אשמח לקבל את עזרתכם.

rechan

New member
אשמח לקבל את עזרתכם.

קראתי ואהבתי את הטרילוגייה והשגתי גם את אוקסםורד של ליירה (כפי שכבר ידוע לכם). לא הבנתי דבר אחד. מה היתה הסיבה הספציפית שבגללה העולם ניצל. אני יודע שברגע שוויל וליירה "התאחדו" זרימת האבק החוצה פסקה. למה??? מה היה הגורם לזה? מה הקשר של הנבואה למעשה הזה?
 

yael ziv

New member
תשובה והוכחה נוספך לכך שויל וליירה

כן שכבו: למעשה, זרימת האבק דרך החלונות פסקה עם סגירתם של כל החלונות (חוץ מהחלון מעולם המתים) בין העולמות, אך הפסקת הזרימה לא הספיקה בשביל "להציל" את האבק. היה צורך בייצור חדש של אבק. בסיפור גן העדן בספר בראשית, אחד הדברים שאדם וחוה עשו אחרי שאכלו מפרי עץ הדעת היה לשכב, ומכאן אפשר להבין שיחסי המין הוא תוצר של הפיכתם של אדם וחוה למודעים, ולכן הוא "רווי" אבק (מכיוון שהאבק סובב גופים מודעים). הנבואה, בכללי, אומרת שליירה תהיה חוה. לאחר שויל וליירה "התאחדו", קרי שכבו, הם גרמו לייצור מחודש של אבק ולמשיכתו חזרה לעולם. בנוסף- הם שכבו בעולם המולפה, העולם שהיה חסר בו אבק, וכך משכו את האבק לאותו עולם והצילו אותו. הספרים לא אצלי, לכן אני לא יכולה לבסס את דבריי, אבל אני מקווה שעניתי לך. ואם אני טועה- שמישהו יתקן אותי.
 

JustRain

New member
את לא טועה,

אלא דברייך לוקים בחסר: חווה התפתתה, דבר זה גרם לדיבוק האבק בבני האדם. ליירה היא חווה, ולכן עליה להתפתות. מארי היא הנחש; כפי שאמרה לה הזקנה המתה, היא סיפרה להם סיפורים... ליירה התפתתה בשמעה את "סיפור המרציפן". גם כאן, כמו בגן-עדן, מדובר באקט אוראלי - הכנסת פריט לפה. כאן תפוח, כאן מרציפן. יחסי המין שקיימו ויל וליירה (כי הם קיימו) הם תוצאה של זה שליירה התפתתה; אבל לדעתי, מה שהיה חשוב באמת הוא העובדה שהתפתתה... וכמו שבזכות הפיתוי של חווה הגיע האבק לעולם... כך גם בזכות הפיתוי של חווליירה. (או ליירחווה?) בברכת אני-יוצאת-מחר-לארבעה-ימים-במדבר-ואני-מאד-מתרגשת-כי-אני-אוהבת-טיולי-מחנאות-ובמיוחד-במדבר, נגה בלי ו'.
 

IamNoa

New member
ממ

זה לא הוכחה שהם שכבו.. גם נשיקה זה אקט מיני וזה לא חשוב המעשה עצמו אלא מה שהוא מסמל, ובתכלס זה מסמל אותו דבר, את ההתבגרות, ובגלל זה האבק חזר למסלולו וכל זה. זה לאו דווקא אומר שהם שכבו..
 

Fairywitch

New member
../images/Emo45.gif

כמה פדופילים יש פה בפורום
 

Fairywitch

New member
התאחדו זה לא רק שכבו-

זה ברגע שהם הבינו שהם מאוהבים. כוח האהבה הוא יותר מרק סקס. הרי אם היו שוכבים ללא אהבה- זה לא היה מציל את העולם.
 

dahoe

New member
מה?

אדם וחווה לא שכבו אחרי שהם אכלו מעץ הדעת! להפך הם התחילו להתביש בגוף שלהם.
 

Jason2

New member
בקשר לאדם וחווה זה לא מדוייק

לפי הנצרות מקובל לקשר את אכילת הפרי עם יחסים אסורים אבל זו רק פרשנות אחת לכתוב. מבחינת היהדות לאחר אכילת התפוח האדם לומד להבדיל בין טוב לרע ולומד להבין את עליונותו על הבהמה בכך שהוא מתבייש בעירומו. אבל בכל הטקסט אין שום עדות לזה שהם קיימו יחסי מין. לאחר החטא וקבלת העונש, בין היתר תשוקת האדם לאישה ועצב ההריון, אדם וחווה מגורשים מגן העדן מחשש שהם יאכלו מעץ החיים. לאחר הגירוש מופיעה העדות הראשונה לקיום יחסי מין. אדם ידע את חווה ונולדו להם קין והבל.
 

האבק

New member
שילוב של התשובות מעלי והוספה ../images/Emo13.gif

דבר ראשון - ברוכה הבאה! את מוזמנת להתפקד בשרשור התפקדות למטה וגם כמובן להרצאות המעולות שיהיו לנו בכנס עולמות הקרוב
בקשר לשאלתך- לפי מה שאנחנו מבינים מהסדרה, האבק מתחיל להדבק אל בני אדם כשהם מגיעים לבגרות. הם מגיעים לבגרות, האבק נדבק אליהם והדמון מפסיק להשתנות. הנבואה על ליירה היא שהיא תהיה חווה השניה. מארי אמורה להיות הנחש המפתה וויל משחק את תפקיד אדם. כשמארי מפתה את ליירה (ע"י סיפור המרציפן כפי שנגה אמרה. זה גם מקביל ל"גן העדן האבוד" של מילטון שם השטן בדמות הנחש מפתה את חווה על ידי סיפור) היא לא גרמה להפסקת בריחת האבק. היא גרמה לליירה להסתכל על ויל בצורה שונה, לפרש את הרגשות שלה בצורה שונה. יום אחרי סיפור המרציפן ויל וליירה יוצאים לחפש את הדמונים שלהם בשדה ומגיעים לחורשה, על יד נחל ומחליטים לעצור. יש שם איזה קטע נחמד שבו ליירה מכניסה פרי לפה של ויל ומיד לאחר מכן הם מתחילים להתנשק. זה היה מטאפורה לפרי עץ הדעת - אבל לא הפרי הוא מה ששינה, אלא העובדה שהם קיימו יחסי מין. הם התבגרו ברגע הזה וכך הנבואה התקיימה - ליירה התפתתה ו"חטאה" מחדש בחטא הקדמון שהוא התבגרות, מודעות, יחסי מין וכו'. יש קטע על הנושא הזה גם בהרצאה "חומריו השאולים" שתהיה בכנס עולמות ואני ממליץ לכולם להגיע
(*אודי משווק*)
 

dahoe

New member
די כבר להגיד שהם שכבו כעובדה!

אתם מטעים את החדשים, תנו להם להחליט באיזה צד הם.
 

Jason2

New member
זה די מעורפל

הקטע של יחסי המין. אבל יש קטע אחר שלדעתי רומז יותר בכיוון וזה הקטע שהם נוגעים בדמונים אחד של השני. הנגיעה בנשמתו של האהוב הרבה יותר חזקה ובעלת משמעות. אבל עדיין זה לא מובן מאליו ונתון לפרשנות.
 

האבק

New member
זו גם תיאוריה

אבל הנגיעה שלהם בדמונים אחד של השני מתבצעת אחרי ה"פיתוי" וה"חטא". בזמן שהם חוטאים הדמונים שלהם לא נמצאים איתם. ד"א - ברוך הבא! אתה מוזמן להציג את עצמך בהודעה חדשה (שם, גיל, איך הגעת לפורום, ספר אהוב מהטרילוגייה והדברים הרגילים). וכמובן - לא לשכוח לבוא לעולמות
 

Jason2

New member
אני חושב

שגילוי האהבה הוא החטא עצמו ולא המעשים. אם ניקח לדוגמה את סיפור אדם וחווה. החטא עצמו הוא פקיחת העינייים והידע שהם קיבלו פתאום. יחסי המין באו אחרי הגירוש מגן עדן (החטא והעונש היה בבראשית פרק ג' והעדות על יחסי המין באה בפרק ד').
 

האבק

New member
זה מעניין

החטא אצל אדם וחוה היא כשהם הפרו את פקודת אלוהים ואכלו מפרי עץ הדעת. בעקבות זאת הם קיבלו מודעות והבדילו בין טוב ורע וכדומה. אצל ויל וליירה זה דומה - אני חושב שזה המעשה הוא החטא. נעזוב כרגע האם הם קיימו יחסי מין או לא, אבל בהחלט היה אקט מיני שהחל מיד אחרי שליירה הכניסה פרי לפיו של ויל. אני לא חושב שזה במקרה. אנחנו יודעים שמאוחר יותר באותו יום, האבק החל לשוב למסלולו.
 

Jason2

New member
תלוי למה אתה קורא אקט מיני

אם אתה מתייחס לזה שהם רואים משהו אחר אחד בשני או עצם אכילת הפרי שהוא מעשה אירוטי, אז אתה צודק. מעבר לכך יחסי מין כפי שאנחנו רואים אותם כיום, לזה אין התייחסות וכל אחד יכול לחשוב כראות עיניו. לדעתי גילוי הרגשות זה מה שמשנה ולא המעשה עצמו.
 

האבק

New member
תהני ../images/Emo13.gif

זה אחלה ספר. קצר - אבל מעניין ומלא רמזים.
 
למעלה