מה קוראים בשבת?

Arana

Active member
מנהל
השבוע קיבלתי את המנה השנייה של החיסון לקורונה, שהגיעה ביחד עם תופעות לוואי לא ממש כיפיות - ואני ממש מצפה לשבת הזו כדי לישון כמה שיותר...:sleep:
(טוב, אולי גם קצת לקרוא;-))

מה אתם קוראים בשבת|?||שבת|
 
השבוע קיבלתי את המנה השנייה של החיסון לקורונה, שהגיעה ביחד עם תופעות לוואי לא ממש כיפיות - ואני ממש מצפה לשבת הזו כדי לישון כמה שיותר...:sleep:
(טוב, אולי גם קצת לקרוא;-))

מה אתם קוראים בשבת|?||שבת|
Chavirer, "שאבירה", "להפוך משהו על פיו", זה הפירוש של הפועל הזה, ספרה של לולה לפון שיצא לפני פחות מחצי שנה, ראיתי אותו בחלון הראווה של החנות, קראתי עליו באינטרנט ואז קראתי אותו.

זה ספר שכנראה גם כן שם במרכז פגיעות מיניות ואת החיים איתן שנים אחר כך (כנראה גם עם אשמה כי כנראה מדובר על זנות נערות ועל מי שהודחה לזנות וסרסרה באחרות אחר כך, אני לא יודעת מאיפה אני לוקחת את זה, אולי כי קראתי בכל זאת את הסיכום מאחור, אולי כי הקשבתי לכמה מילים של לפון בראיון, יש יותר מאחד ברשת).

נראה. זה קשה ומצד שני כתוב מעניין, זורם פחות מאשר ספרה של ויגאן.

אגב ספרה של ויגאן, צפיתי בווידאו של הסרט שצולם עם המשפחה שלה בסוף שנות ה-60, שבו אמה מדברת, אמה בגיל 20 וקצת. חוויה מדהימה הסרט הזה. גם כי אנחנו יודעות בערך מה התרחש שם במציאות בין האב לבין לפחות בת אחת שלו - או לפחות יש מושג כלשהו, ויגאן לא התעכבה יותר מדי על זה בספר - וגם כי זה מעורר שאלות על חיים, ייעוד, שליחות, כל מה שנרצה, ביחס לאמה של ויגאן, ביחס לשאר שם. אמה של ויגאן עשתה קפיצה אדירה והצליחה לחיות היטב לאחר משברים נפשיים קשים ביותר וזה הישג אדיר ממש. מה שמרתק גם בסרט הזה, זה לדעת שההורים חיו עד גיל מבוגר יותר מאשר רוב מכריע של כל הילדים שלהם, שמופיעים בסרט ושלא (הולידו 8, אימצו אחד והחיים היו רצופים תאונות והתאבדויות ומוות בטרם זקנה, מלבד זה של ההורים עצמם ואם שרדו מי מהילדים, אלה רק הבן הצעיר שנולד בגיל מבוגר של הוריו ונולד עם תסמונת דאון ואם הוא חי היום הוא בן 58 ולדעתי גם הוחבא בסרט, מתואר רק שהוא במיטה, הוא היה אז בן 6, והאחות המבוגרת ממנו ב-8 שנים, שאם היא בחיים היום, היא בת 66.

ויגאן עצמה בראיון אמרה שהיא עשתה טעות בכך שהזכירה את הסרט הזה כי כך ניתן היה לחבר פנים ושמות לדמויות הספרותיות והיא היתה מעדיפה היום שזה יהיה כך, בלי ההשוואה לפנים אמיתיים שניתן לעשות עם הצפיה בסרט. ובכל זאת לא יכולתי להתאפק וצפיתי.
 
למעלה