האם יהיה פעם בישראל מחלקה ראשונה ?

מצב
הנושא נעול.

nitsansh

New member
במחלקה ראשונה יש 3 מושבים בשורה

תמונה של Ic3 רגיל
לשם השוואה איזה הבדל.. זה נראה ממש צפוף לעומת הקודם
במחלקה ראשונה יש 3 מושבים בשורה
בצד אחד של המעבר מושב אחד, בצד השני שני מושבים. המושבים יותר רחבים מאלה במחלקה שנייה. זה בד"כ כל ההבדל, ובשביל זה משלמים תוספת של כ-50%.
 

mishmish

New member
חג שמח לכולם ../images/Emo24.gif

האם יהיה פעם בישראל מחלקה ראשונה ?
אני רוצה לפתוח פה דיון מעניין , האם לפי דעתכם יהיה פעם בישראל מחלקה ראשונה ושנייה ברכבת ישראל ,או שאולי בכלל לא צריך את זה, האם אתם הייתם מוכנים לשלם יותר כסף תמורת קרון מרווח הרבה יותר ושכולל בתוכו פינוקים נוספים שלא מוצעים בקרון רכבת רגיל ? אני מצרף 2 תמונות של קרון מחלקה ראשונה מסוג IC3 (בדיוק כמו כזה שמופעל בישראל ),אני רק מדמיין איזה נוח וכיף זה לסוע בקרון כזה מנהריה לבאר שבע ,לעומת דאבל דק צפוף ועמוס.
חג שמח לכולם

אני מצרף תמונה חמודה שמצאתי ברשת הדגם אמור להיות Ic3 של דנמרק אבל הוא לא ממש דומה...
 

nubi

New member
כנוסעת יום-יומית ברכבת

האם יהיה פעם בישראל מחלקה ראשונה ?
אני רוצה לפתוח פה דיון מעניין , האם לפי דעתכם יהיה פעם בישראל מחלקה ראשונה ושנייה ברכבת ישראל ,או שאולי בכלל לא צריך את זה, האם אתם הייתם מוכנים לשלם יותר כסף תמורת קרון מרווח הרבה יותר ושכולל בתוכו פינוקים נוספים שלא מוצעים בקרון רכבת רגיל ? אני מצרף 2 תמונות של קרון מחלקה ראשונה מסוג IC3 (בדיוק כמו כזה שמופעל בישראל ),אני רק מדמיין איזה נוח וכיף זה לסוע בקרון כזה מנהריה לבאר שבע ,לעומת דאבל דק צפוף ועמוס.
כנוסעת יום-יומית ברכבת
לדעתי, אין לזה הצדקה. הנסיעות יקרות גם ככה, והמרחק לא מספיק ארוך. אם אחרי שעה יורדים-זה לא שווה את זה.
 

JayZed

New member
כשזוג מערכי IC3 ישראלים עשו "טור"

האם יהיה פעם בישראל מחלקה ראשונה ?
אני רוצה לפתוח פה דיון מעניין , האם לפי דעתכם יהיה פעם בישראל מחלקה ראשונה ושנייה ברכבת ישראל ,או שאולי בכלל לא צריך את זה, האם אתם הייתם מוכנים לשלם יותר כסף תמורת קרון מרווח הרבה יותר ושכולל בתוכו פינוקים נוספים שלא מוצעים בקרון רכבת רגיל ? אני מצרף 2 תמונות של קרון מחלקה ראשונה מסוג IC3 (בדיוק כמו כזה שמופעל בישראל ),אני רק מדמיין איזה נוח וכיף זה לסוע בקרון כזה מנהריה לבאר שבע ,לעומת דאבל דק צפוף ועמוס.
כשזוג מערכי IC3 ישראלים עשו "טור"
הדגמה בארצה"ב אחת היחידות של כל מערך שונתה להיות מחלקה ראשונה - הכסאות הוחלפו בכסאות עור יוקרתיים וכמובן סודרו אחרת. אחרי שהמערכים חזרו ארצה שסידור שונה בחזרה לסידור רגיל.
 
אכן היתה מחלקה ראשונה במערכים

כשזוג מערכי IC3 ישראלים עשו "טור"
הדגמה בארצה"ב אחת היחידות של כל מערך שונתה להיות מחלקה ראשונה - הכסאות הוחלפו בכסאות עור יוקרתיים וכמובן סודרו אחרת. אחרי שהמערכים חזרו ארצה שסידור שונה בחזרה לסידור רגיל.
אכן היתה מחלקה ראשונה במערכים
שנשלחו לארה,ב. הנה תמונה
 

nahag

New member
פעם היה מקום שמור מה קרה עם זה?

האם יהיה פעם בישראל מחלקה ראשונה ?
אני רוצה לפתוח פה דיון מעניין , האם לפי דעתכם יהיה פעם בישראל מחלקה ראשונה ושנייה ברכבת ישראל ,או שאולי בכלל לא צריך את זה, האם אתם הייתם מוכנים לשלם יותר כסף תמורת קרון מרווח הרבה יותר ושכולל בתוכו פינוקים נוספים שלא מוצעים בקרון רכבת רגיל ? אני מצרף 2 תמונות של קרון מחלקה ראשונה מסוג IC3 (בדיוק כמו כזה שמופעל בישראל ),אני רק מדמיין איזה נוח וכיף זה לסוע בקרון כזה מנהריה לבאר שבע ,לעומת דאבל דק צפוף ועמוס.
פעם היה מקום שמור מה קרה עם זה?
 

idos2

New member
אני חושב שזה מיותר

האם יהיה פעם בישראל מחלקה ראשונה ?
אני רוצה לפתוח פה דיון מעניין , האם לפי דעתכם יהיה פעם בישראל מחלקה ראשונה ושנייה ברכבת ישראל ,או שאולי בכלל לא צריך את זה, האם אתם הייתם מוכנים לשלם יותר כסף תמורת קרון מרווח הרבה יותר ושכולל בתוכו פינוקים נוספים שלא מוצעים בקרון רכבת רגיל ? אני מצרף 2 תמונות של קרון מחלקה ראשונה מסוג IC3 (בדיוק כמו כזה שמופעל בישראל ),אני רק מדמיין איזה נוח וכיף זה לסוע בקרון כזה מנהריה לבאר שבע ,לעומת דאבל דק צפוף ועמוס.
אני חושב שזה מיותר
נכון שDD זה לא אידיאלי לנסיעות כאלה, אבל אפילו מערך IC3 רגיל, בשביל מי שיושב זה סבבה לגמרי, וגם המערכי DD החדשים שיש יותר מקום בין המושבים בסדר גמור. חוץ מזה, כמה כבר נוסעים את כל הקו מנהריה עד ב"ש? ולמעטים שעושים את זה בטוח יש מקום לשבת.
 

mister K

New member
תתפלא

אני חושב שזה מיותר
נכון שDD זה לא אידיאלי לנסיעות כאלה, אבל אפילו מערך IC3 רגיל, בשביל מי שיושב זה סבבה לגמרי, וגם המערכי DD החדשים שיש יותר מקום בין המושבים בסדר גמור. חוץ מזה, כמה כבר נוסעים את כל הקו מנהריה עד ב"ש? ולמעטים שעושים את זה בטוח יש מקום לשבת.
תתפלא
אבל יש לא מעט אנשים שנוסעים מבאר שבע לחיפה וממשיכים גם לנהריה. אני נוסע ברכבת מדי שבוע מבאר שבע לחיפה ולפעמים גם למוצקין ולעכו וכמוני יש עוד רבים (בעיקר חיילים מן הסתם). למעשה, בימי חמישי רוב החיילים שעולים לרכבת בבאר שבע נוסעים לחיפה וצפונה ומנצלים את זה שלא צריך להחליף רכבת. אלו שגרים במרכז מעדיפים הרבה פעמים לנסוע עם 370 או 380.
 

idos2

New member
אני לא מדבר על חיילים

תתפלא
אבל יש לא מעט אנשים שנוסעים מבאר שבע לחיפה וממשיכים גם לנהריה. אני נוסע ברכבת מדי שבוע מבאר שבע לחיפה ולפעמים גם למוצקין ולעכו וכמוני יש עוד רבים (בעיקר חיילים מן הסתם). למעשה, בימי חמישי רוב החיילים שעולים לרכבת בבאר שבע נוסעים לחיפה וצפונה ומנצלים את זה שלא צריך להחליף רכבת. אלו שגרים במרכז מעדיפים הרבה פעמים לנסוע עם 370 או 380.
אני לא מדבר על חיילים
כי הם קודם כל לא דוגמא לשום דבר, הרי זה לא שהם נוסעים את המרחק הזה מרצונם החופשי... מה גם שאם תהיה מחלקה ראשונה זה לא יהיה רלוונטי לגביהם. אני מדבר על אזרחים, מסופקני כמה כאלה כבר יש שנוסעים את כל הקו הזה.
 

mister K

New member
למה הם לא דוגמא?

אני לא מדבר על חיילים
כי הם קודם כל לא דוגמא לשום דבר, הרי זה לא שהם נוסעים את המרחק הזה מרצונם החופשי... מה גם שאם תהיה מחלקה ראשונה זה לא יהיה רלוונטי לגביהם. אני מדבר על אזרחים, מסופקני כמה כאלה כבר יש שנוסעים את כל הקו הזה.
למה הם לא דוגמא?
אחרי הכל הם מהווים אחוז לא קטן מהנוסעים בקו לבאר שבע וברכבת בכלל, וזה לא משנה אם זה מרצונם החופשי או לא. הרי הרכבת מקבלת כסף גם על נסיעות החיילים. גם לדעתי אין שום צורך בקרונות מחלקה ראשונה באף קו רכבת בארץ. רק רציתי להבהיר שיש לא מעט נוסעים מבאר שבע לצפון. הרוב כאמור חיילים אך יש גם אזרחים.
 

אורי404

New member
../images/Emo45.gif סביר להניח שחלק לא קטן מן

למה הם לא דוגמא?
אחרי הכל הם מהווים אחוז לא קטן מהנוסעים בקו לבאר שבע וברכבת בכלל, וזה לא משנה אם זה מרצונם החופשי או לא. הרי הרכבת מקבלת כסף גם על נסיעות החיילים. גם לדעתי אין שום צורך בקרונות מחלקה ראשונה באף קו רכבת בארץ. רק רציתי להבהיר שיש לא מעט נוסעים מבאר שבע לצפון. הרוב כאמור חיילים אך יש גם אזרחים.
סביר להניח שחלק לא קטן מן
האזרחים הם סטודנטים.
 

idos2

New member
הם לא דוגמא כי אם צה"ל היה מפעיל

למה הם לא דוגמא?
אחרי הכל הם מהווים אחוז לא קטן מהנוסעים בקו לבאר שבע וברכבת בכלל, וזה לא משנה אם זה מרצונם החופשי או לא. הרי הרכבת מקבלת כסף גם על נסיעות החיילים. גם לדעתי אין שום צורך בקרונות מחלקה ראשונה באף קו רכבת בארץ. רק רציתי להבהיר שיש לא מעט נוסעים מבאר שבע לצפון. הרוב כאמור חיילים אך יש גם אזרחים.
הם לא דוגמא כי אם צה"ל היה מפעיל
קצת שכל, הם לא היו צריכים לסוע מרחקים כאלה. ובכל אופן החלק היותר חשוב הוא שגם אם תהיה מחלקה ראשונה הם ממילא לא יסעו בה.
 

mister K

New member
ואם לסבתא שלי היו גלגלים

הם לא דוגמא כי אם צה"ל היה מפעיל
קצת שכל, הם לא היו צריכים לסוע מרחקים כאלה. ובכל אופן החלק היותר חשוב הוא שגם אם תהיה מחלקה ראשונה הם ממילא לא יסעו בה.
ואם לסבתא שלי היו גלגלים
אז הייתי תופס איתה טרמפ לבאר שבע... עובדה שנוסעים כאלה מרחקים ואין מה לעשות בעניין. בקשר למחלקה הראשונה אתה צודק, וזו אחת הסיבות לכך שמחלקה ראשונה בארץ מיותרת לחלוטין.
 

urilei

New member
בקושי מצליחים

ואם לסבתא שלי היו גלגלים
אז הייתי תופס איתה טרמפ לבאר שבע... עובדה שנוסעים כאלה מרחקים ואין מה לעשות בעניין. בקשר למחלקה הראשונה אתה צודק, וזו אחת הסיבות לכך שמחלקה ראשונה בארץ מיותרת לחלוטין.
בקושי מצליחים
למכור בארץ מקומות שמורים ב-5 שקלים אז מחלקה ראשונה...
 

idos2

New member
אין מה להשוות בכלל

בקושי מצליחים
למכור בארץ מקומות שמורים ב-5 שקלים אז מחלקה ראשונה...
אין מה להשוות בכלל
קודם כל בזמנים הלחוצים הרי הורידו בכלל את המקומות השמורים, ובשאר הזמנים גם ככה בקושי יש צורך במקום שמור. מה שנקרא - מוכרים גלידה רק בחורף. שנית, גם ברכבת בה אין שום סיבה לשלם על מקום שמור עדיין יש סיבות לקנות מקום במחלקה ראשונה.
 

קובי לו

New member
מצליחים טוב מאוד !

בקושי מצליחים
למכור בארץ מקומות שמורים ב-5 שקלים אז מחלקה ראשונה...
מצליחים טוב מאוד !
מנסיון שלי, מספר פעמים שניסיתי לקנות כרטיס שמור המחשב של הכרטיסומט הודיע לי שאזלו כל השמורים. זה קרה יותר מפעמיים בשנים האחרונות. במקרים שכן הצלחתי, מעולם לא הייתי הנוסע היחיד או הכמעט יחיד בקרון השמור. תמיד היו לפחות 6 או 7 נוסעים, ואני מדבר על שעות שבהן הרכבת כולה (אחה"ץ מחיפה לת"א, בניגוד לכוון העומס) היתה די ריקה. במקרים של רכבות מלאות גם הקרון למקומות שמורים היה במעל ל-75% תפוסה. הרבה פעמים שסתם הייתי מעיף מבט על הקרון הזה, מבלי שיהיה לי כרטיס מתאים, תמיד ראיתי שיש שם לפחות כמה וכמה נוסעים. תמיד ו/או לעולם. בכל יום ויום יש כמה עשרות נוסעים בציר נהריה-חיפה-ת"א-ב"ש שקונים כרטיס כזה בתמורה לתוספת של 5 ש"ח. אנשים פה בפורום ממש אין להם מושג על הראש של חלק מהישראלים המצויים שנמצאים בשני העשירונים העליונים. חלק לא מבוטל מאלו, אם הם כבר נוסעים ברכבת, יעדיפו לעשות זאת כמה שיותר "בסטייל" או לפחות בלי לקחת סיכון שלא יהיה להם מקום ישיבה. בנוסף, עצם העובדה שהמקום יקר יותר, זה כבר משדר יוקרתיות מסויימת מצד אחד, ומנגד זה מונע מכל מני קשי יום וסתם "עמך" להכנס בכלל לקרון הזה. אז אותם עשירים ואמידים או סתם מאוד מבוססים מרגישים שהם שלוש פעמים הרויחו. גם נסעו ברכבת ולא נתקעו בפקק והראו סוג של "אזרחות טובה" (תח"ץ במקום להיות אנוכי בפרייבט). גם קבלו מקום שמור ומובטח ולא צריכים לעמוד. וגם נמנעו מכל מני "ארחי פרחי" וסתם עניים שלעתים נמצאים ברכבת, אבל לא בקרון של המקומות השמורים. לעולם, אבל ממש לעולם עולמיי עלמיה, אנשים עם כסף נוסעים במחלקות ראשונות או מחלקות עסקים אך ורק משיקולים פסיכולוגיים. בשיקולים פסיכולוגיים אני מכליל גם "שואו אוף" (דאווין), גם רצון להרגיש יוקרתיים יותר, גם התנתקות עד כמה שאפשר מהעמך וגם להיות בקרבה של אנשים מהסוג שלך. אף אחד, אבל ממש אף אחד לא באמת חייב לטוס מחלקה ראשונה. אם הוא לא יקבל את השמפניה שלו בטיסה ואת האוכל בכלי כסף ופורצלן הרי שהוא לא ימות. זה הכל פ - ס - י - כ - ו - ל - ו - ג - י - ה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה