טמקא: בקרוב - הפקדת תוכניות ריבוע ("הכפלת") המסילה לחיפה

Ccyclist

Well-known member

הכותרת של הכתבה היא "28 דקות מחיפה לתל אביב ב2030". אלו ביצועים של רכבת סטנדרטית 160 קמ"ש על 80 ק"מ בקו אווירי. ההבדל הגדול הוא שהסטת הרכבות הפרבריות לזוג מסילות איטי יאפשר לרכבות האקספרס להשתמש במלוא הפוטנציאל שלהן. לא מדובר כאן בהסבה למהירויות גדולות יותר.

התוכניות נדונו בפורום בעבר (בייחוד פיצול המסילות הפרבריות מהמהירות באזור קיסריה - בנימינה - חדרה) כך שהן ידועות, אך מתקדמות בתהליך הבירוקרטי לקראת מימושן. יש חידוש מסויים בפיצול התוכניות מדרום לחוף הכרמל מהתוכניות שמצפון לשם. עיריית חיפה מתכוונת לעשות שמח בכל הנוגע לריבוע המסילות בתחומה.

כמו כן הכתב משתמש במונח "הכפלה" כשמדובר בריבוע המסילות מ 2 ל 4.
 

k-don

Well-known member

הכותרת של הכתבה היא "28 דקות מחיפה לתל אביב ב2030". אלו ביצועים של רכבת סטנדרטית 160 קמ"ש על 80 ק"מ בקו אווירי. ההבדל הגדול הוא שהסטת הרכבות הפרבריות לזוג מסילות איטי יאפשר לרכבות האקספרס להשתמש במלוא הפוטנציאל שלהן. לא מדובר כאן בהסבה למהירויות גדולות יותר.

התוכניות נדונו בפורום בעבר (בייחוד פיצול המסילות הפרבריות מהמהירות באזור קיסריה - בנימינה - חדרה) כך שהן ידועות, אך מתקדמות בתהליך הבירוקרטי לקראת מימושן. יש חידוש מסויים בפיצול התוכניות מדרום לחוף הכרמל מהתוכניות שמצפון לשם. עיריית חיפה מתכוונת לעשות שמח בכל הנוגע לריבוע המסילות בתחומה.

כמו כן הכתב משתמש במונח "הכפלה" כשמדובר בריבוע המסילות מ 2 ל 4.
מ 2 ל 4 זה הכפלה
 

Bus Nerd

Active member

הכותרת של הכתבה היא "28 דקות מחיפה לתל אביב ב2030". אלו ביצועים של רכבת סטנדרטית 160 קמ"ש על 80 ק"מ בקו אווירי. ההבדל הגדול הוא שהסטת הרכבות הפרבריות לזוג מסילות איטי יאפשר לרכבות האקספרס להשתמש במלוא הפוטנציאל שלהן. לא מדובר כאן בהסבה למהירויות גדולות יותר.

התוכניות נדונו בפורום בעבר (בייחוד פיצול המסילות הפרבריות מהמהירות באזור קיסריה - בנימינה - חדרה) כך שהן ידועות, אך מתקדמות בתהליך הבירוקרטי לקראת מימושן. יש חידוש מסויים בפיצול התוכניות מדרום לחוף הכרמל מהתוכניות שמצפון לשם. עיריית חיפה מתכוונת לעשות שמח בכל הנוגע לריבוע המסילות בתחומה.

כמו כן הכתב משתמש במונח "הכפלה" כשמדובר בריבוע המסילות מ 2 ל 4.

המהירות שמתוכננת למסילות האקספרס היא 250 קמ"ש. הרכבות המהירות יצאו מחוף הכרמל, יעצרו בדרך בחדרה, וימשיכו לתל אביב (לא זוכר כרגע אם תהיה עצירה בתחנה המתוכננת שפיים או גלילות).

מדובר על תוספת רציפים תת קרקעיים בחוף הכרמל לרכבות המהירות, עם 4 מסילות ברוב התוואי ו־6 מסילות בחלק מהתוואי.

אפשר לראות את מסמכי התכנון כאן: https://mavat.iplan.gov.il/SV4/1/99000984691/310
ואפשר לצפות בדיון בות"ל כאן:

בדיון אפשר לראות שעיריית חיפה ממשיכה להתנגד לחשמול וכועסת על פיצול התוכנית (כי זה מחליש את ההתנגדות שלהם), כולל אותן הדמיות שקריות של כבלי חשמול שחורים ועבים שבטוח זכורות לחברי הפורום הוותיקים.
גם דביר לנגר, מתנגד קבוע לחשמול הרכבת הביע את התנגדותו בישיבה, אבל התגובה של הרכבת להצעה שלו הייתה לדחות אותה על הסף כי לא מדובר בהצעה רצינית עם איזשהו היגיון תחבורתי או היגיון מבחינת שלביות ביצוע
 
המהירות שמתוכננת למסילות האקספרס היא 250 קמ"ש. הרכבות המהירות יצאו מחוף הכרמל, יעצרו בדרך בחדרה, וימשיכו לתל אביב (לא זוכר כרגע אם תהיה עצירה בתחנה המתוכננת שפיים או גלילות).

מדובר על תוספת רציפים תת קרקעיים בחוף הכרמל לרכבות המהירות, עם 4 מסילות ברוב התוואי ו־6 מסילות בחלק מהתוואי.

אפשר לראות את מסמכי התכנון כאן: https://mavat.iplan.gov.il/SV4/1/99000984691/310
ואפשר לצפות בדיון בות"ל כאן:

בדיון אפשר לראות שעיריית חיפה ממשיכה להתנגד לחשמול וכועסת על פיצול התוכנית (כי זה מחליש את ההתנגדות שלהם), כולל אותן הדמיות שקריות של כבלי חשמול שחורים ועבים שבטוח זכורות לחברי הפורום הוותיקים.
גם דביר לנגר, מתנגד קבוע לחשמול הרכבת הביע את התנגדותו בישיבה, אבל התגובה של הרכבת להצעה שלו הייתה לדחות אותה על הסף כי לא מדובר בהצעה רצינית עם איזשהו היגיון תחבורתי או היגיון מבחינת שלביות ביצוע
מאכזב לראות שרכבת ישראל עדיין מחויבת להקצות מאות מקומות חנייה לרכב פרטי בתחנות החדשות, כאילו שמדובר בסניפים של איקאה.

מנצלש כדי לדווח שניתן לראות כבר יציקות בטון כהכנה לחשמול במסילות מצפון למחלף המעפילים, שם מסתיים החשמול נכון להיום.
 

הכותרת של הכתבה היא "28 דקות מחיפה לתל אביב ב2030". אלו ביצועים של רכבת סטנדרטית 160 קמ"ש על 80 ק"מ בקו אווירי. ההבדל הגדול הוא שהסטת הרכבות הפרבריות לזוג מסילות איטי יאפשר לרכבות האקספרס להשתמש במלוא הפוטנציאל שלהן. לא מדובר כאן בהסבה למהירויות גדולות יותר.

התוכניות נדונו בפורום בעבר (בייחוד פיצול המסילות הפרבריות מהמהירות באזור קיסריה - בנימינה - חדרה) כך שהן ידועות, אך מתקדמות בתהליך הבירוקרטי לקראת מימושן. יש חידוש מסויים בפיצול התוכניות מדרום לחוף הכרמל מהתוכניות שמצפון לשם. עיריית חיפה מתכוונת לעשות שמח בכל הנוגע לריבוע המסילות בתחומה.

כמו כן הכתב משתמש במונח "הכפלה" כשמדובר בריבוע המסילות מ 2 ל 4.
סוג של הכפלה .חשבונאית זה נכון.
 

matrix200200

Active member

הכותרת של הכתבה היא "28 דקות מחיפה לתל אביב ב2030". אלו ביצועים של רכבת סטנדרטית 160 קמ"ש על 80 ק"מ בקו אווירי. ההבדל הגדול הוא שהסטת הרכבות הפרבריות לזוג מסילות איטי יאפשר לרכבות האקספרס להשתמש במלוא הפוטנציאל שלהן. לא מדובר כאן בהסבה למהירויות גדולות יותר.

התוכניות נדונו בפורום בעבר (בייחוד פיצול המסילות הפרבריות מהמהירות באזור קיסריה - בנימינה - חדרה) כך שהן ידועות, אך מתקדמות בתהליך הבירוקרטי לקראת מימושן. יש חידוש מסויים בפיצול התוכניות מדרום לחוף הכרמל מהתוכניות שמצפון לשם. עיריית חיפה מתכוונת לעשות שמח בכל הנוגע לריבוע המסילות בתחומה.

כמו כן הכתב משתמש במונח "הכפלה" כשמדובר בריבוע המסילות מ 2 ל 4.
האם זה אומר שהגיעו להסכמה לגבי המנהור בתחומי העיר?
כי איך בדיוק יבצעו את זה, כשיש בתוך העיר ישארו שתי מסילות?
 
האם זה אומר שהגיעו להסכמה לגבי המנהור בתחומי העיר?
כי איך בדיוק יבצעו את זה, כשיש בתוך העיר ישארו שתי מסילות?
זה חולק לשתי תוכניות
עד חוף הכרמל ומחוף הכרמל כדי לא לדחות יותר מדי את הקטע של שפיים חוף הכרמל
עדיין לא אושר כלום לגבי חיפה עצמה
 

asifpz1

Member

הכותרת של הכתבה היא "28 דקות מחיפה לתל אביב ב2030". אלו ביצועים של רכבת סטנדרטית 160 קמ"ש על 80 ק"מ בקו אווירי. ההבדל הגדול הוא שהסטת הרכבות הפרבריות לזוג מסילות איטי יאפשר לרכבות האקספרס להשתמש במלוא הפוטנציאל שלהן. לא מדובר כאן בהסבה למהירויות גדולות יותר.

התוכניות נדונו בפורום בעבר (בייחוד פיצול המסילות הפרבריות מהמהירות באזור קיסריה - בנימינה - חדרה) כך שהן ידועות, אך מתקדמות בתהליך הבירוקרטי לקראת מימושן. יש חידוש מסויים בפיצול התוכניות מדרום לחוף הכרמל מהתוכניות שמצפון לשם. עיריית חיפה מתכוונת לעשות שמח בכל הנוגע לריבוע המסילות בתחומה.

כמו כן הכתב משתמש במונח "הכפלה" כשמדובר בריבוע המסילות מ 2 ל 4.
בשקט בשקט סוגרים את מסילות חיפה תל אביב לכמה שנים בסופשים ובלילות לטובת עבודות החשמול, וחבל מאוד שלא השכילו לאחד עבודות.

אני מאמין שהחשמול כן תוכנן בהתייחס להרחבה, אבל אין סיכוי שיספיקו להוציא מכרז ביצוע+זוכה+ביצוע במהלך השנה שנתיים הקרובות ולכן הפגיעה ברמת השירות בציר הזה תלווה את העשור הקרוב.
 

Bus Nerd

Active member
בשקט בשקט סוגרים את מסילות חיפה תל אביב לכמה שנים בסופשים ובלילות לטובת עבודות החשמול, וחבל מאוד שלא השכילו לאחד עבודות.

אני מאמין שהחשמול כן תוכנן בהתייחס להרחבה, אבל אין סיכוי שיספיקו להוציא מכרז ביצוע+זוכה+ביצוע במהלך השנה שנתיים הקרובות ולכן הפגיעה ברמת השירות בציר הזה תלווה את העשור הקרוב.
הביצוע של הכפלת המסילה מתוכנן להסתיים תוך עשור (מהרגע שיצאו לביצוע). לעכב את החשמול עשור שלם בשביל עבודות ההכפלה זה לא הגיוני בשום צורה - אם היו עושים את זה היינו נתקעים עם רכבות דיזל בקו הראשי עוד עשור לפחות. עדיף לסיים את החשמול כמה שיותר מהר, בלי תלות בתוכניות עתידיות אחרות
 

asifpz1

Member
הביצוע של הכפלת המסילה מתוכנן להסתיים תוך עשור (מהרגע שיצאו לביצוע). לעכב את החשמול עשור שלם בשביל עבודות ההכפלה זה לא הגיוני בשום צורה - אם היו עושים את זה היינו נתקעים עם רכבות דיזל בקו הראשי עוד עשור לפחות. עדיף לסיים את החשמול כמה שיותר מהר, בלי תלות בתוכניות עתידיות אחרות
חד משמעית, ברור לי העניין
אני פשוט אומר שהאמירה "מסילת החוף תהיה סגורה למשך שלוש שנים וחצי" היא חצי אמת, כי probably היא תהיה סגורה למקטעין עוד הרבה הרבה זמן..
 

קו 415

Active member
חד משמעית, ברור לי העניין
אני פשוט אומר שהאמירה "מסילת החוף תהיה סגורה למשך שלוש שנים וחצי" היא חצי אמת, כי probably היא תהיה סגורה למקטעין עוד הרבה הרבה זמן..
זו מגמהמעניינת שהשתרשה בשנים האחרונות.
בעבר רכבת ישראל הייתה סוגרת רכבות באופן הרמטי בכל מיני קווים בפרקי זמן של 3 ימים באמצע שבוע ולעיתים שבועיים ברצף.
זאת הייתה שיטת הפעולה בהכפלת הקו לבאר שבע.
כיום רואים סגירה אחרת, המגמה התחילה עם תחילת החשמול בין גנות להגנה.
עבודות התשתית החלו להתרכז בשעות הערב ובסופי שבוע.
השאלה איזו שיטה עדיפה?
ובכל זאת, גם הסגירות ההרמטיות עדיין קיימות כמו הקו לכפר סבא ורעננה כרגע.

האם הייתם רוצים שהרכבת ישראל פעם בחודש תסגור לשבוע את הקו מתל אביב וחיפה ולראות את הקו מחושמל בעוד שנה מהיום? או שיעשו את זה למקוטעין וזה ייקח שנתיים כמו מקטע גנות ההגנה? ובינתיים שירות ברכבות מסתיים ב20
 

Bus Nerd

Active member
האם הייתם רוצים שהרכבת ישראל פעם בחודש תסגור לשבוע את הקו מתל אביב וחיפה ולראות את הקו מחושמל בעוד שנה מהיום? או שיעשו את זה למקוטעין וזה ייקח שנתיים כמו מקטע גנות ההגנה? ובינתיים שירות ברכבות מסתיים ב20
אישית? הייתי מעדיף שהיו משלבים, שהיו עובדים רוב הזמן בסופי שבוע ולילות אבל מדי פעם עושים סגירה הרמטית של שבוע כדי להאיץ עבודות, ועושים את זה במקטעים שהיו מאפשרים פתיחה של יותר ויותר מהקו בכל פעם, למשל נניח מתרכזים בקטע שעד נתניה, לקראת הסוף כמה סגירות הרמטיות כדי להאיץ, ואז מפעילים נתניה-תל אביב גם בלילות עם הסעות לחדרה שמשם היו מפעילים רכבות לחיפה.

ואז אחרי חשמול מנתניה עד חדרה, אותו דבר אבל כשחדרה תחנה סופית. ככה בכל תחנה תפעולית שמגיעים אליה. איזון בין ההפרעה ליום ליום לבין התקדמות העבודות.

חד משמעית, ברור לי העניין
אני פשוט אומר שהאמירה "מסילת החוף תהיה סגורה למשך שלוש שנים וחצי" היא חצי אמת, כי probably היא תהיה סגורה למקטעין עוד הרבה הרבה זמן..
זו אחת הסיבות שממש כדאי שיזדרזו עם המזרחית. אם המזרחית תהיה מוכנה לפני שיתחיל פרויקט ההכפלה יהיה אפשר להפעיל שירות מהצפון לתל אביב גם בעבודות על הקו הראשי. נכון, זה יהיה קצת עיקוף וזה ייקח קצת יותר זמן (מצד שני, אם לא יהיו עצירות מחדרה מזרח עד ת"א והמהירות תהיה 160 קמ"ש יכול להיות שתוספת הזמן לא תהיה מאוד משמעותית) אבל לפחות זה לא יהיה ניתוק מלא והרמטי של הצפון מרשת הרכבות.
 

luckydude

Active member
המטרות של התוכנית הזו הן שאפתניות וחיוביות. עם זאת, הסיכוי שנראה אותה מיושמת ״עד 2030״ היא אפסית. במציאות להערכתי, ייקח כ20-30 שנה ליישם אותה במלואה, מה שייקרה בשלבים (הן מבחינת כמות המסילות שתווסף בכל שלב והן עד לאן). אני מניח שיתחילו בתוספת של 2 מסילות עד נתניה, אחרי זה חדרה, אחרי זה עד איזור מעגן מיכאל. את שתי המסילות הנוספות בין חדרה לתל אביב ועל הקטע שבין מעגן מיכאל וחיפה לא יתחילו לעבוד לפני 2030 לדעתי. בנוסף, אם למתכננים יהיה שכל הם יתחילו לעבוד על הקטע שמצפון למעגן מיכאל ועל המנהור בחיפה רק לאחר בניית מסילת מנשה, שבשילוב עם המסילה המזרחית תיצור אלטרנטיבה לנסיעה בין הצפון והמרכז שאינה דורשת מעבר בקטע שבין חיפה לבנימינה.
 
למעלה