בעיה חברתית

ורדרו

New member
בעיה חברתית

יש לי בן בן 12. לומד בכיתת חינוך מיוחד בבית ספר רגיל. הוא ילד מקסים, אוהב,רגיש ואמפטי, נבון וכיף לשוחח איתו. הוא ילד שמבוגרים אוהבים. בחברת בני גילו קשה לו למצוא חברים. הוא לקוי למידה עם בעיות קשב וריכוז ללא גוון היפראקטיבי מובהק והוא מגמגם. הוא נמצא במצוקה חברתית הולכת וגדילה ככל שהוא גדל. בזמן האחרון ממש מתאבל על חייו, ואומר שלא יכול לסבול יותר את הבדידות הזו. ליבי כמובן נשבר כשהוא בוכה כך ושואל "מה עשה רע שאין לו חברים." אשמח לשמוע הצעות, וכמו כן אם יש ילד בסביבות גילו שמחפש קשר אשמח להסיע ולהיפגש. אנא עזרתכם
 

ורדרו

New member
המשך

שאלה נוספת שמעסיקה אותי מאוד בימים אלו היא האם לשלוח אותו לביית של תמר או לשפרירים בגבעת חיים. אם מישהו מכיר, יכול לייעץ , אשמח מאוד. מחכה לתשובותיכם על שתי ההודעות
 
התייחסות לחלק מהשאלה

אני מתנצל מראש שאני אהיה קצר בתשובה (עקב השעה המאוחרת). הכרתי מקרים מאוד דומים למקרה שלך. אחד מהם מצא לו איזה משהו שהוא טוב בו שלא קשור ללימודים (תקליטן או די-ג'י ) וסביב זה מצא חברים. ילד אחר אהב מחשבים ועזר לילדים אחרים וגם דרך זה הגיע לבתיהם וכו'. פתרון אחר יכול להיות באמת שינוי בית"ס או מקום מגורים. כי כל אחד יכול למצוא חבר או ידיד אבל לפעמים אנחנו לא נמצאים בסביבה הנכונה ולכן יש הרגשה כאילו בכל העולם אין אף אחד עבורינו. ודבר אחרון נראה שיש לו בעיה עם הבטחון העצמי ואולי כדאי להתחיל לטפל בזה (ע"י פסיכולוג ילדים או תרפייה וכו' ) מקווה שעזרתי במשהו. איציק
 

cherry123

New member
סוף סוף מישהו מגיב. תודה

המון תודה על תגובתך. היה לי קשה עם היומיים שעברו ואיש לא הגיב להודעותילמרות שנדמה היה לי לפחות שהצלחתי להביע בהם את המצוקה בהם אני שורה. באשר לטיפולים, הוא טופל גם קבוצתית וגם אישית, כרגע בהפסקה, ויחסית לבעיותיו כי רבות הבטחון העצמי שלו דווקא בסדר. ככל שהוא גדל הוא מבין יותר ויותר את בעיותיו ואת הפערים הבלתי נסבלים בין תבונתו ליכולותיו, ובעיקר חי עם התחושה שיש משהו שכל העולם מצליח בו והוא לא, קשרים חברתיים. מסכימה איתך שמאוד חשוב למצוא לו תחום של הצלחה אנחנו עומלים על זה עד בלי די- לצערי עיקר הכוחות שלו נמצאים בחשיבה יצירתית, פילוסופית קמעה, מה שהופך אותו לחביב המבוגרים, אך לא לחביב הילדים. בכל מקרה המון תודה שלא השארת אותי לבד
 
בכל אופן הוא נישמע ילד מאוד מיוחד

ובגילאים האלה מיוחד זה שונה ושונה זה כאילו לא טוב.. מה לגבי בתי"ס אחרים ?
 

Nellie Bly

New member
חשיבה יצרתית-פילוסופית..

מרתק
אני מאמינה שיש מסגרות של חוגים שמתרכזות בנושאים האלו,אולי בסביבה כזאת עם ילדים שמתעניינים באותו תחום אהוב שלו,יהיה לו קל יותר לפתח חברויות?
 

Nellie Bly

New member
היי ורד

מצטערת על האיחור בתגובה. קודם כל אפשר להכנס לפורום ADHD ולכתוב גם שם הודעה ולהוסיף הודעה בלוחות הפורום-אני משוכנעת,שילדים רבים שיש להם לקויות שונות סובלים מאותה בעייה שתיארת אצל בנך. בנוסף לכך,אני באופן אישי ממליצה על חונך או חונכת,שיבואו פעמיים בשבוע יהיו קודם כל עבור הילד כמשענת לתמיכה,ויעזרו לו לפתח קשרים עם ילדים אחרים-למשל יציאה משותפת לפארק לשחק כדורגל-אם יש חונך אקטיבי שמפעיל,מכתיב ומעודד אפשר לפתח את זה לכיוונים חיובים. המון בהצלחה
 
חוג סיירות, מועדון קראטה, תנועת

נוער או כל מקום אחר בו הילדים אינם רואים אותו כיוצא דופן.
 

zorefs

New member
גם בתי כמו שציינת רק שהיא בת 13

אשמח לדעת במסר את תוכלי ותרצי להגיד לי מהיכן את בארץ ואולי אוכל לעזור לך. כמו כן יש את תנועת הצופים שמסבירים להם על הילד והם משלבים בקבוצה רגילה בתי כבר שנה שניה ואני יודעת על עוד ילדים. וגם מחפשים להם חוג שיתאים מה הוא אוהב. מלבד זאת אם תרצי תכתבי לי יש קבוצה שקמה לגיל הזה שהיא קבוצה חברתית המלמדת כישוריים חברתיים וכישורים לחיים. לילדים האלה יש קשים במציאת חברים והם בודדים ידוע לי. בתי בחופש הזה יוצאת גם לקיטנה אשר הודעתי להם על המוגבלות שלה ושקשה לה עם בני גילה. נתתי את הטלפון אולי יהיו רגרסיות ואצטרך לשוחח איתם אבל אין לוותר להם. בכל מקרה יש כל מני דרכים. לבית של תמר אולי זה רחוק והשאלה מה את מחפשת שהם יתנו לו שם.
 

ורדרו

New member
תודה על התגובות

ילדי אכן נמצא בחוג סיירות, אך באשר לדברייך על מציאת מקום בו הוא לא יהיה יוצא דופן. אני צריכה לייצר עולם חדש בשביל זה, לא מקום חדש. הוא יוצא דופןנקודה. עם הייחודיות המופלאה שלו ועם הקשיים שלו. ולילדים מאוד קשה עם מראה שכזו, יוצאת דופן, הם מחפשים השתייכות למשהו דומה. אנחנו גרים בתל-אביב, ואשמח עם הורים לילדים עם בדידות חברתית ייצרו קשר. באשר ל"בית של תמר" נשאלתי מה אני מחפשת שייתנו לו שם. קודם כל ולפני הכל הכי חשוב לי שיהיה לו טוב. רק שמאוד קשה להתאים את בית הספר לילד ספציפי כי העובדה שלילד מסוים היה טוב במסגרת מסוימת עוד לא מבטיחה התאמה לילד אחר. בקיצור, אני משתדלת לעשות כמה שפחות טעויות, ולהצליח לסלול כמה שיותר דרכים שיוליכו את בני למקום שהוא יהיה מאושר בו. מודה לכולכם שוב על כל משפט או פיסת מחשבה, זה מעורר ועוזר לי לחשוב הלאה.
 

zorefs

New member
יש מקום של קבוצות חברתיות

שלומדים כישורים חברתיים יש באזור תל אביב אם תכנסי לפורום adhd/addיש בפנים מקום שאפשר לחפש קבוצות חברתיות יש את הקבוצה של קובי שנמצא ליד סמינר הקיבוצים של קבוצת ילדים ולומדים שם כישורים חברתיים וחיים. יש גם את קבוצת רעים תחפשי לרוב זה מגיל 15 אבל אני הקמתי בעירי בראשל"צ קבוצה של רעים מגיל 12-15 שנותנת מענה. זה בעזרתם של העירייה ושל המתנס שעזרו לי להקים את הקבוצה את יכולה לעשות גם זאת. שם הוא לא יהיה יוצא דופן אלא כמו שהוא יש עוד והם צריכים גם חברים שתמצאי את הקבוצה תתפלאי כמה ילדים יש שרוצים חברה וחברים. דרך אגב מטעויות לומדים וזה נותן כוח להמשיך לחפש ולמצוא את הטוב ביותר.
 

zorefs

New member
תכנסי לפורום ADHD/ADD

ותכנסי לשם לקישורים ואח"כ תחפשי בצד את קשרים (וקשיים) חברתיים-טיפולים ויש שם הרבה קבוצות שאת יכולה לפנות אליהם ולשאול ולתחקר אותם לגבי קבוצה באזור תל אביב בכל מקרה בהצלחה לך.
 
המידה בה הילד הוא יוצא דופן תלויה

גם בסביבתו. הבן שלי היה הרבה יותר יוצר דופן בשוויץ המרובעת מאשר בארצות הברית המהפכנית. הבן שלי נפגש במסגרת אחת עם ילדים שיש להם רק לקות דומה לשלו. במסגרת אחרת, עם ילדים שלחלקם יש לקות כל שהיא ולחלקם לא. בשתי המסגרות האלה הוא פחות יוצא דופן מאשר ילד שהאדם היחיד עם לקות כל שהיא שהוא פוגש הוא עצמו.
 

Nellie Bly

New member
ורד שלום

הבקשה שלך אכן מובנת.. אני שוב אציע לנסות להביא לילד חונך שיהיה מין 'אח גדול' ויוכל בשלב הראשוני להפיג את הבדידות ואחר כך לעזור ביצירת חברות עם ילדים אחרים. על 'הבית של תמר' יש לי רק מילים טובות להגיד,הצוות שם מאוד מקצועי וחם והוא עושה מאמצים עלאיים להבטיח את הטוב ביותר עבור הילד. שיהיה לכם בהצלחה.
 
למעלה