קו העמק יוארך עד בנימינה

segevk

Member
קו העמק מבית שאן לחיפה שמסתיים בתחנת עתלית צפוי להתארך עד תחנת בנימינה וזאת על מנת לאפשר לנוסעים שעיקרם מהעיר עפולה להגיע בקלות לערי השרון ולהחליף 2 רכבות במקום 3 במצב הקיים כיום, המהלך אושר על ידי שרת התחבורה רגב, מהלך שלא אושר על ידי הקודמים בתפקיד בצלאל סמוטריץ' וישראל כץ
 

קבצים מצורפים

  • Untitled.png
    Untitled.png
    KB 444.7 · צפיות: 13
  • Untitled2.png
    Untitled2.png
    KB 266.9 · צפיות: 13

Ccyclist

Well-known member
קו העמק מבית שאן לחיפה שמסתיים בתחנת עתלית צפוי להתארך עד תחנת בנימינה וזאת על מנת לאפשר לנוסעים שעיקרם מהעיר עפולה להגיע בקלות לערי השרון ולהחליף 2 רכבות במקום 3 במצב הקיים כיום, המהלך אושר על ידי שרת התחבורה רגב, מהלך שלא אושר על ידי הקודמים בתפקיד בצלאל סמוטריץ' וישראל כץ
מהלך שכולו כותרות. לתושבי עמק יזרעאל יהיה עדיף להחליף לרכבת מהירה בחיפה ולהגיע לתל אביב ללא כל תחנות הביניים של הארכת קו העמק ופרברית בנימינה פלוס ההמתנה בבנימינה עצמה. כל מתכנן נסיעות אוטומטי ימליץ על ההחלפה בחיפה.

ההשפעה העיקרית של ההארכה תהיה על נסיעות מבנימינה לחיפה בצד הדרומי והלא פריפריאלי בעליל של מחוז חיפה איפה שיש כיום חור במערכת.

אני משער שהפופוליזם הזה לא כולל העלאת תדירות בקו העמק (שכל תחנותיו דו רציפיות ומאפשרות מפגשי רכבת) כך שהפלא יקרה פעם בשעה והשפעתו המערכתית תהיה זניחה ביותר אלא אם יאריכו גם את רכבת כרמיאל - חיפה ואת פרברית חיפה לבנימינה כדי לאפשר תדירות טובה של 3 רכבות בשעה בין בנימינה לחיפה. החגיגה תסתיים כשתושבי בית שאן ועפולה יבינו שרגב זורקת אותם באמצע הדרך.
 

segevk

Member
מהלך שכולו כותרות. לתושבי עמק יזרעאל יהיה עדיף להחליף לרכבת מהירה בחיפה ולהגיע לתל אביב ללא כל תחנות הביניים של הארכת קו העמק ופרברית בנימינה פלוס ההמתנה בבנימינה עצמה. כל מתכנן נסיעות אוטומטי ימליץ על ההחלפה בחיפה.

ההשפעה העיקרית של ההארכה תהיה על נסיעות מבנימינה לחיפה בצד הדרומי והלא פריפריאלי בעליל של מחוז חיפה איפה שיש כיום חור במערכת.

אני משער שהפופוליזם הזה לא כולל העלאת תדירות בקו העמק (שכל תחנותיו דו רציפיות ומאפשרות מפגשי רכבת) כך שהפלא יקרה פעם בשעה והשפעתו המערכתית תהיה זניחה ביותר אלא אם יאריכו גם את רכבת כרמיאל - חיפה ואת פרברית חיפה לבנימינה כדי לאפשר תדירות טובה של 3 רכבות בשעה בין בנימינה לחיפה. החגיגה תסתיים כשתושבי בית שאן ועפולה יבינו שרגב זורקת אותם באמצע הדרך.
המהלך בוצע כדי להקל על תושבי עפולה ובית שאן שמבקשים להגיע לתחנות השרון (חדרה, נתניה והרצליה) ולא על מנת להגיע בקלות יותר לתל אביב
לא ריאלי שמעפולה לתחנות השרון יהיו 3 רכבות ולתל אביב 2
 

Ccyclist

Well-known member
המהלך בוצע כדי להקל על תושבי עפולה ובית שאן שמבקשים להגיע לתחנות השרון (חדרה, נתניה והרצליה) ולא על מנת להגיע בקלות יותר לתל אביב
לא ריאלי שמעפולה לתחנות השרון יהיו 3 רכבות ולתל אביב

ברכבות זמן הנסיעה חשוב יותר ממספר ההחלפות וזמן הנסיעה ברכבות ישירות מהיר יותר מברכבות מאספות.

הרכבת מבית שאן מגיעה לעתלית ב X:39. זמן הנסיעה לבנימינה בקווים אחרים הוא 14 דקות אז היא תגיע לשם ב X:55 בקירוב שזה זמן היציאה של רכבת מודיעין מבנימינה (עדיף להחליף בחיפה). הרכבת הבאה לרחובות יוצאת ב Y:07, מודיעין הבאה (עוצרת בהרצליה) Y:26 וחצי שעה מבוזבזת, אשקלון הבאה Y:34 שזו המתנה די ארוכה. כל זה בהנחה שלא יזיזו את זמן הנסיעה של הקו, דבר שעלול ליצור הפרעות קשות לנוסעים אם יפספסו רכבת של פעם בשעה.

בבינימינה 3 רציפים בלבד והרכבות לרחובות ואשקלון מדיירות ברציף שלהן למשך במשך 15 דקות, מה שאומר שאם הרכבות לבית שאן ידיירו בה 10 דקות כפי שהן עושות בעתלית הן יחסמו את אחת ממסילות הקו הראשי אם מטרתן להיות בתחנה בעת שהרכבות הפרבריות מדיירות בה ועדיף שהקו יוארך עד חדרה מערב שם יש 3 רציפים.
 

מיקלוש77

Well-known member
ברכבות זמן הנסיעה חשוב יותר ממספר ההחלפות וזמן הנסיעה ברכבות ישירות מהיר יותר מברכבות מאספות.

הרכבת מבית שאן מגיעה לעתלית ב X:39. זמן הנסיעה לבנימינה בקווים אחרים הוא 14 דקות אז היא תגיע לשם ב X:55 בקירוב שזה זמן היציאה של רכבת מודיעין מבנימינה (עדיף להחליף בחיפה). הרכבת הבאה לרחובות יוצאת ב Y:07, מודיעין הבאה (עוצרת בהרצליה) Y:26 וחצי שעה מבוזבזת, אשקלון הבאה Y:34 שזו המתנה די ארוכה. כל זה בהנחה שלא יזיזו את זמן הנסיעה של הקו, דבר שעלול ליצור הפרעות קשות לנוסעים אם יפספסו רכבת של פעם בשעה.

בבינימינה 3 רציפים בלבד והרכבות לרחובות ואשקלון מדיירות ברציף שלהן למשך במשך 15 דקות, מה שאומר שאם הרכבות לבית שאן ידיירו בה 10 דקות כפי שהן עושות בעתלית הן יחסמו את אחת ממסילות הקו הראשי אם מטרתן להיות בתחנה בעת שהרכבות הפרבריות מדיירות בה ועדיף שהקו יוארך עד חדרה מערב שם יש 3 רציפים.

רעיון מצויין להאריך עד חדרה. אפשר גם לדחות קצת את היציאה מבית שאן בכ 5 דקות ואז להגיע לרכבת המאספת לתחנות נתניה, בית יהושע והרצליה בלי להצטרך להמתין 12 דקות אלא רק 7.
 

Ccyclist

Well-known member
רעיון מצויין להאריך עד חדרה. אפשר גם לדחות קצת את היציאה מבית שאן בכ 5 דקות ואז להגיע לרכבת המאספת לתחנות נתניה, בית יהושע והרצליה בלי להצטרך להמתין 12 דקות אלא רק 7.

תודה, תקרא להארכה לחדרה "צריחה" או "חפיפה" של רציף 3 שם מול רציף 3 בבנימינה בצורה שהן ישלימו זו את זו.
 

SupermanZW

Well-known member
קו העמק מבית שאן לחיפה שמסתיים בתחנת עתלית צפוי להתארך עד תחנת בנימינה וזאת על מנת לאפשר לנוסעים שעיקרם מהעיר עפולה להגיע בקלות לערי השרון ולהחליף 2 רכבות במקום 3 במצב הקיים כיום, המהלך אושר על ידי שרת התחבורה רגב, מהלך שלא אושר על ידי הקודמים בתפקיד בצלאל סמוטריץ' וישראל כץ
צריך להביא גבינה?
 

luckydude

Active member
רק לשם השוואה... קו 825 בין ת.מ. עפולה למחלף נתניה לוקח פחות משעה. לרכבת דרך חיפה עם ההחלפה בבנימינה יקח כנראה בסביבות שעה וארבעים דקות.
 

SupermanZW

Well-known member
רק לשם השוואה... קו 825 בין ת.מ. עפולה למחלף נתניה לוקח פחות משעה. לרכבת דרך חיפה עם ההחלפה בבנימינה יקח כנראה בסביבות שעה וארבעים דקות.
קונים גרעיני עפולה בעפולה, נוסעים לנתניה בקו 825, יורדים בטמפו וקונים בירה מכבי, נוסעים לחיפה לשתות את הבירה בחוף הים ולא לוקחים דוב (אסור ע"פ חוק עזר עירוני לקחת דובים לחוף הים בחיפה) פונים ימינה בבנימינה.
 

ניוטראל

Active member
קונים גרעיני עפולה בעפולה, נוסעים לנתניה בקו 825, יורדים בטמפו וקונים בירה מכבי, נוסעים לחיפה לשתות את הבירה בחוף הים ולא לוקחים דוב (אסור ע"פ חוק עזר עירוני לקחת דובים לחוף הים בחיפה) פונים ימינה בבנימינה.
את הדוב של מאשה. מותר...😜
 

Ccyclist

Well-known member
נו זיאץ נו פגדי...
(אגב, היוצר של הנ"ל מתגורר ברמות. בירושלים. אם הוא עדיין חי...)

בחינוכית של פעם זה היה בגירסאת ייצוא של Just you wait אבל היה כיתוב רוסי מדי פעם. אני יודע שברוסית זה נו פגדי. מה שמעניין זה שהשידורים היו לפני נפילת ברה"מ ולפני חידוש היחסים ולכן ההשוואה לעולי ברה"מ של שנות השבעים והשמונים :)
 

Ccyclist

Well-known member
רק לשם השוואה... קו 825 בין ת.מ. עפולה למחלף נתניה לוקח פחות משעה. לרכבת דרך חיפה עם ההחלפה בבנימינה יקח כנראה בסביבות שעה וארבעים דקות.

חבל שאין מיתוג ומיפוי של 5-10 קווי אוטובוס בינעירוניים ראשיים ברמה של 825 או 947 המהווים השלמה למערכת הרכבתית הראשית. הבעיה של הנוסע המזדמן עם מערכת אוטובוסית היא ריבוי הקווים ומשניותם בהשוואה לרכבת. במפות רכבת רבות יש ציון קשרי אוטובוס קריטיים בנקודות שיש להן יתרון על הרשת המסילתית - החיבור לנמל התעופה טגל בברלין או החיבור בין נמל התעופה הית'רו בלונדון לרשת הרכבות שמוצאן מתחנת ווטרלו למשל.
 

luckydude

Active member
רצוי שהשרה תנתב את האנרגיות שלה לכיוון קידום מסילת מנשה (במיוחד כי הפריפריה כ"כ חשובה לה כביכול). רק זה יספק את הפתרון הרצוי עבור איזור העמק.

אגב מסילת מנשה... היא אושרה (בשנה שעברה אאל"ט) לאחר שנים של בדיקות, סקרים שונים ודיונים. עם זאת, נראה שהולכים לקראת שינוי תוואי משמעותי בגלל לחץ של העיר חריש לקרב את התוואי אליהם. הליך שינוי כזה כנראה יקח מספר שנים לאשר.
 
רצוי שהשרה תנתב את האנרגיות שלה לכיוון קידום מסילת מנשה (במיוחד כי הפריפריה כ"כ חשובה לה כביכול). רק זה יספק את הפתרון הרצוי עבור איזור העמק.

אגב מסילת מנשה... היא אושרה (בשנה שעברה אאל"ט) לאחר שנים של בדיקות, סקרים שונים ודיונים. עם זאת, נראה שהולכים לקראת שינוי תוואי משמעותי בגלל לחץ של העיר חריש לקרב את התוואי אליהם. הליך שינוי כזה כנראה יקח מספר שנים לאשר.
הם צודקים. איך תכננו עיר במאה ה-21 בלי גישה לרכבת?
נראה שבמקור תכננו שהתחנה תהיה בצומת חריש, 2 ק"מ מערבה מקצה העיר. גם אם חריש תצליח ותגדל מאוד יעברו עוד שנים רבות עד שהשטח הבנוי יגיע בכלל לתחנה שכזאת.
אפילו אם יצמידו את התחנה לכביש 6 (ונראה שזאת הכוונה) היא תהיה בלתי נגישה בשביל רוב היישוב.
 
למעלה