אנימציה של מספר הנוסעים בתחנות רכבת

מצב
הנושא נעול.

nitsansh

New member
העלייה של ת"א מרכז והירידה של השלום וההגנה
אכן נראות מוזרות, אבל הן עקביות בנתונים של יולי, אוגוסט וספטמבר 2010. למשל, מספר הנוסעים בתחנת השלום קופץ מ-195 אלף בספטמבר 2010 ל-703 אלף בנובמבר 2010. ייתכן שמדובר בשינוי באופן החישוב. אני משער שרכבת ישראל ספרה בחודשים האלה את כל הנוסעים שקנו כרטיס לת"א כאלו הם נוסעים לת"א מרכז. אפשר לנסות לנרמל את הנתונים על פי מספר העולים בתחנה בלבד, אבל לא ניסיתי לחקור את זה. כמעט בכל התחנות מספר הרכבות החוזרות היומיות השתנה בין 2008 ל-2010, אבל רוב השינויים הם תוספת של 2-3 רכבות. מספר הרכבות שיוצאות מאשקלון, למשל, עלה מ-26 ל-28, ובהתאם מספר הרכבות בנתניה עלה מ-48 ל-50. לעומת זאת, מספר הרכבות בת"א השלום וההגנה ירד מ-141 ל-133 בגלל קיצור קו השרון. בגן החיות ובבאר יעקב השינוי במספר הרכבות נראה בולט בגלל קנה המידה הלוגריתמי של ציר X. אפשר לשנות אותו ללינארי (לחץ על Log בפינה הימנית) כדי לראות את השינוי בקנה מידה. בפרט, בגן החיות התנ"כי נוספה עצירה אחת ב-19:43.
חשבתי שסופרים את הנוסעים לפי העוברים בשערים
 

בועז ל

New member
אנימציה של מספר הנוסעים בתחנות רכבת
השתמשתי בנתונים של בועז שהצלחתי למצוא בפורום, בשניים מלוחות הזמנים שיש לי בבית וב-Google Motion Chart כדי ליצור גרף מונפש של מספר הנוסעים החודשי בכל תחנה לעומת מספר הרכבות שעוצרות בתחנה ביום חול (לקחתי רק את הרכבות החוזרות כדי לא לעשות ספירה פעמיים). ניתן ללחוץ Play ולראות את הנתונים משתנים בזמן. לא הצלחתי למצוא נתונים בין ספטמבר 2009 ליוני 2010, אז בחודשים האלה Motion Chart עושה אינטרפולציה. כמו כן, את מספר הרכבות ספרתי רק בלו"ז של 2008 ובלו"ז הנוכחי, ואין התחשבות בסגירות קווים זמניות או בסגירת תחנת רמלה. הנה קישור לגרף, נגנו ותיהנו.
נתוני נוסעים בתחנות - דצמבר 2009
ותודה לאריק ולאיליה על ההשקעה בעיבוד הנתונים לגרפים ועוד כל מיני גאדג'טים סטטיסטיים. לאחר מיעוט התגובות לנתונים בפעמים הקודמות, כמעט והחלטתי לחסל את הענף. אני שמח לראות שיש מי שדואג להחייאתו.
 

easylivin

New member
נתוני נוסעים בתחנות - דצמבר 2009
ותודה לאריק ולאיליה על ההשקעה בעיבוד הנתונים לגרפים ועוד כל מיני גאדג'טים סטטיסטיים. לאחר מיעוט התגובות לנתונים בפעמים הקודמות, כמעט והחלטתי לחסל את הענף. אני שמח לראות שיש מי שדואג להחייאתו.
תודה רבה, בועז! וטוב שאתה כאן:
הגיע הזמן לספר, מדוע הייתי כל-כך לחוץ בגלל החוסר של נתוני אוקטובר 2010. ובכן, התשובה נראית בבירור בגרף המצורף - שים לב לקו הצהוב. זוהי הערכה של מספר הנוסעים הכולל באוקטובר על בסיס שאר החודשים ומספר הנוסעים הכולל בשנה זו, כפי שפורסם על ידי הרכבת. זה אומר דבר פשוט מאוד: שבחודש זה, מספר הנוסעים היה צריך להגיע לשיא של כל הזמנים! וזה לא שהעלייה הזו חריגה מאוד - אפשר להשוות אותה למה שהיה למשל ב-2007... אבל בגלל זה כל-כך חבל לי על חוסר הנתונים האמיתיים, בועז.
 

בועז ל

New member
תודה רבה, בועז! וטוב שאתה כאן:
הגיע הזמן לספר, מדוע הייתי כל-כך לחוץ בגלל החוסר של נתוני אוקטובר 2010. ובכן, התשובה נראית בבירור בגרף המצורף - שים לב לקו הצהוב. זוהי הערכה של מספר הנוסעים הכולל באוקטובר על בסיס שאר החודשים ומספר הנוסעים הכולל בשנה זו, כפי שפורסם על ידי הרכבת. זה אומר דבר פשוט מאוד: שבחודש זה, מספר הנוסעים היה צריך להגיע לשיא של כל הזמנים! וזה לא שהעלייה הזו חריגה מאוד - אפשר להשוות אותה למה שהיה למשל ב-2007... אבל בגלל זה כל-כך חבל לי על חוסר הנתונים האמיתיים, בועז.
צר לי, אריק. חיפשתי וחיפשתי, אך לא מצאתי את
הקובץ המבוקש. אני מאוד מקווה להשיג אותו בקרוב עבורך. גם אותי מעניין לדעת האם מדובר בשיא של כל הזמנים.
 

easylivin

New member
צר לי, אריק. חיפשתי וחיפשתי, אך לא מצאתי את
הקובץ המבוקש. אני מאוד מקווה להשיג אותו בקרוב עבורך. גם אותי מעניין לדעת האם מדובר בשיא של כל הזמנים.
על מאמציך, בועז!
ואני עומד על כך שנושא הסטטיסטיקה הוא בהחלט מעניין - לראיה, הוא יכול גם לספק הפתעות מדי פעם. רק צריכים לדעת איך "לבשל אותו נכון".
 

בועז ל

New member
על מאמציך, בועז!
ואני עומד על כך שנושא הסטטיסטיקה הוא בהחלט מעניין - לראיה, הוא יכול גם לספק הפתעות מדי פעם. רק צריכים לדעת איך "לבשל אותו נכון".
תבשל, אריק, תבשל. אני אדאג לך למרכיבים.
 

nitsansh

New member
תודה רבה, בועז! וטוב שאתה כאן:
הגיע הזמן לספר, מדוע הייתי כל-כך לחוץ בגלל החוסר של נתוני אוקטובר 2010. ובכן, התשובה נראית בבירור בגרף המצורף - שים לב לקו הצהוב. זוהי הערכה של מספר הנוסעים הכולל באוקטובר על בסיס שאר החודשים ומספר הנוסעים הכולל בשנה זו, כפי שפורסם על ידי הרכבת. זה אומר דבר פשוט מאוד: שבחודש זה, מספר הנוסעים היה צריך להגיע לשיא של כל הזמנים! וזה לא שהעלייה הזו חריגה מאוד - אפשר להשוות אותה למה שהיה למשל ב-2007... אבל בגלל זה כל-כך חבל לי על חוסר הנתונים האמיתיים, בועז.
זה אפשרי, בגלל שב-2010 לא היו חגים באוקטובר
צריך להשוות ל-2007, שהיתה השנה הקודמת שבה חגי הסתו היו בתאריכים דומים, ורואים שגם בה בספטמבר יש ירידה חדה. אולי מה שלא סביר זו הירידה התלולה מדי בספטמבר 2010 לרמה של החודש המקביל ב-2007, כאשר בממוצע חודשי יש ב-2010 לפחות 200 אלף נוסעים יותר מהחודש המקביל ב-2007. האם בספטמבר אשתקד היו השבתות ממושכות שיכולות להסביר את הירידה הזו?
 

easylivin

New member
נתוני נוסעים בתחנות - דצמבר 2009
ותודה לאריק ולאיליה על ההשקעה בעיבוד הנתונים לגרפים ועוד כל מיני גאדג'טים סטטיסטיים. לאחר מיעוט התגובות לנתונים בפעמים הקודמות, כמעט והחלטתי לחסל את הענף. אני שמח לראות שיש מי שדואג להחייאתו.
והנה עוד דבר קטן שהייתי רוצה לשתף אתכם:
זה דומה אמנם לגרף המופיע באתר הרכבת, אבל שונה במקצת ולדעתי ממחיש יותר טוב את הנקודה... התחלתי אותו משנת 1989, כי זוהי השנה האחרונה שבה נרשמה ירידה במספר הנוסעים ברכבת ישראל. מ-1990 התחילה עלייה שלא נפסקה מאז... ועד 2010.
ההסבר, לדעתי: "הקפאות" הפרוייקטים אחרי מלחמת לבנון ה-2 ושאר גזירות האוצר, החלו לתת את אותותיהן. פרוייקטים שחלקם היו צריכים להסתיים מזמן, התעכבו; כנ"ל לגבי רכש ציוד נייד, מה שלא איפשר לשפר את התדירות גם באותם קווים שבהם התשתית מאפשרת זאת. לא נותר אלא לקוות שהרכבת תצא מהמשבר הנוכחי כחברה טובה יותר, וב-2011 נראה שוב גידול משמעותי במספר הנוסעים לאור פתיחת הקו לראשל"צ מערב.
 

בועז ל

New member
והנה עוד דבר קטן שהייתי רוצה לשתף אתכם:
זה דומה אמנם לגרף המופיע באתר הרכבת, אבל שונה במקצת ולדעתי ממחיש יותר טוב את הנקודה... התחלתי אותו משנת 1989, כי זוהי השנה האחרונה שבה נרשמה ירידה במספר הנוסעים ברכבת ישראל. מ-1990 התחילה עלייה שלא נפסקה מאז... ועד 2010.
ההסבר, לדעתי: "הקפאות" הפרוייקטים אחרי מלחמת לבנון ה-2 ושאר גזירות האוצר, החלו לתת את אותותיהן. פרוייקטים שחלקם היו צריכים להסתיים מזמן, התעכבו; כנ"ל לגבי רכש ציוד נייד, מה שלא איפשר לשפר את התדירות גם באותם קווים שבהם התשתית מאפשרת זאת. לא נותר אלא לקוות שהרכבת תצא מהמשבר הנוכחי כחברה טובה יותר, וב-2011 נראה שוב גידול משמעותי במספר הנוסעים לאור פתיחת הקו לראשל"צ מערב.
הייתי מגדיר זאת כך: עד 1998 יש עלייה מתונה
במס' הנוסעים. מ-98 יש כבר נסיקה שמתמתנת ב-2008 ועד 2010. ב-2011 ועד לפתיחתו של הקו לראשל"צ, הרכבת תשלם ככל הנראה במספר הנוסעים את תנופת הפיתוח ומחירן של ההשבתות הרבות הצפויות השנה. יש לציין, כי בתוך התקופה שבין 2008 וחלקה של 2009 זכינו למנכ"ל רכבת נמרץ, אך לשר תחבורה נמרץ ומגבה קצת פחות (זהירות, לשון המעטה). גם עניין זה יכול להתווסף לרשימת הסיבות הנכונות שלך, אריק.
 

amit1270

New member
הייתי מגדיר זאת כך: עד 1998 יש עלייה מתונה
במס' הנוסעים. מ-98 יש כבר נסיקה שמתמתנת ב-2008 ועד 2010. ב-2011 ועד לפתיחתו של הקו לראשל"צ, הרכבת תשלם ככל הנראה במספר הנוסעים את תנופת הפיתוח ומחירן של ההשבתות הרבות הצפויות השנה. יש לציין, כי בתוך התקופה שבין 2008 וחלקה של 2009 זכינו למנכ"ל רכבת נמרץ, אך לשר תחבורה נמרץ ומגבה קצת פחות (זהירות, לשון המעטה). גם עניין זה יכול להתווסף לרשימת הסיבות הנכונות שלך, אריק.
ההתפתחויות מקדימות את הנתונים
אני רואה את הקפאון של 3 השנים האחרונות כתוצאה של מדיניות הממשלה הקודמת והמנכ"ל הקודם. את תוצאות פעולותיו של המנכ"ל הנוכחי נראה רק החל מהשנה הבאה, שאני צופה בה קפיצה במספר הנוסעים (לא צריך להיות מדען טילים כדי להבין למה).
 

nitsansh

New member
ההתפתחויות מקדימות את הנתונים
אני רואה את הקפאון של 3 השנים האחרונות כתוצאה של מדיניות הממשלה הקודמת והמנכ"ל הקודם. את תוצאות פעולותיו של המנכ"ל הנוכחי נראה רק החל מהשנה הבאה, שאני צופה בה קפיצה במספר הנוסעים (לא צריך להיות מדען טילים כדי להבין למה).
זה כמו עצים במטע...
פירות הפיתוח מבשילים רק כמה שנים אחרי הנטיעות...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה