אפשר גם לייעל את נתב"ג - לפטר את שתי העובדות המיותרות שמגדרות את תור מטען היד ואת ה"מתחקרים" שעמדו 3 בעמדה ורק אחד מהם אכן תיחקר (והתעכב במשך 15 דקות על איזה זוג כך ששאר התור לא התקדם במילימטר). אפשר גם לחסום שילוט מטעה כמו "דרכונים ביומטרים בלבד" מעל העמדות לדרכונים לא ביומטרים ולשים אותו מעל העמדות האחרות שהתבררו כביומטריות בלבד, או לשים את הסדרן כך שיפנה לתור הנכון במקום שיבוא כשהנוסע נמצא כבר שני בתור אחרי המתנה ארוכה ולהגיד לו שהוא בתור הלא נכון. בחו"ל אגב נוסע ללא מזוודה הולך ישר לביטחון ורק אחר כך יש ביקורת דרכונים. אם נתב"ג לא יבזבז זמן יקר על כלום הקיבולת שם תגדל.
מה שאתה מציין הנו זניח לגבי הקיבולת של נתב״ג. מה שבאמת מגביל אותו זה ההתחייבויות למניעת/הפחתת רעש ליישובים שמסביב לשדה, במיוחד בגלל החלטות תב״ע היסטוריות מטומטמות שקיבעו את ״חלוקת הרעש״ באיזורים שמסביב לשדה באופן לא שיוויוני ולא ממש הגיוני. את זה ניתן לשנות רק עם תב״ע חדשה שהתחילו לעבוד עליה לפני שנתיים אבל מיכיוון שהליכי תכנון בארץ יכולים לקחת זמן רב מאוד אישור תב״ע כזה בארץ יכול בקלות לקחת עשור (את התב״ע הקיים של השדה, תמ״א 4, לקח כ-15 שנה בערך לאשר). עם זאת גם עם תהיה תוכנית שתחלק את הרעש מסביב לשדה בצורה יותר הגיונית ,עדיין בגלל הקרבה של היישובים אליו ימשיכו להיות הגבלות משמעותיות על הפעילות שלו. לדעתי, מבחינת התשתיות עצמן אין ממש בעייה להגדיל את הקיבולת של השדה ל-35 מיליון נוסעים בשנה בהשקעה לא גדולה במיוחד.
בכל מקרה, התחושה שלי היא שבשנים הבאות, לאחר משבר הקורונה ועם סיום כניסת הסכם השמיים הפתוחים עם אירופה ובעקבות זה מיצוי ההטבות שלו, כבר לא נראה עליות כ״כ חדות בכמות הנוסעים כמו בעשור הקודם. עם זאת, ישנו משתנה אחד שיש לקחת בחשבון והוא אם ההבטחה של ג׳ארד קושנר תתממש וסעודיה אכן תאפשר לחברות ישראליות לטוס מעליה מישראל לכל היעדים במזרח (ז״א לא רק לאמירויות). במצב כזה ישנו פוטנציאל לגידול משמעותי של כמות הנוסעים בקונקשיין בנתב״ג (דבר זניח ביותר בשדה עד היום).