איך יודעים מתי להפסיק?

mykal

New member
למה את חושבת שהיא משקרת?

היא נערה. היא אולי באמת רוצה לרצות.
אולי באמת כן רוצה ללמוד.
 

mykal

New member
זו האופציה הסבירה בעיניך,

יש עוד הרבה אופציות, מה הנכון וכמה היא בעצמה
יכולה לנתח את המניעים---אין לנו מושג.
האם השואלת, אמורה לנסות לברר
ולפי זה לנסות לכון ליכולות ולרצונות של הילדה.

ותודה על ההערכה והמסקנה החפוזה אם קראתי שתי שורות--זלזול ברור שיש
אבל זה לגמרי שלך.
 
לרגע חשבתי שאת מגעילה רק כלפי מזל

שנשאלה עוד,שאלה וזכיצי לראות שאת פשוט מגעילה.
&nbsp
ילדים יספרו מה שהם רוצים לספר. תפקידי כאמא לעזור לילדה להגשים את חלומותיה מבחיהת הלימודים.
&nbsp
רק אתמול אמרתי לה שאני לא מסוג האמהות שתגיד לה "אני רוצה שתיהיי רופאה או עורכת דין כו שתעבדי בהייטק"
&nbsp
תעשי מה שאת אוהבת. אבל צריך ליהיות לך בסיס שיעזור לך להגיע לשם.
&nbsp
כאמא שלבת ששיתפה אותי רק בגיל 19 שנעשו עלעה מניפולציות מיניות על ידי בן הדוד שלה (1.5 הפרש) אני מאוד רגישה לעניין הזה של מה ילד מספר ומה לא.
&nbsp
כשאת מדברת עם זרים רצוי שתמצאי בתוך עצמך קצת חמלה, קצת לתת להם להנות מהספק ולא להכנס בהם כמו היפופוטם באטרף.
&nbsp
עשית את זה לשתינו. מניחה שזו דרך חיים.
&nbsp
אל.תעני לי!!
 
איך יודעים מתי להפסיק?

הילדה בכיתת מופ"ת הווה אומר. מתמטיקה פיזיקה והנדסת תוכנה. מתקשה בכולם. מורים פרטיים בכולם.

עברנו משהו דומה עם האמצעי. דומה אבל שונה. הוא התקשה ברבי מלל ושם הוא קיבל שחעורים פרטיים לפני בגרות.

אצלה יש גם חרדת מבחנים (ברור, כשלא מצליחים מפתחים חרדה) היא בכיתה י' הוא גמר עם חרדת המבחנים בכיתה ח'.

יש שאומרים. תעזבי. בשביל מה לה. ממילא היא לא תלמד אח"כ את התחום הזה באוניברסיטה, תמיד אפשר להשלים, תמיד אפשר לעשות מכינה. תני לה להנות מהשנים האלה.

עם הגדולה ממנו שיעורים בנהיגה ואחרי 21,000 ש"ח אמרנו לה די. היא הפסיקה לשנה ואח"כ עברה בטסט ראשון דווקא בירושלים. על חשבונה. למה לקח לנו כל כך הרבה זמן? כי חשבנו שנו הנה עוד טסט והיא תעבור.

כל ילד שונה מהאחר אצלינו. אצל כולם. ברור.

מצד שני. האמצעי הלך לטכניון ונכשל. מבחן אחרי מבחן. עשה מועדי ב' ולא עזר. רק בשנה השניה שחו שם המצב התחיל להתיישר ורק כשלקח על עצמו יותר קורסים ויותר לחץ מסימסטר השני של שנה ג' סיים בממוצע הכי גבוה שלו. מעל 90. וזה אחרי שבשנה א' חשבנו שהוא הולך לפול מהתוכנית....

אז איך יודעים....
 
לפי המוטיבציה של הילדה.

אם היא מעוניינת להמשיך, ומוכנה להשקיע בשביל זה, הייתי מאפשרת. לא הייתי דוחפת אותה להשאר בכיתה, כי אני מאמינה שבלי מוטיבציה פנימית היא לא תצליח.
כמובן שיש כאן גם עניין כלכלי. שיעורים פרטיים הם הוצאה גדולה. אולי כדאי לברר אם אפשר לפחות במקצוע אחד או שניים, לקבל עזרה פרטנית בבית הספר.
בעניין חרדת הבחינה. לא בטוח שהיא נובעת רק בגלל חוסר ההצלחה. יכול להיות שטיפול ממוקד בחרדה, יעשה פלאים. אני מכירה בחור שאחרי שהיה שלושה חודשים בטיפול אצל פסיכולוג חינוכי שמתמחה בחרדת בחינות, הפך לתלמיד מצטיין.
 
תודה. היא לא רוצה לוותר לעצמה

והיא לא מוותרת נכון לעכשיו.
&nbsp
אשמח אם תוכלי לשתך את שם הפסיכולוג. בנתיים הופננו לת.ל.מ....
 
אנחנו גרים באיזור באר שבע.

לא בטוחה שהפסיכולוג רלוונטי לכם.
 

mykal

New member
מה פירוש הדברים

"היא לא מותרת נכון לעכשיו"--היא אוהבת את הלימודים?
היא מכוונת מטרה להשיג בהם בשביל מקצוע בעתיד?
או היא רוצה לרצות אתכם?
נראה לי שאם תדעי את התשובות על זה תוכלי לכון אותה
אם להמשיך או להפסיק.
 
עד כמה שאפשר לדעת היא לא

רוצה ליהיות יחידה מהכיתה שלא מצליחה.
&nbsp
עדכון נכון להיום היא הדביקה את הפער מבינה את החומר בשלושת המקצועות ושמחה. מה יהיה הלאה עוד נראה. מן הסצם אנחנו עם יד על הדופק.
&nbsp
החששות שמא היא רוצה לפרוש באים ממני לא ממנה.
&nbsp
השיקולים למה היא לומדת את מה שהיא לומדת לא יעברו במבחן של רוב ההורים/מורים כך שאין לי רצון לשתף.
&nbsp
בני האמצעי שאין ספק לגבי רמת הצלחתו המפתיעה לאור הקשיים שעבר ו אמונה שלו ו אופטימיות שלו והנחישות שלו הוכיחו שגם כשאמא חושבת שהוא מתפרק בנצחון מעבר לפינה והוא חושב שהיא תצליח.
&nbsp
אני זו שחוששת. תמיד. היא יודעת שהיא צריכה לדעת למה היא עושה את זה ולא "סתם" או כי אחיה עשה מה שעשה.
&nbsp
היא רוצה להמשיך. מן הסתם נתמוך בה
 

mykal

New member
מבינה את ההתלבטות והקושי

ומאחלת לך וכמובן לילדה בהצלחה, והכי בקלות שאפשר.
ואם אתם תומכים בה יש להניח שתצליח.
ובשבילך --
חם מכל הלב.
 

דורית1901

New member
כיתת מופת וקושי במתמטיקה, פיזיקה ותוכנה ומורים פרטיים

זה אוקסימורון.

אם המטרה היא בגרות איכותית, כלומר בגרות עם הממוצע הגבוה ביותר האפשרי, אז את צריכה לחשוב איתה אם כיתת מופת היא הדרך הנכונה.

איך נערה עם קשיים כמו שתיארת מגיעה בכלל לכיתת מופת (המצאה מזעזעת לעניות דעתי) - את צריכה לברר עם עצמך בלבד.
 
עובדה שהגיעה. אף אחד לא מחלק

זכויות כאלה חינם. והחיים לא נטולי קשיים.
&nbsp
לדעת להחזיק את הראש גבוה ולהאמין שבסוף תצליח זה חלק ממה שאתה.
&nbsp
היא תמיד היתה עם תחושת מסוגלות גבוהה ואני פה בשביל לתמוך בה
 

דורית1901

New member
כיתת מופת זה זכויות?

מה הטעם בכיתה מואצת אם בסוף כולם מגיעים לאותה בגרות? להבנתי צריך לסמן מטרה - בגרות איכותית, ואז לראות איך מגיעים הכי טוב. בגרות איכותית זו כזו שעם הבונוסים הכי טובים תביא אותה לממוצע הכי טוב.

כל מה שכתבת זה אוסף קלישאות. אני מציעה לך להגדיר אסטרטגיה וטקטיקה ואת עונה בקלישאות נבובות. צר לי לומר גם שרוב הפסיכולוגים זה בזבוז מוחלט של כסף וזמן.
 
מצחיק. את ואני חושבות בדיוק אותו הדבר

אז על מה הויכוח בכלל?? הגדרת יפה את המטרה. לשם אנחנו חותרים.
&nbsp
הבן הגיע לטכניון לתוכנית מצויינות. אני בטח עושה משהו קטנטן נכון.....
&nbsp
ילד שהיה עושה את המינימום. ילד שבכיתה ה' אמרתי ok. אז יהיה לו 60 בספרות ובסוף הוציא מעל 85 בבגרות.
&nbsp
כמה שהיה קשה לו כמה שעברנו ואת יודעת כי הגבת לכמה וכמה פוסטים הוא לא התייאש. הוא גם קיבל עזרה מסיבית אבל הוא הצליח בזכות הנחישות שלו וזה לא היה צפוי ואף אחד לא נביא. מישהו יכול היה חצפות שהוא ישבור את הסטטיסטיקה בשיפור ציון הן בפסיכומטרי והן בטכניון? הרי הוא עמד לעוף משם.
&nbsp
אנחנו עושים הכל טוב שאפשר למענם ואז משחררים (מנסים לשחרר במקרה שלי לפחות).
 

דורית1901

New member
אוקי, אז ככה

ילד סביר, והנערה שלך היא כנראה יותר מכך, לא אמור להתקשות במקצועות שמנית. אם היא מתקשה, הניחוש שלי שמבוסס על נסיון עגום זה שהמורים שלה גרועים.

במקום לממן פסיכולוגים ועדר של מורים פרטיים (שהם בעצם אותם המורים כמו שיש לה בכיתה, רק מבי"ס אחר
), למדי אותה ללמוד לבד. קני לה מיקודיות מתאימות, והסבירי לה איך לקרוא אותן וללמוד לבד. הכל נמצא במיקודיות, בצורה מסודרת ומוסבר היטב. המורים לא אוהבים את המיקודיות כי הן מייתרות אותן.

וכמובן, וודאי שהיא יודעת מה המטרה.
 
למעלה