כל ההתחלות קשות?

כל ההתחלות קשות?

יש לי כל הסיבות הטובות שבשלן כדאי שאתאמן, ואני מכירה אותן היטב.
בעיקר אני תוהה איך זה הופך ממאמץ לעשות למאמץ להפסיק... איך זה קורה?

אני מבינה (על עצמי) שכל הפסקה בשבילי היא חזרה לנקודת ההתחלה. שאם לא יצאתי להתאמן כמה ימים ברצף, נעלם כל הישג שאולי כבר היה שם, גם פיזי וגם מנטלי.
אני מבינה גם שזה אחרת כשמישהי (כמוני..) נושאת עליה עודף משקל הולך וגדל פחות או יותר מכיתה ג, שספורט לא היה חלק מהשגרה המשפחתית מגיל צעיר ולכן קשה לי יותר להיכנס לתלם, יותר מאשר אם זה מוטבע במערכת מגיל 0.
ועוד אני מבינה את ההבדל בין אימון לבד ובקבוצה, אז המחויבות החוצה מחזיקה את היכולת לרצות מבפנים וגם כשלא מתחשק יוצאים לאימון.
אבל יודעת גם שלא אוכל לחזור להתאמן בקבוצה כמו לפני פרוץ הילדות לחיי, ולא יכולה להרשות לעצמי לחכות עד שיגדלו ויהיה שוב אפשרי.

בעיקר מצער אותי לגלות שוב ושוב שלמרות הרצון בשינוי, אני לא מצליחה לאכול פחות ולהתאמן יותר. זאת השורה התחתונה.
שלמרות כל מיני פיתויים ומתנות שאני מבטיחה לעצמי כמו נעליים מצוינות שקניתי כבר, או זה שהחלטתי לא לקנות חולצה שווה לאימונים, אלא לקבל כזו בפעם הראשונה שאשתתף במרוץ/ארוע שמקבלים בו כזאת (מי אמרה טריאתלון נשים?..), שוב ושוב אני מחליטה ושוב ושוב נופלת באותה הנקודה.

וכך, ברוח השנה החדשה, החלטות והתחלות וככה, אני מוותרת על המסכה של 'ככה אני מחליטה' ומודה שאני מרגישה מוכנעת, כמעט מובסת בחלק הזה של חיי.
מקווה שיש כאן ביניכן גם מי שהתחילו לא בגיל 6 ולא הפסיקו מאז, אלא התמודדו (או אולי, מתמודדות?) בקרבות דומים,
ואשמח לשמוע מכן, איך התחלתן?
 

מור שלז

New member
את מרשה לי להכניס להודעות הנבחרות בפורום?

השרשור הזה כל כך חשוב לרבות מאיתנו
במיוחד מתחילות, אבל ממש לא רק....

וחבל לי שכל הדברים היפים והחשובים שנכתבו כאן ייעלמו בדפי ההסטוריה של הפורום.
את מרשה לי להוסיף את השרשור הזה להודעות הנבחרות של הפורום?
 
מרשה ומבקשת,

כדי שאוכל למצוא אותו שוב בעיתות מצוקה ואובדן...
כתובים כאן דברים חשובים כל כך, מעודדים כל כך,
גם הדגמה חיה של רוח הפורום הזה והטוב שבה וגם עצות עשי ואל תעשי (דוגמת "עשי כיף, בפקודה!"
) שחלקן חדשות לי ואת חלקן כבר שמעתי (רעייתי שתחיה ישבה לידי ואמרה כל פעם 'גם אני אומרת לך ככה' וגם 'תראי איזה יופי היא כתבה לך')..

אני שמחה שכתבתי ושמחה שעניתן,
אמנם לא הצלחתי להתארגן עם סבא-בייביסיטר כדי להיענות להזמנה הנדיבה של רונה ולבוא אל הקבוצה שלה אתמול,
אבל מבטיחה לספר לכו-לן איך היה אחרי הפעם הראשונה...
 

מור שלז

New member
נכנס להודעות הנבחרות...

איזה יופי לקרוא אותך ככה, באמת השרשור הזה מדגים את רוח הפורום, וכמה הרבה יש לנו לתת אחת לשנייה.
גם אני קיבלתי השראה ומוטיבציה מהסיפורים, התובנות והשיתופים שבשרשור הזה
 
שאלת שאלה מצויינת. במפגש הפורום האחרון עשינו

הצבעה בין הבאות.
כמעט אף אחת מאיתנו (היו אחת או שתיים מכל מי שהגיעה), לא היתה ספורטאית בעבר. כולנו גילינו את הספורט בשלב מאוחר בחיים.

אני חושבת שזה עוד משהו שעושה את הפורום הזה כל כך חשוב ונחוץ. מי שהתחילה מאוחר, מרגישה שהמבנה העדין שהקימה שלא היה חלק מאורח חייה בעשורים הראשונים, עלול להתפוגג כל רגע גם כשלסביבה נראה שהוא כבר על בסיס איתן. משהו שלא היה תמיד שלי ולכן צריך לשמור עליו מכל משמר.

אישית, אני הייתי הילדה השמנמנה שאף אחד מעולם לא עקף אותה בריצה כי, כמו שכבר כתבתי שוב ושוב התחלתי אחרונה וכך גם סיימתי, אם סיימתי. במשחקי כדור לא הצלחתי לתפוס וכו' וכו'.

אני גם לא יכולה להתאמן בקבוצה. אפילו את ריצות היער פעם בשבוע אני מסננת. רק אחרי שרצתי שנה ויותר לבד, התחלתי לרוץ עם חברים וחברות וגם זה לא בשגרה שבה אני עם עצמי.

מה עוזר? לדעת שגם אם לא הלך שבוע או שבועיים, אני ממשיכה הלאה. ללכת לדיאטנית ספורט מעולה ולגלות כמה אפשר לאכול כשעושים ספורט ולהנות מזה. למצוא המון דברים שאני אוהבת לאכול אחרי אימון ולהנות מהם. בשלב מסויים, דברים מזיקים שאהבתי כבר הפסיקו להיות לי טעימים או מושכים ואני ממש לא מרגישה שאני מונעת מעצמי משהו.

ועוד משהו: "מה לעשות? לעשות". לא לבכות על משהו שאכלת שהיית מעדיפה לא לאכול ולא להצטער על אימון שלא עשית אלא לחשוב איפה ומתי תצאי לאימון הבא וכמה טוב הוא יעשה לך. אל תתכנני שנה מראש. חפשי מטרה קרובה (לאו דווקא מרוץ. משהו שאת יכולה להגיע אליו ויעשה לך טוב) ולכי עליה. כשתגיעי לשם, תהיי כל כך גאה, שיש סיכוי סביר שיהיה לך יותר קל להתמיד בהמשך.

עוד משהו שעוזר הוא לעדכן בפורום. יש משהו בהתחייבות הזו שמוציא מהבית. היכולת לסכם בגאווה עוד אימון מוצלח מזינה את האימון הבא. כבר אמרתי כמה הפורום חשוב לבטל"שיות (בטטות לשעבר. אוהבת להגדיר את עצמי ככה
).

והכי חשוב - חפשי מה עושה לך טוב. חשוב מאד לעשות משהו שעושה לך טוב. אביא לדוגמא את יער יפעת המקסימה שגילתה בקיץ את נפלאות הרולרבלייד והחליפה אותו בריצה שכל כך קשה להתמיד בה ביולי אוגוסט החמים והלחים. היום ראיתי כמה היא התחזקה בזכות זה ודווקא בריצה וכל זה בהנאה ובהתלהבות של משהו חדש. שווה!
 
אני מגדירה את זה ה"קרב של החיים שלי"

כשאני לא מצליחה לישון מרוב כאבים ומבינה שמחר אני עומדת להפסיד עוד אימון, וכשאני רואה את המטרות שכתבתי בעט מתרחקות להן באופק... גם אלו הרחוקות ממש.

כשאני יודעת את כל התאוריה בעל פה ויודעת שגם פעם היא עבדה מצויין (ירדתי מ-130 קילו ל-80 קילו ומאז אני שם).

כשאני יודעת שיש פה כאלו שמנהלות משפחה, ספורט ועבודה... כאלה שחוזרות לספורט ארבע דקות אחרי ההריון....ואני כל לילה אחד בלי שינה טובה מחזיר אותי לכאבים של שברי המאמץ....(וזה בלי משפחה לנהל).

אני לא יודעת בת כמה את, אבל אני בת 34 עוד מעט ומבחינתי כל יום הוא מלחמה מחדש.

לפני 3 שנים עשיתי את הטראיתלון הראשון שלי (טרינשים כמובן
)- מבחינתי שם כל הספורט הזה התחיל, אחרי טרינשים לפני שנתיים עברה עלי שנה של פציעות-פיזיות ונפשיות, כולל איסור על ספורט כלשהו.

כל בוקר שהשעון מצלצל- זו מלחמה מחדש בשדים של עצמי. לדעת שאת מגיעה לאימון ריצה ובעצם הולכת יותר מהר מאשר את רצה. לדעת שאת כנראה תמיד תהיי אחרונה בכל מרוץ, להבין שאף פעם לא תהיה לך תמונה משער הסיום- כי בארץ לא מחכים לאחרונים....לדעת שתמיד יהיו אנשים שיהיה להם יותר קל, כאלה ש"פשוט קמו בוקר אחד והתחילו להתאמן.." ובעיקר לדעת ולהבין שכנראה לא אקום בוקר אחד בלי המשקל העודף ועם כושר של פרגית צעירה.

אז אני מגיעה לתזונאית שלי כל שבוע, מתענגת על הירידה של ה-100 גרם האלו, מזילה דמעות אצל הרופא מומחה שטוען שכנראה לא ניתן להמנע מניתוח ומרחיקה בעוד קצת זמן את החלומות על המרתון, רבה כל בוקר עם השעון ושעתיים אחר כך מבינה שלמרות שהבוקר נצחתי אותו, אולי מחר הוא ינצח אותי....

אבל את יודעת מה? פעם ביום, בערך בין שעה לשעתיים, אני יודעת שאני נלחמת מול השדים האלו... וכל יום יש קצת פחות מהם להלחם נגדם, אז מה שמחזיק אותי בעיקר, זה שאולי יום אחד אני אקום בבוקר ולא אמצא אף שד להלחם בו, אולי תחרות אחת תהיה לי את התמונת סיום הזו שרצה לי בראש, של חיוך ענק וידים למעלה ואולי יום אחד זה ירגיש לי נורא טבעי שיש לי בגדי ספורט בארון...
 
כל כך ריגשת אותי כי גם אני מרגישה

לפעמים שרק לי אין כוח רצון וכולן התחילו יום אחד לרוץ ומאז המשיכו... ובכל מרוץ אני חוששת להגיע אחרונה, ועשרה קמ׳ כל כך קשים לי. והמשקל, והזלילות וחזרנו לשאלת כוח הרצון.
אז כן זו התמודדות לכל החיים והיא קשה נורא. אבל המנטרה שלי היא שמגיע לי להיות מאושרת. מגיע לי לשקול פחות, מגיע לי להנות מהריצה, מגיע לי להנות מהשחיה, הרווחתי ביושר את הזמן לעצמי. הרבה שכנוע עצמי שגם לי מגיע!
ולהזכר ביעדים הקטנים שהשגתי מסייע לי להאמין שאולי בכל זאת יש כוח רצון...
 

אי י ל ת

New member
טל את אמיצה ונהדרת!!!

כשפגשתי אותך בפעם הראשונה במחנה אימונים באילת - שמחתי - שבין כל ספורטאי העילית שם יש עוד מישהיא כמוני, שלא רצה מהר כמו סופה ולא שוחה מהר כמו דולפין.... (למרות שאת שוחה יותר מהר ממני....) (ורוכבת הרבה יותר מהר ממני....).

ו....!!! בטריאתלון תל אביב אני הגעתי רבע שעה אחרי הלפני אחרונה (אני כמובן הייתי האחרונה...) והצלם עוד היה שם וצעקו לו" "צלם אותה, צלם אותה" אז יש לי תמונה משער הסיום (מחייכת ומאושרת!!!).
אז תודיעי בטריאתלון הבא שלך ונסכם עם הצלם שהוא לא זז עד שאת לא מגיעה - כי מגיעה לך תמונה בכל מצב ובכל תוצאה!!!
 

tom696

New member
גם ההמשכים קשים

נדמה לי שאני לא בדיוק הכותבת הממוצעת פה ודווקא בגלל זה חשוב לי להגיב.
עסקתי בספורט רוב החיים שלי - קרב מגע, כדורעף, אתלטיקה קלה, רוגבי ובשנתיים ומשהו האחרונות ריצה, לפעמים יותר, לפעמים פחות.
באף אחד מהענפים חוץ מהריצה לא באופן עקבי וקפדני כמו בריצה. אבל כמעט תמיד "עשיתי משהו עם עצמי".

אני רצה כבר שנתיים ומשהו אבל כל צעד חדש לי. כל מרחק. מבחינתי תמיד יש משהו חדש לגלות, על הריצה, על עצמי.

כל פעם שאני ששמה שעון ל-5 ומשהו (שלא לדבר על שעות מוקדמות יותר) אני מקווה שיהיו לי את הכוחות לאסוף את עצמי ולקום. זה לגמרי לא טריוויאלי בשבילי.

כשאני יוצאת לריצת שחרור אני לא בטוחה שאני אצליח לסיים אותה, גם אם היא רבע או שליש מהריצה שרצתי יום לפני.

נכון שיש מירוצים שאני מכוונת לתוצאה, אבל קודם כל אני רוצה להצליח לסיים אותם, לא לעבור להליכה. תוצאה תהייה בונוס נחמד.

בניית האמון שלי עם הגוף זה משהוא מתמשך שקורה כל הזמן וכל הזמן צריך לעבוד עליו. יחסינו לאן נונ סטופ.

מבחינתי לתכנן מטרה של כמה חודשים קדימה זה שאפתני. קשה לי להאמין על עצמי שאני אצליח להתמיד ומחר אני עדיין ארוץ, שלא לדבר על עוד חודש.

כל פעם שאני קונה ג'אדג'ט חדש, גם נעליים שהן תנאי הכרחי כדי לרוץ, נכנסות לקטגוריה הזאת, קשה לי להאמין שזה בשבילי, הנעליים האלו מקצועיות וגודולות עליי בשבע מידות. בשבילי רק כפכפי איילת.

דרך אחת לקרוא את זה היא שהפוסט הזה ירפה את ידייך. לרגע לא הייתי כותבת אותו אם הייתי חושבת שאפשר לקרוא אותו רק ככה.
דרך אחרת לקרוא את זה היא לדעת שיש קשיים משותפים, נקודות משבר או התמודדויות שכולם חולקים וזה בסדר וכאן זה מקום מסוים לחלוק את זה ואולי גם למצוא שותפות לחלק מהאימונים לי זה עוזר להתמיד ולהעביר את האימונים יותר בקלות.
 

tamark4

New member
זה מפתיע - (מתייחסת גם לפוסט של רונה)

אני מאלו ש"נולדו בספורט" או בעצם עברתי את המהפך מילדה עדינה לספורטאית בגיל מוקדם. זה לא היה ממש מהפך דרמטי. הייתי כמה שנים בספורט תחרותי די אינטנסיבי ושבעתי מזה. להפך, בשלב של חזרה אחרי הרבה שנים למסגרת תחרותית היו מעצורים.
היו תקופות שלא הייתי פעילה בכלל וזה לא הפריע לי. היו לי תחומים אחרים, אף פעם לא ראיתי את עצמי כבטטת כורסא. אף פעם לא בזתי לעצמי שאני לא פעילה. היו שנים שבהם התיחסתי לנושא כמו שרה (התייחסות סופר בריאה ומאוזנת לדעתי) - פעילות פעמים -שלוש בשבוע בלי שום צורך השגי.
בשנתים האחרונות שחיה וספורט בכלל חשובים לי מאוד, אפשר להגיד שהם חלק מההגדרה העצמית שלי. אי אפשר לדעת אם זה לתקופה או לתמיד. האהבה למים קיימת, היא יכולה להיות על אש גדולה או קטנה, אפשר לתדלק אותה באתגרים, בחלומות ובכל מני תחושות מעצימות ואפשר להסתפק בפחות.
הפתיע אותי שכתבת " בניית האמון שלי עם הגוף זה משהוא מתמשך שקורה כל הזמן וכל הזמן צריך לעבוד עליו. יחסינו לאן נונ סטופ." - אני חושבת על זה לפעמים בהיבט של פציעות, של "הזדקנות" , אבל סך הכל בנינו יחסי אמון מעולים. גם די ברור לי שאם אני באמת מכוונת למטרה רחוקה, אני אגיע לשם. בעיקר בגלל התמדה. גם אני מרגישה לפעמים נבוכה עם גאדג'טים. (ולא רק בגלל שאני לא יודעת להפעיל אותם).

האישה עם הארנה היא אני. גם זו עם התינוק על הידים , גם זו טרוטת העיניים בבגדי תורנות. אלו דברים שנכנסתי בהם, עם הלב והראש והם לא הולכים לאיבוד אף פעם. ברור שלא נולדים עם הביטחון הזה, אבל הוא מגיע מתישהו.
 

אי י ל ת

New member
מטרה מטרה

הייתה לפני כמה זמן ב"כלכליסט" כתבה מרתקת על משמעת עצמית, ושם היה כתוב שיש לנו מעין חשבון בנק של משמעת עצמית, ואם בבוקר קמנו לאימון, "בזבזנו" את החשבון לאותו יום, ויהיה לנו הרבה יותר קשה לבצע עוד משימה שדורשת משמעת עצמית, כמו דייאטה למשל.

וגם היה כתוב שלכן מומלץ להציב כל פעם מטרה אחת, כי להציב 2 מטרות או יותר זה מראש נועד לכישלון, כי אין לנו בחשבון בנק הזה רזרבות להתמודדות עם 2 מטרות ביחד.

אז.... אני מתחילה לגמרי בספורט (חודשים בודדים) ועם עודף משקל.
וכרגע אני משקיעה בספורט, והצטרפתי לקבוצה כי לבד אין מצב שאני מושכת את עצמי ב 5 בבוקר מהמיטה.
ואני יודעת שאני ארוץ יותר מהר אחרי שארד את ה 10 קילו העודפים האלה, אבל כרגע אני מתמקדת פשוט בלרוץ, בקצב שאני יכולה, וענייני דייאטה יחכו קצת שיהיו לי עודפי משמעת עצמית בעבורם.

חיזקי ואימצי.... ופשוט תעשי משהו. מה שאת יכולה.
ו....בהצלחה!
 

ofec bar

New member
מסכימה אתך

אבל אני עדיין לא מצליחה להגיע למצב שיש לי עודפי משמעת עצמית בעבורם, לכן אני מפחדת להכנס לתכנית אימונים חזקה, כדי לא לעלות במשקל!

"פרדוקס של עשירים", אבל מה-זה מבאס...
 

מאיה283

New member
אני דווקא חולקת

אני חושבת שתרגולי המשמעת העצמית שאנחנו עושים בספורט מקרינים לעוד תחומים בחיים, משפרים תפקודים הקשורים במשמעת עצמית.

כלומר, הספורט מאפשר תרגול מוחשי, פיסי של תחושות שאנחנו רוצים לאמץ בדברים אחרים. לא ידעתי את זה לפני שעשיתי ספורט, אבל אני רואה את התוצאות.
יש השלכות שאני בפירוש מודעת אליהן, ויש כאלה שפשוט נמצאות בגוף וזולגות לשטחים אחרים.
לפעמים אני ממש עושה שימוש מודע ושכלתני בתחושות שיש לי בספורט כדי להצליח במשימות הדורשות משמעת עצמית (למשל, הקילומטר האחרון, למשל לבוא למירוץ שיש סיכוי רב שתהיי האחרונה בו. אלו תחושות שאני נושאת לסיטואציות דומות המחייבות התגברות על מכשול ומשמעת עצמית).

אגב, הצצתי בכתבה שדיברת עליה, היא מעט ארוכה בשבילי, אבל מצאתי בין השורות את מה שאני מדברת עליו.

הנה הציטוט: "משמעת עצמית מתחזקת ככל שאתה משתמש בה יותר. זה נכון לכל גיל. אם תצליח בדיאטה, תראה שיותר קל לך אחר כך להפסיק לכסוס ציפורניים, ואז אפילו עוד יותר קל להתחיל להתאמן".

והנה לינק לכתבה הזאת:
http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3578224,00.html
 

אי י ל ת

New member
בדוגמא שהבאת מדובר על שלבים -

אחרי שתצליח בדיאטה, יהיה לך יותר קל להפסיק לכסוס ציפורניים, ואחרי זה להתחיל להתאמן (ככה אני קוראת את זה ולפי רוח הכתבה ניראה לי שלזה הוא התכוון).
הוא אומר בכתבה שלעשות את כל הדברים האלה *בו זמנית* זה בלתי אפשרי, ולזה התכוונתי כשדיברתי על דייאטה + ספורט.
 

מאיה283

New member
טוב, נו, זו כתבה

הרי אנחנו קוראים מה שאנחנו רוצים.
חיפשתי שורה שתתאים לי אז זו התאימה ביותר. ברור לי שמחקר שאומר שמי שהיה בסדר כל היום בעבודה יוציא את העצבים על אשתו בערב, כי יש לו כלי קיבול מוגבל ליחסי אנוש טובים, לא יוכל לעשות לי שכל, גם אם הוא כתוב בעיתון.

בקיצור, רציתי להעביר מסר שהמשמעת העצמית הנחוצה בספורט ושבלתה אין, זולגת לעוד תחומים. וזה היופי בהתמדה הזאת.
 
הרהורים ודיון במשמעת עצמית

"משמעת עצמית" הוא מושג מופשט ונחקר שנקשר לרוב בנושא סיפוקים- השגתם ודחייתם.
למשמעת עצמית מובילים מספר דברים.
הראשון הינו היכולת לדחות סיפוקים ולהעניק חיזוק עצמי מופשט:
כשילד נולד הוא דורש סיפוק מוחשי ומיידי של כל צרכיו (מזון, משקה,שינה חום) . אח"כ הוא לומד לדחות סיפוקים אבל אז הוא נדרש לחיזוקים.
החיזוק הפשוט ביותר הוא המוחשי והניתן על ידי האחר ("תתנהג יפה תקבל סוכריה") המורכב יותר הוא החיזוק המופשט הניתן על ידי האחר (חיזוק מילולי), בשלב הבא מגיע החיזוק המוחשי העצמי ("ירדתי 5 ק"ג אני קונה לי שמלה חדשה") ובסוף מגיע החיזוק העצמי המופשט ("דיבור עצמי"). בשלב הזה מגיעה המשמעת העצמית שבסיסה חיזוקים עצמיים מופשטים ודחית סיפוקים (לא יורדים 10 ק"ג ולא רצים 10 ק"מ ביום אחד), למרות שכמובן חיזוקים חיצוניים ומוחשיים יכולים להעצים אותה.

הדבר השני הינו צבירת חוויות הצלחה. מעגל ההצלחה/כישלון בנוי מ: השקעת מאמצים>הצלחה>הגברת מוטיבציה>הגברת ביטחון>השקעת מאמצים וחו"ח. מגעל הכישלון נראה אותו דבר רק החיצים פונים לכיוון השני (השקעת מאמצים>אי הצלחה>ירידה במוטיבציה>ירידה בביטחון> ירידה בהשקעה...)
כדי לצבור חוויות הצלחה חייבים להציב מטרות ריאליות וברות השגה.

הדבר השלישי הינו התרחקות ממלכודות, מחשבות לא יעילות ומכשילות : הכללת יתר ("לעולם לא..."), ראיית שחור לבן ("הלך המרתון"
) ניבוי שלילי של העתיד ("אין לי שום סיכוי"), התמקדות במה אחרים חושבים עלי, התייצבות בסיטואציות מכשילות או בקרבת אנשים מחבלים. אם הסביבה המיידית אינה תומכת יש לחפש סביבה כזו- כמו הפורום למשל.

אני מאמינה שניתן לרכוש משמעת עצמית גם במספר תחומים במקביל בייחוד אם תחומים אלה מזינים אחד את השני כמו פעילות גופנית וירידה במשקל אם מקפידים על ששת חוקי החשיבה החיובית:
חשבי התנהגות! בחרי בכל רגע את התנהגותך ללא קשר מה היה קודם ומה יהיה אח"כ.
חשבי פתרונות! יש לחפש פתרונות ולא לפשפש בבעיות.
חשבי חיובי!
חשבי בצעדים קטנים! על השעה הבאה, היום הבא.
חשבי בגמישות! מישהיא אמרה רולר במקום ריצה?
חשבי עתיד! גם אם הבחירה ההתנהגותית היא לכל רגע נתון, גם כשהצעדים קטנים ,כן צריכה להיות בראש המטרה לשמה חותרים (10 ק"ג או 100 ק"מ).

אני לא חושבת שיש בנק של משמעת עצמית ואני לא חושבת שאי אפשר לשלוט בכמה תחומים במקביל, אלא שיש תחומים שבהם יותר קל וכאלה שבהם יותר קשה. צריך לבחון מה מקל עלינו בתחומים הקלים ולנסות להשליך את אותם מנגנונים לתחומים הקשים יותר (זיהוי וניצול החוזקות הפנימיות הקיימות בכל אחת מאיתנו) תוך הבנה שאנחנו בוחרות בהתנהגות בכל רגע מחדש.
 

SarahPa

New member
מהצד שלי

ריצה התחלתי רק לפני כמעט 3 שנים (איך שהזמן רץ...) כשהייתי בת 40++, אז צעירה לא התחלתי - כך שאת נושא בנות ה-6 שמתאמנות כל החיים הורדנו מהפרק... כלומר, בכל גיל אפשר להתחיל ולהגיע ולהתקדם בהתאם לאפשרות והיכולת הגופנית שלך.

בעיית עודף משקל אין לי ולכן לא יכולה לנדב את נקודת המבט שלי.
מאותה סיבה (כנראה) אני לא עסוקה מעולם בספירת קלוריות/כמויות וחישובים מסובכים (ככה זה תמיד מרגיש לי) של מה מותר וכמה לאכול.
(זה לא שאני אוכלת כל הזמן מה שבא לי... ממש לא, פשוט הרגלתי את עצמי שביומיום אוכלת יחסית מסודר ואת התוספות שומרת ביציאות חברתיות וכו)

באותו אופן אני מתייחסת גם לספורט/ריצה - קוראת כאן על האלופות שמתמידות באופן הדוק ורציני על שגרת אימונים, אצלי זה אחרת.
כן עושה ספורט. כן רצה. אבל התדירות שלי הרבה יותר נמוכה מהמוצע כאן. כשניסיתי לדחוף יותר - נפצעתי. למדתי לאט לאט מה נכון לגוף שלי, מה היכולות הפיזיות/החולשות והאפשרויות שהגוף שלי מאפשר לי ועם זה זורמת. יודעת שלא אצליח לעשות כל דבר ולא אגיע להישגים של צעירות וזה בסדר גמור.
שמחה על חלקי שבגילי מצליחה לעשות את מה שעושה. משווה את הישגיי רק כלפי עצמי. (וזה לא סותר את הערצתי לכמה מדהימות כאן שרק מלקרוא אותן אני מתעייפת...)
והכי חשוב, אם מפסידה אימון מכל סיבה (גם עצלות וזה קורה, מצב רוח וכו) לא מלקה את עצמי, פשוט יוצאת לרוץ בפעם הבאה.
מבינה את התחושה שכל ההישג נעלם אם לא התאמנת מס' ימים, זה אומנם קשה לחזור אחרי הפסקה ארוכה, (וזה קשה גם אחרי שנתיים של ריצה... כך שזה כנראה לכל החיים) אבל אם יש טיפה טיפה סבלנות זה חוזר. בריצות הראשונות קשה יותר ופתאום נהיה יותר קל.

ואיך תדעי שאת שם?? כששבוע (או מס' ימים שרלוונטי לך) לא תרוצי/תזוזי, תרגישי שיש לך קוצים... ואין לך כבר סבלנות לחכות להזדמנות הראשונה לרוץ... בשבילי זה הסימן שהריצה הפכה להיות חלק ממני.

מסקנה שלי - לכל אחת יש קושי משלה, קושי שהייתה רוצה להפוך אותו לדבר קל ויומיומי... ולא משנה היכן את נמצאת, תמיד יש מישהי קדימה ממך... אבל אם תשאלי אותה תגלי שגם היא נמצאת במקום שלך כלפי זאת שקדימה ממנה...
ההשוואה שלי עם עצמי בלבד מאוד מרגיעה את זה.

והמפתח להכל - סבלנות. גם אם את עכשיו מרגישה מוכנעת וכמעט מובסת... צריך סבלנות ועוד סבלנות בהתחלות חדשות ובתהליכים ארוכים. להתחיל ספורט הוא תהליך, אי אפשר בשבוע או בחודש להפוך לאדם שעושה ספורט ומשנה את כל הרגלי האכילה (מודה שבזה פחות מבינה).
מנקודת מבטי הקטנה, נראה לי שאת צריכה להיות קצת יותר סבלנית כלפי עצמך, וכמו שאמרתי קודם: לא מאמינה בהלקאה עצמית (אבל זאת אני). לא עשית ספורט כמה ימים, חזרת להרגלי אכילה קודמים... וכו. לא הלך הכל לאיבוד, פשוט שמים נקודה. מחר יום חדש. מתחילים מחדש. נקודה.

בהצלחה!!!
 
למעלה