הכנה לבד של דלק
הי, לערבב לבד דלק זה בערך כמו לעשות מיץ מתרכיז. לא צריך מעבדה משוכללת. במשך שנים ערבבתי דלק והשתמשתי בבקבוק זכוכית (עם שנתות) של אוכל לתינוקות. א. קנה משורה של 1/2 ליטר או גדולה יותר. ב. קנה שמן קיק איכותי (SIG, MORGAN...). ג. קנה מתנול נקי (CP). הערות: ניתן להשתמש ושנים השתמשתי במתנול טכני. ההבדל באיכות תלוי באריזה ובמזל. לגביי המחיר טכני כשקלים בודדים לליטר לעומת 15-20 ש"ח לליטר (או יותר). לגבי ניטרו קצת יותר קשה להשיג אבל ניתן להשיג הכל. לגבי שמן זה נושא מורכב ושנוי במחלוקת. אין ספק ששמן קיק נותן את השימון הטוב ביותר, אבל יש גם חסרונות לשמן קיק והעיקר ששמן קיק גורם ללכלוך ופיח. שמן סינטטי המתאים למנועי טיסנים בדרך כלל יקר יותר (KLOTZ, MORGAN, POWER MASTER) בערך פי שניים. בדרך כלל מקובל להשתמש רק בשמן קיק או בתערובת של קיק וסינטטי. מכיוון ששמן קיק אינו מתערבב עם ניטרו, דלקים בעליי אחוז גבוה של ניטרו מכילים כמעט רק שמן סנטטי. כאשר אחוזי הניטרו נמוכים (עד 15%) אין בעיה להשצמש רק בקיק. יחס ערבוב: דלק FAI תקני 80% מתנול, 20% שמן קיק (טיסני מרוץ עמוד וכבלים מהירות). דלק FAI תקני לטיסני דו קרב כבלים 70% מתנול, 20% שמן קיק ו 10% ניטרו. באופן כללי אם ברצונך לשמור על חיי המנוע אין להשתמש בפחות מ 20% שמן. פחות שמן פחות עמס על המנוע והמנוע יעבוד יותר מהר. החיסרון מנוע עצבני יותר וקשה יותר לכיוון, אבל לא לשכוח הבלאי יגדל. לעומת זאת כמה שתוסיף שמן המנוע יתאמץ יותר (השמן סמיך יותר מכל השאר) יתחמם ותקבל יותר פיח. בקיצור מומלץ 25-20 אחוזים שמן והשלמה של מתנול וניטרו לקבלת 100%. לדוגמא: 20% שמן, 75% מתנול 5% ניטרו. ניתן להשיג כימיכלים באזור המרכז אצל כימעדין וחמורד. בחיפה אצל חן שמואל. בהצלחה.