מכירה וקניית דירה פחות משנה לאחר לקיחת משכנתא

eladiko2

New member
אלו בדיוק הדברים שגורמים לי לתהות

הדירה נקנתה בערך ב-1.5M, היינו רוצים למכור באיזור 1.6M.
מס הרכישה + מס השבח יוצאים לא מעט יחד.

הפחד שלנו הוא שהאיזור בו אנחנו רוצים לקנות יעלה יותר מדי, בלי שערך הדירה שלנו, שנמצאת בגוש דן באיזור מרכזי מאוד אך בבניין ישן (כמו שאמרתי, בתהליכים לפינוי בינוי) יעלה מספיק בכדי להשוות את העליה הזו..

לחכות במצב הזה, כמו כל פעולה בשוק הנדלן הנוכחי בעיני, זה סוג של הימור, וקשה להחליט על מה להמר. בעיקר רציתי להבין את מלוא ההשלכות של מהלך כזה.
 

eladiko2

New member
מכירה וקניית דירה פחות משנה לאחר לקיחת משכנתא

שלום,

קנינו דירה בשנה החולפת, ראשונה שלנו, על פניו להשקעה (צפוי פינוי בינוי בבניין, ייקח שנים עד שיתחיל כמו שהדברים נראים כיום) ואנו גרים בה בנתיים. אנחנו שוקלים מחדש את ההחלטה ההיא כיוון שאנו רוצים להשתדרג ברמת המגורים (אנחנו זוג נשוי ללא ילדים, מצפים שהמצב הזה ישתנה בקרוב). התוכנית הייתה להשכיר את הדירה אך קיימת גם אופציית המכירה וקניה של דירה אחרת, כאשר ההפרש בין מחיר מכירה משוערך של הדירה למחיר קניה של דירה בסדר הגודל שאנחנו רוצים (כ-1.9 מיליון) הוא כ-300K.

לטעמנו, קיבלנו משכנתא בתנאים טובים מאוד לצרכים שלנו, ולתנאים בשוק דאז:
הכנסות - 24K נטו,
תשלום חודשי סה"כ 8K,
פירוט מסלול: סה"כ משכנתא (כשלקחנו אותה) כ-850K
קל"צ 420K ל-7 שנים, ריבית 2.95%
משתנה כל 5 צמודה 148K ל-10 שנים, ריבית 3.30%
פריים 283K ל-30 שנים, ריבית 1.05 (פריים מינוס 0.7%)

במידה ואנו רוצים למכור את הבית, ולקחת משכנתא על כ-200K מההפרש, מה האפשרויות שלנו? (אנחנו יכולים לעמוד בתשלום חודשי של עוד 2K למשל, ועדיין לחסוך כסף בצד)
האם נוכל לגרור את המשכנתא הקיימת בתנאים שלה ולהוסיף עליה "טלאי"? האם כדאי לגרור אותה או בכלל למחזר עם הפרש הסכומים למשכנתא אחרת?

תודה מראש.
 
למעלה