פסטיבל מתוק כדבש

פסטיבל מתוק כדבש


מועצת הדבש מזמינה לחגוג את השנה החדשה במכוורות ברחבי הארץ, לטעום, לחוות וללמוד על עולמן הקסום של הדבורים

16 באוגוסט עד 28 בספטמבר 2013


עם בוא השנה החדשה, מזמינה מועצת הדבש את הקהל הרחב ל"פסטיבל הדבש". משפחות וילדים מוזמנים לבקר במכוורות, לפגוש דבוראים, לטעום סוגי דבש שונים, לחוות וללמוד על עולמן הקסום של דבורים מייצרות ועל חשיבותן בעולמנו, בתפקידן כמאביקות לפרחי ירקות ופירות. ללא הדבורים לא יהיה בעולם מזון מהצומח! הפסטיבל יתקיים בין התאריכים 16 באוגוסט עד 28 בספטמבר.

הרצל אבידור, מנכ"ל מועצת הדבש אומר, כי ענף גידול הדבורים קיים בישראל באופן מאורגן משנת 1882 כ- 131 שנה! אך ישנן עדויות וממצאים לקיומן של מכוורות עתיקות מלפני אלפי שנים. כיום פועלים בישראל כ- 500 דבוראים המטפלים במאה אלף כוורות הפזורות ברחבי הארץ, מתוכן 60,000 כוורות מוצבות באזורי גידול חקלאיים, בהם משמשות הדבורים כמאביקות במטעי הפרי ושטחי הירק.

"צריכת הדבש בקרב הציבור הישראלי מסתכמת בכ- 4,000 טון דבש ובחגי תשרי ישווקו בישראל
כ- 1,600 טון דבש שהם 40% מהביקוש הישראלי", מציין אבידור ומוסיף, "אל לנו לשכוח, כי בארץ ובעולם ממשיכים להתמודד עם תופעת היעלמות הדבורים, שכן דבורת הדבש אינה רק יצרנית דבש מעולה, אלא גם, בעלת חשיבות אדירה עבור האדם, עקב היותה המאביקה המרכזית בטבע שאחראית להאבקת 80% מהיקף הגידולים החקלאיים בעולם. על כן, עלינו לעודד את הדור הצעיר של הדבוראים ולשמור על המשך קיומה של דבורת הדבש".
בנוסף, לקראת ראש השנה, מזכיר אבידור לרכוש דבש איכותי מתוצרת מכוורות ישראל, בכדי לתמוך בחקלאות ישראלית ולוודא, כי על צנצנת הדבש מודבק תו האיכות- "דבש איכות ישראלי" המאשר את היותו דבש איכות טבעי.

"אני מזמין משפחות וילדים לבקר במכוורות, ליהנות מפעילות חינוכית ומעשירה וללמוד על עולמן של הדבורים והדבוראים כאחד. מועצת הדבש מאחלת לעם ישראל חג שמח ושנה טובה ומתוקה!" אומר אבידור.
פרטים נוספים על אירועי הפסטיבל באתר מועצת הדבש - www.honey.org.il
 
למעלה