מצליחים טוב מאוד !
בקושי מצליחים
למכור בארץ מקומות שמורים ב-5 שקלים אז מחלקה ראשונה...
מצליחים טוב מאוד !
מנסיון שלי, מספר פעמים שניסיתי לקנות כרטיס שמור המחשב של הכרטיסומט הודיע לי שאזלו כל השמורים. זה קרה יותר מפעמיים בשנים האחרונות. במקרים שכן הצלחתי, מעולם לא הייתי הנוסע היחיד או הכמעט יחיד בקרון השמור. תמיד היו לפחות 6 או 7 נוסעים, ואני מדבר על שעות שבהן הרכבת כולה (אחה"ץ מחיפה לת"א, בניגוד לכוון העומס) היתה די ריקה. במקרים של רכבות מלאות גם הקרון למקומות שמורים היה במעל ל-75% תפוסה. הרבה פעמים שסתם הייתי מעיף מבט על הקרון הזה, מבלי שיהיה לי כרטיס מתאים, תמיד ראיתי שיש שם לפחות כמה וכמה נוסעים.
תמיד ו/או
לעולם. בכל יום ויום יש כמה עשרות נוסעים בציר נהריה-חיפה-ת"א-ב"ש שקונים כרטיס כזה בתמורה לתוספת של 5 ש"ח. אנשים פה בפורום ממש אין להם מושג על הראש של חלק מהישראלים המצויים שנמצאים בשני העשירונים העליונים. חלק לא מבוטל מאלו, אם הם כבר נוסעים ברכבת, יעדיפו לעשות זאת כמה שיותר "בסטייל" או לפחות בלי לקחת סיכון שלא יהיה להם מקום ישיבה. בנוסף, עצם העובדה שהמקום יקר יותר, זה כבר משדר יוקרתיות מסויימת מצד אחד, ומנגד זה מונע מכל מני קשי יום וסתם "עמך" להכנס בכלל לקרון הזה. אז אותם עשירים ואמידים או סתם מאוד מבוססים מרגישים שהם שלוש פעמים הרויחו. גם נסעו ברכבת ולא נתקעו בפקק והראו סוג של "אזרחות טובה" (תח"ץ במקום להיות אנוכי בפרייבט). גם קבלו מקום שמור ומובטח ולא צריכים לעמוד. וגם נמנעו מכל מני "ארחי פרחי" וסתם עניים שלעתים נמצאים ברכבת, אבל לא בקרון של המקומות השמורים. לעולם, אבל ממש לעולם עולמיי עלמיה, אנשים עם כסף נוסעים במחלקות ראשונות או מחלקות עסקים אך ורק משיקולים פסיכולוגיים. בשיקולים פסיכולוגיים אני מכליל גם "שואו אוף" (דאווין), גם רצון להרגיש יוקרתיים יותר, גם התנתקות עד כמה שאפשר מהעמך וגם להיות בקרבה של אנשים מהסוג שלך. אף אחד, אבל ממש אף אחד לא באמת חייב לטוס מחלקה ראשונה. אם הוא לא יקבל את השמפניה שלו בטיסה ואת האוכל בכלי כסף ופורצלן הרי שהוא לא ימות. זה הכל
פ - ס - י - כ - ו - ל - ו - ג - י - ה.