אי אפשור רכישת כרטיס נסיעת המשך במטרונית

מצב
הנושא נעול.

asmopil

New member
אי אפשור רכישת כרטיס נסיעת המשך במטרונית

אי אפשור רכישת כרטיס נסיעת המשך במטרונית
שלום לכולם,
הבוקר שלחתי לפניות ציבור של דן בצפון תלונה על כך שהם אינם מאפשרים לרכוש כרטיסי נסיעת המשך (להבדיל ממעבר) ליעד של הלקוח,
להלן תגובתם:

"שלום אסף,
בהתאם להנחיית משרד התחבורה, איננו מוכרים כרטיסים מעל קוד 6, אולם אנו נכבד כרטיס שכזה במקטע העירוני שלו.
עליך לקנות הכרטיס אצל המפעיל הבין עירוני.
אתה מוזמן לפנות בעניין זה למשרד התחבורה.
בברכה,
פניות הציבור
דן בצפון"

ככה זה שהנוסעים לא ממש מעניינים את משרד התחבורה ואת חברת דן. ואם תרצו, העבודה בחברת דן בצפון היתה יכולה להיות מושלמת, לולא הם היו צריכים גם להסיע נוסעים.
 

jarondl

New member
דן בצפון צודקים - אין להם קשר לתשלום

אי אפשור רכישת כרטיס נסיעת המשך במטרונית
שלום לכולם,
הבוקר שלחתי לפניות ציבור של דן בצפון תלונה על כך שהם אינם מאפשרים לרכוש כרטיסי נסיעת המשך (להבדיל ממעבר) ליעד של הלקוח,
להלן תגובתם:

"שלום אסף,
בהתאם להנחיית משרד התחבורה, איננו מוכרים כרטיסים מעל קוד 6, אולם אנו נכבד כרטיס שכזה במקטע העירוני שלו.
עליך לקנות הכרטיס אצל המפעיל הבין עירוני.
אתה מוזמן לפנות בעניין זה למשרד התחבורה.
בברכה,
פניות הציבור
דן בצפון"

ככה זה שהנוסעים לא ממש מעניינים את משרד התחבורה ואת חברת דן. ואם תרצו, העבודה בחברת דן בצפון היתה יכולה להיות מושלמת, לולא הם היו צריכים גם להסיע נוסעים.
דן בצפון צודקים - אין להם קשר לתשלום
דן בצפון מקבלים תשלום פר נסיעה שיוצאת, ללא קשר לכסף שמקבלים מהלקוחות.
זה מצוין, כי ככה אין להם אינטרס להעלות את צפיפות האוטובוסים בשביל מיקסום הרווח.

מה שהיה צריך לקרות, זה שתפנה לרשות התחבורה המטרופולינית בנושא. הם גם היו צריכים למכור לך את הכרטיס (לא אגד, לא דן, לא נתיב אקספרס ולא הכרמלית).

הבעיה היא שזה טרם הוקם, כך שכרגע הנוסעים נפלו בין הכסאות, כי למשרד התחבורה אין באמת קשר ישיר לציבור.
 

asmopil

New member
ברור שמשרד התחבורה אשם

דן בצפון צודקים - אין להם קשר לתשלום
דן בצפון מקבלים תשלום פר נסיעה שיוצאת, ללא קשר לכסף שמקבלים מהלקוחות.
זה מצוין, כי ככה אין להם אינטרס להעלות את צפיפות האוטובוסים בשביל מיקסום הרווח.

מה שהיה צריך לקרות, זה שתפנה לרשות התחבורה המטרופולינית בנושא. הם גם היו צריכים למכור לך את הכרטיס (לא אגד, לא דן, לא נתיב אקספרס ולא הכרמלית).

הבעיה היא שזה טרם הוקם, כך שכרגע הנוסעים נפלו בין הכסאות, כי למשרד התחבורה אין באמת קשר ישיר לציבור.
ברור שמשרד התחבורה אשם
ולדן לא אכפת. אגב, אם ההוראה היתה שנוסעים שמעוניינים להגיע ליעד מחוץ למטרופולין לא מתקפים כרטיס (משום שאי אפשר לתקף כרטיס כזה...) ולא משלמים על הנסיעה העירונית, חברת דן בצפון היתה עומדת על שתי רגליה האחוריות.
 

jarondl

New member
אתה טועה. גם במקרה כזה לדן לא יהיה אכפת

ברור שמשרד התחבורה אשם
ולדן לא אכפת. אגב, אם ההוראה היתה שנוסעים שמעוניינים להגיע ליעד מחוץ למטרופולין לא מתקפים כרטיס (משום שאי אפשר לתקף כרטיס כזה...) ולא משלמים על הנסיעה העירונית, חברת דן בצפון היתה עומדת על שתי רגליה האחוריות.
אתה טועה. גם במקרה כזה לדן לא יהיה אכפת
כי הכסף מהנוסעים בכלל לא נוגע לה או עובר דרכה. רק למשרד התחבורה אכפת.
 
זה לא המקרה היחיד מהסוג הזה

אי אפשור רכישת כרטיס נסיעת המשך במטרונית
שלום לכולם,
הבוקר שלחתי לפניות ציבור של דן בצפון תלונה על כך שהם אינם מאפשרים לרכוש כרטיסי נסיעת המשך (להבדיל ממעבר) ליעד של הלקוח,
להלן תגובתם:

"שלום אסף,
בהתאם להנחיית משרד התחבורה, איננו מוכרים כרטיסים מעל קוד 6, אולם אנו נכבד כרטיס שכזה במקטע העירוני שלו.
עליך לקנות הכרטיס אצל המפעיל הבין עירוני.
אתה מוזמן לפנות בעניין זה למשרד התחבורה.
בברכה,
פניות הציבור
דן בצפון"

ככה זה שהנוסעים לא ממש מעניינים את משרד התחבורה ואת חברת דן. ואם תרצו, העבודה בחברת דן בצפון היתה יכולה להיות מושלמת, לולא הם היו צריכים גם להסיע נוסעים.
זה לא המקרה היחיד מהסוג הזה
אי אפשר למשל לקנות בדן כרטיס יומי בגוש דן משולב עם כרטיס רכבת. ברכבת כן אפשר.
כלומר: מי שנוסע מחיפה לת"א וצריך נסיעות פנימיות בת"א, כן יכול לקנות כרטיס משולב.
אבל מי שצריך את הנסיעות הפנימיות בת"א על מנת להגיע לרכבת לחיפה, לא יכול לקנות את הכרטיס המשולב.
זה חוסר סימטריה מובנה בקשר בין מפעילי תח"צ בינעירונית למפעילי תח"צ עירונית וביטול חוסר הסימטריה הזה מוטל על משרד התחבורה, כמו טיפול נדרש בהרבה עיוותים אחרים במערכת התח"צ בישראל.
 

amitk83

New member
לא רק זה

זה לא המקרה היחיד מהסוג הזה
אי אפשר למשל לקנות בדן כרטיס יומי בגוש דן משולב עם כרטיס רכבת. ברכבת כן אפשר.
כלומר: מי שנוסע מחיפה לת"א וצריך נסיעות פנימיות בת"א, כן יכול לקנות כרטיס משולב.
אבל מי שצריך את הנסיעות הפנימיות בת"א על מנת להגיע לרכבת לחיפה, לא יכול לקנות את הכרטיס המשולב.
זה חוסר סימטריה מובנה בקשר בין מפעילי תח"צ בינעירונית למפעילי תח"צ עירונית וביטול חוסר הסימטריה הזה מוטל על משרד התחבורה, כמו טיפול נדרש בהרבה עיוותים אחרים במערכת התח"צ בישראל.
לא רק זה
מי שיש לו כרטיס רב קו חופשי שנתי סטודנטיאלי בחיפה לא יכול לשלם רק על המקטע של הקריות (כלומר 5.50) בתחנות חיפה ולכן
1. הוא משלם 10.20 על כל המקטע
2. עליו לרדת בתחנת לב המפרץ ולתקף שוב ואז הוא משלם 5.50 (עם ההנחה של 50 אחוז).

קיימת בעיה דומה גם בצד הנגדי מהקריות לחיפה

עיוורים לא יכולים לתקף עם הכרטיס שלהם

מפגר נכון?
 
מי שנוסע קבוע בין חיפה לקריות יכול לרכוש

לא רק זה
מי שיש לו כרטיס רב קו חופשי שנתי סטודנטיאלי בחיפה לא יכול לשלם רק על המקטע של הקריות (כלומר 5.50) בתחנות חיפה ולכן
1. הוא משלם 10.20 על כל המקטע
2. עליו לרדת בתחנת לב המפרץ ולתקף שוב ואז הוא משלם 5.50 (עם ההנחה של 50 אחוז).

קיימת בעיה דומה גם בצד הנגדי מהקריות לחיפה

עיוורים לא יכולים לתקף עם הכרטיס שלהם

מפגר נכון?
מי שנוסע קבוע בין חיפה לקריות יכול לרכוש
חופשי סטודנטיאלי שלא מטרופולין חיפה (לא אזור חיפה) ואז הכרטיס כולל גם את חיפה וגם את הקריות.
ומי שיש לו חופשי סטודנטיאלי רק לאזור חיפה (לא כולל הקריות) ונוסע בין חיפה לקריות צריך במקרה כזה לא להשתמש בחופשי סטודנטיאלי, אלא לקנות כרטיס לנסיעה בודדת בין חיפה לקריות בהנחה של 50%. הוא יכול גם לקנות כרטיסיה לצורך הנסיעות הללו בהנחה של 50%.
וכן - מי שקנה כרטיס המתאים רק לחיפה ומתעקש להשתמש דווקא בו גם בנסיעות בין חיפה לקריות בקטע של חיפה, צריך לתקף באמצע הנסיעה.

דבר דומה קיים למשל בנסיעות בין רחובות לפתח תקוה או לתל אביב - מי שיש לו חופשי סטודנטיאלי או חופשי חודשי רגיל של גוש דן ורוצה להשתמש בו לקטע ראשון לציון - פתח תקוה / תל אביב, צריך לגשת שוב לנהג בראשון לציון ולתקף את הכרטיס או בכיוון השני לקנות כרטיס לרחובות.

בעקרון, רצוי להתאים את סוג החוזים שמטעינים לסוג הנסיעות היוממיות. יומם בין הקריות לחיפה שרכש חוזה המתאים רק לחיפה, רכש חוזה לא מתאים שיוצר לו אי נוחות.
ואם מדובר בנסיעות מזדמנות ולא יוממיות, אז כתבתי למעלה מה הפתרונות האפשריים שיחסכו צורך בתיקוף / רכישה באמצע הנסיעה.
 
תיקון - צ"ל: של מרחב או מטרופולין חיפה

מי שנוסע קבוע בין חיפה לקריות יכול לרכוש
חופשי סטודנטיאלי שלא מטרופולין חיפה (לא אזור חיפה) ואז הכרטיס כולל גם את חיפה וגם את הקריות.
ומי שיש לו חופשי סטודנטיאלי רק לאזור חיפה (לא כולל הקריות) ונוסע בין חיפה לקריות צריך במקרה כזה לא להשתמש בחופשי סטודנטיאלי, אלא לקנות כרטיס לנסיעה בודדת בין חיפה לקריות בהנחה של 50%. הוא יכול גם לקנות כרטיסיה לצורך הנסיעות הללו בהנחה של 50%.
וכן - מי שקנה כרטיס המתאים רק לחיפה ומתעקש להשתמש דווקא בו גם בנסיעות בין חיפה לקריות בקטע של חיפה, צריך לתקף באמצע הנסיעה.

דבר דומה קיים למשל בנסיעות בין רחובות לפתח תקוה או לתל אביב - מי שיש לו חופשי סטודנטיאלי או חופשי חודשי רגיל של גוש דן ורוצה להשתמש בו לקטע ראשון לציון - פתח תקוה / תל אביב, צריך לגשת שוב לנהג בראשון לציון ולתקף את הכרטיס או בכיוון השני לקנות כרטיס לרחובות.

בעקרון, רצוי להתאים את סוג החוזים שמטעינים לסוג הנסיעות היוממיות. יומם בין הקריות לחיפה שרכש חוזה המתאים רק לחיפה, רכש חוזה לא מתאים שיוצר לו אי נוחות.
ואם מדובר בנסיעות מזדמנות ולא יוממיות, אז כתבתי למעלה מה הפתרונות האפשריים שיחסכו צורך בתיקוף / רכישה באמצע הנסיעה.
תיקון - צ"ל: של מרחב או מטרופולין חיפה
 
האם אתה מכיר מקרים אחרים שבהם ניתן לבצע

ממש מפגר
ממש מפגר שאי אפשר לקנות את החלק היחסי בחיפה ושהמכונה תדע לבדוק את סוג החוזה ולתת פלט שהנוסע צריך לבצע השלמה ל 5.50..
האם אתה מכיר מקרים אחרים שבהם ניתן לבצע
השלמה דומה?
אם רוצים ליסוע בין תל אביב לרמת השרון ויש חופשי חודשי או סטודנטיאלי של אזור 1 בלבד בגוש דן, האם ניתן לבצע השלמה?
אם רוצים ליסוע בין ירושלים לבית שמש ויש חופשי חודשי או סטודנטיאלי של ירושלים בלבד, האם ניתן לבצע השלמה?
האם באגד באזור חיפה בתקופת טרום המטרונית, האם ניתן היה לבצע השלמה בין כרטיס חופשי חודשי או סטודנטיאלי של אזור חיפה לנסיעה הכוללת קטע מחוץ לאזור?
איזה כרטיס או חוזה נמכר בדיוק להשלמה הזו ומה הייתה עלותו? האם היה אפשר להשלים 3.6 ש"ח (או פחות במקרה של הנחה מיוחדת)?
 

amitk83

New member
בטרם הפעלת המטרונית - מצב קיים

האם אתה מכיר מקרים אחרים שבהם ניתן לבצע
השלמה דומה?
אם רוצים ליסוע בין תל אביב לרמת השרון ויש חופשי חודשי או סטודנטיאלי של אזור 1 בלבד בגוש דן, האם ניתן לבצע השלמה?
אם רוצים ליסוע בין ירושלים לבית שמש ויש חופשי חודשי או סטודנטיאלי של ירושלים בלבד, האם ניתן לבצע השלמה?
האם באגד באזור חיפה בתקופת טרום המטרונית, האם ניתן היה לבצע השלמה בין כרטיס חופשי חודשי או סטודנטיאלי של אזור חיפה לנסיעה הכוללת קטע מחוץ לאזור?
איזה כרטיס או חוזה נמכר בדיוק להשלמה הזו ומה הייתה עלותו? האם היה אפשר להשלים 3.6 ש"ח (או פחות במקרה של הנחה מיוחדת)?
בטרם הפעלת המטרונית - מצב קיים
בטרם הפעלת המטרונית היתה מעורבות של הנהג וניתן היה לשלם את החלק היחסי כי שוב היתה התערבות נהג.

פה התשלום הוא על הרציפים ולכן נוצרה הבעיה. אני אישית לא ניסיתי ולא אנסה לשלם לקריות כי יש לי תעודת עיוור. הבעיה רלוונטית לחברה שלי ולמי שנוסע לקריות. כרגע המלצתי לה לא לנסות לבדוק את הנושא כיוון שמערכות הכרטוס לא יציבות.

אתם חושבים אחרת?
 
בטרם הפעלת המטרונית לא היה צריך

בטרם הפעלת המטרונית - מצב קיים
בטרם הפעלת המטרונית היתה מעורבות של הנהג וניתן היה לשלם את החלק היחסי כי שוב היתה התערבות נהג.

פה התשלום הוא על הרציפים ולכן נוצרה הבעיה. אני אישית לא ניסיתי ולא אנסה לשלם לקריות כי יש לי תעודת עיוור. הבעיה רלוונטית לחברה שלי ולמי שנוסע לקריות. כרגע המלצתי לה לא לנסות לבדוק את הנושא כיוון שמערכות הכרטוס לא יציבות.

אתם חושבים אחרת?
בטרם הפעלת המטרונית לא היה צריך
משום שמספר הנסיעות שחצו את הצ'ק פוסט היה אפסי. השלמה בוצעה ממיל בנקודת ההחלפה
 
זו לא השלמה, זו רכישה נפרדת של כרטיס נוסף

בטרם הפעלת המטרונית לא היה צריך
משום שמספר הנסיעות שחצו את הצ'ק פוסט היה אפסי. השלמה בוצעה ממיל בנקודת ההחלפה
זו לא השלמה, זו רכישה נפרדת של כרטיס נוסף
במחיר מלא.
אין שום הבדל בין מי שירד במרכזית המפרץ מאוטובוס שהגיע מחיפה ועלה על אוטובוס לקריות לבין מי שהלך ברגל מקניון לב המפרץ ועלה על אוטובוס לקריות. שניהם שילמו 5.50 ש"ח ולא הייתה שום השלמה מחופשי חודשי או סטודנטיאלי התקף רק בחיפה.
מי שרוצה לשלם כבר בתחילת הנסיעה בחיפה על כל הנסיעה - שירכוש כרטיס בין חיפה לקריות ולא יצטרך לרדת מהאוטובוס באמצע הנסיעה.
ומי שעושה את זה כל יום - שירכוש כרטיס חופשי מתאים.
בדיוק כפי שמי שנוסע כל יום בין כפר סבא לתל אביב בתח"צ אמור לרכוש כרטיס חופשי חודשי או סטודנטיאלי שתקף בשלושת אזורי גוש דן ולא רק באזור 1.
 
שוב, אתה מפספס נקודה חשובה

זו לא השלמה, זו רכישה נפרדת של כרטיס נוסף
במחיר מלא.
אין שום הבדל בין מי שירד במרכזית המפרץ מאוטובוס שהגיע מחיפה ועלה על אוטובוס לקריות לבין מי שהלך ברגל מקניון לב המפרץ ועלה על אוטובוס לקריות. שניהם שילמו 5.50 ש"ח ולא הייתה שום השלמה מחופשי חודשי או סטודנטיאלי התקף רק בחיפה.
מי שרוצה לשלם כבר בתחילת הנסיעה בחיפה על כל הנסיעה - שירכוש כרטיס בין חיפה לקריות ולא יצטרך לרדת מהאוטובוס באמצע הנסיעה.
ומי שעושה את זה כל יום - שירכוש כרטיס חופשי מתאים.
בדיוק כפי שמי שנוסע כל יום בין כפר סבא לתל אביב בתח"צ אמור לרכוש כרטיס חופשי חודשי או סטודנטיאלי שתקף בשלושת אזורי גוש דן ולא רק באזור 1.
שוב, אתה מפספס נקודה חשובה
מי שיש לו חפשי חודשי של חיפה ורוצה לנסוע לקריות בלי לרדת במרכזית המפרץ משלם קוד 4, ולא קוד 1
 
נכון, כפי שמי שיש לו חופשי חודשי של אזור 1

שוב, אתה מפספס נקודה חשובה
מי שיש לו חפשי חודשי של חיפה ורוצה לנסוע לקריות בלי לרדת במרכזית המפרץ משלם קוד 4, ולא קוד 1
נכון, כפי שמי שיש לו חופשי חודשי של אזור 1
ורוצה לנסוע לכפר סבא בלי לשלם על כרטיס נוסף, משלם קוד 44, ולא קוד 43.
לא פספסתי שום דבר.
 
ואגב התשלום על קוד 4 נמוך יותר מתשלום כפול על

שוב, אתה מפספס נקודה חשובה
מי שיש לו חפשי חודשי של חיפה ורוצה לנסוע לקריות בלי לרדת במרכזית המפרץ משלם קוד 4, ולא קוד 1
ואגב התשלום על קוד 4 נמוך יותר מתשלום כפול על
קוד 2 וקוד 1 בנפרד.
הטענה שלכם בעצם נוגעת למהות של שיטת כרטיסי החופשי שבועי/חודשי/סטודנטיאלי.
הכרטיסים הללו מיועדים לנסיעות יוממיות בתוך אזור הכרטיס.
הם לא מיועדים לשימוש בנסיעות הכוללות קטעים מחוץ לאזור ולכן אין שום מנגנון של השלמה.
למעשה אם משתמשים באותם כרטיסים בתוך האזור ולאחר מכן ממשיכים בנסיעה מחוץ לאזור - מדובר בשתי נסיעות עצמאיות ובלתי תלויות זו בזו.
אז יש מקרים שבהם החיבור הזה בין כרטיס חופשי לכרטיס חד-פעמי בוא נוח ויש מקרים שבם הוא לא נוח.
ולכן, מי שעושה נסיעות כאלה באופן קבוע, פשוט צריך להתאים את הכרטיס החופשי שלו לנסיעות כאלה.
או להטעין ברב-קו חוזה נוסף (כמו כרטיסיה) שמתאים לאותן נסיעות.
 
כן

האם אתה מכיר מקרים אחרים שבהם ניתן לבצע
השלמה דומה?
אם רוצים ליסוע בין תל אביב לרמת השרון ויש חופשי חודשי או סטודנטיאלי של אזור 1 בלבד בגוש דן, האם ניתן לבצע השלמה?
אם רוצים ליסוע בין ירושלים לבית שמש ויש חופשי חודשי או סטודנטיאלי של ירושלים בלבד, האם ניתן לבצע השלמה?
האם באגד באזור חיפה בתקופת טרום המטרונית, האם ניתן היה לבצע השלמה בין כרטיס חופשי חודשי או סטודנטיאלי של אזור חיפה לנסיעה הכוללת קטע מחוץ לאזור?
איזה כרטיס או חוזה נמכר בדיוק להשלמה הזו ומה הייתה עלותו? האם היה אפשר להשלים 3.6 ש"ח (או פחות במקרה של הנחה מיוחדת)?
כן
מי שנוסע בקו 501 מתל אביב להרצליה, ויש לו חופשי חודשי אזור מרכזי, משלם על נסיע פנימית בשרון בלבד.
בחיפה והקריות, טרם הפעלת המטרונית, השאלה לא הייתה רלוונטית, משום שכמעט כל הנוסעים היו צריכים לבצע מעבר בגבול שבין האזורים
 
משלם על נסיעה פנימית בשרון בלבד באותו אוטובוס

כן
מי שנוסע בקו 501 מתל אביב להרצליה, ויש לו חופשי חודשי אזור מרכזי, משלם על נסיע פנימית בשרון בלבד.
בחיפה והקריות, טרם הפעלת המטרונית, השאלה לא הייתה רלוונטית, משום שכמעט כל הנוסעים היו צריכים לבצע מעבר בגבול שבין האזורים
משלם על נסיעה פנימית בשרון בלבד באותו אוטובוס
אבל לא מדובר בהשלמה, אלא ברכישת כרטיס נוסף במחיר מלא.
ואגב, אם אותו כרטיס לנסיעה בשרון נרכש כבר בתחילת הנסיעה בתל אביב ויש צורך אחר כך לעבור בהרצליה או ברעננה לאוטובוס נוסף, אז חלק נכבד מ-90 הדקות של המעבר החופשי "נשרפות" בקטע התל אביב של הנסיעה.
לכן, גם בדוגמה הזו לעיתים יהיה כדאי לרכוש את הכרטיס לנסיעה בשרון במהלך הנסיעה (בכניסה להרצליה) ולא עם תחילת הנסיעה.

ובחיפה - בקיצור, המטרונית לא עשתה שום שינוי לרעה בהיבט הזה של תשלום על נסיעה בין חיפה לקריות. היא בסך הכל שימרה את המצב שהיה קיים גם לפני כן ולא שיפרה אותו.
 
לא מדויק

משלם על נסיעה פנימית בשרון בלבד באותו אוטובוס
אבל לא מדובר בהשלמה, אלא ברכישת כרטיס נוסף במחיר מלא.
ואגב, אם אותו כרטיס לנסיעה בשרון נרכש כבר בתחילת הנסיעה בתל אביב ויש צורך אחר כך לעבור בהרצליה או ברעננה לאוטובוס נוסף, אז חלק נכבד מ-90 הדקות של המעבר החופשי "נשרפות" בקטע התל אביב של הנסיעה.
לכן, גם בדוגמה הזו לעיתים יהיה כדאי לרכוש את הכרטיס לנסיעה בשרון במהלך הנסיעה (בכניסה להרצליה) ולא עם תחילת הנסיעה.

ובחיפה - בקיצור, המטרונית לא עשתה שום שינוי לרעה בהיבט הזה של תשלום על נסיעה בין חיפה לקריות. היא בסך הכל שימרה את המצב שהיה קיים גם לפני כן ולא שיפרה אותו.
לא מדויק
המטרונית שינתה את המקומות שבהם מתבצע המעבר. במערכת הקודמת היית מבצע את המעבר בנקודה שבה משתנה התעריף - מרכזית המפרץ. כיום, אם אתה נוסע מחיפה לקריות, וצריך להחליף אוטובוס,בד"כ תעשה זאת בצומת קרית אתא, שנמצאת מחוץ לאזור התעריף
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה