבת אין בזה שום היגיון. בקטע שאושר אין אפילו תחנה בקצה המזרחי ליד גשר המיתרים.
 
אתה יכול לברר זאת.

לא צודק
ככל הידוע לי הקטע שאושר הוא מקטע חלקי מתוך הקו שמתוכנן. אין תכנון להפעיל את הקטע החלקי הזה לבד בעצמו, כי כפי שכתבת אין בזה שום היגיון. בקטע שאושר אין אפילו תחנה בקצה המזרחי ליד גשר המיתרים.
אתה יכול לברר זאת.

משום מה אין מידע ברור בעניין וחבל.

אני מעתיק כאן את מה שנכתב בעמוד הפייסבוק "רכבת לשום מקום" שקישרתי אליו מקודם.
אין לי מושג אם כל המידע שם נכון ואשמח אם תעשה סדר בדברים.

"רכבת ל"שום מקום"
21 ינואר 2013
בימים אלו עומדת הועדה המחוזית בירושלים לדון בתוכנית להקמת רכבת קלה לאורך רחוב כנפי נשרים בירושלים, תוכנית מס' 9700. על פי התוכנית, הקו אמור להתחיל במסוף הר נוף ולהגיע עד לרחוב הרב צבי יהודה (בן דור) פינת רח' העילוי. בעתיד הקו אמור להתחבר ל"קו הירוק" החדש של הרכבת הקלה. קו אשר טרם תוכנן.

1. הרכבת תצא ממסוף הר-נוף, ולא תתחבר לרכבת הנוכחית.

2. התחנה האחרונה של הרכבת לפני שדרות הרצל תהיה בפינת רחוב העילוי (קופ"ח), כלומר, לפחות 400 מ' הליכה לרכבת או לאוטובוס הבאים בעליה תלולה והתוצאה:
אנחנו, נוסעי התחבורה הצבורית, נצעד בגשם ובשמש, בנערינו ובזקננו, כ-400 מ', עד שאולי נכדיהם של אותם ילדים יזכו לנסוע ברכבת דרך הגשר שייבנה בעתיד הלא נראה לעין, יעבור מעל הרכבת הנוכחית, ויתחבר לקו רכבת, שיוקם גם הוא בעתיד הלא נראה לעין, ויחבר בין הר הצופים לגבעת רם ולשכונת גילה.

3. יבוטלו או יצומצמו קווי האוטובוס העוברים ברחוב.

4. גם חלקם של הנוסעים ברכב פרטי לא שפר עליהם:
א. יצומצמו נתיבי נסיעה לרכב פרטי לנתיב אחד במקום שניים או שלושה לכל כיוון.
ב. יבוטלו כמעט כל הפניות שמאלה הקיימות כיום. הרחובות נג'ארה ובית הדפוס הצרים והפקוקים ממילא כבר היום, יהפכו לציר התנועה העקרי לתושבי השכונות הר נוף וגבעת שאול ולבאים מחוץ לשכונה.
יש לציין שבאזור ממוקמים בית המשפט לעניני משפחה, משרדי מס הכנסה ובתוכם משרדי מס שבח ועוד משרדים רבים. בימים אלו ישנה תנופת בניה לאורך רחוב כנפי נשרים של בנייני עסקים נוספים. עומסי התנועה יהיו בלתי נסבלים, ואין לכך פתרון בתוכנית המתאר. כמו כן, הרחוב משמש גם כציר גישה לדרום העיר עבור הנכנסים לעיר מגינות סחרוב.
ג. יבוטלו רוב שטחי החניה שעל יד בתי העסק לאורך רחוב כנפי נשרים. זאת כאשר גם כך קשה מאוד למצוא מקום חניה לאורך הרוחב.

5. סכום גדול של כספי ציבור יבוזבז על רכבת לא שימושית. לאחר זמן, כשישאל השואל "איפה הכסף", נוכל לענות לו שהכסף נסע ברכבת "שנוסעת משום מקום לשום מקום".

קריאה לתושבי ירושלים:
מדובר בתוכנית בסדר גודל עירוני, ואולי אפילו ארצי. השינויים ועומסי התנועה יפגעו גם בבאים לירושלים וכן בכל אחד המגיע לאיזור לצורך עסקים..
אל תגידו "מה אנחנו יכולים לעשות?"
כשם שהצלחנו להפסיק את התעללות הפקחים בנוסעי הרכבת הקלה, כך נוכל, בכוחות משותפים, לעצור את התוכנית המזיקה והבלתי הגיונית הזאת.
דרכי פעולה אפשריות:
1. דחוף מאוד!!! אפשר להגיש במשרד הפנים התנגדות לתוכנית בניין עיר מס' 9700 עד לתאריך 31.1.13.
2. זכרו – הבחירות לעירית ירושלים מתקרבות! אפשר לפנות לנבחרי הציבור היושבים בעיריה ואשר אמורים לייצג אותנו התושבים.
3. אפשר ורצוי לפנות לכתבי תקשורת באינטרנט, ברדיו, בטלויזיה, בעתונות וכדומה. לתקשורת השפעה חזקה מאד!
4. אפשר לפנות לארגוני בטיחות בדרכים.
5. ניתן לפנות לעובדי ציבור מכל תחום, כמו: משרד הפנים, משרד התחבורה, עירית ירושלים וכדומה."


בכל מקרה, לא מן הנמנע שהעבודות על התוואי יתחילו הרבה לפני שמסלול הקו כולו יתוכנן, מה שיגרום לבוקה ומבולקה ברחוב כנפי נשרים העמוס עד להתפקע.
 
אין מצב שהיא תפעל כך

כי ככה:

נתחיל בכך שלפי מה שהבנתי קו הרכבת המדובר לא יהיה המשך של קו רכבת קיים, אלא קו קצר של 1.5 ק"מ לאורך רחוב כנפי נשרים\ימין אבות\צבי יהודה שהנוסעים בו יאלצו להחליף רכבת בתחנת קריית משה.

האם אני צודק?
אין מצב שהיא תפעל כך
או שהרכבות יסעו עד פסגת זאב, או עד למסילה ה3 בתחנה המרכזית.
 
המורה להיסטוריה שלי בתיכון - עמנואל שילה הוא

הוא מעולם לא שימש כמגדל פיקוח
המורה להיסטוריה שלי בתיכון - עמנואל שילה הוא
האדם היחיד שלקח ב-48 אקדח קטן וירה לשמיים לכיוון מטוס תועה ערבי שהגיע מעל גבעת שאול, התבלבל במסלול ורצה לנחות באזור עמק המצלבה. ובדיוק הוא היה בעמק המצלבה, הרים את אפו למעלה, ירה כדור בודד במטוס הערבי, פגע בו בול במיכל הדלק והפיל אותו מיד. עקב כך נדבק בו הכינוי "גונזו" ! היה זה אקדח קטנטן בקוטר 0.38. שנים רבות סיפרו את הסיפור הזה בכל כינוס ברנה-קאסין. חשבו שזו בדיחה או שמועה עד שיום אחד קם "גונזו" באודיטוריום ולפני כל השכבה סיפר בפרוטרוט כיצד ירה ירייה בודדת לעבר המטוס הערבי והפיל אותו מיד. על כך הוא גם קיבל את אות הפלמ"ח אותו הציג בפנינו באותה הרצאה - אי שם במארס 1981 כאשר היינו לקראת יום השמיניות.
מגדל פיקוח אולי היה בגבעת שאול? אין לי מושג. לילה טוסט.
אביה.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
מג"ש

אנערף... כך קראתי פעם היכן שהוא...
כמדומני שכתב זאת אחד ממורי הדרך בעלי הידע באחד הפורומים.
חיפשתי היום מידע על כך ולא מצאתי.
מג"ש
במלחמת העצמאות הוכשרו שני מנחתים בירושלים לשימוש שרות האוויר שהפך אט-אט לחיל האוויר הישראלי. המנחת הראשון היה מג"ש - מנחת גבעת שאול. העניין הוא שבכל תקופת המלחמה נחתה במנחת זה טיסה אחת בודדה בגלל שהמנחת היה חשוף לירי צלפים מדיר-יאסין, היום - הבית שלך, הר נוף. בעקבות זאת הועברה הפעילות התעופתית בירושלים למנחת מרו"ם - מנחת רוממה ועמק המצלבה, היום - גן סאקר.

באף אחד מהם לא היה לא מגדל פיקוח ולא רמז למגדל פיקוח וגם לא צורך בכאלה. מי שטוען אחרת טועה ומטעה.
 
תודה על המידע וליל"ט מ"מגדל הפיקוח"...

מג"ש
במלחמת העצמאות הוכשרו שני מנחתים בירושלים לשימוש שרות האוויר שהפך אט-אט לחיל האוויר הישראלי. המנחת הראשון היה מג"ש - מנחת גבעת שאול. העניין הוא שבכל תקופת המלחמה נחתה במנחת זה טיסה אחת בודדה בגלל שהמנחת היה חשוף לירי צלפים מדיר-יאסין, היום - הבית שלך, הר נוף. בעקבות זאת הועברה הפעילות התעופתית בירושלים למנחת מרו"ם - מנחת רוממה ועמק המצלבה, היום - גן סאקר.

באף אחד מהם לא היה לא מגדל פיקוח ולא רמז למגדל פיקוח וגם לא צורך בכאלה. מי שטוען אחרת טועה ומטעה.
תודה על המידע וליל"ט מ"מגדל הפיקוח"...

התמונה צולמה לפני מספר דקות.
 

Ccyclist

Well-known member
תברר שזו לא שלוחה של הקו האדום

אושר קו הרק"ל להר-נוף - בשורה רעה

יום עצוב לתושבי שכונת הר נוף.

קטע מיותר ובזבוז משאבים.
תברר שזו לא שלוחה של הקו האדום
אם "כצעקתה" אז זה פרוייקט מוזר, אבל ההגיון בפרוייקט ברגע זה הוא כשלוחה קצרה מהקו האדום שיכולה להגדיל את התדירות בקטע המרכזי ועוד בצורה שתהיה שימושית מאד לתושבי שכונת הר-נוף (למשל - בשלב זה: הר-נוף - שער שכם, ובשלב עתידי כלשהו - הר-נוף - שער האשפות ) וזאת בניגוד "לקו החום" של המערכת המקורית שנועד להסיע אברכים מהר-נוף לאוניברסיטה בהר הצופים !!??!!.

כרגע התוכניות המציאותיות הן קווי שלוחות כמו קו הקמפוסים ושלוחת הר-נוף שנשענות על הקו האדום.
 

דוד311

New member
הרדיוס בצומת לא מתאים לרכבת

תברר שזו לא שלוחה של הקו האדום
אם "כצעקתה" אז זה פרוייקט מוזר, אבל ההגיון בפרוייקט ברגע זה הוא כשלוחה קצרה מהקו האדום שיכולה להגדיל את התדירות בקטע המרכזי ועוד בצורה שתהיה שימושית מאד לתושבי שכונת הר-נוף (למשל - בשלב זה: הר-נוף - שער שכם, ובשלב עתידי כלשהו - הר-נוף - שער האשפות ) וזאת בניגוד "לקו החום" של המערכת המקורית שנועד להסיע אברכים מהר-נוף לאוניברסיטה בהר הצופים !!??!!.

כרגע התוכניות המציאותיות הן קווי שלוחות כמו קו הקמפוסים ושלוחת הר-נוף שנשענות על הקו האדום.
הרדיוס בצומת לא מתאים לרכבת
אפשר לראות את זה גם בלי הבנה מקצועית
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה