איבחון ילד בן שנה וחמישה חודשים

L2002 האחת

New member
איבחון ילד בן שנה וחמישה חודשים

בני בן השנה ו5 חודשים נמצא באיבחונים PDD במכון פרטי לפני שנכנסתי לפורום היה לי יותר ברור שאולי מדובר באוטיזם אבל לאחר סיבוב מקיף ברשת יש לי כמה ספקות. - ילד אוטיסט שקשור מאוד לאחותו ויושב לידה כאשר היא בוכה ועושה גם הוא פרצוף עצוב - ילד שאני יכולה לקרוא לו והוא לא יתיחס אלי אבל במידה ואני יומר לו בוא נלך לטיול או בו ניקח משהו שהוא אוהב יקישיב לי ירוץ אלי - ילד שמבקש אוכל ולקוח אותי עד למגירה של האוכל שלו - ילד שמבקש שאני ירים אותו - ילד שמקבל מכה ורץ אלי ואומר מכה ומחזיק את המקום הפוגע בכדי שאני ינחם אותו - ילד שלוקח צבע ורוצה לצייר - ילד רוצה דבר מסויים ילחם אליו - ילד שיושב ונותן לי ספר בכדי שאני יקרא לו וזה חלק מהדוגמאות אולי התחלנו את הבדיקות מוקדם מידי אולי מדובר בטיפוס של ילד שלא מקשיב שקוראים לו רק מתי שנוח לו לענות, אולי הוא לא אוהב לשחק עם כל הילדים הור בוחר את החברים שלו אחרת, חברים של אחותו שבאים אלינו הם בני 4-5 הוא ממש רץ לקראתם מסתכל אליהם משחק איתם וכו', ובגן שלו הם 4 ילדים 1 בגיל שלו ושתיים קטנים ממנו והוא לא כל כך יודע לשחק איתם הוא לפעמים חוטף להם משחקים ומרביץ להם (מכאן התחילה הבעיה) שהוא כביכול אוהב להיות לבד יותר מאשר בחברה. מה נראה לכם אני כל כך לחוצה מהבדיקה יכול להיות שאני לא רואה מה שאחרים רואים לגבי הילד שלי.
 

galigal33

New member
שלום לך!

טוב מאוד שיש לך ספקות . הילד שלך עוד צעיר ובאמת בגיל כזה דברים לא תמיד ברורים. יש המון בעיות שיכולות להראות כאוטיזם בגיל צעיר שנעלמות או מתבררות כתסמונות או הפרעות אחרות לגמרי.. דוגמאות: בעיות בויסות חושי, בעיות רגשיות, בעיות ראייה, בעיות קשב, עכוב שפתי ועוד.. את כן מתארת דברים מאוד יפים(בקשה לעזרה,משחק משותף,הבנת שפה ועוד..) אם כי באינטרנט אי אפשר לעולם לקלוט את התמונה כולה.וגם קצת קשה להבין ממה שאת מתארת איך הדברים נעשים. לצערי גם באבחונים בגיל כזה קשה לקלוט את התמונה כולה. מה כן מחפשים: הצבעה וג'סטות, רמה ואיכות של קשב משותף,רמת אפקט, האם יוזם משחק משותף,הצגת חפצים לשם שיתוף,בקשה לעזרה, האם יש שפה ואיך משתמש בה,קשר עיין, האם מחפש ממך אישור בעת סכנה (ע"י מבט) או משתף בשמחה.ועוד דברים מסוג זה כולל המינון שלהם. מה כן גרם לך לקחת אותו לאבחון מלבד הענות לקריאה בשם?
 

mami56

New member
הייתי ממליצה

שלום לך, קודם כל הייתי ממליצה לך להמתין מעט, זהו גיל מאוד הפכפך וזה שיש לך ספקות זה מצויין, לא צריך להדביק לילד פי.די.די בלי להיות בטוחים. בהצלחה
 

איזרט

New member
ברשותך אגיב על הפריטים ברשימה

-ילד שעושה פרצוף עצוב כשאחותו בוכה - סימן מצוין וחיובי ביותר - הרבה פעמים לאוטיסטים יש קושי בהבעות פנים, ובוודאי שבאמפתיה. -ילד שלא מתייחס אלא אם את אומרת לו משהו שהוא רוצה לשמוע - דווקא די אופייני לאוטיסטים. -ילד שמבקש אוכל ולוקח אותך למגירה - שוב אופייני לאוטיסטים - במקום להביט אל האדם ולנסות לתקשר עם הפנים, לומר לו משהו או להצביע, לוקחים אותו למקום שבו נמצא מה שהם רוצים. -ילד שמבקש שתרימי אותו - סימן יחסית חיובי, כי להרבה אוטיסטים יש קושי במגע - אבל לא לכולם, ויש רבים שכן מוכנים לקבל מגע קרוב, ואף מבקשים אותו - בעיקר מהמשפחה הקרובה. -ילד שמקבל מכה ורץ אלייך שתנחמי אותו - שוב סימן חיובי, אבל צריך להבין איך הוא מתנהג כשהוא רץ אלייך - האם הוא מביט אלייך בעיניים ומבקש, או שהוא רץ באופן אוטומטי כמין הרגל נחמה שהוא מצפה לו, בלי לנסות ליצור קשר. -ילד שלוקח צבע ורוצה לצייר - לא ברור לי הקשר לאוטיזם בכלל - הדבר היחיד בהקשר הזה שאני יודעת על אוטיסטים הוא שהם נוטים לצייר בצבע אחד, או להפריד את הצבעים אם נותנים להם יותר מצבע אחד, ושלחלקם יש גם קשיים מוטוריים - אבל זה לא נחשב חלק מהתסמונת (אבל בילד בגיל שנה וחמישה חודשים בדרך כלל עוד לא בוחנים ציור בכלל). -ילד רוצה דבר מסויים ילחם עליו - גם די אופייני לאוטיסטים - שלא מוכנים שייקחו להם דברים ורוצים לשלוט בחפצים שלהם (אבל יכול לנבוע גם מהגיל). -ילד שיושב ונותן לך ספר - שוב, לא נראה לי סותר אוטיזם - הרבה אוטיסטים אוהבים שמקריאים להם ספרים, ואת אותם ספרים שוב ושוב, כמו שהם אוהבים לראות סרטים, וכו'. בקיצור, הסימנים שכתבת לא מכריעים לא לכאן ולא לכאן, על אף שיש סימנים חיוביים כמו הבעות פנים ואמפתיה, קשר עין עם ילדים, וכו'. הוא גם מאוד צעיר ולא ניתן ממש להכריע בשלב זה מה המצב שלו (ובוודאי שלא ניתן לאבחן שום דבר בפורום). מה שבדרך כלל מחפשים בגיל הזה באבחון הוא חוסר דיבור, חוסר קשר עין, חוסר בהצבעה ובקשב משותף, וכו'. למה בעצם הוא נמצא באבחון PDD? בגיל שנה וחמישה חודשים עוד לא מצפים מילד לשחק עם ילדים אחרים - רק בסביבות גיל שנתיים - כך שאם זו הסיבה, זה קצת משונה - וזה לא מה שבודקים באבחון בגיל הזה.
 

galigal33

New member
תשובה טובה מאוד אם כי

הייתי מתקנת.. שגם ילדים "רגילים" אוהבים שקוראים להם ספור שוב ושוב. וגם ילדים "רגילים" שמקבלים מכה וכואב להם פשוט בוכים ובאים לאמא או שלא ולא צריך להגזים ולבקש מהם להיות תקשורתיים גם כשכואב להם. גם אני לא תקשורתית במיוחד כשמישהו דורך לי על הרגל ועסוקה יותר בכאב.
 

איזרט

New member
לא התכוונתי שלא

ודאי שילדים רגילים אוהבים שמקריאים להם אותו סיפור שוב ושוב - רק שיש גם לא מעט אוטיסטים כאלה. וגם לגבי המכה - התכוונתי שהסימן של בקשת נחמה כשלעצמו לאו דווקא פוסל אוטיזם - אבל אם הייתה נוצרת תקשורת תוך כדי ומבט מבקש - זה היה סימן חיובי (בהקשר של נסיון לשלול אוטיזם).
 

galigal33

New member
נורא מבאס שאי אפשר כמעט לשלול

אוטיזם...במיוחד במיקרים היותר "קלים". יכולים להיות סימנים טובים מאוד..(כמו היכולת של הקטן לאמפתיה) ועדיין להכלל בספקטרום בגלל סימנים אחרים. מצד שני גם אני לא יכולה להמנע מהחיפוש האובססיבי שלי אחרי סימנים כאלו ואחרים...ואני מבינה את הצורך של ההורים לדעת מה נחשב "נכון" או "תקשורתי" עוד לפני שהולכים למאבחן מקצועי..ותודה שענית לה בפרוט. גם אני למדתי מזה. וכל הזמן לומדת עוד. לפחות למדתי שהקטן שלי מבקש "גו" (יוגורט) או כל דבר אחר כשהוא פונה אלי ישירות זה נחשב טוב ולא מובן מאליו.
 
שני דברים בנידון

1. למה אבחונים? אם זה היה כל כך ברור (כפי שזה היה אצלנו) - כבר אחרי פגישה אחת עם הפסיכיאטר היה אפשר לאבחן. 2. אף פעם לא רע לטפל. גם אם אין קושי (משמעותי). לא מכירה אף ילד שנפגע מזה שטיפלו בו. אז מה אכפת לך לנסות?
 
למעלה