שיכורה מאהבה מול קפה בניחוח אישה

evglev1

Well-known member
מנהל
שיכורה מאהבה מול קפה בניחוח אישה

עכשיו אני במצב של אוהדי הקפה כשצפו בשיכורה מאהבה, כשאת שיכורה מאהבה ראיתי קודם ואת קפה בניחוח אישה אני רואה עכשיו. ולאור המחמאות שזכתה לה קפה בניחוח אישה, כל כך הצטערתי שלא צפיתי בה ושמחתי על ההזדמנות, אבל גיליתי שאני אוהב את שיכורה מאהבה יותר, אם בגלל שקפה בניחוח אישה היא עם הטכנולוגיה הישנה של שנות התשעים, אם בגלל שהגרסה הראשונה שצופים בה תופסת חזק יותר, אבל ייתכן וגם בגלל שהסגנון של טלוויסה מוצא חן בעיני יותר.

כבר קראתי דיונים על כך שבריימקים המקסיקנים היה יותר "קרקס" וקפה בניחוח אישה יותר מאופקת וגם העובדה שבקפה בניחוח אישה הראו את גביוטה מרומה שתעבוד בדוגמנות כשלמעשה לוקחים אותה לעבוד בזנות ומאז לא הראו אותה עד שחזרה לאחר שנה בעוד בשיכורה מאהבה הראו את כל מה שגביוטה חוותה בפאריס ובלונדון. אבל מסתבר שיותר מזה גם לא נתנו להבין בהתחלה אם גביוטה עבדה בזנות, כי כשהיא חזרה לקולמביה היא נעצרה עם זונות שבאו מגרמניה וגם היה לה איפור מיוחד ורק בשיחה עם אימה התברר שלא עבדה בזנות. בנוסף הסתבר שגביוטה כן הייתה בבית בושת זמן מה וזרקו אותה לרחוב כשגילו שהיא בהיריון. בשיכורה מאהבה גביוטה ברחה מבית הבושת כשסיפרה שהיא בהיריון בתקווה שיניחו לה ואמרו שיזמינו רופא לעשות לה הפלה בקלות. ובכלל הייתה בריחה דרמתית מבית הבושת גם בשיכורה מאהבה וגם במקרה בכשתהיי שלי הריימק של אצטקה שודר בערוץ 9 עם דיבוב לרוסית ללא כתוביות, ראיתי במקרה את פלומה (שם גביוטה הייתה פלומה) נזכרת בסצינה דרמתית של בריחה מבית בושת.

גם בקפה בניחוח אישה גביוטה סיפרה שבלונדון לא הצליחה למצוא את סבסטיאן כי חשבה שכל העולם כפר קטן ובגלל התנאים קשים והתזונה הלקויה היא הפילה. בעוד בשיכורה מאהבה היה הרבה יותר דרמתי כשגביוטה מצאה את רודריגו ורצה אליו ולא הסתכלה על הכביש ונדרסה וכך איבדה את הילד ורודריגו לא היה יכול להסתכל על תאונה מתחת לאף שלו כי הוא בדיוק קיבל בשורה בטלפון שהוריו נהרגו בתאונת מטוס. בעוד בקפה בניחוח אישה סיימו פרק בכך שגביוטה מרומה כשהיא חושבת שתעבוד בדוגמנות בעוד הצלם והסרסור מתכננים להרוויח ממנו כזונה וגם הפרק הבא התחיל בטיסה שהיה מצופה שזה יהיה ההמשך אבל הטיסה בתחילת הפרק הייתה טיסת המשפחה של סבסטיאן שבאה ללוויה של הוריו שגם במקור נהרגו בתאונת מטוס.

בנוס הידיד האיטלקי של גביוטה בקפה בניחוח אישה ג'נקרלו הסתבר שהוא היה לקוח בבית בושת והיא הייתה אמורה לשרת אותו, אך הוא היה נחמד ובמקום זאת הוא נתן לה לשפוך את הלב בפניו ולא קרה ביניהם כלום והוא הלווה לה כסף וסידר לה עבודה כדי שתוכל להגיע ללונדון. בעוד בריימק המקסיקני שיכורה מאהבה, גביוטה נמלטה מבית הבושת כאמור לאחר שרצו לעשות לה הפלה וכשהיא נמלטה כל עוד נפשה בה היא נתקלה בבנבנטו האיטלקי וסיפרה לו את הסיפור שלה והוא נתן לה כרטיס ללונדון והסביר לה בדיוק איך להגיע לרודריגו ולמצוא אותו.

זה גם העניין הקלאסי של טלוויסה של אז, בשיכורה מאהבה לא הייתה לגביוטה בעיה למצוא את רודריגו כי היה לה כל המידע, בעוד בקפה בניחוח אישה, גם אביו של סבסטיאן סירב למסור מידע למשרתים ולפי הנימה אם היו מספרים לו במה מדובר, היה עוד יותר לא מוסר מידע. גם בקפה בניחוח אישה האבא של סבסטיאן סיפר לסבסטיאן שאימו מרגישה מושפלת מהצוואה של הסבא שעיקר הירושה לצד של הדוד והבני דודים של סבסטיאן בעוד הוא יודע להעריך את החווה. בעוד בשיכורה מאהבה הוריו של רודריגו היו צדיקים מוחלטים עד שנהרגו. וגם כשעורך הדין הבהיר שיש מכתב בצוואה שאמור להיפתח בעוד ארבע שנים, בשיכורה מאהבה רק הרשע אהרון דרש לפתוח אותו מיד, בעוד בקפה בניחוח אישה גם פרנסיסקו אביו של איוון דרש את זה, אבל נרגע אחרי פעם אחת.

גם מבחינת הרשעים הקולומביאנית פחות קלאסית מהמקסיקנית. בקפה בניחוח אישה מסתבר שאיוון בהתחלה לא חשב לבצע הונאה ואמנם היה שאפתן לא ריאלי אבל האמין בפרויקט שלו וזה המושחת מהמכס ריינלדו פרס שאגב השם בדיוק בשנים של אוסלו כשפרס היה שר חוץ ושודר בארץ בפעם הראשונה נראה לי כשפרס היה ראש ממשלה, אז המושחת שכנע אותו לבצע ייצוא פיקטיבי ולרמות כדי לעמוד ביעדים. גם הרעיון של להחתים את סבסטיאן וקרולינה (גביוטה) על המסמכים הלא חוקיים היה של ריינלדו פרס ואיוון לא חשב עליו. בעוד אצל טלוויסה סרחיו סנדל תמיד רשע חסר לב, גם באהבת רמת המקביל שלו רמון בהתחלה לא היה ברור שהוא רע ואפילו פנו אליו כשראש הכפר אצל הראשי הנהיג כנופייה של גובי דמי חסות ורק כשנכנסה הפוליטיקה הוא היה בצד של הרשעים בעוד פדרו מדינה מהחיים שגנבו ממני היה שטני מהתחלה ועד הסוף וגם עמד מאחורי הגנבות וגביית דמי החסות. אז כך גם בשיכורה מאהבה אהרון מהתחלה יזם את הייצוא הלא חוקי וגם להחתים על כך את רודריגו ומריאנה (גביוטה) ואף התרברב בפני אישתו שהנה את מקנאה שיש לי משהו עם מריאנה ותראי איך אין לי שום בעיה להחתים אותה במרמה על פשעים שלי שהיא תישא באחריות אם ייחשפו.

גם פקיד המכס המושחת ריינלדו פרס מקפה בניחוח אישה בהתחלה מצחיק ומחלק סוכריות לעובדות ונראה רשע קומי בעוד אונייטה המושחת מהמכס בשיכורה מאהבה היה לו חיוך מרושע ושידר רק רוע ואכזריות. גם בעניין חברת הספנות בקפה בניחוח אישה זה היה האח ההומו של איוון וריינלדו פרס ביקש ממנו למצוא מישהו שיחתום במקומו בלי לשאול ויהיה מוכן לשאת באחריות אם משהו ישתבש ואז היה העוזר והמאהב של ברנרדו שידע הכול. בשיכורה מאהבה טלוויסה לא הייתה בשלה לחד מיניים ולכן זה היה בן דוד סטרייט מצד האם שלא קשור לירושה של הסבא והייתה לו בת זוג שגם הייתה המזכירה לשעבר והמאהבת לשעבר של בן דודו אז אהרון ואונייטה הציעו לו להחתים אותה במרמה כמו שהם מחתימים את רודריגו ומריאנה, והבן דוד, פטריסיו היה מסכים הוגן לספר לה הכול.

גם בקפה בניחוח אישה כשאביה של לוסיה אשתו של סבסטיאן הוכנס לכלא עם חוב עצום והיא באה לעשות הפרייה מלאכותית וגילה שהיא כבר בהיריון מהשכן שהיה לה סטוץ איתו, ואימה הציעה לה להמציא שכן נעשתה הפרייה מלאכותית מהזרע של סבסטיאן ולהפיל עליו את הילד, למרות מצב משפחתה, בהתחלה היא הייתה מזועזעת מהרעיון, גם אם בסוף הסכימה. בעוד איסדורה אישתו של רודריגו, לא הייתה לה שום בעיה מצפונית עם זה ונדמה לי שחשבה על זה גם בלי אימה.

גם כשגביוטה נחשפו איוון העליל עליה שדרשה 10 מיליון פסו והתפשרה על 3 מיליון, כשבשיכורה מאהבה זה גם היה דרישה ל-10 מיליון והתספקה לכאורה בחמישה מיליון, אבל אם פסו מקסיקני לעומת פסו קולומביאני וגם אינפלציה זה לא משנה. אבל איוון בקפה בניחוח אישה אמר רק לסבסטיאן ששכב עם גביוטה ולמשפחה אמר רק שיש לה מוניטין של מופקרת וסירב להרחיב. ובשיכורה מאהבה לאהרון לא הייתה בעיה להגיד מול כל המשפחה כולל אשתו ששכב עם גביוטה בתור המסמר האחרון שתקע ביחסים בין רודריגו לגביוטה.

אבל הקטע העיקרי של הסדרה של הצוואה של הסבא, מסתבר שבקפה בניחוח אישה הסבא בסך הכול קבע שרק בני משפחה שנושאים את שם המשפחה יכולים לנהל את הנכסים ולפיכך הבנות וילדיהן מנושלים, הסדר לא חשוב. בעוד בשיכורה מאהבה, בגרסה הרוסית וכנראה גם בכשתהיי שלי של אצטקה היה שהנין הראשון שהוא גם מהנכד הזכר זוכה בכל הקופה ועשו מזה דרמה של מי שיביא את הילד הראשון ולכן לכאורה הבן של רודריגו ואיסדורה היה אמור לרשת הכול ואהרון ומשפחתו הפסידו.

גם שמעתי שדנה גרסיה שיחקה את התפקיד החמוד של דניאלה בשיכורה מאהבה כשהייתה רק בת 16 ואכן דנה גרסיה עושה תפקיד מדהים, אך כנראה בגלל לימודיה היא הדמות נכנסה לעלילה רק בפרקי העשרים ומקודם הראו אותה כשהודיעה שלא יכולה להגיע ללוויה של הסבא שלי. בלוויה של ההורים שלה לא ברור אם הייתה, ואם הייתה לא דיברה ואחר כך האחות השנייה מסרה שהיא מתנגדת לנישואין של אחיה ולכן לא באה לחתונה. וזה היה כל כך חסר הדיאולוגים בין רודריגו לדניאלה שהיו בשיכורה מאהבה איך שדניאלה גיבתה אותו בכל הרומן שלו עם גביוטה וכשהוא הודיע על נישואיו היא בהתחלה שמחה שהוא אזר אומץ לספר והתאכזבה כשהוא מתחתן עם הידידה במעמד שלהם וניסתה לשכנע אותו שגם אם הוא בטוח שגביוטה נסעה לעבוד בזנות שלא יתחתן מתוך אכזבה וגם כשגביוטה חזרה וסיפרה הכול כשרודריגו לא הבין מדוע גביוטה ברחה ממנו היא הסבירה לו שהוא פגע בגאוותה כשהציע לה שתהיה לה דירה וכסף שהיא פירשה זאת כהצעה לבית שני של מאהבת. וגם היא ידעה מההתחלה שמריאנה פרנקו היא גביוטה ואילו מרסלה גילתה זאת כשהמשפחה גילתה וגם הטיחה בסבסטיאן שלא בטח בה כדי לספר לה, אבל היה לו תירוץ שגביוטה פחדה ודרשה שאף אחד לא ידע. אבל לפחות כאן היא נכנסה לעלילה וכמו בשיכורה מאהבה ניסתה לשכנע את סבסטיאן שאיוון לא רוצה שיהיו לו ילדים ויש לו אינטרס ולכן שלא יאמין לו בכזאת קלות וגם חקרה בעצמה והטיחה הכול במשפחה, כך שהסצינות האלה היו בשתי הסדרות והקטע שבו היא שוטפת את המשפחה על המזימות ונלחמת על הזכות שלה לבדוק מסמכים להסתיר ממנה
 

evglev1

Well-known member
מנהל
המשך לגבי הדמויות של מרסלה / דניאלה

שהקטעים שמרסלה נלחמת על הזכות שלה לדעת את המידע שאיוון ניסה להסתיר ושהיא שוטפת את המשפחה על הקנוניה היו גדולים כמו בשיכורה מאהבה. וכאן התפקיד נהיה בערך אותו דבר, אבל היו חסרים הקטעים בין רודריגו לדניאלה שהיו בשיכורה מאהבה שלא היו בין סבסטיאן למרסלה. נראה שכמו בריימקים לסדרות שלה גם בריימקים אחרים טלוויסה הקדימה את היחסים בין הדמויות שהיא ידעה שבמקור בהתפתחו בהמשך ובריימק כבר מההתחלה.

בקפה בניחוח אישה זה היה קפה ובשיכורה מאהבה זה היה תקילה וכתוצאה מכך גם השחיתויות של אהרון יותר חמורות מאלו של איוון. שבקפה בניחוח אישה היה מדובר במשלוחים פיקטיביים ואילו בשיכורה מאהבה היה מדובר במשקאות מהולים שזה יותר רציני. וגם כשחבר של הסבא ביקש עזרה בהובלת הסחורה שלו אז איוון וריינלדו פרס כשהם רצו לגנוב לו את הלקוח, הם הסכימו לעשות לו את הטובה והחליפו את הקפה שלו בקפה שלא קורר כמו שצריך ולא היה איכותי ואילו בשיכורה מאהבה אהרון ואונייטה זיהמו את הטקילה של אותו עמית, שאמנם זה נגמר באותה הצורה בשתי הסדרות חוליאן מנדס / טרחיו (לא זוכר את שם המשפחה) איבד את הלקוח ואיבד גם את הרישיון לעסוק בתחום ואיוון / אהרון גנב לו את הלקוח וחוליאן מנדס / טרחיו לא עמד בכל זה וקיבל התקף לב ומת, אך בכל זאת זיהום משקה קצת יותר פוגע מהחלפת סחורה איכותית בסחורה לא איכותית.

לגבי השחקנים המשובחים, אז הראשיים באמת משובחים מרגריטה רוסה דה פרנסיסקו וגיא אקר וגם כמובן דנה גרסיה וגם אלחנדרה בוררו בתור לוסיה. אבל בדמויות המשניות אין על שאנטל אנדרדה בתור מינרווה, היא גדולה בלשחק את המכשפות והיא טובה מלוקרסיה המקורית. גם פאולה האחות השנייה והאנגלי ארתור נראים חיוורים לעומת אנה פטריסיה רוחו בתור סופיה המקבילה של פאולה וג'יימס ששיחק את וולנטין באנה כפול שלוש ואת השיח בלב פראי ובכך הפך אצל אנה למומחה למבטאים בתור ג'יימס האנגלי בשיכורה מאהבה והשיח הערבי בלב פראי אז לדעתי היה טוב יותר מארתור המקורי.

בנוסף הסיפור של הרומן החדש של האנגלי שארתור התאהב במתילדה וג'יימס התאהב באקאסיה אז הסיפור דומה, היא נאנסת על ידי הדוד שלה, כשבשיכורה מאהבה דאגו להבהיר שלא מדובר בגילוי עריות כי הוא בעלה של הדודה שלה ובקפה בניחוח אישה זה לא ממש ברור אם יש גילוי עריות או לא. ובשני המקרים היא מבקשת מהבן זוג שלו להרוג את הדוד שלה, ואני יודע איך זה יהיה בקפה בניחוח אישה ולא אחשוף ספוילרים שקראתי בזמנו, אך בשיכורה מאהבה הסתבר שהדוד שלה גם פדופיל שאנס אותה מגיל 10 ובכל מקרה היא הייתה תמימה בשיכורה מאהבה והיה לה סוף טוב יחסית. אצל מתילדה בהתחלה היא נראתה תמימה כמו אקאסיה אבל כעת כדי לגרום לארתור להרוג את דודה מנואל, היא בעצמה מרביצה לעצמה וצועקת כדי שהוא יחשוב שהדוד מרביץ ואונס אותו גם כשהוא שיכור מכדי לעשות זאת בתקווה לגרום לאנגלי להרוג אותו.

אנחלה ומרסיה היו אותם שמות בכשתהיי שלי בעוד בשיכורה מאהבה הן שונו לפדרה ופמלה, אבל מסתבר שגם בשיכורה מאהבה השמות מרגריטה וננסי נשארו למרות שמרגריטה של שיכורה מאהבה צעירה בהרבה ממרגריטה של קפה בניחוח אישה וננסי בקפה בניחוח אישה בכלל מבוגרת יחסית לננסי בשיכורה מאהבה. שגם ננסי בקפה בניחוח אישה היא דמות שולית של עמיתה לעבודה כשגביוטה עבדה במלון וזה היה גם התפקיד שלה בשיכורה מאהבה אבל אחרי זה החזירו אותה כעמיתה של גביוטה שבקפה בניחוח אישה הכניסו דמות חדשה ובשיכורה מאהבה החזירו את ננסי בשביל התפקיד הזה. ובנוסף בנשיא האיגוד שמרו גם על הם וגם על שם המשפחה רוברטו אוויאנדה בשתי הסדרות רק שבקפה בניחוח אישה הוא נשיא איגוד הקפה ובשיכורה מאהבה נשיא איגוד הטקילה.

ודברים שמעניינים ונחמדים עם שמות משפחה הוא כמו שאמרתי הפקיד מס הכנסה המושחת שם משפחתו פרס, ריינלדו פרס, וזה היה בדיוק בשנים של אוסלו וגם בעל ההוצאה לאור הכושלת שבה גביוטה המובסת התחילה לעבוד במכירת אינציקלופדיות שאף אחד לא רוצה לקנות אז בקפה בניחוח אישה בעל ההוצאה לאור הוא ערבי ושמו מוחמד חליל והוא אף אמר שאם לא יצליח למכור באמצעות גביוטה יצטרך לחזור למדבר לגמלים. מעניין אם המפיק או התסריטאי היה פרו ישראלי ובעד הימין שהוא הכניס את שם המשפחה פרס לאחד הרשעים ודמות שלא חיובית במיוחד הייתה ערבית עם השם מוחמד.
 
למעלה