בהמשך להיפוך חיוג, האם בהכרח...

מצב
הנושא נעול.

four seasons

New member
בהמשך להיפוך חיוג, האם בהכרח...

בהמשך להיפוך חיוג, האם בהכרח...
רכבת שיוצאת מתחנת השלום לבני ברק או ראש העיין לדוגמא חוזרת אליה??, או שיש מצב שהיא חוזרת צפונה לנתניה או חיפה, זאת בתגובה לתגובה של חן שרכבת ישראל לא מבצעת היפוך במהלך נסיעה.
 
נסיעות במשולש תל ברוך

בהמשך להיפוך חיוג, האם בהכרח...
רכבת שיוצאת מתחנת השלום לבני ברק או ראש העיין לדוגמא חוזרת אליה??, או שיש מצב שהיא חוזרת צפונה לנתניה או חיפה, זאת בתגובה לתגובה של חן שרכבת ישראל לא מבצעת היפוך במהלך נסיעה.
נסיעות במשולש תל ברוך
כיום לא מופעלות בלוח הזמנים של רכבות הנוסעים ברכבת ישראל רכבות המשתמשות בצלע הצפונית של המשולש בתל ברוך. אם פעם יוחלט שכדאי לעשות רכבות בין בנימינה לראש העין (לדוגמא), אזי יש להניח שרכבות אלו יעברו על הצלע הצפונית, ואולי אף ימשיכו את דרכן דרומה מראש העין לתל אביב דרך הצלע הדומית, ובכך יהפכו כיוונן. טכנית זה אפשרי, השאלה היא אם זה נחוץ. (( דרך אגב - בלוח הזמנים הנוכחי אין רכבות נוסעים שמתחילות או מסתיימות בתחנות תל אביב השלום, בני ברק ו-ראש העין צפון - שלושתן משמשות כיום כתחנות ביניים בלבד ))
 

four seasons

New member
תודה חן, האם לדעתך נסיעות...

נסיעות במשולש תל ברוך
כיום לא מופעלות בלוח הזמנים של רכבות הנוסעים ברכבת ישראל רכבות המשתמשות בצלע הצפונית של המשולש בתל ברוך. אם פעם יוחלט שכדאי לעשות רכבות בין בנימינה לראש העין (לדוגמא), אזי יש להניח שרכבות אלו יעברו על הצלע הצפונית, ואולי אף ימשיכו את דרכן דרומה מראש העין לתל אביב דרך הצלע הדומית, ובכך יהפכו כיוונן. טכנית זה אפשרי, השאלה היא אם זה נחוץ. (( דרך אגב - בלוח הזמנים הנוכחי אין רכבות נוסעים שמתחילות או מסתיימות בתחנות תל אביב השלום, בני ברק ו-ראש העין צפון - שלושתן משמשות כיום כתחנות ביניים בלבד ))
תודה חן, האם לדעתך נסיעות...
שישתמשו בצלע הצפונית, לא יביאו לחיסכון בזמן וכסף ע"י שימוש בה בנושא הפיכה, הפיכת תחנת ב"ב לתחנה זהה לתחנת האוניברסיטה או מרכז, תחנה שמרכזת מס' אמצאי תחבורה (חניון, אוטובוסים, מוניות, בעתיד קלה), היא נמצאת סמוך לאיזור מגורים (שכ' צפון מזרח ת"א), פארק הירקון, אזור תעשיה, וקניון איילון (אולי העברת המסוף התחבורתי של קניון איילון לצידו השני שסמוך לתחנת הרכבת וחיבור במעבר תת קרקעי מתחנת הרכבת) , לדוגמה רכבת שיוצאת מתכנת ההגנה במסלול, ההגנה, ב"ב. בניימינה, גם תאפשר אופצייה תחבורתית נוספת וגם אפשר להחליף ציוד בקו זה וכל כמה חודשים להפוך את הכיוון בכל הציוד.
 
שיקולי הפעלת שירות רכבות בבני ברק

תודה חן, האם לדעתך נסיעות...
שישתמשו בצלע הצפונית, לא יביאו לחיסכון בזמן וכסף ע"י שימוש בה בנושא הפיכה, הפיכת תחנת ב"ב לתחנה זהה לתחנת האוניברסיטה או מרכז, תחנה שמרכזת מס' אמצאי תחבורה (חניון, אוטובוסים, מוניות, בעתיד קלה), היא נמצאת סמוך לאיזור מגורים (שכ' צפון מזרח ת"א), פארק הירקון, אזור תעשיה, וקניון איילון (אולי העברת המסוף התחבורתי של קניון איילון לצידו השני שסמוך לתחנת הרכבת וחיבור במעבר תת קרקעי מתחנת הרכבת) , לדוגמה רכבת שיוצאת מתכנת ההגנה במסלול, ההגנה, ב"ב. בניימינה, גם תאפשר אופצייה תחבורתית נוספת וגם אפשר להחליף ציוד בקו זה וכל כמה חודשים להפוך את הכיוון בכל הציוד.
שיקולי הפעלת שירות רכבות בבני ברק
כיום, תחנת בני ברק נמצאת אי שם בקצה התחתון ברשימת השימוש בתחנות רכבת ישראל, כך שכשלעצמה, היא לא מצדיקה הפעלה של רכבות יעודיות אליה. אני מניח ומשער שאם באמת יוקם בסמוך אליה מרכז תחבורתי, וכמו-כן היא תקושר מבחינת הולכי רגל / תחבורה ציבורית אל האטרקציות סביבה, אזי יגדל השימוש בה משמעותית. עם זאת, אני חייב לפקפק בחוכמה שבשליחת רכבות בין תל אביב לבנימינה דרך בני ברק ('טיול' משמעותי למדי). אני כן יכול לדמיין רכבות בין בנימינה לראש העין או לכפר סבא, אבל אני לא רואה שום צורך עקרוני להחזיר את המערכים שמפעילים את השירות דווקא דרומה. ובכלל אינני יודע מדוע יש בפורום התעקשות עזה כל-כך בנושא חיוג המערכים - אני משוכנע שרכבת ישראל עושה לעומק את החשבון של מתי צריך להפוך את הציוד הנייד (ואם הם לא עושים את החשבון הזה, הרי שממילא אין לי או לרוב משתתפי הפורום אפשרות לבדוק ולהצביע על האשמים) אני כן מסכים שיותר מעניין מבחינת חובבי הרכבות (כולל את עבדכם הנאמן) לראות פעם את הקומותיים ככה ופעם ככה, אבל אני לא ראיתי שום אינדיקציה לכך שיש בכך או שאין בכל תועלת כזו או אחרת לרכבת, מעבר למה שכבר דיברנו עליו בהודעות הקודמות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה