אלבום חדש לביונסה!

A Lizard State

New member
אלבום חדש לביונסה!


לאחר שנתיים וחצי מאז שביונסה - כמו שהיא מגדירה את זה - עצרה את העולם, היא עושה זאת שוב עם אלבום חדש בשם Lemonade, שמלווה בסרט ויזואלי קצר ששודר ב-HBO. האלבום והסרט זמינים כרגע אך ורק בטיידל (כמו כל דבר טוב בעולם המוזיקה, לצערי).
האלבום כולל 12 רצועות וביניהן שיתופי פעולה עם קנדריק לאמר, ג'ק ווייט (!!!), ג'יימס בלייק (!!!!) ודה וויקנד.

רוצו לשמוע אותו כבר עכשיו בטיידל:
http://beyonce.tidal.com




(או שתורידו אותו פיראטית. חלאס, יש דברים שגם טיידל לא ימנע מאיתנו!)

 

DAN1EL

New member
אני מרגיש שכולם שופטים את האלבומים האחרונים שלה

מתוך נקודת מוצא של "בואו נשבח את ביונסה על כמה שהיא התקדמה" או "בואו נשבח את ביונסה על כמה שהיא הצליחה לצאת מקלישאות הדיווה המשעממות של עצמה".

אולי זה אכן ראוי להערכה מסוימת, אבל אני אנסה לשפוט את האלבום הזה כאלבום בפני עצמו, ולא כאלבום של ביונסה (או ליתר דיוק: "ביונסה החדשה והטרנדית והמאגניבה").
כאילו, אני רוצה לשאול את עצמי מה הייתי חושב על האלבום הזה אם הוא היה אלבום של אמנית חדשה, האם הייתי נותן לו בכלל צ'אנס נוסף? האם הוא היה מרגש אותי?
או מה אם זה היה אותם שירים ואותן הפקות, אבל אלבום חדש של, לא יודע, טוני ברקסטון? ברנדי? אלישיה קיז? כריסטינה אגילרה? אריקה באדו (בחיים לא תוציא כזה אלבום, נראה לי, אבל עדיין)? קליס?

בקיצור: אני לא בעד לעשות הנחות, וצריך להפסיק עם הקטע הזה של לשבח אוטומטית אמן רק בגלל שהוא הואיל בטובו להפסיק להיות מעפן (לא אומר שזה המקרה כאן, אבל זה קורה עם אמנים מסוימים).

כשמגיעים לביונסה השבחים אני הראשון לתת לה אותם.
כשהיא מפציצה אני משבח.
חשבתי ש-Formation מגניב מאוד. עפתי על שירים כמו Drunk In Love ו-Girls (Run The World) ברגע שהיא הוציאה אותם.
אבל האם אני עף על Sorry? על Hold Up (כן, אני יודע שדיפלו הפיק)?
אני לא אענה על זה כרגע. שמעתי אותם פעם אחת עד כה. אבל תחשבו על זה.
 

RTur

New member
מסכים לגבי סורי והולד אפ

מהאזנה ראשונה שניהם לא עשו עליי רושם מי יודע מה, הם חמודים ומשעשעים אבל לא יכול לומר שעפתי עליהם.
&nbsp
לעומת זאת - Don't Hurt Yourself עם ג'ק וויט, 6 Inch עם דה וויקנד, Daddy Lessons, Sandcastles ו- Freedom עם קנדריק לגמרי העיפו אותי כבר בשמיעה הראשונה.
&nbsp
שמעתי בינתיים רק פעם אחת ועוד אין לי דעה מספיק מגובשת אבל אני כן חייב להגיד שאני מרוצה מהתוצאה ובגדול, חוץ מהשת"פ עם ג'יימס בלייק שלדעתי זה הדבר הכי חלש ולא ברור באלבום כרגע, זה אחלה של אלבום. שמחתי לגלות שפורמיישן לא משקף את הכיוון הכללי של האלבום וקצת כמו ראן דה וורלד ב-4 הוא אפילו מרגיש הכבשה השחורה שממש לא קשור למה שקורה בשאר השירים באלבום. יש פה שירים עם לחן
 

DAN1EL

New member
אני דווקא קיוויתי ש"פורמיישן" כן משקף את הכיוון הכללי

של האלבום.
&nbsp
עניין של טעם, I guess. :)
 

RTur

New member
אף פעם לא התלהבתי משירי הביטים החופרים שלה

אם כי אחרי האזנות מרובות + תרגום מוצלח במיוחד ללייב שהיא סיפקה להם אני בהחלט אוהב אותם הרבה יותר. ועדיין, אני מעדיף שירים עם לחן
 

DAN1EL

New member
כן, נדמה לי שאמרת פעם משהו לגבי זה

שאתה לא צריך את ביונסה בשביל שירים כאלה.
&nbsp
לדעתי דווקא אותם שירי ביטים היו היציאות הכי מעניינות שלה מהקופסה עד כה.
&nbsp
אבל אני יכול להבין למה מעריצים שלה, או אנשים שהתרגלו עד כה לקבל ממנה דבר מסוים ואהבו אותו, לא יתחברו לזה.
אולי דווקא משום כך זה היה צעד אמיץ בעיניי.
 

DAN1EL

New member
רשמים ראשוניים, ממש בקטנה ובקווים כלליים:

Love Drought - המוצלח בעיניי בינתיים.
הפקה סקסית, מינימליסטית, מתפתחת בצורה מעניינת.
&nbsp
Daddy Lessons חמוד.
יש רגע מעניין ואמיץ מבחינת הגשה ב-Sandcastles.
&nbsp
לא הצלחתי להתחבר לאף שיר אחר בינתיים, חוץ מ"פורמיישן", שנשמע די תלוש ולא שייך לאלבום בעיניי.
 

A Lizard State

New member
מה שאני בגדול חושב על האלבום

מבחינתי ביונסה עוד פעם הפתיעה אותי, ולא כי האלבום כל כך טוב בעיניי, אלא כי אני פשוט לא מבין מאיפה האלבום הזה בא.

ג'ק ווייט?? מה לעזאזל?
Daddy Lessons? מה זה השיר הזה ואיך הוא בדיוק מתחבר לי באלבום אחרי 6 Inch?
רגע, לפני חודשיים הוצאת את Formtion, למה הוא היחיד באלבום מסוגו?

כמה שחשבתי שאני יודע מה הולך להיות, לא היה לי שמץ.
יש כאן שילוב של כל כיוון מוזיקלי שהיא רצתה לעשות, מרגישים שהיא עפה על כל שיר שהיא עשתה כאן, ובצדק. השירים טובים. מאוד אפילו.
אני חושב שהאלבום הזה הוא grower. לקח לי כמה שמיעות כדי להבין שירים כמו Daddy Lessons, שהוא ההפתעה הכי גדולה באלבום. הוא גם הופק על ידה בלבד, וגם מה הקשר קאנטרי ועד כמה הקהל של ביונסה שומע מוזיקה כזאת? אבל וואלה, זה עובד.

מבחינתי אם הייתי צריך לדרג את חמשת השירים האהובים עלי ביותר בשמיעות האלה בלבד:
Hold Up - אני לעומתכם עפתי על זה ברמות אחרות. קודם כל, בלי לחשוב פעמיים הוא קיבל את הקליפ הכי טוב באלבום. הוייב הג'מייקני הזה תפס לי את האוזן, ואני דווקא אוהב את זה שהשיר כל כך איטי ואין לו הפקה בומבסטית, אבל עדיין הוא כל כך כיפי. לבינתיים השיר האהוב עלי.
Don't Hurt Yourself - איזו הפקה משוגעת! איזה ביצוע!
6 Inch - מבחינתי מדובר ב-Drunk in Love של האלבום. אם יצא כסינגל אני רואה אותו הופך להיות להיט ענק.
Love Drought - פשוט ויפהפה.
Formation - כמובן, כי זה באמת אחד השירים הכי חזקים שהיא הקליטה בכל הקריירה שלה לדעתי.

יקח לי עוד קצת זמן כדי להחליט אם אני חושב שזו מבחינתי העבודה הכי טובה של ביונסה עד היום, אבל אני בלב שלם אומר שזה הרבה יותר טוב ממה שציפיתי. זו יצירה שלמה וטובה מאוד בעיניי, ולא רק ביחס לביונסה.
 

Ultraviolence

New member
הרשמים שלי, העתק הדבק מפורום פופ:

אני קרוב לסיום הצפיה בסרט. כותב את הרושם הראשוני שלי תוך כדי שאני מסיים. צפו לחפירה.
במשך היום שמעתי קטעים מהאלבום אבל רק עכשיו התפנתי באמת להקדיש תשומת לב לפרויקט הזה כמו שצריך- הורדתי את הסרט המלא באיכות HD.

אני לא בדיוק יודע איפה ואיך להתחיל.
קודם כל, אני כ''כ מקנא במעריצים של ביונסה. היא יודעת לפנק ולתת. ככל הנראה מדובר באישה שעובדת הכי קשה בתעשייה.
בעלת התושיה והאמביציה הכי חזקה. תמיד מחפשת לשבור את השיאים של עצמה. הפרפקציוניזם שלה לא אמיתי.

ויזואלית, הפרויקט הזה מרהיב ויוצא-דופן אפילו יותר מ''self-titled''.
בקושי התעמקתי בדיקלומים שלה (שדיי מעייפים באיזשהו שלב) שמרכיבים את הסרט ומשתלטים עליו, אבל ההשקעה פסיכית והכל עשוי בהמון סטייל וקלאס. הצד הויזואלי און פוינט לגמרי.
איפה זה ואיפה הקליפים האחרונים והבינוניים של ריהאנה. יש כאן אמנית שחשוב לה ה- full package. הכישרון של האנשים שעומדים מאחורי זה... ואו.
מהמעט שיצא לי להתרשם מהנושא, הרעיון הכללי- אני אוהב שהיא הפכה קצת יותר 'פוליטית' ונוקבת עם ההצהרות איתן היא יוצאת בפרויקט הזה.
אהבתי את העובדה שיש כאן ניסיון בולט להציג תרבות מסויימת וזה מועבר בצורה מדהימה בסטיילינג, בבחירת הקאסט ומשתפי הפעולה, הכל עשוי מעולה מעולה.
היא מנסה לצאת מהמעטה הנינוח והבלתי שברירי שלה שגרם לכל העולם להחשיב אותה כמלכה הלא-רשמית של היקום. זה התחיל באלבום הקודם וכאן זה מתפוצץ.
ועדיין, לא יעזור, משהו בה גורם לי לקחת צעד אחורה איתה. עדיין אני מטיל ספק באותנטיות שלה. בכמה היא מאמינה בכל מה שהיא עושה.
היא כבר לא ''צועקת'' זיוף ובינוניות כמו בשלושת אלבומיה הראשונים, אבל היא לא עדיין מצליחה למגנט אותי. משהו בה לא עובר לי.
ומה הקטע עם ג'יי-זי? מה היא מראה לנו כאן, בעצם? לפי ההשתלשלות של הסרט- נדמה שהוא בגד בה ושהיא סלחה לו, או משהו בסגנון. מקווה לקרוא ניתוח הגיוני לכל המתרחש.

המוזיקה -
דבר ראשון אתייחס לעטיפה- יחסית לכל הרגעים הויזואליים המרהיבים של הסרט, מה זו הבחירה הגרועה הזאת לעטיפה? העטיפה של ''self-titled'' הרבה יותר אלגנטית ויפה.

רצועה-רצועה:

1. Pray You Catch Me - זה מזכיר מעט את האינטרו של Mine שחזרתי אליו לאחרונה וגיליתי שהוא לא 'כזה' משעמם כמו שזכרתי שהוא.
מוזיקה נעימה וזורמת- כרגע כמוזיקת רקע בלבד. לא מצאתי משהו ממגנט ומעולה במיוחד בשביל שארצה לחזור לזה בהמשך. הפקה נקייה ויפה, הסוף מהמם, כינורות


2. Hold Up - די הזדעזעתי כששמעתי את זה במהלך היום כרצועת אלבום. מרגיש מאוד בינוני וקצת מעפן. הקליפ המהמם כמובן משדרג אותו.
הזכיר לי מעט את Get Free של מייג'ור לייזר ואכן אאלט דיפלו הפיק לה את זה.
זה די גודל עלי אבל לא שיר בשבילי. הכי קליט באלבום אבל חלש ורפיטיטיבי.

3. Don't Hurt Yourself - קצת אזהר אבל אומר שהשיר הזה נשמע לי מההתחלה כמו משהו שנינט הייתה מקליטה לאלבום שלה באנגלית, זה נורא היא

ללא ספק אחד הקטעים שמצדיקים את האלבום הזה. אדג'ית, רוקיסטית ומעניינת בשיר הזה. הפקה לא קונבנציונלית. עדיין לא היה לה שיר כזה.

4. Sorry - אהבתי את הקליפ בשחור-לבן. היא נראית מדהים בחצי השני שלו (כשהשיער אסוף). השיר דווקא מהצד החלש יותר כאן.
החזרה על המילה ''סורי'' מעצבנת. לא חזק מספיק. הביצוע של ביונסה מעניין יחסית וההפקה טובה (בעיקר בשינוי שהשיר עובר בחצי השני) אבל זהו.

5. 6Inch - קליפ מדהים בצבעי אדום-נאון, הורס את הבריאות! השיר עצמו בטופ3 שלי, אין ספק. מעולה ומזכיר את שיאי ''self-titled''.
פחות אהבתי את שורת הפזמון שחזרה על עצמה יותר מדי פעמים לטעמי אבל יש בו כמה רגעים כ''כ מעולים והוא מעניין ויש לו התפתחות אדירה. הסוף מ צ ו י ן.

6. Daddy Lessons - ביונסה עושה פולק-קאנטרי בשיר הזה. הקליפ ה''צועני'' היה נראה אותנטי ומשכנע ומאוד מתאים לוויב של השיר.
סה''כ אני בעד כי עדיין היא לא עשתה שיר כזה ויש משהו שובה לב במלודיה. גם עשוי כמו שצריך. אחלה. כן בולט כי הוא לא מזכיר שום דבר אחר שלה.

7. Love Drought - איזה שם יפה לשיר
הפקה חמימה ומיוחדת יש לשיר הזה. והקליפ גם מהאהובים עלי. הצילומים בשקיעה מעלפים וסופר-מתאימים לוויב.
זה לא שיר בולט ואוכל להבין אם אנשים יסמנו אותו כ''פילר'' (מקרה Rocket מהאלבום הקודם) אבל הוא דווקא בין היותר מעניינים ולא שגרתיים כאן.

8. Sandcastles - בלדה. ביונסה עושה ניסויים על חשבוננו בביצוע אמיץ ומוצלח, למרות שהיא עדיין לא מרגשת אותי בבלדות, לא יעזור.
סה''כ יפה אבל שגרתי ואני פחות סאקר של בלדות פסנתר, כידוע. אלמלא הביצוע שגם דרכו ביונסה דואגת שלא נירדם, הייתי שונא. גם הקליפ- קליפבלדות רגיל.

9. Forward - השת''פ עם James Blake. מדובר באינטרלוד בדיוק באורך של ג'יימס ג'וינט מאנטי. נורא ג'יימס בלייק-י. חביב. לא בולט בשום אופן, מבחינתי.

10. Freedom - השת''פ עם קנדריק. ראיתי הרבה שעפו על זה עד כלות. בהחלט אחד הלהיטים הפוטנציאליים של האלבום.
יש פה וויב של שיר ''נצחי'' והמנון לדורות. פזמון חזק. אני סה''כ כן אוהב אבל לא מצליח להתנתק מהתחושה שכבר שמעתי את זה איפשהו. אחלה קטע, בלי קשר.

11. All Night - הגענו לאחד הקטעים הכי חשובים לאלבום, מבחינתי. כנראה בטופ3 שלי יחד עם 6Inch ו- Don't Hurt Yourself. שבה לי את הלב.
זה לא רגיל לי שביונסה מצליחה לקנות אותי ככה עם שיר. איזה פזמון רך ומקסים. הוא קצת ארוך מדי אבל יש לו אווירת סוף ייחודית ונעימה. לאב א-לוט.

12. Formation - חבל, חבל שאין לא עוד כאלה באלבום. שיר מרים לחלוטין עם קליפ היסטרי. מהסינגלים הבולטים השנה אצלי, לבינתיים.


overall - שיחקה אותה. האלבום אחלה אבל לא מצוין ולעת עתה אעדיף את ''Beyonce'', אבל ויזואלית הוא הדהים אותי ויש כמה שירים מעולים.
נורא הזכיר לי את האלבום הקודם ד''א. לא יודע. משהו בווייב, הרמה של השירים, ההפקה שדומה בחלקם.
 

ערן1987

New member
עוד לא יצא לי לשמוע אותו

מקווה שייצא לי לפני שאטוס, מקסימום כשאחזור
 
למעלה