באה המטרונית בגוש דן והוכיחה מה גודל הבזבוז על מטרונית בחיפה
באה המטרונית בגוש דן והוכיחה מה גודל הבזבוז על מטרונית בחיפה
בתקציב זעום בלי להעתיק כבישים ולבנות תחנות באמצע נתיבי תנועה סואנים, בוצע קו מטרונית ראשון בגוש דן.
העלות עשירית מזו של "הרכבת הקלה המדומה של ראש העיר ההזוי של חיפה", זו שהתבררה כאוטובוס אקורדיון
דו-מפרקי פשוט עם אותה כמות מושבים כמו באוטובוס רגיל לגמרה בלי אקורדיון, אבל עלתה פי 3 מהתכנון השערורייתי
בפני עצמו - 1.5 מליארד במקום "רק" 500 מליון שקל, ועד היום סובלת מליקויים קשים, נסיעה בכבישים משובשים
ללא עדיפות ברמזורים ואיחורים רבים, וכמובן - שנחנכה באיחור נחמד של 4 שנים על ידי חברת יפה נוף ("יפה בלוף"
שכל הכושלים בה שמוזכרים בדוח החמור מאד של מבקר המדינה ממשיכים לעשות שמות ולזרוע חורבן בחברות
התשתית האחרון או ביפה נוף עצמה. מי שכושל יותר, יקודם יותר זה כנראה המוטו ביפה בלוף.
והנה תוך כמה חודשים בעשירית העלות פועל בדיוק אותו קו מטרונית בגוש דן, הפלא ופלא בלי צורך בתחנות מיותרות
באמצע הכבישים אלא בתחנות הקיימות והבטוחות יותר להולכי רגל בנתיבי ימין של הכבישים אפילו בלי כמעט לשנות
מסלולי כבישים קיימים ואם ממש היו רוצים היה אפשר לסמן בהם נתיב לתח"צ בלבד.. אבל התברר שבשביל בלוף
האוטובוס הארוך החיפאי גם את זה לא צריך בעצם, כי זה.. אוטובוס ארוך, שמסתדר ממש בנתיבים הקיימים.
ממש כפי שאנו רואים בנסיעות המטרונית בכבישים רגילים לקרית אתא או לאורך שד' ההגנה בכביש החוף סביב חיפה.
בקיצור: הנת"צים והתחנות באמצע כבישים היו בלוף בעלות מליארד שקל בלי שום יתרון על סימון נת"צ בנתיב ימין.
כלומר חיפאים יקרים: מישהו (מהנדסי תחבורה שעשו יד אחת עם פקידי עירייה וחברות תשתיות מקורבות) שרף לכולנו
1.5 מליארד שקל ו-4 שנים של עבודות הזויות ששיתקו את העיר עבור אוטובוס ארוך שאפשר היה להעביר בעשירית
הזמן והעלות באותה אפקטיביות. וכפרס ביטלו קוים מתחרים לכשלונית בחיפה, שהבריחו נוסעי תח"צ רבים שנמאס
להם ועברו לרכב פרטי. תודה לדן שחשפה את השקר מעל עיני תושבי מטרופולין חיפה.
באה המטרונית בגוש דן והוכיחה מה גודל הבזבוז על מטרונית בחיפה
בתקציב זעום בלי להעתיק כבישים ולבנות תחנות באמצע נתיבי תנועה סואנים, בוצע קו מטרונית ראשון בגוש דן.
העלות עשירית מזו של "הרכבת הקלה המדומה של ראש העיר ההזוי של חיפה", זו שהתבררה כאוטובוס אקורדיון
דו-מפרקי פשוט עם אותה כמות מושבים כמו באוטובוס רגיל לגמרה בלי אקורדיון, אבל עלתה פי 3 מהתכנון השערורייתי
בפני עצמו - 1.5 מליארד במקום "רק" 500 מליון שקל, ועד היום סובלת מליקויים קשים, נסיעה בכבישים משובשים
ללא עדיפות ברמזורים ואיחורים רבים, וכמובן - שנחנכה באיחור נחמד של 4 שנים על ידי חברת יפה נוף ("יפה בלוף"
שכל הכושלים בה שמוזכרים בדוח החמור מאד של מבקר המדינה ממשיכים לעשות שמות ולזרוע חורבן בחברות
התשתית האחרון או ביפה נוף עצמה. מי שכושל יותר, יקודם יותר זה כנראה המוטו ביפה בלוף.
והנה תוך כמה חודשים בעשירית העלות פועל בדיוק אותו קו מטרונית בגוש דן, הפלא ופלא בלי צורך בתחנות מיותרות
באמצע הכבישים אלא בתחנות הקיימות והבטוחות יותר להולכי רגל בנתיבי ימין של הכבישים אפילו בלי כמעט לשנות
מסלולי כבישים קיימים ואם ממש היו רוצים היה אפשר לסמן בהם נתיב לתח"צ בלבד.. אבל התברר שבשביל בלוף
האוטובוס הארוך החיפאי גם את זה לא צריך בעצם, כי זה.. אוטובוס ארוך, שמסתדר ממש בנתיבים הקיימים.
ממש כפי שאנו רואים בנסיעות המטרונית בכבישים רגילים לקרית אתא או לאורך שד' ההגנה בכביש החוף סביב חיפה.
בקיצור: הנת"צים והתחנות באמצע כבישים היו בלוף בעלות מליארד שקל בלי שום יתרון על סימון נת"צ בנתיב ימין.
כלומר חיפאים יקרים: מישהו (מהנדסי תחבורה שעשו יד אחת עם פקידי עירייה וחברות תשתיות מקורבות) שרף לכולנו
1.5 מליארד שקל ו-4 שנים של עבודות הזויות ששיתקו את העיר עבור אוטובוס ארוך שאפשר היה להעביר בעשירית
הזמן והעלות באותה אפקטיביות. וכפרס ביטלו קוים מתחרים לכשלונית בחיפה, שהבריחו נוסעי תח"צ רבים שנמאס
להם ועברו לרכב פרטי. תודה לדן שחשפה את השקר מעל עיני תושבי מטרופולין חיפה.