בית ספר חדש ויחודי למשחק

בית ספר חדש ויחודי למשחק

מנוע חיפוש מרכז ניסיוני ועכשווי להכשרת שחקנים ויוצרים. ללמוד משחק ולהיות יוצר. מנוע חיפוש הוא מרכז ניסיוני ועכשווי להכשרת שחקנים ויוצרים. מנוע חיפוש שואף להכשיר שחקנים ברמה הגבוהה ביותר במקצועות הבמה והמסך ובמקביל לאפשר להם להתפתח כאמנים יוצרים, המודעים לשיח האמנות העכשווית. ביסוד תפיסה זו עומדת ההבנה שהשילוב בין יכולות משחק ויצירה עצמאית הוא המפתח להישגים אמנותיים ומימוש הכישרון. מה שמייחד את הפעילות במנוע חיפוש הוא הדיאלוג המפרה והאקטיבי בין שני המוקדים החיוניים הללו. מנוע חיפוש שואף להתבונן על משחק כאמנות שאיננה קפואה בזמן, אמנות הנמצאת בקשר מתמיד עם אומנויות אחרות ועל ידי כך מאתגרת את עצמה. בתהליך הלימוד יתקיים מפגש מעשיר ומגרה עם תחומי יצירה אחרים כגון מחול, אמנות פלסטית, וידיאו, קולנוע, מוסיקה ועוד. מנוע חיפוש הוא פרויקט אמנותי לימודי ובמקביל הוא מעבדה ליצירה עתידית. זהו המקום בו הגרעין היצירתי של התלמיד מקבל את האפשרות הטובה ביותר להתפתח. במסגרת הלימודים יקבל כל סטודנט את הכלים היסודיים, המעמיקים והמקצועיים ביותר שיאפשרו לו להשתלב כשחקן ויוצר בתחום: 1. תשתית רחבה במקצועות המשחק המבוססת על שילוב של מגוון טכניקות, המשקפות גישות שונות אל עולם המשחק ומיועדת להעניק לתלמיד יכולת התמודדות מגוונת וגבוהה. מנוע חיפוש הוא המוסד היחידי בו נלמדות שיטות משחק ותנועה המבוססות על טכניקת רליס – טכניקת העבודה ביצירותיהם של יסמין גודר ואיציק ג'ולי. 2. קידום יכולות ביצירה עצמאית: לאורך כל תקופת הלימודים יקבל הסטודנט את האפשרות לפתח חומרים לכדי יצירות אישיות. הסטודנט ייחשף לתהליכי יצירה שיהוו את הקרקע לעשייה העצמאית, כגון כתיבה יוצרת, כתיבת מחזה ותסריט, קומפוזיציה, כוריאוגרפיה, ועוד. 3. פיתוח החותם האישי של היוצר: בית הספר שם דגש בתהליך הלמידה על פיתוח קול אישי של השחקן והיצירה. מטרתו היא לעודד, במקביל ללימוד הבסיסי, גישה אישית וייחודית לעבודה היצירתית. 4. גישת לימוד הנובעת מהתבוננות אישית בתלמיד, מתוך הבנה שלכל יוצר יש מנגנון למידה אישי ושונה. תהליך הלמידה הינו דיאלוג בין בית הספר לסטודנט, מתוך הכרה הדדית שכל צד נושא באחריות על ההתקדמות. 5. דיאלוג עם תחומי אמנות אחרים: כדי להעמיק את התפתחותו כאומן חושב ומודע, יקבל הסטודנט באופן קבוע שיעורים שיגבירו את ההבנה שלו בעולם האמנות. שיעורי ההעשרה הם במחול מודרני, אמנות פלסטית, וידיאו, מוסיקה, עשייה וסגנונות שונים בקולנוע, ועוד. המורים: במרכז הסגל עומדים יוצרים עצמאיים הפועלים בתחום התיאטרון, הקולנוע, המחול והאומנות הפלסטית, שהוכיחו את עצמם כבעלי דרך ייחודית ושפה עצמאית. מפגש עם יוצרים הוא אלמנט חשוב במרקם הכולל של בית הספר, התורם לאווירת לימוד אנרגטית ועדכנית. מערך לימוד 1. מסלול תלת שנתי: שנה א' – 18 שעות שבועיות. שנה ב' – 25 שעות שבועיות. שנה ג' – 35 שעות שבועיות. שעות / יום א' ג' ה' 9.30 – 12.00 משחק – טכניקה. משחק – סצנה. משחק – פיזי חושי. 12.30 – 14.00 קול / דיבור / שירה תנועה / מחול כתיבה יוצרת. 14.30 – 16.30 קולנוע – משחק קולנועי – סגנונות בקולנוע. יצירה אישית /מחזאות מודרנית וקלאסית. סדנא עם אמן. 2. מכינה וסדנאות. מנוע חיפוש מציע מכינה מקצועית של יום בשבוע וסדנאות ערב ובוקר במשחק וכתיבה יוצרת. תהליך הקבלה למסלול התלת שנתי: שלב ראשון: ראיון ומבחן קבלה – שני מונולוגים. כל אחד באורך שלא עולה על שלוש דקות. רצוי שהמונולוגים יהיו בעלי אופי שונה. שלב שני: סדנא מרוכזת בת שלוש שעות. למכינה ולסדנאות: ראיון. לקביעת מועד למבחן קבלה וראיון – איציק ג'ולי – 054-4899632. [email protected] יוזמי ומקיימי בית הספר הם איציק ג'ולי ויסמין גודר אשר יצרו בשיתוף פעולה ביניהם יצירות כגון "אולם", "שתיים שעשוע ורוד", "פתאום ציפורים", "קרם תות ואבק שריפה" ועוד. עבודות אלה זכו לביקורות נלהבות והכרה בארץ ובעולם והופיעו בפסטיבלים רבים ברחבי העולם. הן נוצרו מתוך מחקר מתמיד אחר שפה ודרכי הבעה חדשות. דרך זו היא אבן היסוד והרוח המרכזית בבית הספר – רוח של יצירתיות מקוריות ותעוזה.
 
למעלה