אהלן חבר'ה!

Y a n i B

New member
אהלן חבר'ה!

LONG TIME NO SEE
אז ככה... היום יצא לי לשוחח עם חבר שלי, ודיברנו קצת על ההלכה ועל היחס שלנו ושל היהדות לגבי התחדשותה. אני נזכרתי בדברים שליבוביץ' אמר לגבי עניין ההומוסקסואליות והמציאות החברתית באותם הימים ("לא נחשדו"), והשתמשתי בדוגמא ע"מ להעביר את הטענה שלי. השיחה התמשכה במסנג'ר, וחברי ענה לי על כך: " קודם כל, יש את כל הספרות ההלכתית שאוסרת את זה במפורש - אפילו בדורות ש"רבו הפריצים", כמו אצל הרמב"ם ואצל מרן השולחן ערוך. דבר שני, הוא מוציא את זה מההקשר לחלוטין. אמרו שאפשר לשכב מתחת לאותה שמיכה כי אנחנו לא חושדים שזה יביא למשכב זכר. אף אחד לא אמר שהאיסור נובע מזה שזה לא היה קיים בתקופה שהתנך נכתב ויתר על כן כתוב שם במפורש שאסור כי זו תועבה והמוסר האלוהי לא משתנה עם הזמן. " יש לי רעיון מה לענות לו, אבל אני אשמח לדעת מה דעתכם על הדברים שלו. החבר הזה טען ששום אדם שמעורה באמת בדת לא יאמץ את הדעות של ליבוביץ', ושעצם העובדה שאני מאמץ את דעותיו של ליבוביץ' - היא סימן לכך שאני לא מעורה בדת בכלל. אלא שהוא לא ידע שיש לי כמה חברים בפורום י"ל והגותו... אז - מה דעתכם?
 

Y a n i B

New member
לי כן, ואלה דבריו:

"לפי מה הוא החליט שהאיסור תקף דווקא למעשה כמעשיהם של היוונים בזמנם ולא תקף להומוסקסואליות של ימינו" "וגם אם נניח שכן, אז למה שהתורה תכתוב על זה - היא נמסרה הרבה לפני תקופת היוונים, לפי הלוגיקה שלו זה אמור לא להיות תקף - כמו שזה לא תקף לימינו כי עבר הרבה זמן"
 

Y a n i B

New member
וגם:

" הוא אומר כך: ההומוסקסואליות של היוונים, היא לא בסדר. ההומוסקסואליות של ימינו - היא דורשת התייחסות חדשה. מדוע בימינו נדרשת התייחסות חדשה? כיוון שזה לא מה שדובר עליו בזמן האיסור. עכשיו השאלה שעולה אצלי היא כזו: 1. היוונים גם לא היו קיימים בזמן האיסור, אז איך האיסור חל עליהם? לא יכול להיות שהאיסור התייחס למעשיהם. 2. אולי בזמן האיסור כן נחשדו ורק בתקופת הגמרא לא נחשדו? 3. כתוב בפירוש שזו תועבה, משמע זה לא קשור אם נחשדו או לא. זה פשוט אסור, כי זו תועבת ה'. אז מה עניין נחשדו או לא נחשדו? האיסור של משכב זכר הוא חד משמעי ולא משתנה. נושאים של נחשדו/לא נחשדו זה בענייני סייגים, כמו האם אפשר ששני רווקים ישנו במיטה אחת. "
 
זו כבר הפעם השנייה

שאתה מעוניין שנראה את קלסתרונך על גבי הרשת. יפה יפה
שאלה: משכב זכר ידוע כאיסור חמור עפ"י ההלכה. היש איסורים חמורים נוספים שהומרו עפ"י צו השעה? אם כן, מדוע לא משכב זכר? היש לו "מעמד" מיוחד? מדוע הומוסקסואליות כה מוקצית מבחינה דתית?
 
למעלה